LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten DONG

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

geen idee Nita, ook al ff niet meer gezien.


CYBERTJE, waar zit je jong?

Mvrgr. Tinne

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

had ik aan Nita beloofd.

Dong gisteren 03-07 gesproken, wachttijd viel wel mee, maar 20 minuten á tien cent per minuut, na lang vijven en zessen, voorschot een eindje teruggezet. verklaring: ja, wij hebben niet kunnen incasseren/c.q. u heeft niet kunnen betalen, kortom, dat wat wij verwachten gaan wij nu in 10 maanden incasseren (ik had 2 maanden niet kunnen betalen) maar toen ze de boel nog eens nakeken, kwamen ze erachter dat ik dan inene op een jaar (na 10 maanden betalen) op 3410 euro kwam te zitten, dit was zelfs Dong te gek...........

voorschot dus een eindje teruggezet naar normaler waarden,

Daarna, zakelijk geconverseerd,.......tja, je kunt maar 2 klantnummers hebben he? Nieuw kantoor gebouwd, alleen zitten we zakelijk nog in het oude hokje Zonder gas trouwens, dus, daar krijgen we ca. 500 euri´s terug, EN voorschot wordt teruggezet naar E 16 per maand, nou, dat heb ik toch maar ff veranderd, aangezien we met een week of 5 gewoon het nieuwe kantoor gaan bemannen, en het oude hokje opgepakt mag worden

Voor wat het waard is, dit zijn mijn bevindingen.

Mvrgr. Tinne

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Fijn dat het nu is opgelost.De waarde....ben blij dat Tinne ,Tinne is. :wink: Fijn je weer te lezen.

Gr................Nita.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

:oops:


dank je Nita, ik schaam me nu 4 x in de rondte..............

8)

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Hoezo Tinne, :?: heb je gevatte reactie"s gemist.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

ik kon even niet reageren, en er werd me verzocht met e-mail adressen om even iets te laten horen, dat kon ik vanavond dus pas doen, jij had maandag al iets van me gehoord...

vandaar :oops:

je kunt niet alles hebben, dat weten we inmiddels maar al te goed.

Life goes on, er is geen keuze daarin..

liefs. Tinne

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door tinne »

gerrit dekzeil

Geplaatst op 29 Jun 2007 22:13 door gerrit dekzeil


--------------------------------------------------------------------------------

Waarom blijven mensen niet gewoon bij de vertrouwde energieleverancier. UIteindelijk zijn zij degene die de energie daadwerkelijk leveren. Oxxio, Energiedirekt en DONG bv innen uw centjes dolgraag zonder dat zij instaan voor de gewenste kwaliteit.
Geplaatst op 01 Jul 2007 16:25 door tinne


--------------------------------------------------------------------------------

gerrit dekzeil, ik had nauwelijks een keuze he? Intergas (waar ik al jaren mijn GAS van betrek, is namelijk overgenomen door Dong.................

tis dus niet dat ik zo nodig wilde overstappen, wat mij betreft BEN ik niet eens overgestapt, alleen mijn leverancier heeft een andere naam gekregen.



grappig Gerrit Dekzeil dat ik geen reactie DAAROP heb mogen ontvangen, Was je het spoor bijster....

Desalniettemin, Mvrgr. Tinne

Toetie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:05

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Toetie »

Klacht Dong energie (al weer één)
Enkele maanden geleden kregen wij de eindafrekening en tot onze verbazing en schrik moesten we ruim € 7000,00 bijbetalen. Toen we van de schrik bekomen waren en de meterstanden hadden vergeleken bleek dat Dong ons meer elektriciteit (KW) in rekening bracht als op de meter staat. We zouden volgens Dong dus in 1 jaar meer verbruikt hebben als de 3 1/2 jaar oude meter aangeeft. Inmiddels zijn we al maanden aan het schrijven en hebben ze wel eindnota met € 1500,00 verlaagd maar het is onmogelijk dat deze klopt. Ik heb onder voorbehoud van alle rechten aangegeven te willen starten met afbetalen van € 50,00 per maand omdat ik alle oude afrekeningen wil bekijken wat er gebeurd is en of Dong inderdaad, zoals nu lijkt de boel een het bedriegen is. Gezien de klachten die ik vindt op Internet is mijn gevoel van oplichting door Dong alleen maar sterker geworden. Dong wil dat we binnen 11 maanden de eindafrekening afbetalen, maar ik ga hiermee niet akkoord. Ik hoop dat er een keer in Radar aandacht wordt besteed aan de praktijken van Dong. Wij stappen in ieder geval over naar Essent, maar volgens Dong kan dit niet daar wij een contract zouden hebben tot augustus 2008. Ik ben me niet bewust van een contract en heb ook nooit iets getekend. Dong zegt nu dat dit telefonisch afgesproken is, maar ik ben van mening dat als ik niets getekend heb ik ook geen afspraken met hun heb. Leuke naam trouwens DONG !! Volgens het woordenboek betekend dit penis, dildo, *** (excuses).
[/i]

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi toetie
dong is erg fout bezig ik ben al bezig vanaf april, meterstanden klopte ook niet , na schrijven en mailen hebben ze de jaarafrekening AANGEPAST in hun voordeel hebben ook gelijk maar de standen veranderd dus nu klopt het echt niet meer, het is een uitzichtloze situatie nu en ja ik snap niet waarom radar niets aan dit probleem doe mijn gebruik is normaal 13a14 M3 en nu zou dat 35m3 zijn ik heb ze weer een mail gestuurd maar helaas nog niks gehoord gr ludwig

Brabantse
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2007 17:42

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Brabantse »

Ook ik heb vanaf maart 2007 geen acceptgiro's ontvangen om mijn gas en electra te betalen. Tientallen keren gebeld. Tientallen mailtjes gestuurd (geen reactie)We zijn wel een paar keer teruggebeld. Het zou opgelost worden. We zitten nu in oktober 2007 en nog steeds geen bericht van hen ontvangen. 2 oktober nogmaals een klachtenbrief geschreven. Krijg je een fijn briefje terug met daarin "bedankt voor uw brief" ik weet niet wat voor reactie dit is. In oktober krijgen wij ook altijd onze jaarafrekening. Dan denk je nog. Nou dan zullen we deze maand wel iets horen maar nog steeds niet hoor. En een echt antwoord op m'n klachtenbrief heb ik nog niet mogen ontvangen. Ik ben ook niet van plan om nog naar dat dure 0900 nummer van hen te bellen. Ik heb dit ook duidelijk vermeldt in mijn brief dat ik het schandalig vind dat wanneer er bij hen iets totaal fout loopt en bij ik weet niet hoeveel mensen de betalingen niet goed gaan ze deze mensen ook nog te laten betalen voor hun telefoongesprek. En dat zijn geen gesprekjes van een minuut en uiteindelijk wordt er nog niets door opgelost. Wanneer dit alles voorbij is ga ik mijn telefoonkosten toch declareren bij DONG energie.

Maar ja voorlopig is het nog niet opgelost. HELAAS!!

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Ik moet inderdaad erkennen dat ik met Intergas eigenlijk nooit problemen heb gehad tot het moment dat ze DONG gingen heten.
Inderdaad is er begin dit jaar een maand niet afgeboekt maar werd dit gecorrigeerd de maand erop, toen werd gewoon 2 x afgeboekt. Op zich heb daar geen problemen mee aangezien zij zelf 1 maand langer op 1 termijn moesten "wachten". Toen kwam de zomer vakantie en melding er komt een meteropnemer langs. Dus ik al meteen bellen, leuk maar wij gaan 4 weken met vakantie en dan komt die persoon zeker. Ik doorgegeven dat ons verbruik VEEL lager (ca. 1700) lag dan voorspelt dus stand doorgegeven. Wij komen terug van vakantie, en hebben ze zelf toch een schatting gedaan en niet mijn opgegeven stand gebruikt. Dus ik meteen bellen. Nu moet ik zeggen dat ze hierop wel snel actie hebben ondernomen en ons maandbedrijg meteen flink omlaag deden en het tegoed hebben wij uiteindelijk ook teruggestort gekregen. Al moet ik zeggen dat me dat toch langer duurde dan verwacht. Op de juiste nota stond bijv. d.d. 4-9 en uiteindelijk kregen we het pas op het einde van de maand een keer gestort. Augustus hadden ze echter helemaal niets afgeboekt en deze maand werd weer vreemd bedrag afgeboekt. Ik bellen, ja per ongeluk augustus nog oude maandtermijn gebruikt en samen met lopende maand afgeboekt. Ik kon de bank meteen bellen om te laten storneren. Dong zou dan na enkele dagen wederom proberen te incasseren echter voor het correcte bedrag. Dus oke ik heb dit jaar wel vaker dan ooit contact met DONG op moeten nemen maar moet zeggen dat het uiteindelijk toch goed geregeld wordt. Wat dat betreft heb ik met andere bedrijven ellende gehad dat bijna een jaar aanhield dus ben ik allang blij dat DONG het in ieder geval toch nog redelijk snel oplost. Overigens vindt ik DONG een belachelijk naam wat was er mis met INTERGAS, klonk een stuk vertrouwder dan deze goedkoop klinkende naam.

JWvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:50

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door JWvW »

Ik kreeg mijn jaarafrekening 2 maanden na de datum waarmee gerekend is.
Hierop stond een fikse gasrekening. Ik gebruik echter geen gas.
Dong gebeld en dat dus vermeld. Mijn electriciteitsverbruk was iets lager dan werkelijk. Mij werd gevraagd of ik de huidige meterstanden door zou willen geven wat ik gedaan heb.
Vervolgens ontvang ik een nieuwe afrtekening waar dus de door mij doorgegeven meterstanden op vermeld staan die niet zijn teruggerekend naar 2 maanden terug.
Ook is mijn nieuwe voorschotbedrag, netwerkkosten en energiebelasting dus met een flinke factor omhooggegaan.
Weer gebeld. Wordt mij glashard verteld dat mijn doorgegeven meterstand wel op de factuur staat maar dat daar niet mee gerekend is.
Vreemd is dat 8118Kwh x 0.07220 = 586.12 wat telkens opnieuw klopt op alle rekenmachines die ik huis kan vinden.
Dong zegt van niet. 1 + 1 = 3 bij DOng.
Nu heeft een medewerker van Dong toegegeven dat er inderdaad een rekenfout gemaakt is maar dat het verschil t.ov. de werkelijke stand minder dan 30% is. Dus dan is er helemaal geen probleem. Ik betaal gewoon even 2000 euro bij en betaal vervolgens iedere maand braaf mijn op een volledig verkeerd verbruik gebaseerd voorschotbedrag en krijg dan over een jaar wel wat terug.
Ik ben startend ondernemer en als ik dit alles even bij elkaar optel kom moet ik komend jaar een bedrag tussen de 5000-7000 te veel gaan betalen. Opmerkingen dat ik van het bedrag dat ik volgend jaar terugkrijg wegens HUN foute berekening leuk op vakantie kan schieten bij mij in het verkeerde keelgat. Ik heb niet even 5.000 over om op te draaien door de stommiteiten van een bedrijf dat ik nota bene betaal om dit voor mij te verzorgen.
Ik kan hier nog meer woorden aan vuil maken en heb ook mijn klacht naar [email protected] gestuurd inclusief een op "FEITEN" gebaseerde berkening van mijn verbruik.

JWvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:50

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door JWvW »

Overigens staat er op mijn net ontvangen voorschotbedrag toch dat ik wél weer gas ga gebruiken. Knap hoor. Ik heb een dop in mijn gasmeter zitten.

Ik wordt hier erg moe van. Kan ik Dong ook een factuur sturen van de uren die ik hier nu al mee bezig ben geweest?

erik43

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door erik43 »

Heb een vraag me moeder kreeg een tel. van ik denk dit bedrijf zeiden dat ze geen bevesteging hadden ontvangen over iets .
Me moeder is op leeftijd en slechthorend ze zeiden dat ze van de eneco waren moeder heeft hellaas haar gironr gezegd etc
Ik heb toen ik bij haar was direct gebeld dat het geen stijl is mensen die doof en op leeftijd is ze zouden het annuleren.
Daarna direct eneco gebeld en ze vertelde dat dit bedrijf vaker zo werk nu hoop ik dat dit bedrijf het echt annuleer .
Weet iemand anders raad wat ik nog meer kan doen

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

wat heeft het nou voor zin om die bedrijven een boete te geven, die tonnen of meer daar lachen ze toch om, net als met die actie's van nelly smit kroes, het geld wat er binnen komt van die boete's zou ooit terug moeten vloeien naar de burgers maar dat kan tientallen jaren gaan duren want die bedrijven gaan in hoger beroep, nou we krijgen echt niks terug
>>>>>trouwens het gaat er bij het NMa alleen maar om dat deze energie bedrijven kenbaar maken dat ze klachten, aannemen, registreren en behandelen meer eigenlijk niet, het is echt niet zo dat de NMa echt voor ons als klant opkomt<<<<<<<<
er zou een regel ingevoerd moeten worden dat zolang de administratie niet in orde is er niet betaald hoef te worden en ook niet achteraf, nou ik weet zeker dat alles dan binnen een dag GOED geregeld is
maar dat zal nooit gebeuren, nu komen doe boete's bij diverse instanties binnen want die bestaan daar van.
ik denk dat die instantie's en de energiebedrijven elkaar niet echt zullen bijten

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

het was/is geenszins mijn bedoeling om u of iemand anders aan te vallen, maar ik bedoel, de consument denkt dat zo'n NMa iets voor ons zal/kan betekenen, ok in eerste aanleg laten ze weten dat ze de energie maatschappijen achter hun vodden aan zitten maar ik heb nog nooit ergens gehoord of vernomen dat er een bedrijf is die op zijn knieen gaat voor de NMa, welnee allemaal handje klap onderling
heel nederland bij een energie leverancier zou, denk ik, het beste zijn, vroeger had je, geen concurentie en ook geen gezeik over rekeningen
ik heb van 10 leveranciers alle aanbiedingen, prijzen, kortingen enz naast elkaar gelegd en (bijna) alles tot op de cent uitgerekend, bv leverings kosten, meterkosten, leiding kosten, verrekenings kosten ivm temperatuur verschillen enz enz, bij deze maatschappijen kwam ik niet verder dan ong 4 E verschil op jaar basis, dus alles wat ze ons beloven komt niets van terecht vandaar mijn opmerking heel nederland een leverancier
Laatst gewijzigd door dijkmans op 16 jan 2008 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten