LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
MrLopes
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:52

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door MrLopes »

Hallo,

Ook mijn ps3 leest geen discs meer, ik heb hem gister verstuurd en kreeg toen het geautomatiseerde bericht 15 dagen. Maar het is wel duidelijk na het lezen van al deze berichten dat sony dit nooit waar kan maken.

Het is zeer begrijpelijk dat er een defect kan optreden, maar de service is om te huilen. Nu zijn er toch veel mensen die bepaalde game releases gaan missen. Dit is voor iedereen anders maar ik vindt het behoorlijk k*o*e.

Ik zou ook graag toegevoegd worden op de lijst in dit forum als gedupeerde. En hoop dat Radar dit probleem wil oppakken. Zoals het er nu uit ziet wordt het als maar stil gehouden. Als het wat meer in het nieuws komt gaan ze vanzelf rennen. En hopelijk een gepaste oplossing verzinnen.

Een teleurgestelde ps3 gamer,

MrLopes
Laatst gewijzigd door MrLopes op 18 apr 2008 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

robinsmeets
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 18:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door robinsmeets »

Ik ben ook alweer 7 weken aan het wachten op mijn 3e PS3. Ik heb vandaag gebeld en de klantenservice kon zoals gewoonlijk niets zeggen over de levering en ook niet over hoe het gaat met de garantie. Dit vind ik nog het meest erge want ik ben mijn PS3 al sinds kerst kwijt!!!! Ik zit nu al 4 maanden te wachten op een fatsoenlijk werkende PS3. De 1e ging kapot op 1e kerstdag, 2 januari meteen verstuurd en 21 januari had ik hem terug. Deze was meteen weer kapot en 24 januari verstuurd en 21 februari weer ontvangen. Deze was ook kapot en die heb ik 1 maart op de post gedaan. Ik zit nog stteeds te wachten op die laatste PS3.
Vandaag heb ik ook even het adres nog eens gevraagd voor een klacht, en dan krijg je te horen dat het toch geen zin heeft, omdat sony er niets mee doet. Dit kan toch niet dat je zoown antwoord geeft!!! Schandalig gewoon.
Ik heb mijn PS3 in november gekocht en er 2 maanden op kunnen spelen. 4 Maanden van mijn garantie is nu weg! en straks al hij kapot gaat buiten de garantie kan ik hem in de prullenbak gooien. Dit mag toch niet voor zo'n duur product. Ik heb die 500 euro gespaard, want zoveel verdien ik niet op 17 jarige leeftijd en ook meteen een LCD erbij en straks iss het allemaal voor niets geweest, want ik heb totaal geen vertrouwen meer in die rotte 60 GB modellen!

Radar doe hier alsjeblieft iets aan, want nu zijn er wel heeel veel mensen met klachten en kunnen jullie SCE flink aanpakken net zoals microsoft.

toxikon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 13:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door toxikon »

Mijn PS3 heeft het van de week ook begeven. Kan geen discs meer lezen. Het begon met dat ie even geen blu rays kon lezen, maar na een audio cd erin te stoppen kreeg ik hem weer aan de praat, maar nu heeft ie blu ray drive er helemaal de brui aan gegeven. PS3 is inmiddels al opgestuurd en zoals ik hier kan lezen kan dit nog wel een heeeeeele tijd gaan duren voordat ik weer een spelletje kan spelen...

madjoshy
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 14:52

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door madjoshy »

ik hoef de probleem niet uit te leggen, ik ben de ps3 al 2 maanden kwijt en het zal nog wel ff duren. ik hoop alleen niet dat de volgende die ik krijg ook stuk ga, want zo blijven we gewoon bezig.


Radar doe hier alsjeblieft iets aan, want nu zijn er wel heel veel mensen met klachten en kunnen jullie SCE flink aanpakken net zoals microsoft

nverha
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 16:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door nverha »

En ja, ook ik heb al 2 maal mijn PS3 60GB mogen terugsturen naar Sony. De eerste keer in januari met een defecte dvd/blu-ray speler. Eenmaal in maart kreeg ik de vervangende playstation en deze wou niet eens opstarten. Helpdesk gebeld...bekend probleem "dead on arrival". Ik mag toch aannemen dat ze de gereapareerde PS3 testen voordat ze deze opsturen.
Sinds eind maart zit ik al te wachten op een "nieuwe" vervangende PS3, vandaag gebeld en leveringsproblemen met de 60GB versie, kan dus nog wel even gaan duren. Maar de helpdesk medewerker kon mij wel bovenaan de lijst zetten (maar afwachten of dat echt gebeurd). Gezien het tempo waarin er PS3's kapot gaan, kan het dus niet al te langduren voordat ik een gerepareerde versie terugkrijg.
Hopelijk nu wel eentje die opstart.

Ben dus al wel 4 maanden van mijn garantie kwijt omdat ik heb moeten wachten op de reparatie-medewerkers van Sony. Beetje jammer. Hoop dat hier iets tegen te doen is.

Niek

Mikeee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mikeee »

Bel ze weer en eis dat je garantie wordt verlengt.
Dat moeten ze doen en dat hebben ze al bij aantal mensen gedaan met 60Gb

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

De betrouwbaarheid van de Playstation 3hardware word steeds minder omdat er zich vaker personen zich aanmelden op forums met het bekende lees probleem ( Playstation 3 leest geen enkele disc meer ) en is dus defect .
Ik heb ook een gedupeerden lijst bijgehouden op het forum van Playstation.com die ook steeds blijft groeien , zie hier de link :
http://community.eu.playstation.com/pla ... 780#M13780
Gedupeerden :

1.CubaGerman
2.LuNaLicious
3.Thomasky
4.wimprezawrx
5.northcore
6.ozz8
7.Delta12
8.Reneh
9.Heinz57
10.politrix
11.tersteege
12.ludacriss
13.beanstra53
14.RBG
15.Abruzzese
16.joke66
17.spunz
18.marder43
19.robinsmeets
20.makker1234
21.Daniel84
22.dannynouwen
23.marc70
24.Fabel
25.vincent0907
26.ChrisNL
27.dijeko
28.micdonk
29.civicje
30.rk2004
31.Maantjez
32.CBMA
33.Xinap
34.oksjon
35.GRAD85
36.Drive
37.stoneman321
38.oeroeboeroe 2 keer defect
39.mario24
40.Mikeee
41.karel111
42.Fok83
43.Dion26
44.salademan
45.Yuudai85
46.J-que
47.holypala
48.sjusleef
49.Polski
50.nverha
51.madjoshy
52.toxikon
53.melissa1999
Laatst gewijzigd door abruzzese op 18 apr 2008 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

melissa1999
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 17:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door melissa1999 »

Hoi iedereen,

Mijn playtation 3 leest nu ook geen spelletjes meer af.
Ik heb de playstation in december gekregen en niet veel achter gezeten.
Ik heb vandaag gebeld naar ze, en krijg inderdaad te horen dat ze een apparaat wat stuk is geweest van een ander dat ik die dan weer krijg.
Heb ook gevraagd of dit een bekend probleem is van hun, en als antwoord krijg ik dat het weleens voorkomt.
Maar als ik deze forum lees krijg ik toch wel mijn vraagtekens. Want iedereen heeft dit probleem.

Ik vind dit wel een vreemde service en krijg daar ook wel een vieze smaak van in mijn mond.
Misschien is die in de winkel lag ook wel gemaakt, nieuwe behuizing eromheen en de verkoop in. Denk je dat je een nieuwe hebt maar misschien niet.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Waar kopen jullie die playstation van Sony,ik neem aan in een winkel.
Stel de winkel verantwoordelijk voor de rommel die sony levert.
Volgens de Nederlandse WET zijn zij verantwoordelijk voor de garantie en behoren zij het probleem op te lossen.
Niet rechtstreeks met sony ondehandelen,ik doe geen zaken met de fabriek maar met de winkel.
De garantie van sony kan nooit langer duren als in de winkel de wet gaat altijd voor,lezen is toch een probleem merk ik hier heel dikwijls.
Laatst gewijzigd door HARRIE48 op 19 apr 2008 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

toxikon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 13:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door toxikon »

Dat zou ik ook doen. Maar mijn garantie bij die winkel is verlopen. Mijn playstation was precies 12.5 maanden oud. Sony geeft echter nog wel garantie dus lijkt me dat een betere weg...

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

als ik het goed heb begrepen gaat Kassa a.s. maandag in de uitzending aandacht besteden aan de PS3 problematiek!
Goed gedaan RADAR! Scoop gemist!!

MrLopes
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:52

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door MrLopes »

Hopelijk doen ze dit hoe meer publiciteit hoe beter..!!

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

Om de extra aandacht te besteden aan deze defecte Bluray drive zou je ook eens de door mij aangemaakt nieuwe topic van Kassa Vara Forum jouw naam kunnen bijschrijven zodat het Kassa meer opvalt .
Mijn topic staat hier :
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... frm=375815

rk2004
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rk2004 »

geweldig dat kassa iets aan gaat doen en ik ga me ook inderdaad even aanmelden voor het kassa forum goed bezig jongens!!!

rk2004
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rk2004 »

Uitzendig kassa 2 over de ps3:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4027883


het is nog niet veel wat ze doen maar ze brengen het ter sprake en komen er op terug..

het is in ieder geval iets!!
Laatst gewijzigd door rk2004 op 21 apr 2008 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

sjusleef
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sjusleef »

Ik heb een week terug verslag gedaan van het reilen en zeilen van ons PS3-avontuur. Omndertussen heb ik contact opgenomen met de leverancier: Dynabyte.
Bij ons 1ste akkefietje zeiden ze bij Dynabyte dat het geval onder fabrieksgarantie viel en dat zij ook de PS3 op zouden sturen. Als we dit zelf zouden doen, zou dit sneller gaan. Was voor ons geen extra moeite, we moeten voor de dichtsbijzijnde Dynabyte 25 km rijden, postkantoor staat bij ons om de hoek...
Nadat we ondertussen al 3 keer een dode PS3 hebben begraven, diende ik op donderdag een klacht in bij Dynabyte, met de hele voorgeschiedenis. Onze garantie was ook al een maandje of 9 oud en Sony geeft echt geen nieuwe garantie, iedereen die zegt dat dat wel zo is, geloof geen sprookjes.....Vanmorgen gebeld door Dynabyte, vanmiddag de 60 GB ingeleverd en netjes het gehele aankoopbedrag teruggekregen.
Kijk, dat noem ik nou service......
Toch maar weer een nieuwe 40 gb meegenomen, zit weer een jaar garantie op......wie niet waagt, die niet wint.

oeroeboeroe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2008 21:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door oeroeboeroe »

Hallo Mensen,


MEld ook al je problemen aan op de site van KASSA.


Zij gaan er nu naar kijken. Het is inderdaad ook op KASSA 2geweest !!!

Dus Meld je aan. SAMEN STAAN WE STERK/ER !!!


Groeten,


Oeroeboeroe

Maantjez
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2008 09:41

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Maantjez »

Zo hier ben ik ook weer met mij reactie. Ik heb denk ik heel veel geluk gehad want ik heb een super service gehad. Op 2 April de PS3 verzonden en gisterochtend heb ik hem gloednieuw terug gekregen. Binnen de 15 werkdagen zelfs :D Ook heb ik steeds een nette service gekregen via de telefoon. Kan alleen maar tevreden zijn nu (uiteraard niet dat ie kapot is gegaan, maar wel over de service)

Btw, heb de 40gig versie dus dat scheelt ook een hoop.

Succes iedereen nog

Polski
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Polski »

En ja hoor, precies waar ik bang voor was. Na 8 weken wachten krijg ik uiteindelijk mijn PS3 terug. Ik blij.
Ik zet hem aan, doorloop het instaleer proces, probeer er PES 6 in te stoppen, helaas.
Ik krijg er geen spel, dvd, cd in, helemaal nix.
Belachelijk gedoe, je zou toch denken dat het bedrijf als SONY de kwaliteit van hun producten zouden controlleren.

Ik heb meteen gebeld, 15 minuten aan de lijn gehangen, uiteindelijk een nieuwe RMA nummer gekregen (inmiddels beginnend met een 6)

Volgens de service desk gast, krijgen ze deze week nog een nieuwe batch en sturen ze mij alweer een nieuwe. Volgens hem zou ik volgende week al een nieuwe hebben.

Ben benieuwd..................to be continued

Markvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2008 13:24

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Markvo »

Hey,

Vorige maand mijn gewonnen ps3 ontvangen. Werkte helemaal perfect en super tevreden tot gisteren..
Hij leest geen enkele disc meer. Het probleem is dat ik hem gewonnen heb en dus geen bon heb oid. Ik heb contact opgenomen met waar m'n ps3 vandaan komt maar ik vrees dat ik er niets mee ga opschieten. Wat kan ik doen?

Gesloten