LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@cybertomaat en @ellen76:
het is en blijft stelen , of het nu van tnt of van het bedrijf is maakt hierbij niet uit.
Maak het de kat wijs dat 'je buurvrouw' dit doet omdat ze tnt een lesje wilt leren, ik zie het als puur winstbejag en ik vind dit echt heel treurig.

Omdat een ander een fout maakt, mag jij stelen.....

echt heel jammer dit soort mensen

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@rv keuken: hoezo een fout? ze weten dat je een ander niet mag laten tekenen, volgens mij zet je dan iemand aan tot valsheid in geschrifte oid, is ook niet legaal. het hoe en waarom ze het precies gedaan heeft weet ik niet en tuurlijk het blijft diefstal maar ik kan het wel begrijpen. nogmaals wie niet horen wil moet maar voelen. ze controleren ook nooit een handtekening iedere idioot kan zich maar zo voor iedereen uitgeven, het interesseert de tnt helemaal niks zolang ze maar van hun pakketjes zijn verlost. (dat heb ik dus zelf al eens meegemaakt met een dure mobiele telefoon hele vervelende toestand en de afhandeling zo mogelijk nog vervelender alsof je een of andere crimineel bent, dus ik mij voorstellen dat er mensen zijn die het dan idd maar doen)

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ rvkeuken ......
Geplaatst op: 17 Jun 2007 07:30 Onderwerp:

@cybertomaat en @ellen76:
het is en blijft stelen , of het nu van tnt of van het bedrijf is maakt hierbij niet uit.
Maak het de kat wijs dat 'je buurvrouw' dit doet omdat ze tnt een lesje wilt leren, ik zie het als puur winstbejag en ik vind dit echt heel treurig.

Omdat een ander een fout maakt, mag jij stelen.....
echt heel jammer dit soort mensen
Omdat u het allemaal zo eenzijdig beziet ...
laat ik t ook is proberen :

Als mijn buren MIJN pakketje en / of post aannemen
zonder deze vervolgens aan MIJ te geven stelen zij ook ...
En de postbezorger is in dat geval dus een HELER !!!

Nu u weer !!! :evil:
Echt zielig dit soort mensen........

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bot321 »

Als mijn buren MIJN pakketje en / of post aannemen
zonder deze vervolgens aan MIJ te geven stelen zij ook ...
En de postbezorger is in dat geval dus een HELER !!!
Een heler Koopt gestolen spullen een
postbode levert het dus.
Nu jij weer!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ mijn vriend bot321 ......
Een heler Koopt gestolen spullen een
postbode levert het dus.
Nu jij weer!
Een Heler VERkoopt gestolen spullen ...
En die postbezorger is wel HEEL dom als hij
zich MEDEPLICHTIG maakt aan heling/diefstal
ZONDER er zelf beter van te worden ...
eerder het tegendeel ...
kijk maar verder op t forum hier ...
wie KRIJGEN de KRITIEK die EIGENLIJK
voor aandeelhouders en BAZEN bedoeld is ???

Zo goed bot ... ??? ... :wink:
>Rob S.< / >cybertomaat<

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

Hallo allemaal op dit forum,

Mijn mening over het afleveren van een pakketje bij de buren is dat ik er heel erg blij mee ben, ook als er voor getekend moet worden. Er wordt getekend voor een ongeschonde verpakking, en niet voor de inhoud.
Hierdoor heb ik eerder het pakket in mijn bezit, en het scheelt mij een gang naar het postkantoor met de vaak daarbij horende wachtrij. Het is natuurlijk wel erg belangrijk dat de bezorger middels een bericht in de brievenbus aangeeft waar de zending is bezorgd.

Maar nog even voor de duidelijkheid: het "probleem"is ontstaan door het niet uitbetalen van niet afgeleverde zendingen door TNT aan haar subcontractors, en daar wordt de consument helaas de dupe van.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Shine »

Ellen schreef:
een vergoeding voor het totaal bedrag van het verdwenen pakket dus de verzender wordt niet benadeeld, hoogstens dat ze het opnieuw moeten verzenden, het meerwerk dus!! en idd het is wat je stelen noemt maar nogmaals wie niet luisteren wil moet maar voelen!
Het feit dat de verzender het pakketje opnieuw moet gaan verzenden, daarmee gaan extra kosten gemoeid. De kosten die met dit 'meerwerk' (lees arbeidsloon) vergezeld gaan moeten ergens vandaan komen.
De consument draait hier uiteindeijk altijd voor op.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Shine »

Maar omdat zij het niet vond kunnen dat een ander tekent voor haar spullen heeft ze een klacht ingediend en gemeld dat ze haar spullen niet heeft gehad. Ze heeft uiteindelijk dus kosteloos nieuwe spullen kunnen bestellen omdat zij kon aantonen dat zij niet had getekend voor het pakket!!
Ik begrijp niet dat de TNT dit heeft geaccepteerd.

Er is immers een handtekening, zij het: niet de juiste.

Maar ook ik vind dat het elders afleveren van spullen die toch altijd een bepaalde waarde vertegenwoordigen, eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen. Dan maar direct een briefje in de juiste brievenbus en zelf laten afhalen. Weet je tenminste zeker dat de spullen niet bij een verkeerde terechtkomen.
@bodejosm..:
Als je de voorwaarden goed leest die TNT zelf heeft opgesteld aangaande de bezorging van aangetekende stukken (dus stukken/paketten waarvoor voor ontvangst getekend moet worden, -zie eerder in deze topic-), heeft TNT zelf haar eigen voorschriften overschreden. Logisch dus dat TNT het heeft moeten accepteren. Bij een rechtzaak zouden ze namelijk aan het kortste eind trekken.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Omdat u het allemaal zo eenzijdig beziet ...
laat ik t ook is proberen :

Als mijn buren MIJN pakketje en / of post aannemen
zonder deze vervolgens aan MIJ te geven stelen zij ook ...
En de postbezorger is in dat geval dus een HELER !!!

Nu u weer !!!
Echt zielig dit soort mensen........
Een postbode laat iets achter in goed vertrouwen, dat was in het genoemde geval terecht, het pakketje is aangekomen.
Als dit niet gebeurd doordat de buren dit pakketje houden dan is het van de buren stelen, van de postbode is dit niet helen, helen is namelijk bewust gestolen waar verkopen.

Wie niet horen wil moet maar voelen gaat in dit geval niet op, alleen als het fout gaat moet de tpg betalen en dan terecht, nogmaals dit is gewoon stelen, een buurvrouw die denkt: ah mooi, hier kan ik de tpg even laten dokken....

Ik kan helemaal akkoord gaan met de zwoeger, ook ik ben blij als het bij de buren afgegeven wordt. Kom op nou, hoeveel mensen hebben stelende buren. In het geval dat ellen76 noemt vind ik het nog steeds een vervelend manier om de boel te belazeren en dit soort dingen verpesten het ook voor anderen....

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Shine »

In het geval dat ellen76 noemt vind ik het nog steeds een ***** manier om de boel te belazeren en dit soort dingen verpesten het ook voor anderen....
Volledig mee eens!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Mijn reactie hierop ......
Kom op nou, hoeveel mensen hebben stelende buren.
ik weet niet waar U woont maar ik heb er genoeg ...
Hier in deze "probleemwijk" waar ik pas nog in gezelschap
van mevr. Vogelaar en meneer Rouwvoet vertoefde ......

Vriendelijke groet uit Bos en Lommer van:
>Rob S. Minister van Emotionele Zaken<

Halleluja
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2007 22:21

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Halleluja »

Voor zover ik weet was de postbezorging in Almere helemaal top. Kreeg van TPG altijd een briefje als het pakket niet afgeleverd kon worden door afwezigheid van de geadresseerde. Nu woon ik in Amsterdam en postbezorging is werkelijk een drama. Mijn laatste 5(!) pakketjes werden allemaal bij de buren afgeleverd zonder mij ervan op de hoogte te stellen.

Een aantal dagen geleden gebeurde er iets waarbij ik echt met mijn mond vol tanden stond. De, overigens vrolijke, pakketbezorger belde bij mij aan om een pakketje af te leveren. Ik maakte de deur op afstand open ( woon op 1 hoog), maar tot mijn verbazing wachtte hij niet tot ik het 6 meter trappetje naar beneden was gelopen. Hij riep: ' Vangen!', en gooide het pakketje de lucht in. Helaas niet hard genoeg waardoor het pakketje weer naar beneden tuimelde en de bezorger nog een poging kon wagen. Gelukkig was het een dvd-set en niet iets fragiels, al lagen de dvd's nu wel los in hun hoesjes. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Halleluja ... praise the POST ...
Dit slaat echt werkelijk alles !!!
Het begint er op te lijken dat t
probleem zich in Amsterdam (nog)
sneller versprijd als in de rest van
het land ......

Weet je wat ook (vaak) gebeurt ???
(ik heb t zelf ook meer als eens gehad)
Dan bellen ze aan en ik loop naar het balkon
(ik woon een paar trapjes op)
Dan roepen ze "pakketje !!!" en dan loop
ik naar beneden (nadat ik de benedendeur
open heb gedrukt) om ze tegemoet te lopen.
Kom ik beneden ,zie ik nog net t busje de
straat uitrijden,maar de benedendeur staat
open ... mijn pakketje zo voor het oprapen ...

Zullen sommigen me wel weer een zeikerd vinden
(wat kan er nou gebeuren in dat minuutje dat jij
onderweg naar beneden bent )
maar ik vind t belachelijk ... maar dan zonder lachen !!!

>cybertomaat<

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@cybertomaat
Ik wilde niets goed praten, maar wie niet horen wil moet maar voelen (zoals aangedragen door ellen76) terwijl er niks aan de hand is (pakketje is netjes aangekomen) dat vind ik niet kunnen.

Dat wil niet zeggen dat het allemaal goed is wat de tpg doet, integendeel, bovenstaande voorbeelden zijn er niet voor niets. en wil ik ook absoluut niet goed gaan praten.

Overigens moet ik zeggen dat het bij ons allemaal keurig gaat (adam z-o) en ik eigenlijk nooit problemen heb, aardige bezorger ook, maar daarbij moet ik dan ook weer zeggen dat ik niet dagelijks pakketjes krijg (hooguit 1x in de maadn). t is denk ik net afhankelijk van de bezorger en hoe serieus hij zijn werk neemt..

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ RVKEUKEN ......
terwijl er niks aan de hand is (pakketje is netjes aangekomen)
Ik vind t personelijk NIET NETJES als mijn pakketjes NA herhaaldelijk
klagen nogsteeds op t VERKEERDE adres bezorgd worden ......
zeker niet als IK voor dat pakketje (had) moet(en) tekenen .
t is denk ik net afhankelijk van de bezorger en hoe serieus hij zijn werk neemt..
Mee eens ... met name het gedeelte dat ik dik heb laten
weergeven .
Maar die bezorger heeft ook maar te doen wat z'n baas van hem verwacht ... als hij zijn werk te serieus neemt kan hij zelfs zijn / haar
baan kwijtraken !!!

>cybertomaat<

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

helen is namelijk bewust gestolen waar verkopen.
BIJNA goed. Het is namelijk niet VERkopen, maar kopen, terwijl je weet dat het gestolen is.



Als je de voorwaarden goed leest die TNT zelf heeft opgesteld aangaande de bezorging van aangetekende stukken (dus stukken/paketten waarvoor voor ontvangst getekend moet worden, -zie eerder in deze topic-), heeft TNT zelf haar eigen voorschriften overschreden.
waarom denk je dat ik die reactie geef? Wanneer die voorwaarden correct zouden zijn nageleefd, was mijn alternatief niet nodig.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Josm43 ... bedankt voor de verbetering ...
ik ging uit van heling =
HANDEL in gestolen goederen.
wie koopt of verkoopt maakte m.i.
niet veel uit dus ... :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat een verhandeling he? Lijkt de kerk wel....... 8)

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Amen....... :wink: maar :
Et in arcadia ego ......

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je haan ruste in vrede. Wanneer is ie gestorven?

Gesloten