kamovaarder
Zou je eerst eens een topic(en vooral de OP) willen lezen, voor je een duit in het zakje doet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies gevraagd : Defecte Harde schijf
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Advies gevraagd : Defecte Harde schijf
staat er op het reparatieformulier van de Mediamarkt geen voorwaarde dat zij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor dataverlies ed.?
Re: Advies gevraagd : Defecte Harde schijf
Als het antwoord JA is dan zou een beetje winkelier adviseren om die harde schijf dan op te sturen naar een specialistisch bedrijf die de meeste data op die harde schijf nog kan redden maar geeft dan wel aan dat dit niet goedkoop is.
Laat ik je dit zeggen, dat dit soort dingen nooit door een winkelier wordt gedaan, en terecht.
Immers is zo'n herstel bij zo'n gespecialiseerd bedrijf niet te betalen door de normale consument.
Harddisk: PC, Laptop of Extern
IDE, SATA, SCSI, SAS, USB, FireWire, 1.8” - 2.5” - 3.5”:
Diagnose: € 95,00
Recovery min. - max.: Vanaf € 495,00
RAID 0 – RAID 1 – RAID 5
Server, IDE, SATA, SCSI, SAS, LaCie Bigger Disk
Diagnose: € 350,00
Recovery min. - max.: Vanaf € 850,00
bron: http://www.helpdisc.nl/helpdisc-data-re ... ieven.html
De PC-gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het maken van backups. Teveel mensen doen dat dus niet, met alle gevolgen van dien.Heeft die PC-gebruiker niets (of te weinig) aangegeven en de winkelier verzuimd om zijn advies tot redding van gegevens te geven dan gaat gewoon het geval als garantie gelden.
Dus eigenlijk is het wel zo dat: wie niet luisteren wilt moet maar voelen.
Dus als men weigert om voldoende backups te maken en de schijf gaat kapot, dan moet men zelf op de blaren zitten.
De situatie van de TS is wel een bijzondere situatie. Dit omdat na het formatteren van de interne schijf, de externe schijf het begaf.
Als een harde schijf zelf kapot is, dan valt er niks veilig te stellen.
Re: Advies gevraagd : Defecte Harde schijf
staat er op het reparatieformulier van de Mediamarkt geen voorwaarde dat zij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor dataverlies ed.?
Veilig stellen van gegevens bij/na reparaties
12.12 Bij de uitvoering van reparaties kunnen opgeslagen gegevens of programma’s verloren gaan. Media Markt is niet gehouden tot, noch aansprakelijk voor, het veiligstellen van aanwezige gegevens en/of programma's. De klant dient zelf, voor aanvang van de reparatiewerkzaamheden, te zorgen dat dergelijke bestanden op zorgvuldige wijze zijn veiliggesteld. Ook voor het opnieuw invoeren van deze bestanden na de reparatie, is de klant zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.
14.4 Indirecte schade, gevolgschade, bedrijfsschade, vertragingsschade, inkomensschade, immateriële schade, letselschade, en schade wegens verlies van gegevens, zijn van vergoeding uitgesloten, voor zover niet in strijd met dwingend rechtelijke bepalingen.
bron: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... show=terms