Pagina 6 van 24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 20 dec 2007 23:35
door graham27
ik kreeg paar dagen gelen ook een brief van itrum justicia met een bedrag van €46.20 (dat was met €15 verhoging) waar ze dat bedrag nou weer vandaan halen snap ikook niet het blad kostte €29.95 €15 eraf is bij mij €31.20 en niet €29.95 dus dat klopt niet echt....
ik heb nooit een herinnering gehad waar je overgens nooit herinderingskosten hoeft te betalen (de eerste).
ik lees al verschillende bedrag in deze topic van het forum dus er klopt niet veel van.
ik heb na het proefnummer van €4.95 meteen opgezegd op klantenservice hoshi sudoku postbus 124 5500 ae veldhoven.
bij werd er toch € 29.95 afgeschreven ik heb het meteen terug laten storten en het blad wat ik toch heb ontvangen retour afzender gestuurd.
dacht dat daarmee de kous af was.
ik stuur ze nog wel een brief dat ik niet van plan ben te betalen.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 20 dec 2007 23:44
door graham27
als je in google hoshi intypt kom je vanzelf bij de website :)

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 24 dec 2007 23:41
door Jos1968
De Nederlandse Wet zegt over -koop op afstand- hetvolgende:

Het leveren van goederen of diensten met een betalingsverzoek is verboden wanneer u hiervoor geen bestelling heeft gedaan. U hoeft in het geval van een niet-gevraagde levering geen enkele tegenprestatie te leveren. Ook het feit dat u niet reageert, betekent niet dat u met de levering instemt.
http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Koo ... 679C8DA850

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 27 dec 2007 12:38
door daan&lex
Ik ben er net zoals meerdere ingestonken en heb nu het incassobureau
achter me aan. Sudoku (Global Collect) probeerde geld af te schrijven, wat uiteraard niet lukte na blokkering ervan. En zie hier het resultaat.... Bij Sudoku doen ze alsof ze gek zijn. Was wel lid tot eind januari dit jaar volgens hen en ik schijn telefonisch akkoord te zijn gegaan met een abonnement. En moet nu ongeveer 50 euro betalen. Waar ik overigens helemaal geen toestemming voor heb gegeven. Ik dacht dat dit telefonisch niet kon en alleen maar via een schrijven?
Kan iemand mij hiermee helpen?

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 27 dec 2007 16:09
door annet78
ook ik ben in november gebeld dat ik een simsons pakket twv 29,95 had gewonnen...
moest alleen nog ff mijn gegevens doorgeven en dan kreeg ik een code en tel nummer waarmee ik die code kon activeren en t pakket voor 4,95 toegestuurd zou krijgen...
dus wel die 4,95 van me bank af maar nooit geen pakket toegestuurd gekregen..
nu is er al twee keer 29,95 van me bank afgeschreven..de eerste 29,95 heb ik via de bank terug gehaald in de hoop dat t dan ok zou zijn maar nu zie ik dus dat er weer 29,95 van me bank is ..
hoop dat het blokkeren nu genoeg moet zijn :evil:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 27 dec 2007 17:32
door gorhaas
GRAAG WIL IK REAGEREN OP DE KLACHTEN VAN Global Collect BV en HOSHI NL .
VANDAAG IS ER BIJ MIJ OOK 4,95 EURO AFGESCHREVEN ,IK BEGRIJP OOK NIET WAAROM.
ZO IK HEB KUNNEN ZIEN IS ER BIJ MEER MENSEN HET ZELFDE BEDRAG AFGESCHREVEN.

BIJ MIJN POSTBANK ZEIDEN ZE ,DAT IK AANGIFTE BIJ DE POLITIE MOET DOEN .
AL DIE ANDERE GEDUPEERDE MENSEN MOETEN DAT OOK DOEN VINDEN ZE ,ANDERS WORDEN ZE NOOIT AANGEPAKT.

WILLEN ALLE GEDUPEERDE SAMEN MET MIJ AANGIFTE DOEN?BIJ DE POLITIE IN HUN EIGEN REGIO.

VRIENDELIJKE DANK

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 03 jan 2008 13:39
door martinichka
Nu juist heb ik weer een brief gekregen van Intrum Justitia, precies hetzelfde maar nu het bedrag van 41,41 euro (vorige was 41,35).

Dit kan toch niet???

Wat te doen...??!!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 03 jan 2008 18:28
door matt1981
hallo allemaal,

Ik kreeg ook een telefoontje dat ik een sudoku pakket t.w.v. € 30,00 had gewonnen. Gister morgen om 10 uur maar ik dacht al dat het oplichterij was ik had namelijk nooit aan een sudoku puzzel meegedaan wel ergens een simpel spel gedaan om een playstation 3 .Nu werd ik weer gebeld 3 Januari 2008 en vertelde ze het zelfde dus ik gegoogled kwam ik hier terecht. Bedankt voor de info allemaal anders had ik er mischien toch een keer ingetrapt heb al een keer zoiets meegemaakt met natufit. dus gelukkig niet nog een keer!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 09 jan 2008 20:26
door lauragerritsen86
ik ben ook gedupeert!!!
ik was op de computer aan het internet bankieren en zag dus dat er jawel dames en heren...€4,95 afgeschreven was van mijn rekening...Heb gelijk opgezocht op internet wat hoshi.nl was.. niks kon ik vinden.. behalve deze site... ik heb alle reacties doorgelezen en gelijk alle emailadressen ingelicht dat ik niets meer te maken wil hebben met deze onzin... morgen ga ik gelijk naar de bank voordat ze me €29,95 van mijn bank afschrijven!

zou iemand die spreekt uit ervaring mij kunnen vertellen of het ook daadwerkelijk stopt als ik hun rekeningnummer blokkeer?
Dit is trouwens het rekeningnr. en kenmerk en dergelijke:

43.37.76.927
GLOBAL COLLECT SERVICES
BETALINGSKENM. 324232404106
0900-1030103 HOSHI NL


help me please!!

groetjes laura

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 09 jan 2008 21:13
door lauragerritsen86
Beste mede-gedupeerde,

Ik heb zojuist het volgende mailtje gestuurd! :twisted:
Ben benieuwd naar de reactie van deze mensen....

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik graag het abbonee van de sudoku-puzzel boekjes afzeggen.
Bij nader inzien ben ik niet geïnteresseerd in de aangeboden fassiliteiten ervan.
Bovendien heb ik slechte verhalen over uw bedrijf gehoord en is overigens uw website niet te vinden op
internet wat alles extra verdacht maakt.

Ik verzoek verder ook geen verdere puzzelboekjes of overige reclame van u te ontvangen.

Bij deze laat ik gelijk weten, dat ik uw rekening(en) gelijk ga blokkeren bij mijn huidige bank zodat eventuele bedragen niet meer afgeschreven zullen worden van mijn bankrekening.

Mocht dit toch gebeuren, zal ik zo spoedig mogelijk mijn bank inlichten die de betaling ongedaan maak en dan ook gelijktijdig een aangifte doet bij de regionale politie.

Dit zijn de gegevens die u waarschijnlijk nodig zult hebben om mij uit te schrijven.
Gaarne wil ik hier ook meteen na het ontvangen van deze email een bevestiging van ontvangen.


Klantnummer ******* (dit staat op het beruchte puzzelboekje)
Rekeningnummer: ***********



t.n.v. L.Gerritsen
adres:*************
postcode:**********
woonplaats:********

De €4,95 zal ik betalen.
Dit omdat ik het boekje reeds heb ontvangen.



Hoop snel uw bevestiging te ontvangen!



Groeten,


Laura Gerritsen


Ik hoop hiermee meerdere mensen te helpen om niet NOG armer te worden door stomme kl*te boekjes :x

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 09 jan 2008 22:13
door punkster
hallo. Wij werden gebeld door een mevrouw en we hadden volgens haar mee gedaan aan een puzzel van hun. Als dank konden wij het puzzelboek ontvangen voor 4,95. mijn vader had wel interesse maa rvroeg door toen uiteindelijk werd er verteld dat het wel een abonnement was en mijn vader zei je mag dat boek op sturen maar ik wil geen abonnement dat was echter niet mogelijk dus ging het niet door. de gesprekken worden ook opgenomen dat werd ineen sverteld waarop mijn vader zei niets ervan en op himg. Nu een paar weken later ontvangen wij een hoshi sudoku boek en heeft die vrouw dat dus zonder onze toestemming gedaan. Maar er is ook 4,95 zonder onze toestemming van de rekening afgehaald!!
Ik las hier op een forum dat er iemand zei gewoon even afmelden via internet. Ja leuk maar die pagina bestaat niet meer of werkt in elk geval niet. Dit is gewoon pure oplichterij!!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 09 jan 2008 22:17
door Caroline26
Hier weer een domme gans die zich heeft ingelaten met Hoshi. Werd gebeld dat ik op internet een prijs had gewonnen. Telefoon kwam ongelegen en toen uit de gedachte: kan geen kwaad....overal ja op gezegd. Leuk puzzelpakket voor 5 euro en je kan meteen opzeggen. Vandaag het flutje ontvangen en al via info@hoshi-sudoku en [email protected] opzegd. Ga morgen naar de bank de handel laten blokkeren (kan dat makkelijk?) en morgen op mijn werk maar even bellen. Voel me zo'n domme doos. Heb hier wel weer van geleerd, ik blijf volgende keer gewoon neeeeeee zeggen. Wat ik normaal ook doe. Geef altijd af op mensen die zich tot dit soort dingen laten verleiden en nu deed ik het zelf. Hoop dat ik er snel vanaf kom, maar als ik jullie reacties lees wordt ik er niet blij van....

Zal jullie nog even melden hoe het vergaan is met opzeggen....
Staan trouwens ook twee (postbus)adressen; een in Veldhoven en een in Best. Die in Best was niet bereikbaar las ik op deze site, maar er gaan morgen ook twee brieven uit naar beide adressen.

Oh, wat baal ik hiervan zeg!! Eens maar nooooooooit weer!
Groetjes, Caroline

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 09 jan 2008 22:36
door Yvon78
Ook ik ben er ingetrapt terwijl ik nog dacht van ik heb bij dat spel mijn gegevens niet achtergelaten. :cry:
Juist omdat er een gedeelte wordt opgenomen denk je dat het wel goed zit. Nu krijg ik vandaag een flutboekje binnen, terwijl ze deden alsof het een heel spellenpakket is. Daar de incasso ook vandaag is gedaan van €4,95 ga ik dat morgen gelijk storneren met een mail en brief erachteraan. Ook stuur ik dat flutboekje retour afzender. In het boekje staat trouwens ook nog het volgende adres:

Hoshi Sudoku
Afd. Prijsuitreiking
Antwoordnummer 10059
5680 VB Best

Als we dan veel brieven sturen kost het ons geen geld maar hun des te meer!

het zoveelste slachtoffer

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 jan 2008 22:11
door lauragerritsen86
hoi iedereen..

ik ben dus bij de bank geweest om de rekening verder te blokkeren.
moet er eerst meer afgehaald zijn want dan pas kunnen ze heb blokkeren ofzo... dikke onzin denk ik maar... maarjah... goed me rekeningnummer in de gaten houden dus... :cry:

groetjes laura

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 jan 2008 22:36
door Caroline26
Ik heb vandaag het rekeningnummer bij de bank (rabobank) laten blokkeren en zonder dat ik het eigenlijk zelf vroeg, heeft ze ook de 4,95 euro terug laten boeken.
Ik heb gisteravond een mail gestuurd naar de twee bekende emailadressen ([email protected] -schijnt er ook van alles mee te maken te hebben- en info-hoshi-sudoku.nl) dat ik onmiddellijk van ze af wil en een schriftelijke bevestiging wil.
Vandaag gebeld (jaja, ik wil er echt deze week nog helemaal vanaf zijn) naar het nummer dat in de welkomstbrief staat. Na een tijdje 'al onze medewerkers zijn in gesprek' aangehoord te hebben kreeg ik een vrouw met oostblokaccent aan de lijn die ik heel duidelijk heb verteld dat ik absoluut niet tevreden ben en dat ik met ONMIDDELLIJKE ingang ales laat blokkeren en van het abonnement afwil. Ik noemde nog even wat me niet beviel, maar ze onderbrak me en zei dat ze het in de computer had ingevoerd. Wilde ze meteen ophangen, kon ik nog net bleren dat ik een schriftelijke bevestiging wil ontvangen. Ze doen dit per email, kan twee tot drie werkdagen duren. Ik ben nu een mail aan het tikken naar en vriendin van mij die juriste is. Dit om te vragen of een email rechtsgeldig is. Met andere woorden: ben ik met de email die ik van hen krijg voldoende bevestigd en uit de problemen?? Of weet iemand van jullie dit??
Als ik maandag niets gehoord heb ga ik meteen maandag aan het eind van de dag bellen en eis ik een bevestiging per post. Ik las ergens op het forum dat een van de meiden had gezegd het gesprek zelf op te nemen (wat zijzelf ook deden toen ze ons opbelden om ons te feliciteren met onze prijs). Dat ben ik van plan te doen en ook tegen hen te zeggen.

Hoe zijn jullie ervaringen met het telefonisch opzeggen?? Nog verdere problemen gehad?? Ben vooral benieuwd naar mensen die ook in deze tijd erin geluisd zijn en of jullie een beetje hetzelfde 'parcour' lopen als ik nu doe.

Een ding had die vent die ik ooit aan het begin aan de telefoon had wel gelijk in: Hoshi Sudoku zal je tijden bezig kunnen houden.......en dat ben ik dus ook.

Ik ben even je naam kwijt, Laura volgens mij? Van bericht hiervoor geplaats: je kunt echt bij de bank alles laten terugstorten (storneren noemen ze dat, haha, weer wat nieuws geleerd). Je moet dit alleen binnen paar dagen doen, anders kan het niet meer...

Succes iedereen!
Caroline

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 jan 2008 23:02
door Yvon78
Heb het ook gelijk telefonisch laten storneren vandaag. De ING vertelde me al gelijk dat ze voor dit bedrijf vaker incasso's hebben teruggedraaid! Morgen ga ik langs bij de bank (was vandaag niet op tijd) om het rekeningnummer van hun voor incasso te laten blokkeren en er gaat een mail naar ze toe dat ik geen toestemming geef om te incasseren en/of dingen toe te sturen en dat ik als ze toch iets sturen het steeds zal terugsturen met retour afzender. Aangezien je er dan geen postzegel opplakt krijgen zij nog strafport ook :D

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 jan 2008 23:06
door Caroline26
@Yvon

Heb je ook die €4,95 laten terugstorten?? Ik wel, maar hoop niet dat ik dan daarmee in de problemen kom. Is eigenlijk meer het vrouwtje van de bank die het deed, omdat ik aangaf het betreffende rekeningnummer te willen blokkeren.

Als ik al de reacties lees op het forum ben ik nogal bang voor de nasleep. Ik heb net nog een heeeeeel boos mailtje gestuurd naar die gasten van Hoshi, dat ik een schriftelijke bevestiging eis en dat ik die voor as dinsdag wil hebben. Zo niet, ga ik stappen ondernemen. Ik heb een vriendin die juriste is, dus die kan het een en ander regelen en weet iig een heleboel. Dat heb ik die gasten van Hoshi ook gestuurd. Hopelijk schrikt dit af en doen ze wat ik vraag.....

Wat een sufferds zijn we ook he...

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 jan 2008 23:10
door Yvon78
En daar maken hun graag misbruik van. Maar niet over mijn rug.
Ja ik heb het bedrag ook laten terugdraaien/storneren. Was geen enkel probleem. Ik ga een mail sturen en een brief naar het antwoordnummer, betalen ze er zelf voor!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 jan 2008 23:11
door Caroline26
Ik heb nu briefje klaarliggen wat morgen op de post gaat, samen met het pak papier wat zij 'puzzelboekje' noemen.
Mogen ze zelf uitzoeken op welk van de adressen terug kunnen vinden. Moeten ze maar werken vanuit een adres....

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 11 jan 2008 15:21
door lauragerritsen86
de bank vertelde mij dat ik moest wachten tot ze nog meer eraf gaan halen. Die €4,95 is namelijk voor het boekje. Ik wist dat ze dat bedrag eraf zouden halen en het boekje heb ik binnen dus dat is dan mijn eigen schuld denk ik maar..
Heb al duidelijke mailtjes gestuurd maar nog geen reactie gehad...duurt wel errug lang.. vooral als je zit te wachten :(