LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Dag Cartman,

wat vreselijk balen zeg, maar ik ben blij dat ook jij je zegje doet op dit forum, hoe meer er over Scheidegger bekent wordt hoe beter natuurlijk.

Ik heb ik weet niet hoeveel verhalen gelezen over Scheidegger en hun Leaseplan, oftewel voordat je het weet zit je aan een lening vast, waar je waarschijnlijk ook niet echt goed over bent geinformeerd.

Wat mij opvalt is dat Scheidegger zich met verschillende niet-door-de-beugel-kunnende-zaken bezighoudt, of met andere woorden, criminele activiteiten. Daarom lijkt het mij van belang dat ieder zijn zegje doet op dit forum.

Ik zou een opleiding volgen, die eenzijdig door Scheidegger een maand of 1.5 maand later is verzet. Onverhoopt moest ik worden geopereerd, mijn partner heeft daarop contact gehad met Scheidegger, met de vraag of ik een cursus later ingepland kon worden. Ook zij kwamen met kleine lettertjes in het contract en verzekering, blablabla, je kent dat riedeltje inmiddels wel.

Mijn partner (vriend) en ik hebben NOOIT een contract getekend, op het moment dat die dame bij ons kwam, heb ik direct verteld dat ik diezelfde avond NIET zou beslissen, dat heb ik een dag later gedaan dmv een email. Haar reactie daarop "ik zet je op de lijst, je papieren krijg je nog ok? drinken we gelijk een bakkie, gr... "

Die papieren hebben wij NOOIT gehad, wij hebben haar NOOIT meer gezien of gesproken, maar wij werden WEL gewezen op de kleine letters in het contract. Mijn vriend heeft daarop tot 4x aan toe moeten vragen om een kopie van dat contract, wat niet werd verstuurd, ondertussen kregen we wel de ene na de andere dreigbrief binnen. Na de zoveelste keer gevraagd te hebben, lag er een contract op de deurmat, een contract wat ons TOTAAL ONBEKEND was, maar dat contract was ingevuld en ondertekend, en moest doorgaan voor een contract wat door ons was ondertekend en ingevuld.

De adviseuse vroeg mij destijds om gegevens van mij en mijn partner, ik heb alle gegevens ook van het bedrijf van mijn partner in een email aan haar verzonden.

Toen wij het contract onder ogen kregen, stonden er een aantal fouten in. Er stond een handtekening op van ene meneer ..... (met mijn achternaam), die had getekend in naam van het bedrijf van mijn partner. Klein detail: mijn partner en ik zijn NIET getrouwd, ik heb het altijd over mijn partner, en daaruit heeft zij waarschijnlijk opgehaald dat wij getrouwd zijn, en zodoende mijn achternaam gebruikt. Buiten dat heeft mijn partner ook niemand in dienst (eenmanszaak). Dat was fout nr. 1, fout nr 2: mobiel nr bij mijn partner klopt niet, god mag weten van wie die wel is, fout nr 3: mijn mobiele nr klopt niet.

De handtekening die is gezet en die door moet gaan als o.a. mijn handtekening, bestaat uit letters, voorletter van mijn naam en achternaam en daaronder een klein streepje!!!

Ik heb haar nota bene ALLE informatie via email verstuurd, het was een kwestie van gewoonweg overnemen, en alsnog neemt ze het niet goed over!!!!

Al met al houdt Scheidegger zich bezig met pure criminele activiteiten, en doen ze alles om er zelf beter van te worden over de rug van ons!!!

Kom op, dit kunnen we niet laten gebeuren.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Zojuist heb ik te horen gekregen dat een zaak tegen Scheidegger momenteel nog geen zin heeft. Dit heeft te maken met het feit dat er te veel via de telefoon wordt gecommuniceerd. Er werd mij geadviseerd om telefonisch contact te vermijden en alleen nog maar te corresponderen. Probeer in elke brief die je stuurt Scheidegger een termijn te stellen. Dus dat ze binnen bijvoorbeeld 2 weken moeten reageren. Want komen ze deze afspraken niet na dan zijn er weer andere wegen mogelijk.
Ik heb dus zonet maar weer een brief opgesteld met alle klachten en een voorstel tot annulering.

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

dit schiet dus niet op, nou misschien met z'n allen maar naar Venlo??? ze kunnen hier gewoonweg niet mee wegkomen. Je zou toch haast denken met alle klachten die onder andere op dit forum geplaatst worden dat hun oogkleppen afvallen, het lijkt wel een soort van sport te worden voor ze :(

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Dat idee krijg ik ook dat ze er een sport van maken. Bij de rechtsbijstand komen heel veel klachten binnen over Scheidegger. Nou dan denk ik bij mezelf dan kunnen ze er toch wel wat mee!??
Volgens mij moet het dus echt anders opgelost worden...

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Dat snap ik dus ook niet, ik bedoel.... zoveel klachten over één en hetzelfde bedrijf, dat ze daar zelf niets aan doen.
Wat zullen we doen, met z'n allen naar Venlo? handtekening verzamelen? of gewoonweg masaal een mailtje sturen naar de redactie van Kassa, Radar, de Belbus en ga zo maar door.

Dit is te zot voor woorden

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

Hallo iedereen
Kan iemand mij vertellen hoe die van scheidegger is afgekomen???
Ik heb al een brief gestuurd en gebeld maar ze kunnen het contract niet verbreken, wat voor een reden je ook hebt.
ik heb een blokade bij de bank gezet zodat scheidegger het er niet meer af kan halen. nu kreeg ik een brief dat ik binnen 3 dagen moet betalen anders krijg ik een incasso.

Ik heb mij ingeschreven in juni bij scheidegger er kwam toen een studieadviseur langs. deze begon te vertellen en het klonk positief
nou dat is het dus echt niet ik heb er heel veel spijt van er wil er echt vanaf.
Bij mij zeiden ze dat ik het meteen moest beslissen omdat er maar 1 plaats was, omdat we met een kleine groep waren (er zitten 22 mensen in inplaats van 9) ik heb het toen gedaan.
Ik heb gekozen voor de opleiding medische kantoor dit kon ik alleen doen als ik ook administratief medewerker deed, dus deed ik dit ook.
de lestof klopt niet er is van alles beloofd en de helft zit er niet in zoals
powerpoint excel en paint.
Ook kwamen ze met dat ik medische kantoor er meteen achteraan zou kunnen doen. maar dat kan ook niet.

Ik moet 5,200 euro aan scheidegger betalen, dit betaal ik in 5 jaar af
de lening is bij scheidegger want waar ze mee samen werken accepteerde het niet ze zeiden dat ik te weinig verdienden.
inmiddels heb ik dus een blokade gezet.


wie kan mij hier wat over zeggen ik wil echt van scheidegger af
ze belazeren waar jezelf bij staat!!!!!!!!!!!!!!! ik betaal ze geen cent meer

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

Ik wil van mijn contract af bij scheidegger
maar dat kan niet ik heb een medische reden maar dat maakt niks uit
want dan had ik toen ik begon maar studie bescherming moeten nemen, dit is toch te gek voor woorden??? (dit kosten ook 3000 euo)
Ik heb gezegd dat ze mijn medische gevegens kunnen opvragen
maar dan krijg ik als antwoord dat ik het mee moet zenden en dat hun niks mogen en kunnen opvragen.

hoe komen wij die van scheidegger afwillen ervan af of wie zijn er van af en hoe is het gelukt????

Ook zeggen ze dat je een baangarantie krijgt
dat is dus niet zo je kunt je alleen in laten schrijven bij het uitzendbureau!!!!!

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

hallo
kan iemand zeggen wie er naar de rechter is geweest???
en wat de uitspraak was??
Ik zou ook graag metm ensen in contact komen die eventueel
een zaak zouden willen beginnen want met meer mensen sta je sterk en lopen de kosten ook niet hoog op.
ik wil hoe dan ook van het contract af
hoe zijn jullie er achtre gekomen dat jullie contract niet klopt
want ik wil ook wel eens weten of die van mij niet vervalst is.
we kunnen elkaar mischien helpen


gr meeeee

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Ik wil er ook vanaf!!! Want het zijn oplichters. Een ander woord heb ik er niet voor. De rechtsbijstand geeft weinig hoop. En inderdaad hoe meer mensen hoe sterker we staan. Kom op mensen! Dit moet gewoon afgelopen zijn!

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

Hallo
dit kan echt niet langer zo,
we moeten met zijn alle er wat aan kunnen doen samen sta je sterk
het zijn gewoon oplichters!!!! wat je ook voor een reden je hebt je kunt er niet onder uit zeggen ze ook al ga je dood dan had je maar een studie bescherming moeten afsluiten. het is toch te gek dat allemaal kan. ik heb nu bij de bank een blokade gezet dus ze kunnen het er niet aftrekken maar nu krijg je dreigbrieven over incasso enz.
ik heb ook al gelezen dat ze het dan met een ander bank nummer er aftrekken , maar volgens mij mag dat niet want je hebt scheideggger jou hantekening gegeven om met 1 banknummer het eraf te trekken en niet met een ander!!! klopt dit????

ik heb nu inmiddels 800 euro betaald omdat ik er niet onderuit kan ookal heb ik een medische reden, dit kan toch niet????

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

cartman,

bij bij is er ook iemand op bezoek geweest en tegen mij zeiden ze
dat er iemand kwam die zou uitrekenen hoeveel geld ik van de belasting kon terug vragen, niet dus het ging dus over het pensioen
ik heb daar niks mee gedaan al werden ze wel boos toen ze weg gingen zonder wat verkocht te hebben.

Is je vriendin nu al van scheidegger af???? ik mag de opleiding wegens
medische gronden ook niet meer verder doen maar daar hebben ze geen boodschap aan. ik had toen maar een studie bescherming moeten afsluiten van 3000 euro, ik ou graag willen weten of je er al van af bent en hoe je dat anders gaat doen

bedankt

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi meeeeee

Mijn partner en ik zijn er simpelweg achter gekomen dat ons contract vervalst is. Wij hebben nl. nooit een contract ingevuld en ondertekend, maar Scheidegger wist wel een kopie te versturen!!!!!!!!!!!!!

Dit contract was ingevuld, en nog ondertekend ook. Wij hebben aangifte gedaan tegen Scheidegger wegens valsheid in geschrifte. Politie heeft de zaak geseponeerd maar wij hebben het gerechtshof aangeschreven.

Je wordt besodemieterd, in de maling genomen en het wordt maar toegelaten. Nou bij ons dus niet, wij laten het hier niet bij zitten en wachten het gerechtshof af.

Wellicht is het verstandig dat iedereen een mailtje stuurt naar Radar en Kassa zelf, hebben wij ook gedaan, ook naar de Belbus en Postbus 51.
hoe meer klachten ze ontvangen, hoe sneller ze zullen onderzoeken hoe Scheidegger te werk gaat.

Als je op de website kijkt van scheidegger bij links, dan zie je een bedrijf staan, daar is Scheidegger bij aangesloten. Daar zit ook een geschillencommisie, en staan ook de gedragregels waar Scheidegger zich aan dient te houden.

Het lijkt mij dat als we met z'n allen masaal gaan klagen bij o.a. Kassa en Radar, en wellicht nog een stuk naar de Telegraaf, er misschien dan eens iets aan gedaan wordt.

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

hallo
ik heb wel een contract getekend maar ik wil er onderuit
ik heb een medische reden die kunnen ze opvragen bij het zh maar dat doen en willen ze niet ik moet blijven betalen
maar ik moet er toch af kunnen komen, want je zegt het toch niet voor niks???
ik het het contract getekent maar ben wel benieuwd of ze er bij mij allemaal dingen hebben ingezet waar ik niks van af weet
.ik heb nu een aangetekende brief gestuurd naar scheidegger
omdat ik een dreigbrief kreeg en dat ik vandaaag moet betalen
en gister kreeg ik pas de brief van hun.

Ben je al met een rechter bezig, je wordt bezeikt waar jezelf bij staat
mijn studieadviseur zei tegen mij dat ik ten alle tijden de opleing stop kon zetten niet dus

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hoi Meeee,

Hoevaak heb je al een dreigbrief gehad? ik heb nl een tefoontje gehad en een brief. Ik moet voor de 30ste betalen... Om nare gevolgen te voorkomen, maar hier geef ik niet aan toe. Ze zien maar hoe ze aan het geld komen.
Ik ga radar, kassa en belbus nu mailen.

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi meeeee,

Scheidegger zou genoegen moeten nemen met jouw verklaring over je gezondheid, zij mogen idd geen gegevens opvragen. Zij vroegen mij ook om gegevens te doen toekomen, maar dat gaat ze helemaal niet aan, een medisch dossier is persoonlijk. Ook ik kan zo bewijzen dat ik geopereerd ben en daardoor mijn verzoek was om een cursus later te beginnen!! ja ik zou niet eens van de cursus afzien, maar ivm mijn herstelperiode wilde ik een cursus later ingepland worden.

Tot die tijd nog steeds niet de intentie gehad om die cursus niet te volgen, totdat zij een kopie van een voor ons onbekent contract opstuurde, let wel, hier is meerdere malen om verzocht!

Ik zou als ik jou was ook een kopie van je contract opvragen, ik heb nl. ook elders gelezen dat Scheidegger later nog gegevens had aangevuld op een overeenkomst (lees abormaal, onvolledig contract!!)

Wij wachten nu op schrijven van het gerechtshof, en ben benieuwd wat daar uit komt.

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

HALLO ESMEE
IK HEB NU 3 BRIEVEN GEHAD, 2 BRIEVEN WAAR ZE IN ZETTEN DAT IK HET NIET OP KAN ZEGGEN EN DAT IK BINNEN ZOVEEL DAGEN MOET BETALEN ANDERS KRIJG IK EEN INCASSO.
IK HEB OOK GEPROBEERD OM HET VIA DE BANK TERUG TE HALEN MAAR DAT WEIGEREN ZE.
IK KAN MIJN OPLEIDING NIET OPZEGGEN OMDAT IK GEEN STUDIE BESCHERMING HEB AFGESLOTEN DUS JAH.
MAAR WE GAAN DOOR.
HEB JIJ WEL STUDIE BESCHERMING???
EN BEN JE VAN PLAN OM DE OPLEIDING TE VOLGEN????
HEB JE RECHTSHULP INGESCHAKELD WAT GAAAN EN KUNNEN HUN VOOR JOU DOEN. IK HEB GEEN RECHTS BIJSTAND
:twisted: :oops:

WE KUNNEN MET Z'N ALLE SAMEN WEL WAT DOEN

meeeee
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:27

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door meeeee »

hoi xessiex

dan betaal je al aardig lang
heb je ook een blokade gezet zodat scheidegger het niet meer van jou rekening kan halen??

ik betaal ook niet langer het is echt een zooitje daar
ik heb in totaal al 3 dreig brieven gehad
en ook nog andere brieven waarin ze zeggen dat ik binnen zoveel dagen moet betalen.

heb je rechtbijstand, ik niet
hoe kun je ervan af komen??? en welke stappen heb je ondernomen???
ik heb ook een medische verklaring maar die weigeren ze op te vragen ik moet het ze zelf sturen maar ik doe het niet het is prive dus als ze wat willen dan vragen ze het zelf maar op bij het radboud
maar jou verklaring willen ze dus niet opvragen ???
hou me op de hoogte

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Ik heb ze ook geblokkeerd bij de bank. Van mij krijgen ze echt geen cent meer!! Ik heb Scheidegger half februari geblokkeerd. Tot nu toe een dreig telefoontje en brief.
Die €800 was een aanbetaling van €300 en vijf maandelijkse termijnen van €100.
Ik heb inderdaad rechtsbijstand (nou ja mijn ouders dan). Maar omdat Scheidegger heel veel telefonische afspraken maakt, is er geen bewijs. En de Nederlandse wet zit eigenlijk heel erg dicht. In feite kan Scheidegger alles maken en wij kunnen niets!! Op advies van de advocate heb ik nogmaals een brief naar Scheidegger gestuurd met alle argumenten waarom ik er vanaf wil. Vermoed dat dit weinig kans van slagen heeft. Maar het gaat erom dat je dingen zwart-op-wit hebt.
Echt stom dat ze met een medische verklaring niets doen! Dat ze medische gegevens niet mogen opvragen is aan de ene kant best logisch. Het zou ook niet goed zijn als alles en iedereen maar je gegevens kon opvragen.
Maar denk dat 1 ding wel duidelijk is... Dat Scheidegger het enkel en alleen voor het geld doet.

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi meeeee,

Nadat wij dat valse contract onder ogen hebben gekregen, heb ik direct besloten om niet verder te gaan met deze mensen.

Als zij zich bezighouden met dit soort criminele praktijken, dan heb ik geen vertrouwen meer in een opleiding bij hun. Wie weet kunnen ze ooit eens een cursus gaan opstarten "hoe besodemieter ik mensen"

Wat mij het meeste frutstreert is dat dit allemaal maar wordt toegelaten, en er niemand onze klachten "echt" serieus neemt. Dus Scheidegger mag valse contracten opmaken?? heb ik dan het recht om ook valsheid in geschrifte te plegen?? en cheques te vervalsen?? Nee ik mag dat niet!!

By the way..... als je het telefoonnummer belt van GNK Brabant (incassobureau) dan krijg je Scheidegger (klantenservice) zelf aan de telefoon. Ze willen je onder druk zetten met hun brieven en telefoontjes.

Wij hebben nu in totaal 16 incassobrieven ontvangen, vanaf vorig jaar april t/m nu. Brieven met kop "laatste waarschuwing" en de tekst "het geduld van onze klaten raakt op" ja en die van ons dan? dit neigt naar stalken!!!

Het lijkt erg moeilijk om samen iets te doen tegen Scheidegger omdat elke zaak individueel is. Echter is alles wat je leest wel een onderbouwing, wat je kunt gebruiken in je eigen zaak, dit doen wij ook. Omdat wij willen aantonen hoe Scheidegger te werk gaat.

Daarom wel het verzoek om zoveel mogelijk "ervaringen" met Scheidegger te vermelden. Mijn partner is in staat om een nieuwe website op te zetten, om juist al deze ervaringen op 1 site te krijgen, en er voor te zorgen dat de website met het woord Scheidegger in google bovenaan staat.

Hou ons aub op de hoogte wij zullen dat ook met jullie doen, wij hopen natuurlijk dat jullie iets hebben aan onze zaak, en hier eventueel je voordeel me kan doen.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hoi Esmé

Hebben jullie ook een deurwaarder aan de deur gehad??? Of bleef het alleen bij brieven en telefoontjes?

Het frusteerd mij ook het meest dat we eigenlijk weinig kunnen. Wat die site betreft, dat is denk nog niet zo'n slecht idee!

Verder heb ik nu even niets rondom Scheidegger.

Fijne pasen in ieder geval!

Groetjes

Gesloten