LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misselijke reclame actie Renault Nederland

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door tinne »

Nee Maxiem, doe ik niet, heeft met zijn naam te maken (en dus niet met een of ander scheldwoord) en dat gaat niemand verder iets aan, Nita, ik zag dat je hebt gereageerd op 9 of 10 september, JIJ bent de reden dat ik nu reageer.

mail me.

mvrgr. Tinne..

MJay
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2008 01:44

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door MJay »

Ik heb maar niet verder gelezen dan de derde of vierde pagina...
Wat een onzin posten sommige bezoekers zeg.

Ik werk zelf in de marketing en heb een BA diploma, dus meepraten mag ik best. Het oordeel dat de meeste marketing/reclame bureaus dit goed vinden is onzin, ik weet van mijzelf en alle bedrijven waar ik voor heb gewerkt dat ze dit soort onzin niet aan hun clientele zouden sturen... zeker niet als men op de hoogte is van de doelgroep...

Aangezien ik lees dat sommigen van deze doelgroep al een bepaalde leeftijd passeren waarin dit soort taal niet gewenst is, heeft renault geen goed onderzoek gedaan en dit bericht lukraak verzonden, ze zouden de medewerkers, of het reclamebureau verantwoordelijk voor dit direct moeten ontslaan. Het getuigt van Reclame-autisme; een uiting die zij zelf leuk vinden, maar niet toegepast kan worden op haar doelgroep... Erg slechte research, en zeker slechte reclame...

Een kleine logica brengt ons naar het feit dat een Twingo niet alleen gekocht word door jeugdige vrouwen, maar ook door andere mensen die een kleinere auto fijn vinden...

Erg kortzichtig en getuigt van weinig onderzoek, slechts het doordrukken van een idee...

MVG

Jay

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door hharteman »

quote Mjay
------------
Het getuigt van Reclame-autisme
-----------------------------------------
Mooi woord,die houden we er in.
Het vervelende is dat alle bureau's daar een beetje last ven hebben naar mijn mening.
Denk dat reklame dan ook niet weg gelegd is voor een beetje nuchtere Nederlander.
Ik sla me dan ook dagelijks weer op de knieen als ik termen voorbij hoor komen als beefidus actis regelatis en dat soort fun.
Je moet wel zo stoned als een konijn zijn om dit te verzinnen.
Maar goed, dat maakt het voor mij wel weer een soort humor.
Als een idee maar krankzinnig genoeg en spraakmakend wordt, is het doel bereikt.

Gesloten