LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
lindanetgeen40
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door lindanetgeen40 »

Nou ik ben dus voor het eerst van mijn(en dat van de kat)leven bij een dierenarts geweest.En het viel me alleszins mee.Aardige dokter,aardige assistente en ik vond de rekening ook schappelijk.Ik betaalde voor een consult,2 prikken en 15 pillen 37,50 euro.
En mijn kat eet weer,kwijlt niet meer en is weer vrolijk!!
De DA adviseerde een gebitsrenovatie van de kat,maar dwong me niet terug te komen;kosten 70 euro ongeveer,ik heb gezegd daar eerst voor te moeten sparen.Hij drong niet aan en laat het aan mezelf over.
TOP dierenarts!

roestje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:38

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door roestje »

Ik ben de eerste die naar de dierenarts rent als er iets met onze beestjes is, maar nu heb ik een hele vervelende ervaring gehad.
Onze kater Flippo van 15 jaar, was een heel vitaal dier, schitterende glanzende vacht, niet te dik of te mager, kortom, hij deed het prima...tot afgelopen zondag. Toen was er heel plotseling iets heel erg mis met hem... hij liep in kringetjes rond, zwalkte dwars door de etensbakjes heen en miauwde heel klaaglijk. Ik dacht meteen aan een hersenbloeding, en belde de dierenarts. Onze eigen da had geen dienst, maar er was een noodnummer... Dat bellend kreeg ik te horen dat een dierenkliniek in een naburig dorp weekenddienst had. met voor elke dag een andere da. Toen ik het nummer van die arts belde kon ik meteen komen. Opgelucht reed ik naar de desbetreffende dierenkliniek...en stond daar voor een dichte deur... De zondag arts bleek in weer een ander dorp te zitten...dus dan maar daarheen met het klaaglijk miauwende doodzieke dier. Dankzij een wegversperring kwam ik later aan dan afgesproken. (moest echt gigantisch omrijden), stapte de praktijk binnen en zag of hoorde niemand. Aangezien ik niet wist of men mijn binnenkomen had gehoord, riep ik 'hallo'. 'Ja, ik heb je wel gehoord', klonk het toen. Het duurde een half uur voor er iemand kwam. Toen werd er eindelijk naar mijn arme jochie gekeken...maar de dierenarts vroeg me eerst nog schamper of ik wel op de kaart had gekeken voordat ik wegreed... duidelijk geïrriteerd. Hij onderzocht Flippo, en stelde vast dat zijn niertjes niet goed aanvoelden. Toch waren er geen duidelijk niersymptomen, zijn vacht was prima, hij plaste en dronk niet overmatig, en was niet eerder ziek geweest. Ik sprak dus mijn twijfel uit of dat de oorzaak van deze symptomen was... Nou dan maar bloedprikken... Daaruit bleek inderdaad wel een iets verminderde nierfunctie, maar niet zodanig dat de klachten verklaarbaar waren... Hersenbloeding nam de da dus aan. Ik was binnengekomen met het idee dat het afgelopen was voor Flip, maar de da deed alle moeite, nam vier keer een overigens prima bloeddruk op, via twee verschillende methodes, (bleek een nieuwe assistente te hebben die het nog moest leren, en Flip was alhelemaal suf en dus rustig) dat irriteerde me want ging ten koste van mijn lieverd!. Toen gaf hij een infuus, en gaf een doos tabletten mee, en schreef nierdieet voor... en we konden weer naar huis. Dan heeft hij dus blijkbaar toch nog een kansje, dacht ik. De rekening voor alles bedroeg 155 euro. Dat betaalde ik graag als hij een kans had, maar, toen we thuis kwamen gleed hij langzaam (steeds verder) in een coma. Eten, drinken of tabletten, ging helemaal niet...Tegen de ochtend van de daaropvolgende dag schoot hij in een kramp, ik kon gelukkig snel naar mijn eigen dierenarts. die zag Flip en ik vertelde wat er zondag was gebeurd... Hersenbloeding, maar hij is ook gewoon op, zei die...En toen heeft hij hem meteen in laten slapen. het was een opluchting om het verkrampte diertje te zien onspannen. En ik had wroeging over het gesol van die zondag, ik vond dat die da had moeten zien, dat de kat zo ziek was, dat hij alleen nog maar euthanasie nodig had. Maar nee, hij heeft nog geld verdiend aan Flip's ellende...Ik wil nóóit meer naar die dierenarts

timolaura
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 21:17

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door timolaura »

Wie weet waar ik naar toe moet om een klacht neer te leggen over mijn dierenarts?
Onze hond heeft vorige week een keizersnee ondergaan en daarna zijn we naar huisgestuurd. Na dat mn hond de hele dag verkrampt lag op zn kussen ben ik toch gaan informeren bij mijn fokker. Die vroeg of ik wel pijnstillers en antibiotica had ontvangen van de Dierenarts. Deze hadden we dus niet.
De volgende dag heb ik direct gebeld met de DA hierover en die zei doodleuk dat wij dat vrijdag van zn collega deze hadden ontvangen. Ik heb toen gezegd dat dat niet zo was en toen is hij toch maar even gaan kijken, en wat bleek ze lagen nog op de praktijk.
Wanneer wij niet op tijd waren geweest had onze hond kapot kunnen gaan van binnen omdat er dode pups in haar baarmoeder zaten en veel meconium.
De dienstdoende dierenarts gaf me gelijk dat dit een grove nalatigheid was van zn collega. Naar wie kan ik met deze klacht naar toe?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Soraya »

Het tuchtcollege, het adres staat ergens op dit forum vermeld.
MAar ik zou er eerst zelf eens met de dierenarts over gaan praten, is wel zo netjes denk ik.

timolaura
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 21:17

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door timolaura »

ja dat doe ik ook ik heb ze een brief geschreven met het verzoek of hun met een oplossing kunnen komen
dus tot morgen kunnen ze reageren

v1ncent
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 23:39

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door v1ncent »

mijn kat moest van de week een simpele inenting in zijn nek/rug.
een beestje met karakter die denkt dat hij heel wat is.
hij was een beetje aan het grommen vanuit zijn vervoerskooi.
nog voordat hij de kans kreeg om rond te snuffelen greep de arts hem.
waarna hij uithaalde. direct gingen de handschoenen aan en met grof geweld en 3 man sterk hebben ze het arme beestje aangepakt. waarbij er zo hard aan zijn hoofd werd getrokken dat zijn tong naar buiten kwam en hij alles en iedereen onderpoepte en plaste, waardoor de arts nog bozer werd en nog harder te werk ging en vervolgens de spuit in zijn nek zette.
resultaat een getraumatiseerde kat met zijn anus binnenstebuiten.
helaas heb ik hier zelf niet bij kunnen zijn omdat ik moest werken en dacht dat er geen complicaties zouden kunnen voorkomen.
ben ik erg geschokt dat dit heeft kunnen gebeuren.
ik moet toegeven dat deze kat door zijn vorige eigenaar is mishandeld tot hij 6 weken was.
maar dat was lang niet zo erg als bovenstaand verhaal.
en nadat ik hem bij de vorige eigenaar heb weggehaald heeft hij niks dan liefde en de beste verzorging mogelijk gekregen het beestje heeft nooit een vlieg kwaad gedaan en hoe boos hij ook was (grommen/blazen/krabben/bijten),
je kan hem met 2 vingers tegenhouden als je een beetje ervaring met katten hebt.
ik ben hier heel boos om en voel me erg hulpeloos. ik zou graag de naam van deze dierenarts met de klacht willen vermelden om mensen te waarschuwen heeft iemand een idee hoe en waar ik dit het beste kan doen ? zodat het de kans iets verkleint dat dit andere dieren niet overkomt.
ik heb de dierenbescherming geinformeerd dus dat is in ieder geval een begin.
alvast bedankt.

ik heb overigens eerst geprobeerd een gesprek te voeren met de betreffende dierenarts, maar die doet niks anders dan ontkennen vind het allemaal maar heel normaal en vervolgens word je door de assistenten de deur uitgekeken en uitgelachen.
ik heb ze gevraagd mijn gegevens uit het systeem te halen omdat ik er nooit meer terug zal komen.
en in plaats van gehoor te geven aan mijn vraag hebben ze me de hele dag opgebeld als een stel kleine kinderen om na het opnemen niks te zeggen en de hoorn er weer op te gooien, erg proffesioneel allemaal.....

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door petty1950 »

Die naam zou ik ook wel willen weten! Wat ,n vreselijk verhaal. Arm beest!
Ik zou beslist in staat zijn om mijn non-violence instelling te verloochenen en de man eenzelfde behandeling te geven. Al denk ik niet dat het zover gekomen was want als de houding van een dierenarts mij niet bevalt ben ik zo de deur weer uit.
Soms is ,n andere aanpak natuurlijk nodig maar nooit zonder overleg met mij en nooit respectloos.
Ik deel uw geschoktheid over deze misselijkmakende mishandeling.
Wat ik me wel afvraag is waarom u zelf, wetende dat dit ,n bange kat is, zelf niet de tijd hebt genomen om met uw kat mee te gaan. Ik val u hiermee niet aan maar vraag me dat wel af.
Ik heb zelf ook ,n bang dier en ga desnoods op ,n avondspreekuur.

Daarnaast zou ik me niet hulpeloos opstellen maar door rechtvaardige woede gedreven ten strijde trekken tegen deze ''arts''
Eerst het verhaal goed op papier zetten, maak vooral ook fotoos van de kat en de eventueel nog zichtbare kwetsuren (anus?)
Vervolgens met zoveel mogelijk relevante info naar de inspectiedienst van de DB sturen of bel ze eerst even op over wat en hoe te handelen.
Voor ,n simpele melding bij de DB vind ik dit echt te ernstig!!!
Een officiele klacht zal nodig zijn!

Sterkte en veel succes!!!

Gesloten