Pagina 6 van 15
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 26 jan 2007 10:13
door Ron 2
Gezien de vele problemen snap ik nog steeds niet dat TROS RADAR,
VARA's KASSA, Consumentenbond of ander, ons als "consument" niet
(juridisch) bijstaan en eindelijk de zaak eens bij Planet Internet aanpakken.
Deze onderwerpen zijn, met als het drama UPC, jaren geleden al behandeld door Radar en Kassa, ondanks dat er niets verbeterd is doen ze er niets meer mee.
Kennelijk achten ze het niet goed voor de kijkcijfers.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 01 feb 2007 14:57
door yheijstek
Vandaag heb ik nog maar eens gebeld met Planet om te vragen of er schot in de zaak zit. Ik durf het bijna niet te zeggen maar........ er is wederom een ticket aangemaakt. Twee zelfs!!!! Ik zou er bijna om gaan lachen, maar eigenlijk is het in en in triest.
Gratis bellen via het KPN storingsnummer is trouwens niet meer mogelijk.
Planet heeft nu wel een gratis tel.nr. t.w. 0800-0505 ( niet voor administratieve vragen ) en
het 0900-1905 kost nu 0,01/minuut.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 03 feb 2007 00:08
door BenDogger
Eerder deed ik het verhaal over welk een crime het is om Planet op te zeggen voor een oom, die overleden is. Net het hele verhaal uitgeschreven voor incasso bureau Transfair Credit Management. Als ik dat hele verhaal dan zie staan, dan bedenk ik dat als het me niet zelf was overkomen, ik er smakelijk om had kunnen lachen. Planet blundert er behoorlijk onbeschoft maandenlang op los en schrijft ten onrechte allerlei bedragen af (máánden nadat ze zelf al hebben geschreven dat het abonnement beëindigd is). Na al dat onfatsoen een nieuwe actie van Planet. Er wordt een incasso bureau ingezet, ongeacht het feit dat ik hen allang heb laten weten dat ik nog een vordering op hen heb. Incassobureau in kwestie een vriendelijk (nou ja, net zo vriendelijk als een incassobureau zelf schrijft) mailtje gestuurd. Keurig in vette letters dat ik hen absoluut niks ga betalen. In kopie aan Planet en doorgestuurd naar de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen. Laten we alsjeblieft niet nog gekker worden! Ik wacht de reactie van Planet wel weer af.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 03 feb 2007 10:45
door yheijstek
Bij mij is er nog steeds geen incassoburo ingeschakeld, terwijl ik al vanaf juli de incasso's heb gestorneerd en op gegeven moment een selectieve blokkade in heb laten stellen.
Vorige maand wel een vordering gekregen van Planet over de fakturen v.a. juli. Hierop heb ik telefonisch gereageerd op tel.nr. 050-5823884 en het hele verhaal weer uit de doeken gedaan. De medewerkster was vol begrip en heeft mij verzekerd, dat ik niet meer word lastig gevallen met fakturen. Ik moet natuurlijk afwachten of deze belofte wordt nagekomen. Halverwege de maand zal e.e.a. moeten blijken. Ben benieuwd.
De chaos bij Planet ontstaat volgens mij, omdat ze met diverse systemen werken. En niet iedere medewerker is voor elk systeem geautoriseerd. Daarom kan de ene medewerker wel iets terugvinden en de ander niet. Ook storingen in de systemen zijn volgens mij aan de orde van de dag.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 04 feb 2007 15:17
door Ceje
Het is gelukt ! Binnen twee maanden en na enkele brieven kregen we een bevestiging van Planet dat zij ons kontrakt per direct zouden beeindigen. En dat terwijl we er eigenlijk nog 7 maanden aan vast zaten. Maar wat wil het geval? Planet en KPN zijn hetzelfde bedrijf geworden. De bedragen werden eerst door Planet afgeschreven maar toen ineens door KPN. Die boekten we terug want we hebben KPN nooit een machtiging gegeven om iets van ons af te schrijven.
We hadden een brief geschreven aan KNP en aan Planet dat we van het kontrakt afwilden en wel met een opzegtermijn van een maand. Dat kan bij Planet niet maar bij KPN wel ! Dus dat schept verwarring. Want met wie heb je nu eigenlijk te maken? Dat weten ze zelf ook niet meer.
De grote fout die ze gemaakt hebben is dat ze, nadat wij overgestapt waren naar een ander en KNP hadden opgezegd, een brief schreven met de vrolijke mededeling dat wij opnieuw klant werden bij Planet (dit op verzoek van de KPN) en vervolgens ging KPN geld van onze rekening schrijven en wel een bedrag dat ietsje hoger was dan voorheen bij Planet. Een prijsverhoging dus. En in dat geval zeggen de piepkleine letterstjes bij Planet ook dat je van het kontrakt af kan.
Volgen jullie het nog? Nou, wij ook niet meer. En dit hele warrige verhaal hebben we ook op papier gezet naar beide bedrijven die het vervolgens ook niet meer snapten en wellicht uit gemakzucht de zaak maar laten schieten.
Het is daar zo'n puinhoop ! En daar moet je proberen gebruik van te maken. Maar een prijsverhoging, al is het maar een dubbeltje, is altijd fout. Op dat moment ben je vrij.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 05 feb 2007 17:34
door jandekuijer
Tja het is echt niet te geloven. Een keer kan iets mis gaan bij een bedrijf en 2 keer kan ook nog wel. Iedereen maakt fouten maar dat het bij dezelfde mensen zo vaak mis gaat is triest. En dan ben ik ook nog een van die mensen helaas.
Maar planet bood mij ooit een encyclopedie aan via Internet. Heb ik niet gedaan. Misschien moeten ze het zelf eens in gaan kijken en dan kijken bij de maand februari. Die heeft 28 dagen en een keer per 4 jaar 29. Bij planet hebben ze echter acties tot 31 februari 2007. PFFFFFFFF
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 07 feb 2007 21:39
door NLB
Goedenavond allemaal, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met gezeur bij Planet. Al zullen jullie niet blij zijn om in hetzelfde schuitje te zitten
12 oktober 2006 heb ik schriftelijk mijn planet-abonnement opgezegd. Mijn contract zou eindigen op 13 december 2006 dus was ik ruim op tijd.
Eind oktober gebeld en kreeg ik te horen dat mijn brief was ontvangen en dat mijn contract zou eindigen per 13 december 2006.
Tot mijn verbazing werd er 24 december toch nog een bedrag van 24,30 euro afgeschreven van mijn rekening. Ik heb meteen contact opgenomen en toen werd mij verteld dat ik dit geld terug zou krijgen en tevens dat mijn contract per direct beëindigd zou worden. Ik zou ook een brief binnen krijgen met hierin de datum dat mijn contract per 13 december 2006 stop gezet zou zijn. Januari kreeg ik deze brief binnen en daarin stond weer dat mijn contract pas 13 december 2007 zou aflopen. Nu was er meteen een nieuw jaarcontract afgesloten terwijl dit niet de bedoeling was.
Meerdere malen heb ik nu gebeld en meerdere malen zou ik mijn geld terugkrijgen van de maanden december en januari en een gewijzigde brief binnen krijgen met nu wel de juiste datum erin. Na 1,5 week wachten heb ik vandaag weer gebeld en nu kreeg ik weer een ander verhaal te horen. Ik heb januari terug laten boeken en meteen alles laten blokkeren. Tevens lees ik zo juist mijn mailbox en zie hierin een mail van 29 januari dat ‘ik voor 2 februari het maandbedrag van januari moet betalen omdat men geen reden zien waarom ik niet zou betalen en dat anders mijn internetdiensten bij Planet laten blokkeren, zie algemene voorwaarden’.
Nou ik betaal niks, maar hoe sterk staan we hier eigenlijk in?
Vandaag kreeg ik ook te horen van een mevrouw bij Planet dat zij mijn contract niet konden opzeggen omdat ik al een andere provider had. Wat maakt hun dat nu uit? Zie ook nergens staan dat dit niet mag dus.......
Groet
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 07 feb 2007 21:51
door NLB
Ben trouwens aan het googlen en zie het volgende bericht:
http://blog.adformatie.nl/index.php/ent ... buitelaar/
Hoe kan ik nu in hemelsnaam op 29 janauri jl een mail krijgen van M. Buitelaar terwijl hij per 12 janauri weg is bij KPN????
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 08 feb 2007 20:57
door yheijstek
Hoe kan ik nu in hemelsnaam op 29 janauri jl een mail krijgen van M. Buitelaar terwijl hij per 12 janauri weg is bij KPN????
Zoveelste foutje? We zijn toch niet anders gewend?
Hij heeft mij op de dag van z'n afscheid nog even een onterechte vordering gestuurd. Afscheidskadootje, denk ik.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 09 feb 2007 10:52
door NLB
Nou leuk afscheidscadeautje
Ik ben benieuwd wanneer ik iets hoor en laat het jullie natuurlijk ook weten.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 21 feb 2007 14:32
door Joban
Ivm een verhuizing heb ik mijn ADSL aansluiting en internet abonnement bij Planet schriftelijk opgezegd.
Bij navraag bleek dat ik een maand te laat was met opzeggen van het planet abonnement.
Omdat ik was overgegaan naar Casema werd door de KPN keurig de vaste lijn afgesloten en het KPN abonnement opgezegd.
Maar bij de eerstvolgende factuur van Planet blijkt ineens dat mijn abonnementsvorm van ADSL Comfort met vaste aansluiting is overgegaan naar ADSL comfort zonder vaste aansluiting. Wat inhoudt dat ik ipv het opzeggen van een abonnement nu ineens dubbele kosten moet betalen.
Na verscheidene telefoongesprekken, waarin medewerkers van Planet aangegevn dat het juridisch gezien volgens het contract mag om een abonnementsvorm te wijzigen, weet ik het even niet meer.
Volgens mij mag men niet stilzwijgend een abonnemenstvorm wijzigen !
Ik heb inmiddels de automatische incasso ingetrokken.
Wie weet wat te doen ?????
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 22 feb 2007 08:49
door NLB
Na vele telefoontjes en mijn brief die ik verstuurd heb kreeg ik weer een herinnering dat ik nog moest betalen en lag de volgende factuur ook alweer klaar.
Ik meteen gebeld en wonderbaarlijk werd ik meteen geholpen.
Mevrouw er is een brief naar u onderweg; krijg ik de brief wat staat erin?
Ik heb uw aanvraag voor het intrekken van uw pakketwijziging ontvangen. Uw aanvraag is verwerkt. U kunt gebruik blijven maken van uw pakket zoals u gewend bent.
Waar halen ze toch deze onzin vandaag!!! Ik wil niks wijzigen alleen opzeggen.
Zo juist weer gebeld en zo waar weer meteen iemand aan de telefoon. Mijn abb. wordt voor de zoveelste keer per direct stopgezet.
Waar hebben we dit eerder gehoord??
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 15 mar 2007 08:09
door yheijstek
Het blijft nog steeds 'stil' van de kant van Planet. Ik heb na het aanmaken van 2 tickets op 01 februari niets meer vernomen. Ik heb zelf hierna ook geen aktie meer genomen. Het lijkt mij wel zo netjes, dat ik nog een brief krijg over de afhandeling. 15 mei is het een jaar geleden, dat ik het abonnement heb opgezegd.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 15 mar 2007 09:02
door NLB
Wonderbaarlijk heb ik vrijdag na vele telefoontjes een brief gekregen dat mijn abonnement is opgezegd!
En meteen werkt mijn mailadres niet meer dus zal het nog goedkomen?
Wel krijg ik nog 1 maand abonnementsgeld terug maar daar zal ik denk ik naar kunnen fluiten.
Groet
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 21 mar 2007 12:44
door golfgti5
Hallo,
ik heb 10 augustus 2006 mijn internet abonnement bij Planet opgezegd, welke
13 december afgesloten zou worden, keurig netjes de bevestiging
ontvangen....
echter na 13 December had ik nog steeds verbinding...
nu, 19 Maart, na een 25-tal dure wachttijd telefoontjes, een aangetekende
brief en ruim 300 mailtjes (waarvan 250 in 1 week en nog geen reaktie) ben
ik nu echt radeloos.....
ik heb helaas geen rechtsbijstand om op terug te vallen.
elke keer als ik naar de afdeling administratie of de helpdesk bel word ik
van het kastje naar de muur gestuurd, de status staat op afsluiten zeggen
ze, maar er is geen ticket aangemaakt, opnieuw een ticket aan maken en na 10
dagen terug bellen, nou na 10 dagen gewoon weer het zelfde
verhaal.........laatst belde ik 1 dag te vroeg volgens de medewerker, "u
moet morgen terug bellen" werd er doodleuk gezegd, je raad het al, de andere
dag terug gebeld en ze konden mij weer niet afsluiten, om gek van te
worden....
heeft iemand nog suggestie's want ze blijven geld afschrijven??
terug halen gaat volgens mij niet zo makkelijk omdat ik 15 euro aan Planet
betaal (dat lukt dus wel) en 20 euro aan KNP, welke in je telefoonrekening
zit verwerkt.........
hoe sterk sta ik als ik mijn rekening nummer online verander en ze niet meer
kunnen incasseren???
graag wat hulp......ik heb het hard nodig....
Grt Ron
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 27 mar 2007 22:20
door yheijstek
golfgti5
Planet incasseert toch met een ander rekeningnummer dan KPN? Wanneer er met het rekeningnummer van Planet geen andere kosten worden geincasseerd, kun je door de (post)bank een selectieve blokkade laten instellen. Even met je bank bellen.
Heb je KPN wel apart opgezegd? Meestal handelt KPN de opzegging wel goed af.
Succes, want dit kan een langdurige kwestie worden.
Ik spreek uit ervaring
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 30 mar 2007 11:14
door barryboef
Bevesteging opzeggen contract planet per 12 april 6 februari per email en brief ontvangen.Abonnement kosten 14,95 permaand.
Bevesteging opzegen contract vaste telefoonaansluiting KPN per brief ontvangen 9 februari.Zo ver alles in orde dacht ik .Tot mijn groote vebazing krijg ik op13 februari van KPN MET DE WOORDEN.Wij hebben u bericht ontvangen dat u uw telefoonaansluiting van KPN heeft opgezegt.U heeft tevens aangegeven dat u uw ADSL-verbinding zonder telefoonaansluiting bij u huidige internet provider wilt voortzetten.Het is tegek voor woorden .Ik heb nooit iemand daaom gevraagt of toestemming voor gegeven niet bij PLANET en ook niet bij KPN.Bellen emailen schrijven help niet.Eerste factuur 22 februari 40uero laten storneren Email ontvangen van M.Buitelaar (nog aanwezig of niet?) met de vraag waarom ik niet betaalde hem was geen rede bekent.MIJN ANTWOORD WAS IK BETAAL NIET VOOR WAT IK OMGEVRAAGT HEB OF BESTELD HEB.26 MAART HERINERING ONTVANGEN OM TEBETALEN.Weer stornert.Als ik het goed begrijp hang ik daar tot 12 april aan vast.
Het is te gek voorwoorden.Ik doe het om goedkoper uit tekomen vaste telefoon waren meer vastrechte kosten dan dat ik belde.
Ik heb weer een brief naar M.Buitelaar geschreven.Ook naar KPN MET DE VRAAG OF ZE ME WILDE MEDEDELEN HOE WAANNEER EN MET WIE IK HEB AANGEGEVEN WAT IN HUN BRIEF VAN13 FEBRUARI STAAT .
BARRYBOEF
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 02 apr 2007 22:26
door kjbruggers
Op 1 december 2006 (na anderhalf maand wachten & met veel irritatie) de telefonie van IPB van Planet Internet geinstalleerd. Vanaf dat moment wachten we al op het welkomstcadeau (digitale dj). Er is ons te kennen gegeven dat we op een wachtlijst staan voor het versturen. De digitale dj zou op dit moment niet leverbaar zijn. Een schriftelijke bevestiging hiervan krijg je echter nooit.
De telefonie valt frequent weg op diverse momenten. Soms na 5 minuten, soms ook na 23 minuten. Het enige antwoord dat je hier op krijgt is dat de Experia Box dan maar verder van de telefoon af moet staan. Ze leveren nota bene zelf de benodigde snoertjes van ca 1 meter bij het installatiepakket! Bij mijn vorige modem/router was dit overigens ook nooit een probleem en nu opeens wel? Dan mochten we maar niets meer downloaden, want dat kon ook nog wel eens een oorzaak zijn. Dit uitgetest, maar je raad het al: ook geen effect.
Al met al schieten we dus helemaal niets op bij Planet Internet! De service is echt waardeloos.
Klaas Jan Bruggers
Delfzijl
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 05 apr 2007 23:55
door Freek145
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Geplaatst: 10 apr 2007 13:49
door heuvel4
Zoals u allen kunt lezen ben ik het bericht op 20 september van het
vorig jaar gestart.
En nog steeds ben ik niet af van Planet ADSL en van de KPN !.
Ondanks mijn herhaalde en verwoede pogingen tot het opzeggen van mijn ADSL abonnement reageert Planet gewoon niet.
Ja, per brief een bericht ontvangen: beeindiging per 15 oktober 2007.
LEES VERDER
Nog steeds chaos bij KPN, want:Vanmorgen (dinsdag 10 april 2007) word ik gebeld door een mevrouw van KPN.
Ze vraagt of ik problemen heb met het annuleren (opzeggen) van
mijn abonnement KPN Internet Plus bellen.
Ik zeg haar: IK HEB HELEMAAL GEEN ABONNEMENT OP INTERNET PLUS BELLEN EN IK WIL DAT OOK NIET !
Verder zeg ik haar: IK HEB EEN ABONNEMENT OP ADSL VAN PLANET INTERNET, EN IK WIL DAAR VAN AF EN OVER HET OPZEGGEN VAN DAT ABONNEMENT HEB IK ALLEEN MAAR KLACHTEN EN NOG EENS KLACHTEN, OMDAT IK ER NIET VAN AF KOM.
Verbaasd en boos zeg ik DAG MEVROUW en ik hang op.
Kortom: hoe is het mogelijk dat een bedrijf als de KPN niet eens weet
van haar klanten wat voor soort diensten ze hebben. Ik denk dat hun administratie nog steeds een chaos is (net zo'n chaos als bij PLANET) endat het ook NOOIT meer zal veranderen.
DUS WEES GEWAARSACHUWD: neem geen diensten af van KPN en van Planet Internet !!!!!
Voorts verbaast het mij nog steeds dat TROSRADAR nog steeds geen aandacht besteed aan de probelemen die velen hebben met hunabonnement bij Planet of bij het opzeggen van hun abonnement bij Planet.
Wel wordt op de TV andere onzinnige items behandelt.
Het zou mij niet verbazen als de TROS een (financieel) belang heeft bij Planet Internet.
Is er al een belangenvereniging van gedupeerde Planet- en KPN klanten ???
WORDT VERVOLGD (helaas)