Eerst flink laten betalen voor een starterspakket en daarna voor meetings, cursussen, motivationele tapes, websites en natuurlijk voor de praktisch onverkoopbare peperdure produkten, die ze verplicht zelf moeten gebruiken.... De meeste "onafhankelijke distributeurs" blijven dus met (soms gigantische) onverkoopbare voorraden zitten, die men via veilingsites weer van de hand probeert te doen.
De top van Herbalife leeft er goed van, maar 99 procent van de "onafhankelijke distributeurs" blijven met een financieel (en vaak ook sociaal) debacle achter. Waar hebben we dat vaker gehoord?
"Zo stilletjes aan vraag ik me af hoe stom mensen kunnen zijn.. Het lijkt een bodemloze put, dagelijks val ik van de ene verbazing in de andere. Ik denk dat ik de mens in al zijn domheid nog steeds onderschat."
Je weet toch dat niemand je kan verplichten iets te doen wat je niet wilt?
Ze hadden ook mij aangeraden de producten zelf eens uit te proberen. Dat heb ik één week gedaan, want ik wou eens zien of het wel werkte.
Toen ik zag dat het werkte, vond ik het een goed idee om me in te schrijven. Net zoals bij de fitness of bij eender welke club, moest ik wel betalen voor de inschrijving. Ik at de week erna gewoon weer mijn 'beloved junkfood' trouwens
Ik heb enkele boeken gekocht, zelf gekozen op het internet, zelf besteld en zelf gewild. Men raad dingen aan.. ze stelen niet je bankkaart om je blauw te laten betalen aan dingen die je niet wenst. Eigenlijk vraag ik me wel vaker af... Wie oh wie is er nu zo stom om meteen een hele vooraad aan te kopen van iets dat je nog maar net kent? Je kunt evengoed een halve koopjeswinkel opkopen in de hoop er ooit winst uit te maken, terwijl je niet eens weet wat er in de winkel ligt.
En op dat laatste... je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen budget. Jezelf in schulden werken omdat je gelooft dat het wonder van een ander ook bij jou kan gebeuren.. dat is de grootste fout die de mens maakt. In de godsdienst, in de politiek, in familieomstandigheden, bij zelfstandigen.. en ook in mlm's.
Gemiddeld 80% van de winkels gaan failliet in het eerste jaar *(of is het meer?) 2/3 van de koppeltjes scheiden na drie jaar, ondanks hun oprechte geloof in het huwelijk. Honderden, neen duizenden, mensen doen aan bedevaarten omdat ze denken dat hun vreselijke ziekten zo zullen genezen. Zelfs de meest ongelovigen onder ons investeren geld in huizen, waarvan we hartstochtelijk beweren dat ze onze financiele zekerheid zijn. Maar als morgen oorlog uitbreekt zullen die bakstenen je niet aan eten helpen.
Alleen kunnen die mensen hun fouten niet op de mensen steken die hun hadden verteld dat het voor hun wel werkte...
it's called a miracle because it never happens twice.
* tussen haakjes... als ze falliet zijn zitten ze niet met enkele producten die ze nog kunnen vekopen via veiling, maar met miljoenen euro's in schulden en minstens drie jaar waarin het hun verboden is nog zelfstandig te werken.
----------------------------------------
Neen, to be honest... ik heb genoten van de laatste maand. De seminars moet je beschouwen als ontspanning en niet als geldverspilling, immers elk concert kost geld... Als je niet wil gaan, dan ga je toch gewoon niet? Daarom begrijp ik niet hoe sommigen beweren dat je wordt 'uitgekleed'. je moet het hun ook toelaten om het te laten gebeuren. De eerste maand september (ik reken augustus niet omdat ik pas op het einde van de maand effectief was ingeschreven) kwam ik uit op mijn break-even.
Had ik niet opgepast dan zat ik ook in verlies, want er zijn zoveel dingen waaraan je je geld kwijt kunt raken. Maar dat is toch bij alles zo?
Het geld dat ik verdien aan mijn fulltime job gaat bijvoorbeeld naar cinema's, shoppingdays, dranknachten en junk-food. Daar hou ik op het einde van de maand ook niets van over als ik niet oplet.
Het geld dat ik verdiende bij herbalife ging naar seminars, boekjes en klantenbezoeken (benzine). Euh, er is maar één verschil... na een cinema, shoppingday en drink/vreetbui voel ik me altijd slechter. Moe, schuldig dat ik mijn geld weer eens heb uit ramen en deuren gegooid en meestal ook nog eens ziek en opgeblazen.
Na het bijwonen van deze overdreven enthousiaste seminars, het lezen van de boekjes vol zelfvoldane personages en het uitvoerig babbelen met vreemdelingen voelde ik me geweldig. Want ik werkte aan mijn toekomst. Die zal niets te maken hebben met herbalife, weet ik nu. Waarom niet? Omdat ik nu eenmaal verzot ben op mijn junkfood, lolz.