LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door BBCS »

Ja dat las ik, dus waarom er in nederland reclame voor maken ?
Da's pas marketing, nu nog een sticker......
Eens even denken.....
Hoe je op zo'n goedkoop mogelijk systeem de complete Vista kunt laten draaien.

Wat een giller! :lol:

Dus op een systeem met een Celeron processor, met 256MB geheugen, de goedkoopste videokaartje, met 160GB harde schijf, met een voeding van 300W en daar dan ook nog Vista Ultimate erop proppen.
En dan lopen klagen dat het systeem voor geen meter draait.

Je kunt me wel voor gek verklaren en dat ik doordraaf, maar dit is wel de praktijk.

En over marketing:

Is het je niet opgevallen dat de winkels die het hardst roepen dat zij het goedkoopste zijn en dat inderdaad ook zijn, ook het drukst hebben?

Toch is dat stof om over na te denken.

Soms denk ik:

Waar zijn we nu helemaal mee bezig? :wink:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door fietsje »

Dat vraag ik me ook wel eens af :

Afbeelding

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door WillemV »

Rotfl. Je had 'm alleen nog even in de Gimp transparant moeten maken buiten dat zwarte kader. :)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door BBCS »

Toch vind ik het enorm gezeik.

Want eerst betekende die Capable sticker niets anders dan dat er alleen Vista Home basic op kon draaien en dat Vista Premium Ready en Vista Ready de overige versies op kon draaien.

De grote fout die Microsoft gemaakt heeft is een derde sticker erbij halen en de betekenissen veranderen.

Ze hadden beter die Capable sticker om kunnen namen naar Windows Vista Home Basic en de naam Capable laten verdwijnen.

Het huidig stickersysteem is eigenlijk wel duidelijk genoeg, alleen omdat die stickers eerst een andere betekenis hadden schept dat nu enorme verwarring bij de verkopers/consumenten en fabrikanten.

Daarnaast hadden ze gewoon 3 versies kunnen aanhouden en niet veel meer versies:

- Windows Vista Home Basic
- Windows Vista Home
- Windows Vista professional. (wat nu Windows Vista Premium is).

Dan was het veel duidelijker geweest.

Als het voor de detaillist al lastig is, kun je wel nagaan dat het voor de consument al totaal niet duidelijk is en is te maken.

Toen ik het hoorde hoeveel versies er uitkwamen, dacht ik gelijk:
Dat gaat problemen opleveren.
En verhip, ik heb nog gelijk gekregen ook! :cry:

Maar goed, wie ben ik?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door BBCS »

@ fietsje:

Een dikke duim! :lol:

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door NONO »

Gartner duidt de problemen met Vista eigenlijk op een wijze dat Windows in de huidige vorm haar tijd heeft gehad en dat pas opgelost kan worden als Microsoft met Windows 7 radicaal breekt met het verleden:
http://www.gamez.nl/web/Publiekelijk/Ar ... ergang.htm?

Anders kon wel eens de grootste nachtmerrie die Microsoft al sinds jaar en dag teistert werkelijkheid worden, namelijk dat de goegemeente hetzelfde gaat beweren wat ik nu al een jaar of vijf verkondig: "wij hebben helemaal Windows niet nodig".

Voor wie dat een belachelijke stelling mag vinden, hierna volgend een tekst omtrent de browseroorlogen die in de negentiger jaren hebben plaatsgevonden:
"Oorspronkelijk leverde Apple Microsoft Internet Explorer mee als webbrowser.
Microsoft bracht deze op de markt om een van de eerste internetbrowsers, Netscape,
de wind uit de zeilen te nemen.

Bij Microsoft bestond de angst dat door het gemak waarmee webbrowsers verschillende
documenten konden openen, de noodzaak verviel om een bepaald besturingssysteem
of een bepaald kantoorprogramma te gebruiken.

Dat was een directe aanval op de kernbedrijvigheid van Microsoft: de verkoop van besturingssystemen voor PC's en de verkoop van van tekstverwerkings- en spreadsheetprogramma's voor dat besturingssysteem.

Ze hebben dan ook alles op op alles gezet om Netscape de voet dwars te zetten: Internet Explorer werd gratis geleverd voor Windows en Mac OS (Netscape moest je kopen voor zakelijk gebruik).

Explorer werd op een zodanige manier in Windows ingebouwd dat het vrijwel onmogelijk was een andere browser te gebruiken. Allerlei verbeteringen en vernieuwingen in Netscape werden onmiddellijk gepareerd met vergelijkbare mogelijkheden in Explorer.

Het is Microsoft ten dele gelukt om Netscape (en het idee van een browser die niet afhankelijk is van een bepaald besturingssysteem) van de markt te vagen.

Toen de dreiging van Netscape en de webbrowser gepareerd leek, zette Microsoft verdere ontwikkeling van Internet Explorer op een laag pitje."

Dus, met andere woorden, Microsoft wist met haar technische kennis natuurlijk veel meer dan haar klandizie zelf en realiseerde zich dat ze te allen tijde moest voorkomen dat die zo wijs zou worden dat "de noodzaak verviel om een bepaald besturingssysteem of een bepaald kantoorprogramma te gebruiken" en daarmee dus haar softwarepakketten in de stellingen zou laten staan.

En geef ze ook eens ongelijk, als je eigenlijk aangeeft dat je als klant zo stom bent voor hun zwaar overgewaardeerde spullen de knip zo ruimschoots te openen en die gewillig leeg te schudden.

Vooral als je er zelf nog voor zorgt door Microsoft slaafs in alles te volgen dat zij na het verdwijnen van de dreiging rustig op hun luie achterwerk achterover kunnen gaan uitrusten.

Aan u om de conclusie te trekken wie in dit verhaal - en de harde werkelijkheid dus - eigenlijk de domme is?

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door fietsje »

BBCS :
Ik mag die stickers niet plakken.

Microsoft moet eerst die configuratie testen en keuren, en dat kost veel geld.
Nou...... Eat your heart out!

http://www.cyberciti.biz/files/sticker/sticker_book.pdf

Misschien is dit wat....

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door NONO »

Had in 2005 een Excel-document gemaakt, dat ik met aanpassingen ook in versies 2006, 2007 en 2008 heb gebruikt. De laatste versie was gekoppeld aan een macro knop waarmee je het document snel kon openen; onlangs klikte ik op de knop en toen verscheen niet het document, maar een melding dat Windows het niet meer kon traceren, laat staan openen.

Nadere inspectie leerde dat alleen versie 2005 nog aanwezig was, de andere drie waren spoorloos.
Zelfs zo spoorloos dat zelfs op het vijf weken teruggaande backup systeem niets meer te vinden is.

Dus misschien niet zo vreemd dat Microsoft al die documenten "kwijt is" zoals deze quote van pagina twee uit het bijgaande document aangeeft:
"Given the fact that this launch was the biggest product launch in Microsoft's history since 2002, it seems to us quite surprising that, for over a year, Microsoft has not been able to locate any studies, reports, briefings, or minutes to the board of directors relating to the Windows Vista launch."

Alleen als u als Windows gebruiker aangeeft dat het u nooit overkomt of overkomen is, wordt het natuurlijk weer wel een stuk verdachter:
http://www.computerworld.com/action/art ... geNumber=1

Of misschien wordt het tijd dat u bij het bedrijf gaat werken, daar u kennelijk beter met het systeem om kunt gaan dan de makers zelf.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nadere inspectie leerde dat alleen versie 2005 nog aanwezig was, de andere drie waren spoorloos.
Zelfs zo spoorloos dat zelfs op het vijf weken teruggaande backup systeem niets meer te vinden is.
Jij gaat mij nu vertellen dat je dit Microsoft verwijt :?
Sorry, maar als je je backup goed ingericht hebt kan dit helemaal niet !!Ofwel je hebt zelf iets behoorlijk fout zitten of je hebt compleet verkeerd gekeken, want fysiek en technisch kan dit niet !
Kijk eerst eens in de spiegel wat dit betreft !
Dus misschien niet zo vreemd dat Microsoft al die documenten "kwijt is" zoals deze quote van pagina twee uit het bijgaande document aangeeft:
"Given the fact that this launch was the biggest product launch in Microsoft's history since 2002, it seems to us quite surprising that, for over a year, Microsoft has not been able to locate any studies, reports, briefings, or minutes to the board of directors relating to the Windows Vista launch."
Zou ook even een cursus engels doen... Je vertaling is wel grappig, maar niet echt juist :wink:

Microsoft maakt echt allerbelabberste software en Vista mag wat mij betreft onmiddelijk de prullenbak in...
Maar de punten hier genoemd zijn alleen maar grappig :wink:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door fietsje »

Ik hoorde gisteren in het nieuws dat Miscrosoft nu Bill Gates ook heeft "kwijt gemaakt" .... dus ik sta er niet van te kijken....

Maar..... gelukkig hebben we de foto's, eh, stickers nog.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door NONO »

"Sorry, maar als je je backup goed ingericht hebt kan dit helemaal niet !!Ofwel je hebt zelf iets behoorlijk fout zitten of je hebt compleet verkeerd gekeken, want fysiek en technisch kan dit niet !
Kijk eerst eens in de spiegel wat dit betreft ! "


Tja, gaat alleen maar om een bedrijf met meer dan 30.000 medewerkers met een centraal geregeld back-up systeem door een heel opgetuigde automatiseringsdienst.

Dus wie er in die spiegel moet kijken, weet ik eigenlijk niet.

Maar die jongens zijn die data gewoon kwijt, punt.
En als dat theoretisch niet zou kunnen, nou, dan wordt het misschien toch tijd dat om er kennis van te nemen dat het in de praktijk wel kan.

Het is niet de eerste keer dat de werkelijkheid de meest vergaande fantasie overtreft en misschien betreft het hier zo'n geval.

En laten we wel wezen, als een bedrijf dat al ruim een decennium met Windows werkt en al haar medewerkers daarop "afgericht" zijn, dat nog overkomt.

Moet je dan gaan twijfelen aan de competentie van die medewerkers of toch aan Windows/Microsoft?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar die jongens zijn die data gewoon kwijt, punt.
Dan hebben ze dus of de backups zo ingericht dat ze nadat ze zijn gemaakt nog beinvloedt kunnen worden door het systeem ( en dat mag per definitie NIET ! )

Of het probleem bestond al veel langer ( en je hebt het gewoon niet opgemerkt ! )....

Of er is een reden om je een ander verhaal te vertellen dan dat er eigenlijk fysiek aan de hand is ( meer werk om het terug te halen dan eigenlijk rendabel is, backup corrupt en dat niet willen toegeven, enz.. enz.. )

Fysiek blijft het onmogelijk om backup's die je veilig hebt gesteld achteraf nog te wijzigen, tenzij je iets in je backup-procedure structureel fout hebt zitten...

Maar ik geef toe, dat zou ikzelf ook moeilijk toegeven :wink:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door fietsje »

In de rechtszaak over de 'Windows Vista Capable'-stickers komen deze week mogelijk nog meer interne Microsoft-documenten en e-mails met belastende informatie aan het licht, meldt Techflash.
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=94237&mxp=151

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Microsoft verwerpt klacht over 'Vista capable'-sticker

Ongelezen bericht door NONO »

"Omong kossong".

Vrij vertaald leeg gepraat, daar lijkt het de laatste jaren steeds meer op als Microsoft iets beweert.

Gaat het met Windows 7 nu ook alweer die kant uit?
http://webwereld.nl/articles/53528/-win ... ista-.html

Was het Churchill die opmerkte dat je mensen lang een rad voor ogen kunt draaien, maar dat er een dag komt dat daar toch een einde aan komt?

Gaat Microsoft met VISTA 2 bewijzen dat Churchill ongelijk heeft en je de goegemeente toch alles wijs kunt blijven maken?

Gesloten