LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

En meer water dan land. En is deze stelling nog fout nita, het is meer vrouwen dan kerken.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

Helemaal juist BMS.

Die dragen ook meer juwelen :wink:

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ach, zeg maar Jan. Tegen BMS.
Ik denk dat dit het wel was op deze topic.
Groeten Jan

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

TS kocht een bon voor de verjaardag van zijn vrouw...
stel dat de bon op naam was... met verplichte legitimatie/
registratie is (computer) systeem...

Hoe kan TS zijn vrouw dan nog verrasssen met een bon ???

>cybertje<

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Die cybertomaat weer, :wink:
Indien ik een bon krijg staat er altijd een afzender op, is het evengoed geen verassing lijkt mij? :cry:
Alleen indien het voor een andere vrouw is valt deze man door de mand. :oops:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door tienepien »

Dus moet je de gever altijd meenemen als je je bon in gaat leveren? Hoe kom je anders aan de indentificatie?

Zo'n registratiesysteem zou alleen met een computer uitgevoerd kunnen worden. Dus moet een winkelier alleen voor iemand die eventueel zijn bon kwijtraakt een computer aanschaffen?
Is het niet wat overdreven om zo'n heel systeem op te zetten, terwijl degene die de bon aanschaft of krijgt ook gewoon beter op zijn spullen zou kunnen letten?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Is het niet wat overdreven om zo'n heel systeem op te zetten, terwijl degene die de bon aanschaft of krijgt ook gewoon beter op zijn spullen zou kunnen letten?


Jij snapt het! :lol:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Mijn punt is ... als de "koper" zich moet legitimeren bij zowel
de bon halen als bij het verzilveren ...

dan zou TS dus zijn vrouw moeten meenemen bij aanschaf van de bon
want anders zou mevrouw de bon niet kunnen verzilveren :?

weg verrassing...

>cybertje<

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door tienepien »

Ook prettig als de bon niet voor een gezinslid is, maar voor iemand aan de andere kant van het land :)

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Cadeaubonnen - zijnde bonnen die de houder het recht geven deze tot de daarop vermelde nominale bedragen voor de aankoop van goederen en diensten in betaling te geven - hebben naar mijn oordeel, anders dan de zogenoemde kortingszegels of kortingskaarten, het karakter van waardepapieren in de zin van artikel 11, eerste lid, onderdeel i, 2°, van de Wet. Bij dit oordeel heb ik mede in aanmerking genomen de in de rechtspraak omtrent het begrip "waardepapieren" ontwikkelde criteria. Een en ander brengt mee dat waar de in genoemde wetsbepaling vervatte vrijstelling ziet op handelingen inzake waardepapieren, dit in gelijke mate geldt voor de op cadeaubonnen betrekking hebbende handelingen. Onder deze handelingen zijn bijvoorbeeld te rangschikken de verkoop c.q. de uitgifte van cadeaubonnen aan de klant alsook al die prestaties die zich richten, al naar gelang het gekozen verstrekkingssysteem, op de aanmaak, de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen. Bij deze laatste prestaties wordt met name gedacht aan overkoepelende organisaties van ondernemers dan wel specifiek in het kader van de verstrekking van cadeaubonnen in het leven geroepen centrales die ten behoeve van de aangesloten cadeaubonnen-verstrekkende ondernemers zorgdragen voor het (laten) functioneren van het verstrekkingssysteem.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Het is niet anders dan de wet heeft bepaald.
Ik kan hieraan niets doen.
Voor een verrassing zou ik een doosje kopen met een sieraad er in inblaast van een bon , maar in beide gevallen kun je deze verliezen.
Het zou dan weer verstandig zijn indien er voordien een verzekering wordt afgesloten bij de winkellier, hebben wij daarvan ook nog eens een stukje provisie.

Jan

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Cadeaubonnen - zijnde bonnen die de houder het recht geven deze tot de daarop vermelde nominale bedragen voor de aankoop van goederen en diensten in betaling te geven - hebben naar mijn oordeel, anders dan de zogenoemde kortingszegels of kortingskaarten, het karakter van waardepapieren in de zin van artikel 11, eerste lid, onderdeel i, 2°, van de Wet. Bij dit oordeel heb ik mede in aanmerking genomen de in de rechtspraak omtrent het begrip "waardepapieren" ontwikkelde criteria. Een en ander brengt mee dat waar de in genoemde wetsbepaling vervatte vrijstelling ziet op handelingen inzake waardepapieren, dit in gelijke mate geldt voor de op cadeaubonnen betrekking hebbende handelingen. Onder deze handelingen zijn bijvoorbeeld te rangschikken de verkoop c.q. de uitgifte van cadeaubonnen aan de klant alsook al die prestaties die zich richten, al naar gelang het gekozen verstrekkingssysteem, op de aanmaak, de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen. Bij deze laatste prestaties wordt met name gedacht aan overkoepelende organisaties van ondernemers dan wel specifiek in het kader van de verstrekking van cadeaubonnen in het leven geroepen centrales die ten behoeve van de aangesloten cadeaubonnen-verstrekkende ondernemers zorgdragen voor het (laten) functioneren van het verstrekkingssysteem.


Het voorkomen van misbruik en dat de winkelier bij verlies van de bon door de klant wordt er niet in besproken.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Klopt als een zwerende vinger .
Deze gegevens geven aan dat er een registratie is.
De klant is gewoon de klos en is zijn poen kwijt.
Maar als de verkoper het netjes zou doen is aan de hand van beide gegevens na te zien en eventueel iets aan te doen.
Het zijn gewoon twee los van elkaar staande begrippen.

Jan

Toolboy

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Toolboy »

Voila .
Wat ik bedoelde is de bon ten naam stellen van......... :wink:
Dus alleen de toebehorende kan de bon verzilveren :lol:

Leuke discussie trouwens.

Groet T

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ja T. :cry:
Maar indien de ternaamstelling wordt ingevoerd voor cadeaubonnen is het eind zoek. :roll:
Dan ben je altijd verplicht met de gegever mee te gaan naar die zaak. :evil:
Kun je net zo goed het eerste overslaan en die gegever mee nemen om daarna lekker verder te stappen. :lol:

Jan

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door caruso »

Knap hoor, 8 pagina's vullen! Jullie verwachten ook nog steeds een reactie van TS, maar die heeft op pagina 2 al laten weten niet meer te reageren.

Toolboy

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope Jan.

Als ik nu een bon koop en die ten naam van jou laat stellen.
En stuur deze naar purmerend dan moet jij je legetimeren niet ik als schenker :wink:
Word de bon niet binnen een jaar verzilverd dan krijg ik mijn geld terug minus een rente waar de bon verstrekker recht op heeft :wink:

Denkertje hoor.LEZEN HOOR.

groet T

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Knap hoor, 8 pagina's vullen! Jullie verwachten ook nog steeds een reactie van TS, maar die heeft op pagina 2 al laten weten niet meer te reageren.
Re Jan; ja he, maar eindelijk een onderwerp zon gemier. :wink:


1e Als ik nu een bon koop en die ten naam van jou laat stellen.
Re Jan: na mijn weten kun je alleen ter plekken een bon kopen met legt.


2e En stuur deze naar Purmerend dan moet jij je legitimeren niet ik als schenker
Re Jan: Dat is waar.

3e Word de bon niet binnen een jaar verzilverd dan krijg ik mijn geld terug minus een rente waar de bon verstrekker recht op heeft.
Re Jan: Uhh weet ik niet zeker maar volgens mij idee is het verlopen net als een aanbetaling dus ben je het kwijt. Echter is mij iets bekent dat een waardebon niet mag verlopen dus met alle eerlijkheid weet ik jou geen antwoord te geven.

Toolboy

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Toolboy »

Jan bms

Er zijn vele ketens die de bonnen uitwisselbaar hebben vroegha de platen bon o.a.

Er is in deze niet voldoende info verstrekt door de topic starter,begrijpelijk want deze kreeg alleen maar lullige reacties.
Mocht deze mee lezen .,U steld iets aan de kaak.

Groet T

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Er zijn vele ketens die de bonnen uitwisselbaar hebben vroegha de platen bon o.a.
Maar T! we praten over waarde papieren, dan sluit ik Boekenbonnen, bloemenbonnen enz er van uit, ik bedoel bonnen die een waarde vaste gegeven hebben boven de 100 euro (bvb)

Jan
Ik zit tochwel liever een potje bier met je te drinken dan dat ik deze bonnen veroberd.

Gesloten