LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met NGC Energy Healing

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door Marer »

Voor elke (on)gewenste trilling is er wel een (onzin) apparaat ontwikkeld. :)

Stoplicht bij IOCOB net als bij andere onzin therapieën met bioresonantie: ROOD

http://www.iocob.nl/energetisch/door-fo ... beter.html
Door fonoforese trilt DNA weer beter
Fonoforese, een nieuwe behandeling met zogenaamde kosmisch gestemde stemvorken. Een therapie die diep in het lichaam ingrijpt, tot op DNA niveau. We citeren hoe dit tot stand komt: Bij fonoforese wordt de stemvork met de frequentie 194,18 Hz gebruikt om te stimuleren, dynamiseren en te aarden...Het bijbehorende chakra is het eerste. Deze frequentie geeft kracht en ondersteuning daar waar overlevingsissues ter sprake zijn.... Het stimuleert het DNA om zijn oorspronkelijke trilling op te pakken. Fonoforese wordt op een site van een beoefenaar als volgt omschreven:
FONOFORESE. Dit is een nieuwe, subtiele, maar zeer krachtige therapievorm, waarbij gebruik wordt gemaakt van kosmisch gestemde stemvorken. De tonen en trillingen van deze stemvorken worden zowel beluisterd, als op het lichaam geplaatst.

"Commentaar:IOCOB denkt dat deze citaten verder geen commentaar behoeven. We laten het stoplicht bij deze benadering over aan uw eigen inschatting van de effectiviteit van de geoctaveerde stemvorken."

Bron van de citaten: http://www.magna-mater.nl/

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

antileugens schreef:Je hebt enkel loze antwoorden gegeven. Inhoudelijk antwoorden, ho maar. Al doe je natuurlijk wel alsof.
Mijn antwoorden zijn geen loze antwoorden, dat weet je zelf ook heel goed. Ik denk eerder dat jouw probleem is dat mijn antwoorden jou niet aanstaan. :lol:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Ach, als je het zelf maar gelooft.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

:mrgreen:

Hans-ehv
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2009 18:50

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door Hans-ehv »

Op de site van NGCEnergy Healing wordt "Gehydrateerd-Water" verkocht.

Letterlijk betekend dit "Water waaraan water is toegevoegd"

Erg knap om hier geld voor te durven vragen.

Nog knapper om aan zieke mensen te vertellen dat ze er beter van worden , en er nog mee wegkomen ook!!!

Kan iemand mij uitleggen of dit mag????

Hans-ehv
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2009 18:50

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door Hans-ehv »

De methode werkt volgens hun folders met electromagnetische golven....

Dit zijn dezelfde golven die mensen onder hoogspanningsleidingen ziek maakt.

Het zijn ook dezelfde golven die mensen bij UMTS-masten ziek maakt.

Ik zou nog geen 10 min binnen durven

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Zolang niet bewezen kan worden dat de patiënt schade heeft geleden als gevolg van de behandeling - bijvoorbeeld doordat ze iemand wijsmaken dat hij van kanker kan genezen met de behandeling en ze hem daardoor weghouden van de reguliere geneeskunde - is er niets aan de hand en kunnen ze hun gang gaan.

Op de website van Energyhealing wordt beweerd dat de behandeling kanker en aids kan genezen. Ik snap ook niet dat dat allemaal mag want die behandeling is pure nepperij. Maar ja, er mag hier veel wat dat betreft.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door Marer »

Dit zijn dezelfde golven die mensen onder hoogspanningsleidingen ziek maakt.

Het zijn ook dezelfde golven die mensen bij UMTS-masten ziek maakt.

Ik zou nog geen 10 min binnen durven
Gewoon een alu hoedje opzetten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje

mediatormondial
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2009 13:36

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door mediatormondial »

Waarde vrienden en critici van het NGC Energy Healing Forum.

Laat ik beginnen met mijn mening te geven op alle stellingen rondom voor en tegenstanders van deze vorm van therapie.
Ik vraag mij af waarom jullie niet in staat zijn om de zaak van twee kanten te bekijken. Tegenstanders (vaak medici of para-medici) zij vooral fanatiek in het afkeuren van alles wat alternatief is. HET IS TENSLOTTE EEN ONDERMIJNING VAN HUN WETENSCHAP. Maar ook zij hebben op heel veel vragen geen antwoord. Ik ben zelf werkzaam in de palliatieve en terminale 24 uurs thuiszorg. De grootste groep van mijn cliënten komen thuis en zijn door de artsen opgegeven. Artsen die ook niet kunnen bewijzen waarom chemotherapie niet bij hun geholpen heeft. Artsen die ondanks alle inspanningen de strijd bij hen verloren hebben. Ik had ook zo'n cliënt die naar Veldhoven ging. Opgegeven was hij, maar nog niet klaar met de strijd. Na behandeling is hij teruggegaan naar zijn artsen. Die dachten dat hij met de verkeerde foto's binnenkwam want de longtumor was weg. Hocus pocus? Placebo effect. Tussen de oren? Of een therapie? Wie weet.
Laten we stellen dat we als medici en para medici heel veel ziekten kennen. De oorzaak echter van 80 % weten we niet. Dus weten we ook heel weinig van de behandeling van deze 80%.
In mijn opleiding leerde ik van een patholoog dat de grootste bedreiging van de menselijke gezondheid de onwetendheid was en is.
Denk aan roken, softenon, DES moeders etc etc. We hebben op korte termijn een remedie voor een ziekte of symptoom maar we zullen het effect op langere termijn moeten afwachten. Wat eten we nu, ademen we in, stellen we ons bloot aan stralingen van mobiele telefoons en zendmasten? Op de lange termijn zullen we weten of deze invloeden een kwalijk effect hebben.
Terugkomend op de resonantie therapie in het algemeen. Wanneer deze volgens de regels wordt uitgevoerd is er een korte en lange termijn effect.
Het korte termijn effect kan zijn dat de persoon die het ondergaat verbetering merkt, van welk effect die verbetering uitgaat laat ik even in het midden.
De lange termijn gevolgen kennen we niet. Wat we wel kunnen stellen is dat er nog niemand zich heeft gemeld met negatieve gevolgen. Dat kan wel, maar dat zal de tijd leren. Maar.....en nu komt het. Wanneer we ervaren dat er mensen baat bij hebben, mensen die opgegeven waren wat is er dan verloren? In mijn opinie niets. Pure winst voor de persoon in kwestie.
Waarom helpt chemotherapie, cytostatica of bestraling wel bij meneer A en niet bij mevrouw B? Ieder mens is uniek. Wat voor de een goed is daar geeft de ander een allergische reactie op. Zo is het ook met jullie benadering. Probeer eens uit te gaan van een positieve kracht en zo dichter bij elkaar te komen. Alleen op die manier zullen regulier en alternatief elkaar kunnen ondersteunen.
Wanneer een cliënt van mij is opgegeven en naar huis komt om te sterven zal ik hem/haar ten alle tijden op de hoogte brengen van alle mogelijkheden waarvan ik naar eer en geweten kan zeggen dat er hoop van uit kan gaan. Dan is de keus aan de persoon in kwestie. Een vrijwillige keus, nadat de reguliere zorg niets meer kan doen. Wanneer een cliënt van welke therapie dan ook niet achter zijn/haar behandelplan staat, hoef deze er niet aan te beginnen. Als er een therapie welke therapie dan ook in staat is een mensenleven die opgegeven is te redden is dat voor mij een reden om deze serieus te nemen. te onderzoeken en te vergelijken. Roepen dat het niet bewezen is vind ik te makkelijk. Het bewijs is dat er een of meerdere opgegeven en zieke mensen een ommekeer hebben meegemaakt. Nog steeds leven ondanks alle prognose. Dus roep ik allen op voorzichtig te zijn met hun (negatieve) mening en elkaar serieus te nemen om zo te komen tot een samenwerking in de praktijk. Voor hen die ons gezonde mensen zo hard nodig hebben. Laat ik tenslotte stellen dat ik nooit een mens een therapie als enige of als eerste zal aanraden wanneer deze niet eerst de reguliere zorg heeft bezocht en daar is uitbehandeld. Geen herhaling van Silvia Millenkamp. Tot zover.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn en ik vind voor mezelf,dat u de juiste woorden heeft gevonden om dit alles juist te benoemen.
Maar dat is mijn mening.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Ook ik kan me daar volledig bij aansluiten. Al willen bepaalde personen mij in een bepaald hokje stoppen waar ik niet thuis hoor.
Maar (om maar een uitspraak van een van die personen aangepast neer te zetten): In de strijd om alternatief aan te vallen is blijkbaar alles geoorloofd.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Roepen dat het niet bewezen is vind ik te makkelijk.
Ik roep niet dat niet bewezen is dat energy heailng werkt. Ik zeg dat bewezen is dat energy healing niet werkt. Energy healing is pure kwakzalverij.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie
http://www.kwakzalverij.nl/545/Natuur_G ... gy_Healing
http://www.kwakzalverij.nl/403/Bioreson ... VARA_Kassa

Conclusie is dat de bioresonantietherapie een alternatieve geneeswijze is, zonder zelfs maar een suggestie van werkzaamheid. Ze pretendeert wel van nieuwe wetenschappelijke inzichten gebruik te maken, maar dit is onversneden pseudo-wetenschap in de beste traditie van kwakzalverij met indrukwekkende apparaten. Dat ook uit zeer recent speurwerk op internet geen publicatie in een erkend, onafhankelijk wetenschappelijk medium naar voren komt zegt genoeg. (http://www.skepsis.nl/bioresonantietherapie.html)

Radeloze patienten kan men alles vergeven. Maar de aanbieders van deze vorm van medische oplichting zouden zich moeten schamen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik denk dat mediatormondial op alternatieve geneeskunde in het algemeen reageert en niet op NGC Energy Healing specifiek.
Veel alternatieve methodes zijn (nog) niet bewezen te werken maar dat houd zeker niet in dat het kwakzalverij is.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Hoe langer wetenschappelijke onderbouwing uitblijft, hoe groter de kans dat er sprake is van kwakzalverij.

Behandelingen waarvan de onderbouwing strijdig is met de natuurwetten kunnen meteen het etiket 'kwakzalverij' opgeplakt krijgen (homeopathie, alle vormen van alternatieve behandelingen gebaseerd op 'trillingen').

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

En daar gaat ze weer: Gewoon homeopathie op de grote hoop gooien met kwakzalverij op basis van een aanname zonder onderbouwing omdat die er simpelweg niet is (Behandelingen waarvan de onderbouwing strijdig is met de natuurwetten kunnen meteen het etiket 'kwakzalverij' opgeplakt krijgen (homeopathie....). Sterker nog, homeopathie is juist NIET strijdig met de natuurwetten.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Homeopathie niet strijdig met de natuurwetten?

Ga je gang zou ik zeggen en leg dan maar uit hoe homeopathie niet strijdig is met de basiswetten van de scheikunde.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee, niet weer de rollen omdraaien. Jij zegt dat het strijdig is dus jij mag het bewijzen. En aub niet weer een heel ander verhaal gaan ophangen. Gewoon je stelling even onderbouwen met een paar bewijzen.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ik ga geen discussie met je aan over de basiswetten van de scheikunde en ook niet over homeopathie. Koop maar een boekje of kijk op het internet, dan ben je er snel genoeg achter.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Dank je voor je verhelderende onderbouwing van je stelling.
Laatst gewijzigd door antileugens op 28 dec 2009 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mediator Mondial
Roepen dat het niet bewezen is vind ik te makkelijk. Het bewijs is dat er een of meerdere opgegeven en zieke mensen een ommekeer hebben meegemaakt. Nog steeds leven ondanks alle prognose
Dit is net zo makkelijk. Roepen dat er mensen zijn die een ommekeer hebben meegemaakt, (wat daar ook onder verstaan mag worden ) zonder daadwerkelijk iets controleerbaars aan te dragen.

Dat is een voordeel van de reguliere medische wetenschap. De succesverhalen en het falen zijn voor iedereen duidelijk zichtbaar.

Bij de niet reguliere geneeskunde is het altijd een soort overlevering. De zogenaamd genezen personen zijn nooit werkelijk "live" te bewonderen, en zeker niet objectief te controleren.

Gesloten