LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phönix reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Kerstster
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2011 13:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Kerstster »

ageeth12 schreef:Hoelang jij meegaat weet ik niet, maar dit soort dagtochten bestaan al bijna dertig jaar.

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat er zoveel mensen aan de telefoon hangen. Maar het merendeel van de mensen bij mij vandaan zijn tevreden over de spullen. Ik was er zelf bij toen mijn ouders de eerste set bij munosan kochten. Mijn vader heeft zijn tweede set bij mercator gekocht daar was ik zelf ook bij. Hun hebben er nooit spijt van gehad. En nou heeft zijn vriendin ook gekocht.

Weer je wie meeste dwars ligt de kinderen. Het gaat van hun erfenis af. Daarvoor zijn de oudjes bang. Bij ons hadden de kinderen zoiets laat ze maar lekker doen wat ze willen.
@Ageeth, goedemorgen.

Die kinderen, waar jij het over hebt, die zijn bezorgd, hebben compassie,
willen gewoonweg niet dat hun ouders belazerd worden, geïntimideerd worden
om producten te kopen die in de normale handel voor misschien wel de helft
minder gekocht kunnen worden.

Erfenis? Heb jij enig idee WIE er mee gaan op dergelijke 'uitjes'? Kennelijk
niet, maar het gros heeft het echt niet breed hoor (anders gingen ze wel met
een echte reisorganisatie mee, zonder verkoopgedoe), AOW en met een klein
beetje geluk nog een mini pensioentje.

Kinderen die zich bezorgd maken ja, omdat door dergelijke organisaties
hun ouders in de schulden komen te zitten, nergens anders voor.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Reageren op al uw opmerkingen doe ik niet mevrouw Ageeth, dit is zinloos.
Maar ik kom wel voor de opmerking op die u maakt over de kinderen van deze oudere mensen. Dacht u zelf zo over uw ouders vragen we ons dan af?
De 'kinderen' zorgen wel voor zich zelf en zijn niet afhankelijk van ouders maar zijn zich bewust van deze agressieve verkooppraktijken en maken zich bezorgd. Zij hebben dit meest op internet al gelezen waar de meeste oude(re) mensen niet opkomen. Al heel wat kinderen hebben hun ouders tegen kunnen houden is op vele forumsites te lezen, maar niet met die gedachten die u in zich heeft zitten.

Het is precies wat Kerstster zegt, deze kinderen gaan uit bezorgheid en gevoel mee om ouder/s te beschermen. Jongere mensen weten beter hoe (slecht soms) de maatschappij tegenwoordig in elkaar zit.
Vroeger was Mercator inderdaad redelijk betrouwbaar, de laatste jaren werken ze net zo agressief als al die andere andere bedrijven en verkopen dezelfde goedkope artikelen voor heel veel geld.
Hoe deze mensen die voor deze bedrijven werken rustig kunnen slapen ' s nachts - wetende dat er weer zoveel oude mensen opgelicht zijn - is ons altijd een raadsel. Dat toont toch van weinig geweten.
Wij hebben het hier niet alleen over Mercator maar ook over al die andere bedrijven die al vaker genoemd zijn. Ze weten 'dondersgoed' waar ze mee bezig zijn.

Onderstaande site moet men maar eens lezen met de tekst: aansmeren voor gevorderden over Mercator, dit zegt al genoeg. Hier zijn geen verdere woorden meer voor nodig.

http://www.vendicum.nl/wp-content/uploa ... 050429.pdf

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Alweer een waarschuwing voor de lezers op deze site:
Tot ons aller grote verbazing lezen we nu via andere forumsites dat mevrouw Ageeth daar mensen alweer aan het bedreigen is en nog in de veronderstelling is dat wij allen Els heten, terwijl wij met meerdere mensen werken zoals we al vaker hebben laten weten op deze site. Wij zijn door het gehele land dit aan het uitzoeken. Wij zelf richten althans niemand ten gronde, wij willen de oude mensen beschermen die juist door al deze organisaties ten gronde zijn gericht en thuis gekomen na zo' n verkoopdemonstratie vaak zowel geestelijk als financiël in de problemen zijn gekomen. De bedrijven zijn miljoenen bedrijven en zullen niet zo gauw ten gronde gaan!! Over plagiaat kan trouwens pas gesproken worden als men teksten overneemt zonder de naam erbij te gebruiken. Het zijn niet altijd onze teksten maar bewijzen voor de lezers dat er zoveel mensen in de problemen zijn geraakt en dat wij niet de enige zijn met deze meningen. (alhoewel wij zelf geen gedupeerden zijn).
Verder reageren we een tijdje niet want er moet eerst rust op deze forumsites komen maar wij blijven aan de slag.

18 augustus 2011 | awe balm
iemand is bezig onder verschillende namen om mercator ter gronde te richten
mercator en fortuna reizen zijn goede bedrijven. saturn reisen zit in cloppenburg is namelijk wti. over het bed zijn mijn vader tevreden. net als iemand anders op dit forum. de persoon die zich hier els noemt. is ook op trosradar bezig onder de naam honderdna emen. kraakt mij daar af en gebruikt stukjes van mijn reacties hier. dit moet stoppen anders ga ik gerechtelijke stappen ondernemen omdat hier sprake is van plagiaat.
goede reizen heerlijk bed leuke dagtochten

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Gelukkig maar dat ik zelf weet hoe Ageeth en haar boefjes zijn...anders zou ageetje mij ook nog van plagiaat beschuldigen. :lol:
Blijkbaar heeft het wel effect om hier te posten> denk dat de bussen steeds leger raken door alle publiciteit.

En ja, wat doe je dan als je oplichterszaakjes bedreigd worden?
Dan ga je op de man spelen... :mrgreen: daar is gelukkig al in voorzien..met honderd namen wordt dat toch iets lastiger, dat gaat dus niet lukken.
Dus moest er iets "nieuws" verzonnen worden en dat is dus nu de plagiaat.. :D
De grens van fatsoenlijkheid is ageetje al lang gepasseerd, het zaken doen staat voorop.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Pharan »

[frustratie-modus]

Ik lees nu een tijdje met verbazing deze thread en moet echt even reageren.

Ageeth: het is echt onvoorstelbaar dat je op verschillende forums de werkwijze van deze dubieuze dachtochten blijft verdedigen. Je zegt al 500 demonstraties mee te hebben gemaakt. Doe je wel eens iets anders dan dit? Je bent dagelijks op het forum (en andere) te vinden en als je dan ook nog meerdere keren per maand met een dagtocht meegaat (hoe kom je anders op 500), hou je geen tijd meer over voor een leven.

Ik heb helemaal niets met de toeristische branche te maken, maar ik krijg sterk de indruk dat je een medewerker van een van die organisaties bent en een beetje (boel) zit te trollen.

En eh: plagiaat? hahahahahahaha

Trouwens: je schrijfstijl is om te huilen, zo slecht. Ooit van leestekens en hoofdletters gehoord?

[/frustratie-modus]

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Met grote verbazing heb ik weer eens alle laatste mails gelezen, vooral die van Ageeth. Deze mevrouw gaat steeds een stapje verder met haar brutaliteit naar forumbezoekers toe en gaat steeds meer bedreigen. Het is wat Seconds-out schrijft, een kat in het nauw ..... maakt rare sprongen.
Ik ben op mijn gemak ook eens alles aan het uitzoeken geweest. Sinds 2005 zit deze Ageeth al op dit forum. Zelfs al meer dan 500 x meegeweest met de reisjes, het maakt haar niet uit hoe men behandelt wordt en houdt er zelfs een dagboek van bij. Ik vind deze mevrouw persoonlijk heel gevaarlijk op deze sites. Tros-Radar heeft niet voor niets deze sites opgericht, niet om te horen hoe leuk iedereen deze reizen en verkoopdemonstraties vinden maar omdat daar ook heel veel klachten zijn binnengekomen en zij hier al vele tv-uitzendingen aan gewijd hebben. Als men goede ervaringen heeft mag ook natuurlijk, maar die zijn alleen maar van Ageeth.
Uiteraard moet mevrouw zelf weten wat zij doet, al maakt ze duizend reisjes. Maar het gevaar is dat deze mevrouw haar ogen sluit voor al deze sluwe verkooppraat en de veel te dure artikelen en dit nog aan zit te praten ook. Mensen worden veelal niet opgehaald bij bussen, eenmalige machtigingen zodat het niet meer gestorneerd kan worden want men krijgt bij de meeste bedrijven niets meer terug. (dit heb ik van verschillende mensen gehoord).Wanneer mensen een opmerking maken die deze lui niet aan staat dan krijgen ze er van langs of mogen niet meer mee met het uitje daarna. Je voelt je net een klein kind daar op de bewaarschool. Ik ben zelf ook met een aantal reisjes/demonstraties meegeweest, alleen maar eens om te testen of deze organisaties echt zo agressief te werk gaan. Inderdaad ze gaan echt zo agressief te werk. Mercator doet het - wisselend wie je treft - poeslief, vragen hoe het gaat, roepend o wat leuk allemaal bekenden, waardoor de mensen zich helemaal thuis gaan voelen. Dit is nu de grote truc van geraffineerde verkoop, hier worden deze mensen ook speciaal voor opgeleid. Op het gevoel werken en op de gezondheid want de meeste oudere mensen hebben wel hun kwaaltjes.
Ook de artikelen heb ik getest op prijzen. Het is precies wat ik hier al zo veel gelezen heb op de forums, alles wordt tienvoudig tot twintigvoudig verkocht.
Veel artikelen komen van Tell-sel, maar deze kapitale bedrijven vragen er nog veel meer geld voor.
Ook komen veel artikelen uit Duitsland, Aldi en dat soort bedrijven, ook Action.

Maar ik ben ook eens op alle andere sites gaan struinen die hier over gaan en las ook dat ageeth weer honderdnamen aan het bedreigen is, zie hieronder.
Zelf heb ik ook contact met enkele mensen van hen gehad, zij werken met een groot aantal mensen door het hele land aan deze zaak en hebben inderdaad alle autoriteiten ingeschakeld en een grote krant.
Ze zijn oprecht bezig, om de oude mensen die zich bedreigd voelen te waarschuwen. Ook dit is mijn doel. Het beste is niet meer te rageren op deze vrouw Ageeth maar het lijkt me toch wel als deze vrouw te ver gaat - hetgeen al gebeurd is - dat de moderator haar toch eens gaat verwijderen van deze forumsites. Al wordt er wel eens iets verkeerd doorgegeven door hen dan ligt dit aan de mensen die dit melden niet aan deze groep mensen.
Zie onderstaand bericht van ageeth balm

18 augustus 2011 | awe balm
trosradar
ik heb trosradar hierop geattendeerd dat verschillende mensen de naam honderdnamen gebruiken. een van de regels op dit forum is dat maar een persoon die inlognaam mag gebruiken. en de oproepen voor lotgenoten daarvoor is een speciale gedeelte voor in gebruik genomen. nog wat anders de folder voor 2 dagen naar paleis het loo is van arriveer reizen/well fair. dat staat duidelijk op de folder aangezien ik deze folder ook heb gehad. en als vaste klant van fortuna reizen elke speciale aanbieding in de bus krijg. de meerdaagse reizen van mercator reizen zijn altijd van fortuna reizen. zo wordt ook in de zaal gezegd. het sgr lidmaatschap van fortuna is waar.
fortuna reizen sgr lid uitstekende oplossingen voor de vaste klanten en vriendelijk tegen hun

Ageeth, heeft u ook onderstaande gedragsregels van Tros-Radar gelezen? Ik denk het zelf van niet, ook de ogen gesloten misschien?

• Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
• Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

nog even een goed voorbeeld om te laten zien dat kinderen bezorgd zijn voor hun ouders en alles objectiever kunnen bekijken. Dit is ook van 1 van de vele forums, die allen over hetzelfde onderwerp gaan. Deze kinderen denken echt niet aan een erfenis, zoals Ageeth - schandalig genoeg - ook al opmerkte.
De uitnodigingen voor een reisje Biesbosch van S.C. Busbedrijf uit Winschoten stromen trouwens binnen in Nederland. Ook deze reis heb ik getest, niets gewonnen dus, terwijl er stond dat de prijs direct werd overhandigd.

Geschreven door Petra op 06-07-11 19:51

Ook mijn ouders hebben een brief gehad. Ze vertrouwenden het niet helemaal en hebben mij daarom gevraagd om de brief te lezen. Belachelijk inderdaad dat deze organisaties nog steeds oudere mensen zo kunnen misleiden. Mijn ouders werden uitgenodigd voor een dagje biesbosch op 25 juli, opstapplaats Drunen.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Sorry Maxiem, dit vind ik persoonlijk geen opmerking die u nu schrijft. Als ik zie dat u al 2773 reacties op uw naam heeft staan bij de forumsites, krijg ik toch het gevoel dat u zelf niet echt kunt doodzwijgen en negeren.
Het gaat hier af en toe een beetje uit de hand lopen, jammer is dit dat dit allemaal getolereerd wordt door de moderator.

MAXIEM

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucy2011

Jammer dat je mijn opmerking verkeerd opvat. Dit is gewoon mijn manier om de stimulus-response theorie onder de aandacht te brengen en in de praktijk toe te passen. Je zult zien dat die werkwijze effectief zal zijn.

Met collegiale groet, Maxiem.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Maxiem: het is niet mijn werkwijze, maar ieder het zijne natuurlijk.
Maar ik begrijp maar al te goed dat je me bijviel en dat waardeer ik zeer.
Hopelijk komt er nu eens een beetje rust in de tent.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Via Groeten van Max was ik even wat reacties aan het lezen over de handelswijze van Phonix. Hier hebben zij een uitzending aan gewijd.
De man uit Duitsland kom je overal tegen bij de verkoopdemonstraties, ik heb hem zelf ook meegemaakt en een paar kennissen weer bij andere demonstraties. Een zeer agressieve verkoop houdt deze man. Hij verkoopt ook de Phonixreizen.
Tot mijn allergrootste verbazing lees ik daar als laatste bericht een reactie van
Ageeth12 dat zij de mensen aanspreekt dat ze niet alle reizen over één kam moeten scheren en zit deze organisaties ook daar goed te praten. Ook ddaar adviseert ze om eens mee moet gaan met de andere organisaties (Mercator en Phonix-reizen). Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=20
Heel gevaarlijk vind ik dit momenteel worden voor de oude(re) mensen die zichzelf willen beschermen voor deze praktijken.
Groeten van Max had hier op 11 juli 2011 nog een uitzending over, zeer terecht want er zijn al meerdere mensen niet opgehaald met de bus. Met eigen ogen heb ik ook gezien hoe ze oude mensen om zes uur op straat lieten staan omdat de bus in dat geval vol was.
zie: http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=fcbvaKsHnHUVaBHIZ

Via de verkoopdemonstraties worden reizen verkocht via Saturn maar WTI in Duitsland zit daarachter. Bedenkt u zich voordat u zo' n reis koopt want het kost
u nog heel veel geld extra, als u tenminste opgehaald wordt.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Het ging even fout met het versturen maar de forumsite van groeten van Max over Phonix-reizen moet zijn:
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=v ... AM&start=1

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Wij gaan volgend jaar met phonix reisen naar 5 dagen naar tjsechie. Het bedrag is net overgemaakt naar hun. Vertrekkpunt prins hendrikkade, amsterdam. De duitse bus staat daar altijd. Met alleen een excursieverkoop onderweg en zonder verkoopdemonstratie. Dat is dan voor mij de tweede vakantie voor volgend jaar buiten die van wti. En ik zal rustig ook al een vakantie bij fortuna reizen hebben geboekt voor die tijd. Als cludlid hoor je namelijk de meeste reizen als eerste en heb je vroegboekkorting als cludlid.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Ook wij zijn eens gaan spitten voor de reisjes die deze organisaties verkopen

Bij verkoopdemonstraties worden momenteel ook via via reizen van Phonix verkocht/aangesmeerd.

Reizen-Prijsvergelijk:
5 dagen Bohemen via Phonix-reizen
Bij Phonix-reizen kost 5 dagen Bohemen met een vage omschrijving of excursies wel of niet inbegrepen zijn € 249,-- Er staat bij vermeldt dat men iedere excursie apart kan boeken. Hotels worden niet vermeldt.
http://phönix-reizen.com/boemen.htm

5 dagen Bohemen via Effeweg:
Inclusief excursies, 1 x koffie met gebak, muziekavond en halfpension
€ 99,-- reis + € 70,-- excursiepakker, bezoek aan Praag diner, etc. + € 169,--
http://www.effeweg.nl/excursiereizen/5- ... anbieding/
Hierbij staat wel duidelijk vermeldt welk hotel men krijgt.

Dit is al een verschil van € 80,-- en er zijn veel extra' s en zekerheid bij Effeweg.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

http://phönix-reizen.com/boemen.htm

Hopelijk nu de site van Phonix volledig onderstreept

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Jolijn »

honderdnamen schreef:http://phönix-reizen.com/boemen.htm

Hopelijk nu de site van Phonix volledig onderstreept
Deze ? http://xn--phnix-reizen-5ib.com/boemen.htm

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Wij hadden deze reis vanmiddag al uitgezocht en wilden hem net plaatsen.
Alweer goedpraterij van Ageeth zien we tot ons aller verbazing, het is echt niet te geloven. Bijna gevaarlijk voor mensen met een zeer kleine beurs vinden we dit.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

dankjewel Jolijn voor de goede service

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Wij vinden het toch nu wel hoog tijd worden dat de moderator deze mevrouw Ageeth12 verwijderd want zij is echt een gevaar voor de mensen om deze oplichtpraktijken goed te praten. Er worden tv-programma's aan gewijd.
Waar ligt de grens?

Wij zullen in ieder geval iedereen op de hoogte blijven houden van nieuwe ontwikkelingen.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

het wordt tijd dat honderdnamen wordt verwijderd door de moderator. buiten mij zijn er op het forum ook van andere mensen goede ervaringen te lezen dat durft hij niet te zeggen. iedereen die genoeg tijd heeft. zou ik zeggen begin van voren af aan te lezen. dus dubieuze dagtochten, boekingscentrale losser, phonix reizen en bti-europa raadsel. in tolaal schat ik bijna 30 pagina's. kom dan met een reactie terug. mensen als jullie problemen hebben met verkopers, handelswijze van hun, klachten over de produkten en de organisatie. neem gewoon contact met ze op. wij doen dat ook en de mensen die ik spreek willen dat jullie met deze kwaadspekerij.

op de reis naar tsjechie terug te komen van phonix reizen. het excursiegeld is ongeveer 150 euro. je bent niet verplicht om mee te gaan met de excursie deze zijn vrijblijvend. hotels zijn goed in tsjechie. een ecursie naar praag, karlsbad en dresden zit in het programma. dus je hebt nooit geboekt bij hun anders had je dit kunnen weten namelijk bij het opstapbewijs zit een excursiefolder met de prijzen en hotels. en deze krijg je ongeveer een maand van te voren als je weggaat. en effe weg heb ik zelf thuisliggen daar staat deze duurder in. en bij effe weg moet jer ook nog van bus wisselen, dat is hier niet het geval.

ik ging de eerste twee keren alleen, reken maar uit wat ik kwijt was. nu gaan we met ze tweeen. mijn metgezel is met phonix nog nooit meegeweest, wel met fortuna en wti.

wat ze in dit wereldje noemen vreemdgaan met een ander.

Gesloten