LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
n-sar
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2012 11:30

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door n-sar »

kimmer ten voorde schreef:
WillemLW schreef:@Topic starter: Bah. Wat een vieze klager ben jij.

Ten eerste dat je in de WSNP bent beland is vrijwel bijna altijd aan de persoon zelf te danken.

Ten tweede, krijgen de meeste mensen die geld te goed van jou hebben dat nooit meer (volledig) terug. Die heb je dus gedupeerd.
Willem, jij moet niet zo bozig doen.
Veel mensen zijn in de schuldsanering gekomen door slechte produkten zoals aandelenleaseconstructies op veel te dure hypotheken door allerlei onzinnige verzekeringsconstructies erbij. Of dankzij de bedrijven van ene dirk scheringa, zoals ik.

En ik heb totaal geen medelijden voor de bedrijven die dan de problemen komen. eigenlijk zouden die geen cent meer moeten krijgen
De bedrijven in mijn geval de banken hebben door de jaren heen 5 dubbele verdient aan mijn rente die ik aan hun betaald heb dab ik ze schuldig ben... ze hebben niet eens mijn betalingsvoorstel geaccepteerd. Meeste mensen komen juist in WSNP door dit soort bedrijven die denken dat zij allermachtigste zijn. Ik heb totaal geen medelijden met hen.

sabinesomers1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2012 21:44

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door sabinesomers1980 »

alles om mijn best te doen
Laatst gewijzigd door sabinesomers1980 op 06 jun 2013 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2722
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door thecure »

amaris30 schreef:. Ik wil wel werken maar geen 40 uur want trek dat geestelijk niet vanwege bepaalde dingen en denk dan .
pardon? van werken wordt je echt niet slechter hoor. vele mensen werken gewoon 40 uur. ik zie niet in waarom jij dat niet zou moeten om je schuld terug te betalen.

Zwaplans
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2012 00:47

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Zwaplans »

thecure schreef:
amaris30 schreef:. Ik wil wel werken maar geen 40 uur want trek dat geestelijk niet vanwege bepaalde dingen en denk dan .
pardon? van werken wordt je echt niet slechter hoor. vele mensen werken gewoon 40 uur. ik zie niet in waarom jij dat niet zou moeten om je schuld terug te betalen.
Ik ben opera-medewerker bij een bekend bedrijf maar meer dan 23 uur per week werk ik niet. Ik wil ook van mijn leven genieten.

amaris30
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2012 22:12

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door amaris30 »

thecure schreef:
amaris30 schreef:. Ik wil wel werken maar geen 40 uur want trek dat geestelijk niet vanwege bepaalde dingen en denk dan .
pardon? van werken wordt je echt niet slechter hoor. vele mensen werken gewoon 40 uur. ik zie niet in waarom jij dat niet zou moeten om je schuld terug te betalen.
Sorry maar oordeel niet over mij als je mijn situatie niet kent....

amaris30
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2012 22:12

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door amaris30 »

Zwaplans schreef:
thecure schreef:
amaris30 schreef:. Ik wil wel werken maar geen 40 uur want trek dat geestelijk niet vanwege bepaalde dingen en denk dan .
pardon? van werken wordt je echt niet slechter hoor. vele mensen werken gewoon 40 uur. ik zie niet in waarom jij dat niet zou moeten om je schuld terug te betalen.
Ik ben opera-medewerker bij een bekend bedrijf maar meer dan 23 uur per week werk ik niet. Ik wil ook van mijn leven genieten.
Precies je werkt toch dat is het belangrijkste want ik weet er zijn mensen die helemaal geen moeite doen om te gaan werken voor hun centen! Ik werk inmiddels ook :D en doe het zeker wel voor me schulden maar meer voor mezelf om er een goed gevoel bij te hebben dat ik mijn eigen centen verdien!

sasjaja

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door sasjaja »

Hallo allemaal,
We zijn na twee en een half jaar uit de schuldsanering, doordat onze gespaard bedrag in de boedelrekening bijna € 8.000,- meer was als onze schulden. Nu is het vonnis een maand gelden uitgesproken. En is het aan de Bewindvoerder om de schuldeisers te betalen. Wij krijgen nog rond de € 8.000 terug, hoelang kan dat gaan duren, weten jullie dat?
Het is een simpel reken sommetje!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Lang!! Nadat mijn ex uit de WSNP kwam, heeft het nog bijna een half jaar geduurt voordat sowieso alle schuldeisers hun deel hadden gekregen. Maar als je zekerheid wil, bel je bewindvoerder. Dat is de enige die jou echt een duidelijk antwoord kan geven. Maar reken maar zeker op een half jaar tot een jaar voordat je dossier wordt gesloten (uitspraak rechter en dan nog alle administratieve handelingen) en jij het overschot krijgt uitbetaald.

Even nagezocht: Begin juni was de uitspraak van de rechter, eind november was alles betaald.

sasjaja

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door sasjaja »

Hoi Dank je voor je antwoord, het vonnis is uitgesproken eind oktober, begin november. En afgesloten nu is het aan de bewindvoerder om de schuldeisers uit te betalen en zich zelf, ze krijgen de volle honderd procent alles staat al vast. Dan blijft dat grote bedrag nog open, ik vind eerlijk gezegd dat dat direct retour kan, de bewindvoerder belt niet terug en reageert niet op mail.

jojo123
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2013 22:37

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door jojo123 »

even bedoeld voor gezondverstand10.

Als je echt goed verstand had,was je er niet in terecht gekomen.
En over het algemeen zijn het allemaal profiteurs!!!ze doen het niet voor niks,ze doen zoals
het in de volksmond heet aan FOUT BOEKHOUDEN.
Het zijn de grootste fraudeurs die er zijn.
Ik heb gevallen gezien waar je echt bij staat te janken,oudjes gehandicapten,die totaal geen schulden hadden maar die door deze opvreters zulke ellende hebben,zelfs frauderen ze met hun PGB.
Het geld wat voor deze mensen echt broodnodig is,maar deze foute boekhouders kopen hier hun luxe goederen mee,lenen anderen geld,en wat nog het ergste is,de regering beschermd deze lui,en niet jan met de pet.
Denk daar allemaal maar eens over na.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jojo123 schreef: Ik heb gevallen gezien waar je echt bij staat te janken,oudjes gehandicapten,die totaal geen schulden hadden maar die door deze opvreters zulke ellende hebben,zelfs frauderen ze met hun PGB.
Als ze geen schulden hadden, wat doen ze dan bij de schuldsanering (daar gaat dit onderwerp tenslotte over).

dyvana
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2013 09:59

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door dyvana »

ik ben het niet mee eens dat mensen hier zeggen dat je bewindvoerder niks fout doet.
stadbank haarlem wsnp- schuld gemaakt extra van 9000.- e 25.000 gestolen en in falisiment gegooit
dank je wel stadsbank.
volgende bewindvoerder - ik ga er in met 30.000 en sta na 3 jaar op 74.000 schuld wat wij niet hebben gemaakt heb het na laten kijken .
ja ben het er mee eens dat je goede en betrouwbare bewindvoerders hebt, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.
kortom ben al 10 jaar bezig er uit te komen .
en ik kan zeggen dat wij echt alles inleveren voor de schulden wandt wij hebben geen dure spullen en mobiels of nette kleding .
dus vraag me af waar is het eind.

sjohie
Berichten: 11239
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door sjohie »

dyvana schreef:ik ben het niet mee eens dat mensen hier zeggen dat je bewindvoerder niks fout doet.
stadbank haarlem wsnp- schuld gemaakt extra van 9000.- e 25.000 gestolen en in falisiment gegooit
dank je wel stadsbank.
volgende bewindvoerder - ik ga er in met 30.000 en sta na 3 jaar op 74.000 schuld wat wij niet hebben gemaakt heb het na laten kijken .
ja ben het er mee eens dat je goede en betrouwbare bewindvoerders hebt, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.
kortom ben al 10 jaar bezig er uit te komen .
en ik kan zeggen dat wij echt alles inleveren voor de schulden wandt wij hebben geen dure spullen en mobiels of nette kleding .
dus vraag me af waar is het eind.
Hoe kom je na een faillissement, weer aan 30k schulden?

yiyin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2013 20:21

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door yiyin »

Help! Help!----------------------------

Goedemiddag iedereen,

Ik ben yiyin die woon in Nederland, ik wanhopig zoekt hulp over Schuldsanering.
sorry dat mijn Nederlands niet goed is ,Omdat ik leer dit daal anderhalf jaar hoor.

Mijn conditie is :ik heb al de hulp van Schuldsanering aanvragen 2 jaar geleden. Maar tot nu toe zijn we toch niet in de program gezet worden ,gewoon in the periode voor testen, Mijn partner hebt permanent werk contract. De Schuldsanering program krijgt bijna 2700euro per maand van hun salaris, We hebben verstuurd alle documenten die ze nodig hebt, ondertussen de 2 jaar hebben we emaillen naar die program verstuurd of gebeld over the proces .Maar kregen we geen enkele antwoorden .en ik weet zelfs we echt in die program zijn, Het duurt andere 3 jaar om afgelopen te zijn.

Die situatie maakt voor ons vee last ,we krijgen 70 euro per week voor twee mensen voor alle kost .We hebben zelfs geen geld om te trouwen en worden meer argumenten tegen elkaar over die probleem.

Dus kun iedereen wat adviezen ons geven om hoe kunnen we in die program echt zijn als je wilt, sorry voor de storen, Ik hope dat ik je terug kun horen .mijn email adres is: [email protected]


Hartstikke bedankt!
yiyin

vituall1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2015 18:04

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door vituall1 »

Goeden dag allemaal
Ik wil jullie wat vragen over wsnp,
In oktober zit ik dan precies 3 jaar in de schuldsanering en dan hopelijk dat ik goed bericht te horen krijgen van mijn bewindvoerder
Ik had schuld van 55000 en toen de rechtbank akkoort gaan om mij erin te laten voor de wsnp,vlak daarna moest ik me huis verkopen dus ik heb schuld van zon ongeveer 125000 euro maar goed dat doet er niet toe ik ben een visser ik verdient wel redelijk goed vaste laste word er betaalt en wat erbovenop kpmt die gaat naar de Afdracht kasbank ik los namelijk some 3000 euro soms 1000 euro afhankelijk van mijn werk als ik goeie vangst heb verdient ik goed
Dus hier komt dan mijn vraag
Een kennis van mij hij had een eigenbedrijft en is failliet geggaan en hij had schuld van 3 ton en hij los in de maand maar 250 euro op en hij zat maar 18 maanden in de schuldsanering WSNP dus ik vroeg aan hem Hoe is het mogelijk? Hij gaf mij antwoord
Weet ik niet gewoon ze belde me op en vertelde dat ie eruit is, bij mijn geval ik los af heel veel vorigemaand eind jaar afrekening ik 9000 euro afgelost het is best wel veel maar ik snap het wel dat ik de schuld moet aflossen maar waarom is ieder anders dat snap ik niet helemaal
Hebben jullie ervaring hier mischien? ??

hpes
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2015 15:48

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door hpes »

Goedendag allemaal,
Graag wil ik reageren op die mensen die maar klakkeloos op het internet verspreiden dat het de schuld van de mensen zelf is dat ze in de WSNP terecht komen. Grote feesten en een leuk leven. Deze mensen weten niet waar ze over praten. Hebben zelf waarschijnlijk nog nooit iets meegemaakt. Ik zit door een zeer ernstige ziekte van mijn echtgenote met een overlijden en een zoon met de zelfde ziekte in de WSNP sinds 2012. Heb niet geleefd als God in Frankrijk. De WSNP werd mij voorgeschoteld als een periode waarin men dus weer rust zou krijgen.Dat was ook zo. Ik kon van het bedrag waar ik nog recht op had(een beslagvrije voet waar iedereen recht op heeft) nog van leven. Totdat ik zelf ziek werd, volledig arbeidsongeschikt verklaard werd en zelfs een levensbedreigende transplantatie onder gaan moest. Voor zo'n transplantatie word je binnenste buiten gekeerd en ook het gebit moet 200% oké zijn.Om een lang verhaal kort te maken zit ik opgezadeld met hoge ziektekosten die niet worden vergoed. Trouwens, een aanvullende verzekering of tandarts verzekering is al te veel.De rechter-commissaris wijst naar de gemeente en de gemeente geeft niet thuis. Daarnaast heb ik budgetbeheer gezeten bij de gemeente en deze hebben aan de boedelrekening te weinig afgedragen. Wie zit met de problemen??? De client uiteraard want die blijft zitten met de schulden en die mag je weer niet maken tijdens de WSNP. Dus als er nog mensen zijn die willen ruilen, ik houdt mij aanbevolen. Trouwens krijg
ik wel het gevoel dat je afhankelijk bent van een bewindvoerder of rechter-commissaris want er niet overal vaste regels voor.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2015 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende opmerking verwijderd

grantsheppard
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2015 14:43

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door grantsheppard »

Velen van jullie praten wel heel eenzijdig! Jullie weten niet eens waarom mensen in de schulden zitten maar verwijten ze wel dat het allemaal hun eigen schuld is, dat weet je niet! En ook al was het wel door eigen schuld, wat dan nog. Gaat het erom wiens schuld het is of dat de schuld betaalt word?
De schuldsanering komt niet naar je toe, men moet zelf die stap nemen. Als die stap dan genomen is is het niet meer dan normaal dat de schuldenaren zich aan de regels houden. Maar dat geld net zo goed voor de bewindvoerders. En daar gaat dit stuk over. Een bewindvoerder die een schuldenaar verwijt van eigen schuld is niet goed bezig, dat is niet zijn werk en buiten dat denk ik dat de schuldenaar dat zelf ook heel goed weet dus dat hoeven ze niet in zijn gezicht te wrijven, toch? Door ons zo hard op te stellen bereiken we alleen maar het tegenovergestelde.We moeten ook niet doen alsof elk schuldsaneringstraject hetzelfde is. De een ondervind geen problemen de ander wel! Bij mij gaat het goed alleen de bereikbaarheid van de bewindvoerder plus zijn capaciteit om terug te bellen laat te wensen over. Nogmaals, als ik mij aan de regels moet houden, moet hij dat ook. Een aantal jaren geleden besloot de regering de euro aan te nemen met alle gevolgen van dien. Nederland zit nu in de schulden, wie heeft dat veroorzaakt? Sterker nog, wie draaien daarvoor op? Denk er maar even over na!

grantsheppard
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2015 14:43

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door grantsheppard »

seagoing racer2 schreef:wat een onzin van die Jan Dhaenens, :twisted:

Omdat hij heel misschien niet helemaal correct is behandeld door een bewindvoerder wil hij nu het hele systeem aanvechten.

Het systeem is goed en sociaal. Er is helemaal geen noodzaak voor politieke acties

(Het zou me overigens niks verbazen als deze persoon op commerciele basis mensen met schulden van de regen in de drup helpt, en hij op deze manier alleen maar klanten probeert te werven voor zijn buro )
Wie zegt dat hij een bureau heeft. Hij heeft slechte ervaringen gehad met een of meerdere bewindvoerders en wil daar werk van maken, is dat zo slecht? Jij leeft zeker onder een steen als jij gelooft dat het systeem goed en sociaal is! Jij mag vinden wat je wil maar om Jan zo de grond in te trappen vind ik uitermate onredelijk. Jan zoekt soortgelijke gevallen waardoor hij kan aantonen dat het systeem niet goed functioneert. Van mij krijgt hij daar een pluim voor!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

grantsheppard schreef:Een bewindvoerder die een schuldenaar verwijt van eigen schuld is niet goed bezig, dat is niet zijn werk en buiten dat denk ik dat de schuldenaar dat zelf ook heel goed weet dus dat hoeven ze niet in zijn gezicht te wrijven, toch?
Helaas zien we hier vaak genoeg mensen die alles en iedereen de schuld geven terwijl ze zelf heel erg foute keuzes maken. Een bewindvoerder mag vinden wat hij/zij wil, zolang ze hun werk maar gewoon goed doen.
grantsheppard schreef:Een aantal jaren geleden besloot de regering de euro aan te nemen met alle gevolgen van dien. Nederland zit nu in de schulden, wie heeft dat veroorzaakt? Sterker nog, wie draaien daarvoor op? Denk er maar even over na!
Dat is onzin. Denk daar eerst maar even over na.

grantsheppard
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2015 14:43

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door grantsheppard »

Julie4444 schreef:
grantsheppard schreef:Een bewindvoerder die een schuldenaar verwijt van eigen schuld is niet goed bezig, dat is niet zijn werk en buiten dat denk ik dat de schuldenaar dat zelf ook heel goed weet dus dat hoeven ze niet in zijn gezicht te wrijven, toch?
Helaas zien we hier vaak genoeg mensen die alles en iedereen de schuld geven terwijl ze zelf heel erg foute keuzes maken. Een bewindvoerder mag vinden wat hij/zij wil, zolang ze hun werk maar gewoon goed doen.
grantsheppard schreef:Een aantal jaren geleden besloot de regering de euro aan te nemen met alle gevolgen van dien. Nederland zit nu in de schulden, wie heeft dat veroorzaakt? Sterker nog, wie draaien daarvoor op? Denk er maar even over na!
Dat is onzin. Denk daar eerst maar even over na.
Hoezo is dat onzin dan? Dit vraag ik uit interesse!

Gesloten