LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzenorrlog supermarkten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
karr-2

Re: Prijzenorrlog supermarkten

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik genoeg mensen van mijn leeftijd (34 dus) die ook niet met geld om kunnen gaan, dus wat dat met leeftijd te maken heeft ? Rolling Eyes Mijn ervaring is dat oudere mensen juist veel zuiniger zijn.
Mensen die niet met geld kunnen omgaan hebben dat puur en alleen aan zichzelf te wijten, ongeacht hoe oud of jong ze zijn. Dat ligt niet aan de euro, dat ligt niet aan de zogenaamd gestegen prijzen, dat ligt gewoon aan JEZELF.

Voedselbanken en dergelijke zijn dus gewoon overbodig, mensen moeten gewoon leren met het beschikbare geld omgaan. Daar hebben ze veel meer aan. Iedereen, zonder uitzondering, kan rondkomen van het inkomen of de uitkering die ze krijgen. Je moet het alleen wel willen en niet boven je stand gaan leven.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Natuurlijk Karr-2 heb je helemaal gelijk aan.
Jammer dat ik het niet meer meemaak als
jij aan de uitkeringen toe bent. (AOW-pensioen)
dan mag je weer je mening geven.Geloof me maar
dan praat je wel anders.Je inkomen wordt nml
gehalveerd ondanks andere berichten over 70 of 75 %.
Ligt er aan hoeveel en hoelang je pensioen betaald heb.
Is nu beter geregeld dan vroeger hoor dat weet Jan1 ook
daarom begrijp ik hem niet.

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Het is ook altijd weer het zelfde liedje....

Mensen die het toevallig niet slecht hebben, vertellen fftjes in een paar woorden wat een ander fout doet.
Probleem in deze ..ze weten niks van die persoon, gaan ze er dingen bij fantyseren..platte t.v, iruilbeurs huizen, of kopen had je moeten doen...en je leeft op grote voet ect ect.

In plaats van een luisterd oor aan te bieden en het een en ander te beamen, want veel wat gezegd en geschreven is, is de bittere waarheid.

Oké, mij hoor je niet klagen, heb een koophuis die door de gemeente op 230.000 euro getaxeerd is, mijn hypotheek +/- 100.000 rente 3,8% 10 jaar vast.
Betekend nu nog 9 jaar 329 euro per maand en +/- 100 euro teruggave elke maand.

Maar daar gaat het helemaal niet om..moet ik andere mensen nu ff de les lezen dat ze het ook niet slecht hebben, of iets anders fout doen of hebben gedaan.
Wat schieten ze daar mee op???

Karr-2 en consorten moeten wat meer menselijker worden i.p.v. zo uit de hoogte, hoog moed komt ten val...en dan hoop ik dat iedereen hoofdschuddend jou minacht :twisted:

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah... maar wat schieten die mensen op met teksten als: Jah, het is een schande, armoede blablabla. Ook niets toch? Waar is die gulden middenweg?

Ik ben student, krijg stufi en heb een bijbaantje anders kan ik mijn studie niet betalen. Ik betaal elke maand 200 euro huur voor een kamer in een flatje wat ik deel met medestudenten.

Nu zat ik mijzelf eens af te vragen: we vinden het heel normaal dat studenten met elkaar in een flat of studentenhuis wonen. Je deelt de kosten voor de huur e.d. en vaak kun je ook samen koken, zodat je minder tijd en geld kwijt bent aan maaltijden. Waarom doen "normale" alleenstaande mensen met weinig geld dat niet? Waarom wordt het zo normaal gevonden dat je vanaf een bepaalde leeftijd alleen in een huis gaat wonen?

karr-2

Karr-2 en consorten moeten wat meer menselijker worden i.p.v. zo uit de hoogte, hoog moed komt ten val...en dan hoop ik dat iedereen hoofdschuddend jou minacht Twisted Evil
Ten eerste is het Hoogmoed komt voor de val en niet ten val. Aan je studie heb je in ieder geval geen centen besteed.

Ten tweede doe ik niet uit de hoogte. Als ik de enige ben die prima kan rondkomen en geen problemen heeft, oke dan geef ik je gelijk. Maar ik ken letterlijk tientallen mensen die geen enkel probleem hebben en gewoon doorleven zoals ze altijd gedaan hebben.

We verzinnen er geen dingen bij, de platte tv's, 5 vakanties per jaar etc zijn gewoon de waarheid. Het wordt mensen aangepraat door de media, door de buren of door weet ik het wie en dan doen we allemaal mee. Hebben we geen geld? Ach dan lenen we toch gewoon of kopen op afbetaling.
e inkomen wordt nml
gehalveerd ondanks andere berichten over 70 of 75 %.
Dan weet ik niet waar jij je pensioen ondergebracht hebt, maar dan doen ze toch echt iets verkeerd. Ik maak me over mijn pensioen geen enkele zorgen, laat ik eerst maar zien dat ik zover kom en dat er uberhaupt nog een pensioen bestaat. Je inkomen wordt gehalveerd.... dan heb je in je werkende leven een geweldig inkomen gehad, dat is een ding wat zeker is.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Misschien omdat sommige mensen ook nog een priveleven willen hebben?

Zie je dat al voor je? Oudere/alleenstaande mensen met z'n allen op een kluitje en samen dit en samen dat. Nu, als ik die beelden van studentenhuizen weleens op tv zie, geef mij portie dan maar aan Fikkie.

De goede natuurlijk daar gelaten.

Doe jij dat later maar lekker Tienepien.
Laatst gewijzigd door G7 op 10 aug 2006 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Mensen die het toevallig niet slecht hebben, vertellen fftjes in een paar woorden wat een ander fout doet.
Probleem in deze ..ze weten niks van die persoon, gaan ze er dingen bij fantyseren..platte t.v, iruilbeurs huizen, of kopen had je moeten doen...en je leeft op grote voet ect ect.

In plaats van een luisterd oor aan te bieden en het een en ander te beamen, want veel wat gezegd en geschreven is, is de bittere waarheid
Dit is heel kort door de bocht, gewoon hoe de boodschap wordt opgevangen. Ik weet heel goed waar ik het over heb, ben vrij jong het huis uitgegaan ivm het vinden van werk en heb een aantal jaren heel zuinig aan moeten doen. Had nog een laag salaris maar wel een huurwoning waarvan ik alles van mijn salarisje moest betalen. En dat lukte, een kwestie van je inkomsten en uitgaven op elkaar afstemmen. Ik praat wellicht niet met iedereen mee op dit forum of schaar me niet onder de klaagzangers, de situatie is nou eenmaal zou als hij is, de euro is er en zal niet verdwijnen, de prijzen zijn zoals ze zijn. Ik zit helemaal niemand de les te lezen ofzo, tenminste niet mijn bedoeling, maar ben gewoon realistisch. Ik ben niet van de 'afschuifcultuur' (het is iedereens schuld behalve de mijne dat ik het niet kan betalen), ik geloof in eigen verantwoordelijkheid. En dat valt klaarblijkelijk niet even goed bij iedereen hier.

karr-2

Niemand durft meer eigen verantwoordelijkheid te nemen omdat het makkelijker is om het af te schuiven op de overheid, de euro of wat dan ook.

Mensen komen niet uit met het geld dat ze hebben. Natuurlijk is dat niet je eigen schuld, dat ligt aan de euro of de overheid. Makkelijk excuus....

Jij bent degene die het uitgeeft dus jij bent degene die er voor verantwoordelijk is. Mensen zoals Martin, Dilbert en ik kunnen elke maand het huishoudboekje rond krijgen en houden nog geld over ook voor de leuke dingen van het leven. Waarom kunnen wij het wel en zoveel anderen blijkbaar niet?

showgirl

Ongelezen bericht door showgirl »

Waarom kunnen wij het wel en zoveel anderen blijkbaar niet?
misschien andere gezinssituatie?
andere lasten?
minder salaris?

ofzo?

karr-2

misschien andere gezinssituatie?
andere lasten?
minder salaris?
Dat kan allemaal zo zijn, maar dat zijn zaken die je kunt aanpassen of incalculeren. Dit is dus nog steeds geen reden waarom je niet rond zou kunnen komen.

kampvuur

Martin en dilbert en karr-2 kunnen allemaal goed rondkomen zegt karr-2 gelijk even meepratend met zijn ander alter-ego.
Yep..dat is één en dezelfde persoon.

Ja, toevallig woon ik in een groot halfvrij staande woning met een groot lap grond erom heen.
Heb ook nog een vakantiehuis en een eigen boot en een zéér snelle auto.

Maar waarom pronken!! heb geld zat op de bank en verder geen enkele schuld, behalve (belasting technisch) een kleine hypotheek.

Voel me niks meer dan wie dan ook, en mensen die het minder hebben moeten geholpen worden als ze niet rond kunnen komen.
Daar ben ik een voorstander van, en wil voor dat doel best meer loonbelasting betalen.
Maar overtallige gemeente ambtenaren met te veel tijd, die lopen te surfen op het internet, en dat op de kosten van gemeenschapgeld mogen ze van mij allemaal op het bijstandsniveau gooien. :lol:

Kijken of ze dan nog zo grote mond heb over de minderbedeelde.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ja, toevallig woon ik in een groot halfvrij staande woning met een groot lap grond erom heen.
Heb ook nog een vakantiehuis en een eigen boot en een zéér snelle auto.
je hebt goed geboerd voor een buschauffeur! :wink:
Maar waarom pronken!! heb geld zat op de bank en verder geen enkele schuld, behalve (belasting technisch) een kleine hypotheek.
tja, waarom pronken? dat ben je nu toch behoorlijk aan het doen hier!
Maar overtallige gemeente ambtenaren met te veel tijd, die lopen te surfen op het internet, en dat op de kosten van gemeenschapgeld mogen ze van mij allemaal op het bijstandsniveau gooien.

Kijken of ze dan nog zo grote mond heb over de minderbedeelde.
haha, jij zit nu zeker ook op je snipperdag thuis? En ook al zouden mijn inkomsten dalen, dan zou ik zorgen dat of:

* mijn inkomsten worden aangevuld
* mijn uitgaven dalen

Lijkt me niet zo moeilijk, waarom wachten totdat je in problemen komt?

Martin en dilbert en karr-2 kunnen allemaal goed rondkomen zegt karr-2 gelijk even meepratend met zijn ander alter-ego.
haha, dat we toevallig alledrie goed met geld om kunnen gaan wil nog niet zeggen dat we dezelfde personen zijn :lol:

kampvuur

Jammer dat je niet ingaat over het stukje gemeente-ambtenaar.

Tuurlijk heb jij geen snipperdag vandaag..je bent alle dagen hier aanwezig op de gekste tijden..

Zo Karr-2 nu mag jij weer van Martin. :wink:

S.

Ongelezen bericht door S. »

Geplaatst op 09 Aug 2006 22:44 door bot321
------------------------------------------------------------
Natuurlijk S daar heb je gelijk aan.Die woningen
zijn er bij ons ook. Doen momenteel 570 euro
Maar weet je wat het is bij ons (Amstelveen)
als er een zijn woning verlaat komen ze zg. de
boel opknappen zijn ze drie dagen mee bezig en
dan gaat de huur met 100 euro omhoog.
Die senioren woningen zijn kleiner maar wel 670 euro.
Hebben we aan de minister te danken.
O Bot, 670 euro voor een seniorenwoning. :shock:

Dacht dat Amsterdam één van de duurste steden was, maar Amstelveen doet er blijkbaar nauwelijks voor onder.
Tja, dan zit je nu mooi.

karr-2

Volgens mij vergeet je er nog een paar. Als ik alle berichten lees, zou ik op zijn minst 10 alter ego's moeten hebben hier. Waar haal ik de tijd vandaan?
Maar overtallige gemeente ambtenaren met te veel tijd, die lopen te surfen op het internet, en dat op de kosten van gemeenschapgeld mogen ze van mij allemaal op het bijstandsniveau gooien. Laughing
Dan kunnen ze met jou beginnen. Een buschauffeur die een vrijstaand huis kan betalen en een bak met geld op de bank heeft, dat is te mooi om waar te zijn.

En ik ben geen gemeenteambtenaar dus ik loop geen gevaar. En voor het geval dat, ik heb gewoon vakantie net zoals veel mensen in deze tijd.

kampvuur

Nooit van een erfenis gehoord karr-2??

Dat bedoel ik dus met je vooringenomenheid, en jou neiging overal een waardeoordeel aan te hangen. :lol:

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

kampvuur

Geplaatst op 10 Aug 2006 14:57 door kampvuur

behalve (belasting technisch) een kleine hypotheek.
Misschien on topic, maar kun je mij uitleggen wat het belasting technische voordeel is van een kleine hypotheek, in plaats van geen hypotheek. Het wordt wel vaak gezegd, maar ik zie het voordeel niet, de rente die ik zou moeten betalen, is altijd hoger dan de ontvangen rente. Bij het niet betalen van hypotheekrente wordt er ook geen forfait berekend over je inkomen. Bovendien als 65+er val ik in een lager belasting tarief, dit omdat ik o.a. geen AOW premie meer betaal.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Mensen die niet met geld kunnen omgaan hebben dat puur en alleen aan zichzelf te wijten, ongeacht hoe oud of jong ze zijn. Dat ligt niet aan de euro, dat ligt niet aan de zogenaamd gestegen prijzen, dat ligt gewoon aan JEZELF.

Voedselbanken en dergelijke zijn dus gewoon overbodig, mensen moeten gewoon leren met het beschikbare geld omgaan. Daar hebben ze veel meer aan. Iedereen, zonder uitzondering, kan rondkomen van het inkomen of de uitkering die ze krijgen. Je moet het alleen wel willen en niet boven je stand gaan leven.
Tja Karr, JIJ beweerde dat jongeren beter met geld om kunnen gaan dan ouderen. Nu beweer je weer wat anders :roll: Wel bij de les blijven graag!
En mijn man en ik hebben samen een royaal inkomen, een eigen huis en geen kinderen; wij hebben het inderdaad goed (en laten we hopen dat dat zo blijft). Maar ik sla geen neerbuigend toontje aan tegen diegene die het minder hebben of wijs met een belerend vingertje naar ze. Je hebt gelijk dat er genoeg mensen zijn die de euro als een gulden uitgeven, maar er zijn helaas ook genoeg mensen die gewoonweg NIET rond kunnen komen, ook al leven ze volgens de regels van het Nibud.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Helemaal mee eens Rasje34. Ik denk echt, dat sommigen hier niet rationeel kunnen/willen denken.

Ik geef even een voorbeeld hier uit mijn eigen omgeving.

Alleenstaande gescheiden vrouw, zonder inwonende kinderen.

Heeft te besteden per maand. Netto €725 incl. partner allementatie.
Huur............€ 250 incl. huurtoeslag
Energie........€ 150
Kabeltv........€ 15
Ziekenf........€ 75 incl. zorgtoeslag
Div.verz/bel..€ 50
Tel/intnet......€ 40
Totaal ..........€ 580

Blijft over: € 145.... om van te leven, te kleden, te sparen? en eventuele onverwachte kosten op te vangen.

Waarom heeft ze niets meer te besteden of gaat ze niet werken? Omdat ze nergens aan de bak komt, om allerlei redenen. Wil dol graag werken, maar het is haar tot op heden niet gelukt. Te oud, te weinig ervaring, te lang uit het arbeidsproces, te weinig opleiding enz, enz en een kleine handicap, wat op zich geen problemen met zich mee hoeft te brengen, als een werkgever ook maar een beetje mee zou willen werken.

En die mensen zijn er echt nog heel veel.

Ik/wij hebben het ook goed (eigen huis met veel overwaarde, partime job enz enz), maar probeer wel mee te denken en voelen met mensen die het minder hebben.

karr-2

maar er zijn helaas ook genoeg mensen die gewoonweg NIET rond kunnen komen, ook al leven ze volgens de regels van het Nibud
Iedereen kan rondkomen, je moet het alleen willen. En daar ontbreekt het bij veel mensen aan.
Ik/wij hebben het ook goed (eigen huis met veel overwaarde, partime job enz enz), maar probeer wel mee te denken en voelen met mensen die het minder hebben.
Mensen die het minder hebben ? Dat zullen er ten eerste niet veel zijn en ten tweede is het in dat geval je eigen keuze. Met de huidige regelingen, toeslagen etc hoeft niemand het minder te hebben dan een ander.

Gesloten