LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Monieka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 18:19

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Monieka »

Hallo,

Zondag heb ik een brief geschreven dat ik mijn lidmaatschap wil beeindigen binnen de door de wet gestelde termijn van 7 werkdagen (wet koop op afstand). Ik krijg van Be2 een reactie dat zij dat niet kunnen doen omdat ik als premium lid gebruik heb kunnen maken van hun diensten die uitsluitend tegen betaling worden verstrekt en omdat ik mogelijkerwijs al actief gecorrespondeerd heb met een ander lid.

Ik heb weliswaar de mogelijkheid gehad om gebruik te maken van Premium diensten maar ik heb dat niet gedaan. Ik heb ze teruggeschreven dat zij dat ook wel kunnen zien als zij de moeite nemen (hun reactie moet nog komen).

Kan ik mij beroepen op de wet 'koop op afstand'?

Monieka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 18:19

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Monieka »

Met een beetje aandringen is het toch gelukt. Mijn geld is inmiddels teruggeboekt op mijn rekening.

robertsf
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 18:51

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door robertsf »

Hallo,

Ook ik heb me ongeveer 2 jaar geleden orienterend gemeld op de site van be2.
Heb er misschien 1 of 2 keer gebruik van gemaakt daarna niet meer. Ook heb ik geen mailtjes oid ontvangen.

Nu wordt ik 2 jaar na dato geconfronteerd met een automatische incasso van Global Collect van € 138,00. Na enig speurwerk kwam ik erachter dat dit bedrag namens Be2 was geincasseerd. Dit bedrag heb ik uiteraard gelijk gestorneerd en kreeg ik deze week een mail van Be2 of dit bedrag per abuis was gestorneerd en dat Be2 dit binnen een paar werkdagen opnieuw zal proberen te incasseren.

Ik heb gelijk een mailgestuurd naar [email protected] <[email protected]> met de mededeling dat dit uiteraard GEEN vergissing is van mijn kant en dat ook een eventuele volgende poging van Be2 zal worden gestorneerd door mij.

Inmiddels heb ik een leesbevestiging van be2 ontvangen en ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Heeft iemand nog tips?

Ben benieuwd wanneer RADAR hier een item over gaat maken gezien het aantal meldingen.

jacquelinevanmeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:16

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door jacquelinevanmeer »

:evil: Deze misleiding kun je ook op de naam MatchAffinity plakken. Je krijgt een aanbieding voor 2 maanden waarvan 1 maand gratis en vervolgens kun je een bericht per eventueel kontakt beantwoorden en de betreffende toegezonden foto niet bekijken. Neen dat moet je VIP-member worden mevrouw.
Tros Radar zou er eens aandacht voor moeten vragen. Deze mensen zitten ook in het buitenland want ze vermelden bij de leeftijd ans ipv jaar. Ik hoop dat deze oplichters eens gepakt worden.

ohappyme
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2010 13:02

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door ohappyme »

Hallo allemaal.

Ik maak precies hetzelfde mee met Be2...
Wat een oplichters. Ik heb al een half jaar terug mijn lidmaatschap opgezegd, profiel verwijderd enz....Dacht dat het verder afgehandeld was, er dus vanaf was.
Nu zat ik mijn bank afschriften te bekijken en blijkt dat ze evengoed geld van mijn rekening hebben afgetrokken. Even 179,40 euro...
Nu staat er bij Global collect services ook be2 op mijn bank afschrift!! Anders had ik niet geweten dat hun het waren.
Dus ben gelijk naar mijn bank gegaan om het bedrag te sorneren en heb ook een gelijk een rode kaart opgestuurd.
Nu kreeg ik een standaard mail dat als ik geen mailtjes meer wilde ontvangen dat ik dan naar de site moest om het op te zeggen. Hetzelfde geld ook voor het verwijderen van mijn profiel.... :shock:
Nou kan ik uiteraard niet inloggen omdat ik geen gebruikersnaam/wachtwoord heb, maar hun sturen gewoon een standaard mail zonder het zelf te hebben gelezen wat erin staat.
Al had ik wel kunnen inloggen had ik het nog niet gedaan omdat ze dan kunnen aantonen dat je ingelogd bent geweest, dus gebruik hebt gemaakt van hun 'diensten'.

Vandaag kreeg ik een mail:

Volgens onze administratie is het bedrag dat van uw creditkaart/bankrekening werd afgeboekt op verzoek van uw bank weer teruggeboekt naar uw rekening.

Wij nemen aan dat het bedrag per abuis werd teruggeboekt en zullen binnenkort nogmaals proberen het bedrag af te boeken. Ook bieden wij u aan om de betaling online te voldoen. Gelieve daartoe uiterlijk 30 dagen na ontvangst van deze e-mail in te loggen. De betaalprocedure zal dan onmiddellijk worden gestart. Mocht u problemen ondervinden met de online betaalprocedure, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice. Mijn betaling nu uitvoeren

_____________________________
Informatie m.b.t. uw lidmaatschap:

Type lidmaatschap: be2 Premium 6 maand(en)
Openstaand bedrag: 179.4 EUR
Aankoopdatum: 02/09/2008
Betaling teruggeboekt op: 13/03/2010

Het bedrag zal opnieuw van uw rekening worden afgeschreven. U heeft 30 dagen de tijd om gebruik te maken van de online betaalprocedure, de betaling dient uiterlijk te worden uitgevoerd op 12/04/2010.
Mocht u niet in staat zijn om aan deze vordering te voldoen, neemt u dan a.u.b. contact op met de klantenservice van be2. Wij kunnen u dan eventueel een andere betaalwijze aanbieden. Wij maken u erop attent dat u een geldige overeenkomst heeft afgesloten met be2 en dat be2 zich het recht voorbehoudt juridische maatregelen te treffen en de zaak aan een incassobureau te overhandigen als de openstaande vordering niet wordt voldaan.

Met vriendelijke groet,
Uw team van be2

PS: Als u tot op heden geen gebruik heeft gemaakt van onze betaalde diensten, neemt u dan a.u.b. zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice.


Gaan ze nog dreigen ook.
Iemand nog tips wat ik moet doen, want ik ga het echt niet betalen...
Is aangifte een optie? Ik kan eventueel ook nog advies vragen bij de rechtsbijstand?!!

Groetjes ohappyme

NogEenGedupeerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2010 20:26

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door NogEenGedupeerde »

Bij mij is het helemaal mooi:

Ik bekijk afgelopen week mijn rekeningafschriften, zie ik daar een onbekend afschrift staan a 179,40 van een zekere BE2NL tussen staan. Dit bedrijf is mij niet bekend, en ik heb zeker geen product of dienst van ze afgenomen.

Een kleine Google-search levert vervolgens een grote hoeveelheid berichten over fraude door BE2NL op. Ik kwam daarbij ook het volgende bericht tegen: http://www.datingwebsites.nl/reviews/be2.nl/2148-dr.php

Mensen blijken zich met fictieve gegevens en willekeurige bankrekeningnummers bij BE2NL te registreren. En het erge is dat de betaling dan nog lukt ook, zonder enige vorm van controle op juistheid van de gegevens!

Waarschijnlijk ben ik hier de dupe van geworden. Tot overmaat van ramp geeft mijn bank (ABN amro, waardeloze service tot nog toe) aan dat het bedrag niet gestorneerd kan worden, omdat er een zekere code is gebruikt.

Ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten, want dit is pure diefstal en fraude. Ik schakel morgen de politie en desnoods een advocaat in, want zoiets laat ik niet zonder slag of stoot gebeuren.

Natuurlijk heb ik wel het rekeningnummer laten blokkeren waarnaar het bedrag is overgesluisd. Helaas las ik tussen de diverse berichten over BE2NL dat ze van meerdere incassobureaus gebruik maken, waardoor ze alsnog een bedrag kunnen afboeken.

Als actieve bijdrage zou ik daarom graag een overzicht willen maken op deze site van alle rekeningnummers + namen waarnaar het bedrag wordt overgeheveld. Dan kunnen we die in elk geval allemaal laten blokkeren; hopelijk helpt dat. Ik zal zelf bovendien maar mijn rekening afsluiten voor de zekerheid :(.

Bij deze een start voor de lijst:

BLOKKEER DE VOLGENDE REKENINGNUMMERS:
ADYEN BV, 515071439 (Maart 2010)

Los van de fraude van BE2NL is het ergste toch wel dat een bank als ABN Amro zonder blikken of blozen een dergelijke eenmalige incasso op basis van fictieve gegevens zonder enige vorm van controle uitvoert. Dit leidt tot wild-west taferelen, en is zodanig fraudegevoelig dat het wat mij betreft een kamerkwestie moet worden! Ik heb het probleem bij de bank aangekaart, en daar gaf men zelf toe dat men niet eens op naam controleert. Ik ga toch maar eens op zoek naar een andere bank denk ik... een oude sok is 1000x veiliger op deze manier!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

NogEenGedupeerde schreef:Waarschijnlijk ben ik hier de dupe van geworden. Tot overmaat van ramp geeft mijn bank (ABN amro, waardeloze service tot nog toe) aan dat het bedrag niet gestorneerd kan worden, omdat er een zekere code is gebruikt.
In dat geval toch terug naar de bank.
Meld dat jij, code of niet, geen toestemming hebt verleend - en dat je eist dat het teruggehaald word.
Indien men niet meewerkt, zal aangifte volgen - en doe dit ook - zowel bij de betaal authoriteit (equens) en de politie.
Diefstal, en fraude met persoonsgegevens (danwel identiteitsdiefstal) moet de politie ook tegen optreden - of het nu de ABN bank is of niet.

ABN doet dit, helaas, vaker - maar laten we wel zijn -ZIJ voeren geen controle uit - dus ZIJ moeten je geld terughalen. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, want dan wint de crimineel - en dat datingbureau.

patries2310
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2010 13:11

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door patries2310 »

hallo

ook ik heb hetzelfde meegemaakt. en de vorige 2 keren kon ik niet achterhalen waar dit geld naar toe was gegaan. en nu is vorige week weer 179,40 afgeschreven maar deze keer stond er wel bij dat het van be2.nl was.
ik dus direct een mailtje gestuurd maar krijg gewoon zon standaard mail terug dus nog maar keer geprobeerd maar helaas nu weer een standaard.
hoe gaan we dit ooit oplossen. ik ben gek om iedere keer zon belachelijk hoog bedrag te betalen voor iets waar ik alleen maar even een keer ben wezen kijken wat het was maar verder niets mee heb gedaan.

misschien dat er mensen zijn die me tips kunnen geven..

groetjes patricia

Crayno
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:13

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Crayno »

Ik ben er ook ingetuind.
heb destijds dankzij goede klantenservice bij de ABN Amro mijn geld terug kunnen laten storten maar kreeg enige weken later een brief van een incassoburo.
Ik denk dat het tijd wordt dat de dames/heren van Be2 zich eens gaan verantwoorden.

Peace

meerminfan
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2010 01:40

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door meerminfan »

ik heb me ook bij be2 aangemeld, maar nooit iets betaald!
ik krijg nog steeds mail van ze. de inschrijfprijs wordt steeds goedkoper!!??
de voorlaatste keer was het 7,50 en de allerlaatste keer 4 euro en nog wat!!??
nog steeds niets betaald en wil ook geen lid worden.
heb al diverse keren een gratis weekend in mogen loggen.

ik krijg wel meldingen binnen van "geschikte partners"
als ik wil reageren in zo'n vrij weekend dan wordt mijn mail gescreend.
als ik mijn mailadres vermeld, dan gaat het bericht niet verstuurd worden!

nadat ik op hun site ben geweest krijg ik steeds hele vervelende spam!!!??
mijn computer zendt dan heel veel mails de lucht in naar mijn adressenbestand!!??

mucr
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 19:07

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door mucr »

kijk eens op de site van neck.nl

Logimech
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 15:39

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Logimech »

Ik had mij jaren geleden ooit eens aangemeld bij BE2.
Hier niets meer van gehoord ,tot laatst een afschrijving? ,
Meteen terug geboekt , Daarna de welbekende email ontvangen,

Hierna meteen terug gemailed , dat ik geen gebruik maak van hun services en dat ik het opgezegd heb.

Hier waren schijnbaar problemen mee want mijn account stond nog online?
Maar daar hadden ze mij toen der tijd niet over geinformeerd.

Zij gaven aan dat ik mijn account moest verwijderen.
Deze geprobeerd te verwijderen zoals zij mij vroegen.

Ik log in , gelijk vast op een betaal bericht van hun. handig ik kan dus de account niet verwijderen. Weer de klantenservice ge-emailed , niets van terug gehoord.
Maar ik kreeg ineens wel weer die bekende "Match"emails die ik al jaren niet had ontvangen.

Nu zie ik ineens in mijn Junk folder dit staan,

Beste *******,

Wij hebben u recentelijk medegedeeld dat de betaling voor uw
be2 Premiumlidmaatschap 6 maand(en)
aangeschaft op 08/03/2008
met opzet of per abuis
is gestorneerd op 18/03/2010
Wij hebben u gevraagd om binnen 30 dagen het
openstaande bedrag van 186.0 EUR te betalen.
Volgens onze administratie heeft u ofwel niet aan ons verzoek voldaan om per 17/04/2010 te betalen, ofwel u heeft betaald en heeft daarna het bedrag weer terug laten boeken.

Wij maken u erop attent dat u een geldige overeenkomst heeft afgesloten met be2. Wij zullen nu verdere maatregelen nemen en deze zaak overdragen aan ons incassobureau. Ons incassobureau zal binnenkort contact met u opnemen.

Wij zullen indien nodig ook gerechtelijke stappen ondernemen indien u niet aan deze vordering voldoet.

Met vriendelijke groet,
Uw be2 team

Dus schijnbaar betaal ik al 2 jaar voor iets wat ik niet gebruik en wat ik opgezegd had.
Krijg ik geen reacties op mijn email(s).
Kan ik niet mijn account verwijderen.

sjaak9
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2010 20:10

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door sjaak9 »

hoi allemaal,
is er iemand die weet welk telefoon nr deze oplichters hebben of waar ze toevallig hun kantoor hebben het adres dus

alvast bedankt

gr
sjaak

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Sjaak,

niets per telefoon doen.
Want, gedane beloften ec. kan je niet bewijzen.

C vd Berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2010 17:04

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door C vd Berg »

Hoi
Ik ben Cor en sinds enige tijd single , ik ben blij dat ik dit forum ontdekt heb en mij nog niet lid gemaakt heb van be2.. ikvond het eerlijkgezegt ook vrij duur ..de site datingoost.nl is daarin tegen veeeel goedkoper en zeker bertrouwbaar omdat ik daar al een keer op een singleparty ben geweest en dat is allemaal zeer goed georganiseerd is en e persoonlijk verwelkomt word..aanrader dus!!!! voor mensen die en partner zoeken..wat be2 in de maand kost , kost datingoost nog niet in 1 jaar!!
dit wou ik ff kwijt
gr Cor

Fraaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2010 17:59

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Fraaa »

Ik zit er ook mee!

be2 heeft sinds de zomer van 2009 om de 3 maanden geld van mijn visakaart gevorderd, ik had dit zelfs niet door!
Mijn visakaart is vorige maand geblokkeerd door mijn bank wegens internetfraude & zodoende kan be2 geen geld meer vorderen van mij. Nu dreigen ze met een incassobureau & eventuele juridische stappen.

Ik heb ook een fax gestuurd om op te zeggen & ik heb zelfs een bevestigingsemail van be2 ontvangen, daar in verklaren ze dat mijn lidmaatschap op 07/07/2010 zal aflopen, maar dat ik't bedrag van nu tot juli nog moet betalen, zonder dat ik hier ook maar ooit toestemming voor gegeven heb.

Ik betaal dus niet & indien ik een brief van een incassobureau ontvang zal ik ze ook eens bellen dan. Verder heb ik dit ook al allemaal gemeld bij de politie & bij test-aankoop.

Het kan toch niet dat een bedrijf al sinds 2004 (opgezocht via WHOIS) duizenden mensen geld afhandig maakt door louche achterpoortjes in hun gebruiksovereenkomst.

In de laatste email die ik heb ontvangen staat zelfs duidelijk dat ik dus heb opgezegd, maar als ik de som betaal die ik hen zogezegd nog verschuldigd ben, dan geef ik wéér toestemming tot automatische verlenging. Wat zijn dit voor werkwijzes?

Dit is simpelweg oplichting in zijn meest pure vorm & ik begrijp dus niet dat zo'n bedrijf nog niet opgedoekt is & dat de verantwoordelijken niet in de gevangenis zitten.

Conclusie: Uiteindelijk komt't er op neer dat ik nooit toestemming gegeven heb tot automatische verlenging, terwijl ze me toch geld afhandig hebben gemaakt. Ik wil zelfs het laatste bedrag nog betalen, indien ik zeker ben dat ik dan definitief van ze af ben! Maar dat ben ik dus niet, dus waarom zou ik dan ook betalen? Indien ze er echt een heel juridisch steekspel van willen maken, ze doen maar ... Ik sta als consument toch in mijn recht, ik heb namelijk bewijzen van opzegging & zelfs bewijzen via email dat ze zich als bedrijf 2 tot 3 maal tegenspreken in één en hetzelfde bericht.

zusje2
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2010 10:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door zusje2 »

Hallo allemaal,

Jee wat een hoop verhalen. Mijn broer zit op het moment met dezelfde problemen als jullie. Hij dacht gewoon eind vorig jaar opgezegd te hebben bij Be2 en nu sturen ze een deurwaarder op hem af. Ik heb 2 vragen naar aanleiding van jullie verhalen:

1. heeft iemand daadwerkelijk al eens de deurwaarder op de stoep gehad naar aanleiding van Be2?
2. Ik hoor een hoop verhalen, maar erg weinig succesverhalen en oplossingen, alleen dan van Odetsky. Wat kan mijn broer nu het beste doen? Wie weet hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij snel van ze af is?

Alvast bedankt!
Bezorgd zusje

Am I Evil?
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2010 01:47

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Am I Evil? »

Ga er gewoon standaard van uit dat dit allemaal doorgestoken kaart is, en de sites er op doelen je geld af te troggelen. Dat je een leuk contact c.q. relatie aan over houdt is mooi meegenomen. Dus mijn advies: nóóit direct en zomaar premium/gold- of wha-evah lid worden!!!! Dan betaal je... :wink:
Heb ook een fake account op BE2.nl, wat een aandacht met mijn lelijke kop! Ik wou dat ik die kreeg in de plaatselijke kroeg man! whahaha, dat geloof je dus niet, probeer maar eens, gewoon een oerlelijke foto erbij, en toch elke dag 3 berichten :idea: OPLICHTERIJ!!!

pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Ik heb voor de aardigheid ook eens een profiel aangemaakt en de vragen naar waarheid ingevuld. Dit puur bedoeld als analyse.

Het bijzonder is nu dat mijn persoonlijke beschrijving zoals ze die gratis geven niet klopt. Volgens hen ben ik een ander. Mijn conclusie hier is dat de psychische test dus niet of onvoldoende werkt.

Direct na aanmelding zou ik een lijst met partnervoorstellen gaan zien. Helaas bleek deze lijst helemaal leeg te zijn. Ik heb mijn zoekcriteria dus maar minder streng gemaakt om toch iets te zien. Helaas, niets. Begrijp ik dit nu?

Grappig genoeg wordt mijn lijst met partnervoorstellen nu langzaam groter. De lijst die gisteren nog helemaal leeg was wordt nu gevuld. Schrijven zich nu opeens allemaal mensen in? Of zijn ze nu driftig bezig nepprofielen toe te voegen in mijn regio, Groningen? Kan ik binnenkort mijn eerste reactie van een potentiële partner ontvangen? Een reactie die ik niet kan lezen omdat ik nog geen premium abonnement heb afgesloten met de mogelijkheid om deze direct af te sluiten? Ik wacht af.

Op de website bieden ze wel de garantie dat ik met een premium abonnement met tenminste 10 leden contact kan krijgen. Het abonnement loopt dus door tot dit aantal bereikt is. Helaas melden ze er niet bij of er nog een incasso plaats zal vinden en of ik daar zelf iets voor moet doen.

Am I Evil?
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2010 01:47

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Am I Evil? »

Beste Pieter, niet instinken, never een rekeningnummer doorgeven! (geldt ook voor websites uit hele andere branches).Maar daar ben je denk ik slim genoeg voor.
Ik had inderdaad hetzelfde met die passende profielen, er schijnen nadat ik me aangemeld had op de site, nogal wat dames die aan mijn criteria voldeden van elders in het land naar mijn dorp verhuist te zijn... daarom wantrouw ik het allemaal, een zoekmachine zou immers direct al een aantal suggesties geven nietwaar?

Gesloten