Pagina 6 van 18

Re: Natuals

Geplaatst: 23 dec 2009 16:29
door vince76
Hier een update, ik hou jullie op de hoogte en hoop dat Radar nu eindelijk ook eens van zich laat horen...

Webcasso heeft het nu doorgestuurd naar Webcasso Barendrecht, de afdeling dagvaardingen. Dus de kans dat het een rechtzaak gaat worden is aanwezig.
Webcasso Hoogvliet = €0.70cpm maar Barendrecht is zelfs €0.80cpm. Maar als je naar die afdeling moet bellen kan je ook bellen naar 0180-691635.

Ook al contact met Natuals gehad, hoor ik volgende week nog steeds niks van ze ga ik weer bellen. mocht het voor de rechter komen nodig ik jullie allemaal uit om mee te komen. Samen staan we sterk, toch??

Laat ze maar bewijzen dat ze die pillen hebben opgestuurd. Mijn vriendin heeft ze niet gezien.

Groet,

Vincent

Re: Natuals

Geplaatst: 28 dec 2009 15:54
door Blanche
Hier weer een gedupeerde van Natuals. Mijn verhaal. Ik hoop dat het anderen waarschuwt voor de praktijken van Natuals.

In april 2009 telefoontje ontvangen van Natuals over proefzending Multivitaminen van euro 6,90. Ik ga daarin akkoord met proefzending. Proefzending nooit ontvangen. Doordat er een maand later een vaag bedrag automatisch ingecasseerd werd, kwam ik erachter dat Natuals vond dat ik een abonnement aangegaan te zijn. Bevestiging daarvan zou volgens Natuals zitten bij de proefzending. Die ik nooit ontvangen had. En binnen 7 dagen opzeggen is dan natuurlijk niet mogelijk.
Ondertussen zou de 1e Kwartaalzending volgens Natuals ook al opgestuurd zijn. Ook nooit ontvangen.

Mailwisseling met Natuals aangegaan dat ik geen abonnement met ze heb en dat ik wilde dat ze zouden stoppen met de zogenaamde zendingen en facturen. Helaas was het 1e bedrag van 14,90 (proefzending) niet meer terug te krijgen via de bank (storneerdatum overschreden), maar ik kon wel het bedrag van de kwartaalzending storneren bij de bank. Vanaf de 2e kwartaalzending inderdaad, zoals geeist, geen facturen meer van Natuals gekregen. Maar wel een aanmaning via DirectPay ontvangen voor het 1e kwartaalbedrag. DirectPay gemaild en uitgelegd dat ik een geschil heb met Natuals en daarom niet betaal.

Ondertussen heb ik via de mail een klacht ingediend bij Natuals over hun werkwijze en bevocht ik het zogenaamde abonnement.
Contact opgenomen met Consuwijzer wat ik nu het beste kan doen.

Daarna Natuals gevraagd om bewijs van verzending van het proefpakket. Ik kreeg daar geen antwoord op.

Uiteindelijk kreeg ik na juridisch dreigen de voicelog van het telefoongesprek. Daarin noemt de medewerker van Natuals het verkeerde adres. Daar Natuals weer opgewezen, maar nooit meer wat op gehoord.

Tot net voor de kerst, want dan valt er van DirectPay een herinnering betalingsachterstand op de deurmat. 87,27 euro!
Inclusief proefpakketje zou ik dus al 100 euro kwijt zijn aan Natuals zonder dat ik ooit maar een product heb ontvangen.

Weer Consuwijzer gebeld en die raden mij af om te betalen! Maar wel een brief te sturen naar DirectPay om uit te leggen waarom ik niet betaal, want DirectPay is niet hetzelfde als Natuals en heeft inhoudelijk niets te maken met Natuals.

Consuwijzer stuurt de klacht ook door naar de Consumentenautoriteit.

Inderdaad samenvattend: dit riekt heel sterk naar oplichting.

Dus mijn vraag aan jullie mede-gedupeerden: Wie is er al bezig met juridische stappen tegen Natuals?
Ik hoop heel erg dat Radar er ook aandacht aan schenkt.
Ik hoor het graag als iemand al verder is gekomen met deze hele zaak.

Re: Natuals

Geplaatst: 29 dec 2009 15:23
door jeroen1208
klinkt allemaal heel bekend.
Ik heb vorige week ook een brief gestuurd naar DirectPay dat ik niet ga betalingen omdat ik het sowieso heb opgezegd, ten tweede geen bestellingen heb ontvangen dus sowieso niet voor jan met de korte achternaam ga betalen.

Maar jongens, dit gaat echt uit de klauwen lopen, dit blijft namelijk zo. Vince, volgens mij is het bij jou al in een verder stadium.

Kunnen we via Consuwijzer of via Radar niet iets gaan opzetten? Dit gaat namelijk door en de rekeningen worden hoger....

het moet nu toch echt stoppen met die oostindisch dove organisatie!

Re: Natuals

Geplaatst: 30 dec 2009 20:10
door ppp7
Wellicht een idee om bij de eerstvolgende uitzending van Radar, op 4 januari a.s., tijdens de uitzending te bellen om onze klachten daar neer te leggen :evil: . Dan kunnen ze er bijna niet meer omheen, lijkt mij. Het 0800 nummer staat volgens mij ergens op de homepage.

Allemaal bellen maandag!!

Re: Natuals

Geplaatst: 30 dec 2009 20:57
door Blanche
Goed idee om Radar in de uitzending te bellen. Het nummer is 0800 1343
Ik heb net nog persoonlijk een mail gestuurd naar de redactie met het verhaal over Natuals.
Hopelijk helpt het...

Re: Natuals

Geplaatst: 02 jan 2010 11:25
door jeroen1208
Jongens (PPP en Blanche) goed bezig!
Ik ga ook vandaag nog een mail sturen naar de redactie (wat is het emailadres) en dan maandag bellen tijdens de uitzending!

Re: Natuals

Geplaatst: 02 jan 2010 12:44
door Joes34
Ik heb ook een maand geleden een mail naar de redactie van Radar gemaild maar helaas geen antwoord gekregen.....
Ben nu nog steeds bezig met Selectmail om uit te zoeken of het label wat Natuals mij gemaild heeft direct bewijs is dat het proefpakket verstuurd is.

Goed idee om maandagavond te bellen, ik doe mee!!

Re: Natuals

Geplaatst: 02 jan 2010 20:54
door Blanche
Voor Jeroen en wellicht anderen: het emailadres van Radar is [email protected]

Re: Natuals

Geplaatst: 02 jan 2010 21:20
door ppp7
Ik heb ook zojuist een email gestuurd..
Ga maandag zeker bellen!!

Hoop dat we er doorheen komen.

Bedankt voor het tel. nr. !!

Re: Natuals

Geplaatst: 03 jan 2010 12:55
door jeroen1208
Bedankt voor het emailadres!
Ik heb zojuist ook een uitgebreide mail geschreven naar trosradar!

Maandag bellen! Ik heb er zin in! Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Ik heb vlak voor de kerstdagen een brief gestuurd naar DirectPay waarin ik vertel dat ik nergens aan gebonden ben en geen zendingen heb ontvangen dus sowieso niet betaal. Ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.

Re: Natuals

Geplaatst: 03 jan 2010 12:57
door jeroen1208
Vince,
Heb jij nog wat gehoord eigenlijk? Maandag ook bellen!

Re: Natuals

Geplaatst: 03 jan 2010 20:56
door EAM
Aan Vince76; mocht het tot een rechtszaak komen stuur mij dan svp een bericht. Ik kom zeker met mijn dossier "natuals"!!! Samen staan we sterker!!

Heb weliswaar na mijn laatste e-mail verkeer met natuals op 26-10-09 niets meer van ze gehoord maar verwacht dit nog wel in de toekomst, gezien de berichten van andere gedupeerden. Heb nog wel de jurist van thuiswinkelorganisatie gemaild begin november maar met haar antwoord kom ik ook niets verder. Ze scheef het volgende; "Naar aanleiding van uw mail graag het volgende. U schrijft dat het om een ongevraagde toezending gaat. Een ongevraagde toezending waarbij u tot betaling wordt gedwongen is niet toegestaan in Nederland. Als dat het geval is dan ligt de kwestie bijzonder eenvoudig: Natuals moet het bewijs kunnen leveren dat u bestelt heeft."

Tja, op de voicelog staat uiteraard dat ik akkoord ben gegaan met het toezenden van het proefpakket, dus een ongevraagde toezending is het niet meer te noemen.

Heb in september Tros Radar gemaild met het verhaal maar daar kreeg ik helaas een standaard automatische reply met de adressen en telefoonnummers van onder andere het juridisch loket en consuwijzer. Heb daarvoor ook tijdens de uitzendingen van Tros Radar geprobeerd te bellen maar daar was helaas geen doorkomen aan!! Ik hoop dat degenen die het nu proberen meer succes hebben!!

Er moet toch écht wat gebeuren aan deze oplichtingspraktijken!!
Ik wens iedereen morgen succes met bellen, denk dat ik het zelf ook maar weer probeer!! :D

GOOD LUCK!

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 10:18
door jeroen1208
Ik doe ook mee als het zover mocht komen! Mijn steun heb je!
Moeten we anders een soort gezamenlijk dossier van punten aanvoeren? Wellicht kunnen we dat via privemail en dergelijke opvoeren? Met algemene concrete punten (anders worden het allemaal hele lange identieke verhalen)?

Groet

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 12:25
door Christel1987
Ook ik ben dom geweest.....

Vorige week (28 december) het "proefpakketje" ontvangen....vandaag weer aan het werk en ik dacht, Gelijk opzeggen...
Geen website te vinden!! toen las ik hier al jullie verhalen, lomp lomp lomp ben ik toch ook!!

Ik heb gelijk een aangetekende brief gestuurd....nu even afwachten maar ik ga niet de volgende zendingen betalen!!
In de brief staat dat ik tot 23 januari kan opzeggen!!!

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 13:07
door jeroen1208
Hoi Christel,

Ja iedereen hier is erin gelopen, ik dacht zelf bij dat telefoontje: ik hoef dat spul helemaal niet, maar om ervan af te zijn en hun te plezieren voor die 5 euro, prima.

Les is in ieder geval geleerd.

Voor jou zie ik geen problemen (buiten dat ze ook nadat je hebt opgezegd je waarschijnlijk facturen blijven sturen), goed dat je meteen die aangetekende brief stuurt. Ik zou je willen adviseren om ook een aantal e-mail te sturen in deze dagen, en dan een ontvangstbevestiging erop zetten, je kan niet genoeg bewijs hebben.

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 14:20
door Colette01
Helaas, ook ik ben er vorige week ingetuind....
Hoe stom kan je zijn....

Ik hoop dat de acties iets uithalen en wacht in spanning af :(

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 16:23
door Christel1987
Ik heb me net toch op de website in kunnen loggen en de volgende verzending geannuleerd....

Ik hoop dat ik er nu vanaf ben, (ben bang van niet)

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 22:09
door Joes34
is het iemand al gelukt om er doorheen te komen? ik hang nog steeds in de wacht................

Re: Natuals

Geplaatst: 04 jan 2010 22:11
door kopermoleen
Heb het ook geprobeerd maar het lukt gewoon niet :evil:

Re: Natuals

Geplaatst: 05 jan 2010 00:00
door Blanche
Ik heb 35 minuten in de wacht gestaan en toen heb ik het maar opgegeven....
Volgende keer beter!