Het verschil tussen een producteigenschap en een gebrek is dat de fabrikant het eerste bewust in het product heeft aangebracht en het tweede niet. U gaat er ten onrechte van uit dat een product nooit een gebrek mag vertonen. Het enige is dat deze gebreken wel voor de koop gemeld moeten worden.
Doe ik ook altijd, maar jij beweerd keihard dat je als consument nooit een pixelfout mag accepteren, omdat een geschillencommissie van mening is dat de techniek dermate verbeterd is dat je als consument geen pixelfouten hoeft te accepteren.
Dan heeft u die uitspraak niet goed gelezen. De commissie vond dat in dit geval de consument geen defecte pixels hoefde te accepteren omdat het niet duidelijk was vermeld aan de consument en dit product niet meer onder de categorie 'state of the art' viel.
U post hier zelf dat pixel defecten een producteigenschap is en niet een gebrek. U post hier dat er EU wetgeving en jurisprudentie zou ziijn die dat bevestigen. Ik heb een link naar een uitspraak van de geschillencommissie computers geven die anders steld. Nogmaals geeft mij een link naar de stukken waar u naar verwijst en neem ze door. Anders vind ik dat u uw eigen advies maar eens ter harte moet nemen.
Uit jouw woorden neem ik op dat jij van mening bent dat je als consument nooit een pixelfout hoeft te accepteren en dat de winkelier dan het scherm altijd moet omruilen voor een pixelvrij scherm.
En dan zeg je het volgende:
Het verschil tussen een producteigenschap en een gebrek is dat de fabrikant het eerste bewust in het product heeft aangebracht en het tweede niet. U gaat er ten onrechte van uit dat een product nooit een gebrek mag vertonen. Het enige is dat deze gebreken wel voor de koop gemeld moeten worden.
Dus je bent behoorlijk wispelturig en je doet tegenstrijdige uitspraken.
Volgens de fabrikanten die de ISO ****-2 norm aanhouden vallen 2 defecte pixels (wit,zwart) en 5 subpixels (rood, groen, blauw) onder producteigenschappen.
Zijn er meer pixels of subpixels defect, dan is dat een defect.
Dus de fabrikanten houden de ISO ****-2 norm aan en de winkelier ook.
Dus de winkelier is niet in overtreding.
Wil je dus dat de winkelieren alleen schermen uit ISO ****-0 norm op de markt brengen, ga dan de fabrikanten aanpakken zodat ze alleen schermen met de ISO ****-0 norm op de markt brengen.