LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa / Marina del Sol?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
juani
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 okt 2006 21:29

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door juani »

juist omdat je erbij zegt "En even voor de duidelijkheid, ik werrk niet voor club la costa! Ik ben gewoon biologie docente aan een vmbo in Tilburg" is het voor mij 1 rede om te denken dat je juist WEL iets te maken hebt met CLC.

Ook dat je je gebruikersnaam Vandaag hebt aangemaakt en dat je met je gebruikersnaam "ennas" op geen een ander forumbericht op het Tros Radar forum gereageerd hebt is voor mij rede 2 om aan te nemen dat je iets te maken hebt met CLC.

Nog een rede: Als je je net hebt aangemeld en het forum nog maar net bezocht hebt, hoe ken je dan de naam van Cees zo goed? Of heb je misschien al eerder gereageerd onder een andere naam?

En nog eentje dan: Jij bent blijkbaar de enige persoon die serieus reageert op het "Blog" van Denise van CLC. Verder vind niemand het boeiend.

ennas
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:41

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ennas »

Hoi Juani, ik was eigenlijk van plan naar bed te gaan, maar Ik wil je echt graag laten weten dat ik niets met clc te maken heb, maar ga niet proberen je te overtuigen, daar vind ik het te te laat voor en morgen ochtend ,(om 8.15 moet ik echt weer lesgeven aan mijn eigen mentorklas 4uv1) met ik weer pittig aan het werk...
Maar even kort: de naam Cees ken ik omdat ik ( 2 uur lang ) alle forum verhalen heb gelezen, hij komt vaak voor.
Verder vind ik het prima als je me morgen thuis belt, na 18.00 want dan ben ik pas thuis, op 013 5440502, zodat ik aan jou kan uitleggen dat ik het oprecht meen, en werkelijk geen zak te maken heb met clc.!
Bel me als je dat wilt, ik meen het oprecht!
of stuur anders en email: [email protected]

groeten sanne

Sweet_Fay
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 16:44

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Sweet_Fay »

Hallo ennas Ik heb je vragen beantwoord op club la costa inside!

Gr
Sweet_fay

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sprookje »

???????????????????? uh uh

Spenny
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2008 14:28

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Spenny »

Wat goed dat internet bestaat en dan ook dit onderwerp.
Ik ben nl. gistermiddag gebeld door een medewerker van een callcentre met de mededeling dat ik n.a.v. een ingevulde enquête één van de 200 geselecteerde personen was (uit 2.000) voor een week vakantie in Spanje of Canarische Eilanden. Moest nog 4 vragen beantwoorden en als dit naar genoegen was (meer kan ik er niet van maken) dan had ik de week vakantie voor slechts € 29,- p.p. gewonnen. En ja, natuurlijk had ik gewonnen.

Of ik meteen een afspraak wil maken om samen met mijn partner naar Maarssen te komen om de vouchers in ontvangst te nemen. Op mijn vraag of het opgestuurd kon worden kreeg ik als antwoord: "nee, we willen zeker weten dat u het ontvangt." Wat een onzin zeg, er bestaat toch ook zoiets als aangetekend opsturen?

Het deed me denken aan een aantal jaren geleden toen ik ook voor iets dergelijks werd benaderd waarbij het ging om time-sharing. Verder gevraagd naar de website waarop de medewerker geschrokken reageerde: "uh website, ik geloof dat we geen website hebben. Het is nl. een Engels bedrijf, het zal wel een Engelse site zijn". Uiteindelijk gevraagd of de medewerker mij de volgende dag tegen etenstijd kon terugbellen.
Aan het eind van de middag belde ze alweer terug. Ik gaf toen aan niet geïnteresseerd te zijn omdat het om time-sharing ging. Dit werd door de callcentre-medewerker keihard ontkend, tot wel drie keer toe totdat ik vertelde dat ik ook e.e.a. had gelezen op de site van Tros Radar. Ze hield toen meteen op met praten. Dit zei me genoeg.

Mensen, iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet. Maar me "verleiden" met een reden die uiteindelijk niet waar blijkt te zijn is voor mij genoeg om geen zaken te doen met dit bedrijf.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dia »

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen ik heb een voorstel en vertel het tegen iedereen die je kent,mond tot mond gaat het ver.Ben je lekker op vakantie en wordt je een kraslot aangeboden weiger dan dan zullen deze louche bedrijven geen klanten meer krijgen!
Ik heb op mijn vakantie geweigerd een kraslot te aanvaarden waarop verbrouwereerd gereageerd werd,wil je dan geen mooi cadeau winnen NEE zei ik en ze stonden met hun mond vol.
ook clc doet hier aan mee!
Dus zeg het voort!!!Neem geen krasloten aan!


Natuurlijk zullen hun activiteiten in Nederland nog verder gaan maar hun hoofdactiviteit is argeloze toeristen overvallen dat gaat iets gemakkelijker omdat mensen dan in vakantie stemming zijn.En willen ze je via tel of in maarsen iets aansmeren ben je toch meer voorbereid dan op je vakantie.En zoals spenny zegt ;Wat goed dat internet bestaat:zo kan je je dan ook informeren.

hier bv
http://www.ripoffreport.com/reports/0/1 ... htm#246716
bedankt cees peek.

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Dia,

Hartelijk dank voor deze positieve reactie, sommige mensen geloven nog steeds in sprookjes, wij gelukkig niet meer na een slechte ervaring, daar wordt je altijd wijzer van, een varken leert nog na zijn dood waarom wij er dan niet voor?

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Sweet_Fay,

Je hebt de vragen welke ennas gesteld heeft keurig beantwoordt, met ontwijkende antwoorden, navragen in Spanje en aan de Belg John, maar duidelijkheid is een ander verhaal, om de hete brei heen draaien dat heb je wel gedaan.

marjaenrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:49

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door marjaenrob »

hierbij wil ik iedereen bedanken voor alle waarschuwingen voor de "gewonnen" vakantie van club la costa.
ook ik werd gefeliciteerd na het beantwoorden van een paar vragen met een week vakantie in een mooi 5 sterren resort.
Mijn man,ik en onze twee zoons waren erg blij dat we deze "prijs" hadden gewonnen, maar ergens had ik ook het gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Vandaag de brief gekregen en na deze een paar keer goed doorgelezen te hebben, kreeg ik het idee om er wat over op te zoeken op internet. Gelukkig kwam ik snel op dit forum en werd mij duidelijk dat het hier om een ordinaire verkoopactie gaat.
Zaterdag gaan we er niet naar toe, ik wil mijn tijd aan dit soort onzin niet verknoeien en al helemaal niet mijn geld.
Jammer dat ik mijn zoons moet teleurstellen dat we toch niets gewonnen hebben.
Maar die vakantie komt er evengoed wel, alleen zoek ik hem zelf wel uit en dat kan ook voor een leuk prijsje.
Dus nogmaals bedankt dat jullie de "prijswinnaars" voor deze verkooptruc waarschuwen.
groetjes
Marja

jackie1105
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2008 10:22

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door jackie1105 »

Ook ik ben benaderd door deze club, hetzelfde verhaal als dat van Spenny. Aangezien ik ook in de gaten had dat het niet helemaal pluis was gaf ik aan dat wij pas na pasen konden komen.
Ik ben in totaal wel 10 keer gebeld door 2 verschillende personen tot mijn man een keer mijn mobiel opnam...hij vroeg of zij de voorwaarden van Timesharing op konden sturen...en toen was het stil! Op de opmerking dat wanneer wij een prijs in de staatsloterij gewonnen zouden hebben wij ook niet tot 10 keer gebeld zouden worden om aub onze prijs op te komen halen werd boos gereageerd door deze jongen.
Het mag duidelijk zijn dat er van hun kant toen geen poging meer werd gedaan ons nog uit te nodigen.
Tot onze verbazing werden we de volgende avond weer gebeld door de andere persoon (een meisje) die blijkbaar nog maar een poging wilde doen...helaas voor hun maar wij trappen hier dus niet in en gaan over 2 weken lekker naar Egypte! Volgens mij leuker en uiteindelijk ook nog veel goedkoper!
Groetjes, Jackie

casper37
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door casper37 »

Beste forum mensen

Ik heb een vraag ik heb nu zoveel gelezen hier op het forum dat ik nu niet meer weet wat nu wel en wat nu niet de waarheid is. Ik zelf ben dus ook benaderd en er werd me gezegd dat ik gewonnen had en ik moet woensdag 2 april samen met mijn vrouw de prijs in ontvangst gaan nemen. Ik moet nog wel even door geven van welke winkel wij de kado bonnen willen hebben, maar wat mijn vraag eigelijk is kan iemand mij nu eens vertellen als je nergens voor tekend, of je dan daad werkelijk de vakantie aangeboden krijgt voor 29 euro boekings kosten en of je dan ook daad werkelijk die kado bonnen mee naar huis krijgt. Want hier vind ik het heel onduidelijk over op het forum dus kan iemand die er ervaring mee heeft en naar maarsen is geweest dit bevestigen dat hij of zei ook daad werkelijk deze prijzen zonder verplichtingen heeft mee gekregen naar huis, en mischien is er ook iemand die daad werkelijk gebruik heeft gemaakt van dat aanbod van 29 euro per persoon zonder daad werkelijk iets te tekenen. want ik ben echt standvastig als ik zeg er wordt niks getekend dan gebeurt het ook niet. ik wacht jullie reactie af.


met vriendelijk gr casper beumkes

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste xxx,

Je vraagt of ik bij jullie wil komen om jullie te leren kennen voor de Tros Radar Forum leden, maar ik ken jullie organisatie al vanaf 2001, indertijd van Schiphol en Later in Mijas, daar is mij een belofte gedaan over het eventueel terug kopen van de Vacacion punten welke nooit is waar gemaakt, dit waren leugens om de verkoop te bevorderen door xxx en xxx, dus heb ik geen intresse om jullie in Maarssen te bezoeken, alleen als jullie inderdaad bereid zijn om waar te maken wat men mij beloofd heeft in Mijas Spanje, en wel het te rug kopen van de punten, als je wil dan zet ik dit ook op het Forum van Tros Radar.
Kom maar op met je antwoordt maar dan rechtstreeks op Tros Radar of op mijn mail adres, en dat weet vast nog wel, zo niet dan is het dit [email protected]

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door relratje »

tja.. wij zijn dus wel naar de bijeenkomst geweest en hebben een totaal andere ervaring..
We zijn misschien een half uurtje binnen geweest voor de presentatie. Inderdaad krijg je het aanbod van dat vakantiepakket maar toen wij aangaven dat mijn gezondheid nogal eens te wensen over laat kregen wij het advies om het dan zeker NIET te doen... ga gewoon lekker dat weekje weg en verder voorlopig niets... je kunt dan achteraf altijd nog besluiten om het alsnog te doen als de gezondheid beter is...
En nog het advies om dan voor tenerife te gaan, omdat het daar voor wat wij willen zien het mooiste is..

dus... geen opdringerig gedrag, eerlijk advies dat het pakket voor ons momenteel totaal niet geschikt is, en nog de tip om de week door te brengen in Tenerife!
Tja.. de vlucht moet je zelf betalen maar dat wisten we toch al vantevoren... alleen... de wijn waar iedereen in de meerdere topics hierover het heeft .. die hebben wij niet gekregen!!

Dizzy miss Lizzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:08

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Dizzy miss Lizzy »

Hallo allemaal, hier alweer een 'gelukkige winnaar' van een verblijf van 7 nachten, verzorgd door Club La Costa.

Jullie begrijpen dat ik met bovengemiddelde belangstelling deze discussie heb gelezen. Ik wil vooral Cees Peek bedanken voor zijn niet aflatende inspanningen om mensen te wijzen op de gevaren van die 'bende' in Maarssen.

Voor al diegenen die nog twijfelen of ze niet toch gewoon het kado willen gaan ophalen, misschien nog het volgende (hoewel ook al eerder genoemd).

In het allergunstigste scenario ben je sterk genoeg om niet in te gaan op de verkooppogingen van Club La Costa. En dus kun je in dat gunstigste geval, zonder in te stappen in het Time Share gebeuren, 7 nachten in een resort van Club La Costa verblijven voor:
€29 x 2 personen = €58 +
kosten van een retourvlucht voor 2 personen +
kosten voor 2 x transfer (van vliegveld naar resort en vice versa) voor 2 personen +
eventueel autohuur ter plaatse +
kosten voor eten en drinken voor 2 personen +
verplicht een vakantie(mid)dag kwijt zijn aan een 'vrijblijvende rondleiding' +
zelf zoeken en boeken van vliegreis en transfers

Het punt is alleen: dit allergunstigste scenario is financieel helemaal niet zo allergunstig! Voor hetzelfde geld boek je zo'n reis gewoon zelf en wordt alles dan voor je geregeld, met een beetje mazzel zelfs all-inclusive. Dus...Als je jezelf echt een kado wilt doen, bespaar jezelf dan de benzine van een ritje naar Maarssen en surf gewoon vanuit huis het internet af op mooie last-minute aanbiedingen. Die zijn er te over!

Voor alle minder gunstige scenario's: lees de ervaringen van bijvoorbeeld Cees Peek nog maar eens goed door.

Mijn advies: ga lekker op vakantie, maar regel het gewoon goedkoop en zonder mitsen en maren... zelf!!

Veel succes allemaal,
DML

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Dizzy miss Lizzy,

Hartelijk dank dat in ieder geval de berichten en vooral mijn berichten zo goed heb gelezen.

Sweet_Fay ( Denise ) de medewerkster uit Maarssen heeft ze nog steeds niet goed gelezen allemaal, want ze reageerd ook niet op mijn voorlaatste berichtje, want dan moet ze met de billen bloot, zoals dat heet, dan moet ze mij echt uitnodigen voor de terug koop van de, op slinkse wijze verkochte punten.

Maar daar reageerd ze niet op, ook niet op haar mooie blogje, waar ze alleen zelf haar zegje doet behoudens een of twee die vragen stellen waaronder ik zelf, zelfs daar niet, toch merkwaardig zou je zeggen.

Dizzy miss Lizzy ik blijf vechten voor een goede zaak dat heb je inmiddels al wel begrepen, ik zal blijven zorgen dat mensen geen verkeerde aankoop doen.

Je mag ook rechtstreeks reageren als je dat wil.

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek
Laatst gewijzigd door Cees Peek op 04 apr 2008 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Dizzy miss Lizzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:08

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Dizzy miss Lizzy »

Beste Cees,

Hoewel het helemaal in de lijn der verwachtingen ligt, is het toch jammer dat er niet eleganter met jouw simpele verzoek wordt omgegaan. En met eleganter bedoel ik dan eigenlijk: gewoon doen wat er beloofd is! Laat dat een les zijn voor iedereen, die twijfelt in zee te gaan met Club La Costa: het risico en de kosten liggen volledig aan jouw kant en de bescherming en de opbrengsten volledig aan de kant van La Costa.

Bij de afwijzing van de uitnodiging om het gratis verblijf van 7 nachten op te halen, werd mij door zo'n call center jongeman nog gevraagd of ik een gratis aangeboden verblijf ter waarde van meer dan €200 per nacht dan geen kado vond? Ik weet niet in welk parallel universum stelletjes een week naar Tenerife gaan voor meer dan €1.400, zonder vlucht, zonder transfer en zonder eten of drinken, maar in het hier en nu is dat absurd. Belangrijker blijft wat ik hiervoor al schreef: dat je voor het geld dat je kwijt bent aan een retourvlucht voor twee personen net zo goed zelf een leuk reisje kunt boeken. Niet echt de benzine waard dus om naar Maarssen te rijden.

Succes allemaal,
DML

dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Beste Casper,

wij hebben niets getekend, hebben het reisje gekregen, tot nu toe alles zeer goed geregeld door een medewerkster uit Spanje.
Gunstige tickets geboekt en de kinderen gaan gratis mee. Die betalen geen 29.00€.

We zien wel hoe het gaat.

dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Beste Casper,

over kado bonnen is ons niets bekend. We hebben dan ook niets getekend.

Dizzy miss Lizzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:08

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Dizzy miss Lizzy »

Beste Casper,

Eén ding is zeker: de vlucht moet je zelf betalen. Dus of het gratis verblijf van 7 nachten een interessant kado is of niet, hangt af van het prijskaartje dat aan het vliegtuig hangt. Waar of niet?!

Dorpstraat zegt een gunstige vlucht te hebben geboekt, maar wat hij gunstig vindt, vind jij misschien toch een hoop geld. Ikzelf ben gaan vergelijken op de sites die goedkope vluchten aanbieden en vond het volgende. De goedkopere retourvluchten naar Tenerife voor twee personen, inclusief heffingen en administratiekosten, kosten je tussen de €700 en €900 (hoog- of laagseizoen, maakt weinig uit).

Maar geloof me alsjeblieft niet op mijn woord, geloof niemand op zijn of haar woord en kijk gewoon welke laagste prijs jij ZELF kunt vinden. Bedenk goed dat je wel nog maar moet afwachten of je ook daadwerkelijk een verblijf krijgt toegewezen door Club La Costa voor precies die dagen waarop jij goedkoop kunt vliegen! Dat zou zomaar net niet het geval kunnen zijn.

Maar goed, informeer dan ook eens welke andere reisjes je kunt boeken voor datzelfde geld. Niet noodzakelijk alleen maar naar Zuid-Spanje of Tenerife, maar waar je ook maar naartoe wilt. Let op dat je de prijs berekent voor twee personen, want je gaat als stel.

Als je dat doet, kun je heel goed zelf bepalen of je het een goed idee vindt om zelf het geld voor de reis neer te leggen naast het gratis verblijf van Club La Costa. Bedenk daarbij dat je dan wel a) maar kunt kiezen uit een paar bestemmingen: Zuid-Spanje of Tenerife, b) je één van de zes vakantiedagen kwijt bent aan een verplichte rondleiding door het resort en verkooppraatjes voor het TimeShare concept van Club La Costa en c) je eerst op en neer moet naar Maarssen om een praatje van twee uur aan te horen.

Ik heb alles wat hierboven staat gedaan en ik vind dus dat ik zelf teveel geld moet bijleggen om vijf (!) dagen te kunnen doen waar ik zelf zin in heb in een mooi (dat zal best) resort. Véél teveel om het verblijf nog een kado te noemen. Net alsof je voor je verjaardag een houten doosje kado krijgt met hele mooie tabaksversieringen erop, maar wel een leeg doosje zodat je zelf de sigaren moet kopen om erin te doen. Dat noemen wij thuis een flutkado, als ik eerlijk ben.

Groetjes en succes met de beslissing!
DML

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Sweet_Fay,

Je ben wel erg stil in eens, je reageerd geen eens op de opmerkingen gedaan op je blogje, en ook niet op Tros Radar : Club La Costa Marina Del Sol, wat is hier van de reden, weet je het in eens niet meer, of sta je met een mond vol met tanden?

Cees Peek

Gesloten