LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank gaat eruit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Op gevaar af van een boze Trapito die alléén tips van Maarten wil krijgen:
geld is niet belangrijk maar als je bij een groothandel het goedkoper kan krijgen dan laat je de winkelier barsten.
Maarten verdient het geld toch over de ruggen van anderen? Ziedaar...

Maar dit is niet zo moeilijk: je begint een bedrijfje waar je een paar uur per jaar werkt, en doet al je boodschappen bij de groothandel, scheelt je zo'n 10 tot 30%, en de BTW kun je door je eigen bedrijfje ook al aftrekken, scheelt weer 19%.

Nadeel is dat je geen persoonlijke bezittingen hebt, want alles wat je hebt is eigendom van je bedrijf, maar aangezien je bedrijf voor 100% van jou is ben je indirect toch eigenaar van je spullen.

De konigin van ons landje doet het exact zo, die heeft al haar eigendommen in een of andere stichting gestopt, schijnt heel wat geld te schelen met de belasting enzo. Als persoon heeft ze dus helemaal niks, behalve haar prachtige jurkjes die onder andere van meubelstof zijn gemaakt (afgelopen troonrede) en een stichting die dus eigenaar is van alle spullen waarmee ze zich omringt.

Koning Maarten... Het wordt steeds leuker hier... :lol: :lol: :lol:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

vervolgens ga je ook nog voor andere forum bezoekers praten.
Nee hoor, die andere topic bezoekers schreven hier hetzelfde. We willen allemaal weg bij de postbank en zijn op zoek naar wat anders. En daar had onze Maarten moeite mee, want die vind dat, als je besloten hebt te gaan, dat je meteen moet gaan, en als je niet zeker weet dat je gaat, dat je hier niet moet posten dat je weg wilt.

Waarbij hij dus niet in de gaten had dat de posters hier om advies vroegen waar ze heen kunnen, daar dus ook geen zinnig antwoord op gaf, en uiteindelijk in de maling werd genomen.
Ik ben het met maarten op bepaalde punten eens en dat maakt me dus gelijk arrogant
Was eigenlijk meer voor Maarten bestemd, sorry dat het teveel op jou sloeg.
Aanvallen op iemands taalgebruik en nivo dragen nou niet echt bij aan een intelligente discussie
Ik val hem niet aan op zijn taalgebruik, ik reageer gewoon op zijn lachwekkende posts. En een intelligente discussie kun je dit toch zeker niet noemen, ofwel? Ik heb hier alleen maar de grootste: :lol: :lol: :lol: (grootste lol dan, voor de duidelijkheid)
Laatst gewijzigd door roerganger op 24 dec 2007 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

groot is ie zeker .............. :idea: :lol:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Laatst aangepast door roerganger op 24 Dec 2007 01:03, in totaal 1 keer bewerkt
*LOL*

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Is wel goed advies maar van Maarten is beter!
Van Maarten is GRATIS!

Niet echt gratis natuurlijk maar hij laat daarvoor zijn passagiers betalen. Niet mij. En daarom lijkt het voor mij gratis maar in werkelijkheid wordt dat gratis van mij over de rug van anderen betaald.

Begin ik nu er al wat van te begrijpen?
Ik heb er de hele nacht en de hele ochtend over nagedacht, en ik begrijp het nu. Helemaal.

Niks is gratis, daar zijn we het over eens, niet? Tenzij het over de rug van anderen gaat, dat klopt toch? Dan lijkt het gratis, maar is door anderen betaald. Ik zou het service noemen, maar dat terzijde.

Wat Maarten doet is alles aanpakken wat als 'gratis' gepresenteerd is, maar in werkelijkheid door anderen betaald wordt. In feite wat ik dus ook doe bij de Postbank, want behalve de kosten voor mijn pasje verdienen ze aan mij niks. En zo leef ik wel meer over de rug van anderen. Hij betaald dus helemaal nergens voor, en áls hij betaald, dan gaat hij naar de groothandel, en dat gaat weer over de rug van de winkelier.

Toch blijft er nog één vraag over.

Waarom ben ik dan niet net zo rijk als Maarten?

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

Waarom ben ik dan niet net zo rijk als Maarten?
Je hebt te weinig ruggen! :lol:

Te weinig "Rooie ruggen" (Ik ook trouwens)

Balen hoor.
Kijk ik in het woordenboek bij: "Over de rug van anderen"
Staat er: "Ten koste van anderen, parasiteren"

Dat heb ik dan weer hè!
Heb ik een GRATIS betaalpas bij Argenta die dus niet Gratis is maar over de rug van een ander, ben ik weer een parasiet!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sinds wanneer kun je als iemand die een goede opleiding genoten heeft en het goed in zijn geld doet ook geen buschauffeur zijn. Ik heb al geschreven dat ik 2 banen heb waarvan ik 1, dus buschauffeur, voor mijn werk/hobby doe.

Waarom wij bij de dierengroothandel ons materiaal kopen is dat wij hier met 25 dieren zitten waaronder 2 paarden, 2 honden, 4 katten, 6 cavia's etc etc etc. Sommige materialen zijn niet altijd bij een dierenwinkel te krijgen, maar wel weer bij de groothandel. Wanneer wij het wel bij de dierenwinkel kunnen bestellen, duurt het vaak een aantal dagen en daar hebben wij geen tijd voor. Vandaar dat wij naar de groothandel gaan en zo in 1 keer onze materialen kunnen inslaan.

En nogmaals ik heb niet gezegd dat je weg moet gaan bij de Postbank en dat het inderdaad beter is voor sommige mensen om eerst rond te kijken van wat er te halen is. Dat doen jullie en daar is niets mis mee, maar hoe jullie de Postbank over laten komen is, omdat deze in ING overgaat, meteen een slechte bank wordt of voor sommigen reeds is. Ik wacht gewoon af. Veelal valt het allemaal reuze mee. Dat jullie weg willen is jullie goed recht, maar om dat nu te doen omdat de naam Postbank wegvalt, vind ik een beetje kort door de bocht. Dan had ik ook wel meteen weg kunnen gaan bij Connexxion toen deze niet meer volledig in handen was van het Rijk, maar merendeels van Trans-Dev. Op termijn zal ook de naam Connexxion komen te vervallen en overgaan in Trans-Dev. Tuurlijk komen er veranderingen, maar dat wilt niet betekenen dat het dan ook slechter zal worden.

Verder hoef ik geen duidelijkheid te geven. Ik heb gezegd waarom en waarop ik reageerde. Voor de rest zoek je het maar uit. Het woord gratis waar ik het over heb, heeft te maken met geld en niet de natuur dus ik vind het een beetje onzinnig om de zon ed. erbij te halen. Dat je mij in de **** wilt nemen moet jij weten, maar onthou nu maar dat jij en een ieder ander hier in Nederland die een produkt koopt of afneemt, wat zij ook zeggen, beweren of op schrift staat, bij voorbaat en tijdens al in de maling wordt genomen.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

@Maarten,
2 paarden, 2 honden, 4 katten, 6 cavia's etc etc etc.
Je bent dus eigenlijk directeur van Artis of Blijdorp en je klust er nog wat bij als buschauffeur?
Laatst gewijzigd door Trapito op 24 dec 2007 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oja Roerganger. Voor ik het vergeet. Ik declareer niet alles bij de belasting dus ik betaal gewoon netjes belasting en het is dan voor eigen gebruik. Ik kijk wel uit. Wanneer ik materiaal inkoop en verhaal bij de belasting dan komt het, simpel gezegd, als voorraad te boek te staan. Over voorraad betaald men ook belasting........ Dus nee jongen: EIGEN GEBRUIK.

Vandaar dat winkels, bedrijven een zo klein mogelijke voorraad willen hebben en enkelt de producten hebben die snel over de toonbank gaan. Des te minder betalen zij. De rest is te bestellen. Men gaat niet bewust met materiaal in zijn magazijn zitten om dit vervolgens niet kwijt te raken. Dit kost alleen maar geld.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb een mooi huis met een leuk stukje grond met een aantal dieren. Ik ben zelf aannemer op verschillende gebieden met name elektrotechniek, beveiliging en elektronica en buschauffeur.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Zo je bent van alle markten thuis :lol:
trouwens elektronica interessant:
U=
I=
R=

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ik zie maarten dat je elke dag ruim 10 uur op de weg zit omdat je buschauffeur van beroep bent, gepost 30 Apr 2007 22:49 door Maarten1234.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nog een Maarten

O ik zeg heel eerlijk...ik ben slechts beroepschauffeur meer niet,

Gepost op 29 Sep 2006 16:32 door Maarten1234

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dit zijn oude posts. Verandering was toen al gaande. Heb mijn oude studie weer opgepakt, en datgeen dat ik al kende uitgebreid. Heb benodigde certificaten behaald waardoor ik een gecertificeerd bedrijf ben. Zodoende kan ik weer bepaalde ontheffingen krijgen. Daarbij jullie gaat niet alles aan. Ik ben een gesloten boek. Dat jullie nu alles vertellen en opschrijven moeten jullie weten, maar ik doe daar niet aan mee.

Ik blijf niet heel mijn leven slijten op zo'n bus. Ik kijk wel uit. Zeker met de komende negatieve veranderingen vanuit de wetgeving.

Maar gaan jullie nu maar lekker verder met het bankgedeelte. Jullie zijn nu ver off-topic.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Maar eh Nijmegen waarom jij die oude posts hier plaatst moet jij weten, maar als jij al niet begrijpt waarom het OV met gladheid stopt, omdat het voor jouw gevoel wel kan en omdat jij naar huis wilt en afhankelijk bent van het OV, snap ik niet wat jij nu hier doet.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

@Maarten
Ik zie maarten dat je elke dag ruim 10 uur op de weg zit omdat je buschauffeur van beroep bent, gepost 30 Apr 2007 22:49 door Maarten1234.
30 april 2007 is toch nog niet zo lang geleden?
Volgens mij moet een buschauffeur ook heel hard werken voor zijn centen.
Stel dat je op 30 april gestopt bent als buschauffeur dan heb je in 8 maanden tijd, tonnen euro's bij elkaar weten te krijgen over de rug van je klanten.
Je hoeft nu niet gelijk alles te vertellen maar een klein tipje van de sluier kun je toch wel oplichten?
Kunnen wij ook allemaal lekker bij de Postbank blijven.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En dan zeg jij dat ik een probleem heb met lezen. Ik ben niet gestopt ik doe het nog steeds.

Hoe ik het heb gedaan ga ik niet zeggen. En tonnen op mijn bankrekening heb ik ook niet. Ik heb het zeer goed dat wel.

Doei

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Je hoeft nu niet gelijk alles te vertellen maar een klein tipje van de sluier kun je toch wel oplichten?
Kunnen wij ook allemaal lekker bij de Postbank blijven.
Die is gewoon bang dat jij rechtop gaat staan om zelf geld bij elkaar te beunen. Dat is dan één rug minder waar hij over kan verdienen.

Want laten we eerlijk zijn, als Maarten 10 uur per dag op de bus zat, en dat nu nog als 'hobby' doet, dan nog een 'eigen bedrijf' heeft om bij de groothandel zijn dierenspullen te kopen, en dan ook nog aannemer is... Het zijn al 3 van de 4 baantjes.

Dan kun je je toch wel voorstellen dat dat aannemers gedeelte gewoon beunwerk is? Voorheen in ieder geval, want nu is hij een gecertificeerd bedrijf. Wat ik vroeger trouwens ook wel deed, in mijn tijd als hovenier, en later ook nog toen ik nog op kantoor werkte. Niks mis mee.

Maar ik vraag mij dan wel af wat voor prijzen hij in vredesnaam berekent, zeker gezien het feit dat hij zijn vermogen over de ruggen van zijn klanten verdient, want een buschauffeur zal heus geen factor x maal modaal opleveren, denk ik zo.

Maarten wil niks zeggen, maar gaandeweg komt er heus wel de nodige informatie los, sorry hoor. :wink:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Oja Roerganger. Voor ik het vergeet. Ik declareer niet alles bij de belasting dus ik betaal gewoon netjes belasting en het is dan voor eigen gebruik. Ik kijk wel uit. Wanneer ik materiaal inkoop en verhaal bij de belasting dan komt het, simpel gezegd, als voorraad te boek te staan. Over voorraad betaald men ook belasting........ Dus nee jongen: EIGEN GEBRUIK.

Vandaar dat winkels, bedrijven een zo klein mogelijke voorraad willen hebben en enkelt de producten hebben die snel over de toonbank gaan. Des te minder betalen zij. De rest is te bestellen. Men gaat niet bewust met materiaal in zijn magazijn zitten om dit vervolgens niet kwijt te raken. Dit kost alleen maar geld.
Toch zat ik wel aardig warm, nietwaar?

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik zit nog even te kijken naar zijn eigen omschrijving van zijn werk als aannemer... Het zou kunnen dat Maarten het net als mijn broer doet: niet aan particulieren leveren, maar uitsluitend aan bedrijven. Want particulieren levert niks op, behalve een hoop gezeik, terwijl je bedrijven, zeker de grotere, redelijk uit kunt melken omdat ze allang blij zijn dat ze naar bepaalde zaken geen omkijken hebben.

Het zou natuurlijk kunnen dat de markt waar Maarten in opereert betrekkelijk klein is, en dat hij daarom niet teveel concurrenten kan gebruiken. En om die reden niks los wil laten.

Zit ik warm, Maarten?[/quote]

Gesloten