LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hvdvp
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:44

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door hvdvp »

Beste Peter,

Ik wil dat best wel, maar begrijp niet helemaal waar het adres [email protected] mee te maken heeft/vandaan komt. Betreft het hier nu Ziggo of niet? Zou dit graag zeker weten alvorens...

Daarbij, waarom zouden mijn klachten nu ineens wel door Ziggo in behandeling genomen worden, waar dat eerder niet het geval was?

Graag eerst even nadere uitleg, waarvoor alvast dank.

hvdvp

Tilmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 20:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Tilmans »

Sinds de overgang van Home naar Ziggo is de verbinding zeer slecht. Continue wordt de verbinding verbroken of niet gemaakt. Aangezien ik al meerdere malen met Ziggo contact heb gehad (met mobiele telefoon en als er weer verbinding is via e-mail) en er géén oplossing komt plaats ik dit bericht.
Er is ook al een monteur van Ziggo langs geweest en hij zij dat het een "wijkprobleem" is. Met andere woorden "wij kunnen dat ook niet oplossen", althans daar komt het op neer want de problemen blijven. Net als andere reacties op dit forum ben ik kwaad omdat het afschrijven van de facturen WEL functioneert bij Ziggo.
Ziggo biedt wel aan de telefoonkosten van de mobiele telefoon te vergoeden maar dan moet ik een gespecificeerde facturen overleggen waaruit blijkt dat ik met hun gebeld heb. Dit is erg lastig als je met bel-tegoed gebeld hebt en dus géén factuur. Komen ze hier ook leuk mee weg!
Weet iemand een andere goede provider (telefoon, internet en digitaalTV) die wel zijn verplichtingen naar zijn klanten nakomt?

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@hvdvp

Het e-mail adres [email protected] is nog een oud @Home e-mail adres en komt direct uit bij het Ziggo Webteam. Binnenkort zal dit een @ziggo adres worden.

@Tilmans

Wij zouden graag uw klacht in behandeling willen nemen. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar het bovenstaande adres met vermelding van uw klantgegevens.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste Peter van het Webteam ,
Eigenlijk ben ik niet echt een ontevreden klant van Ziggo.
Maar kunt u mij nu eens uitleggen hoe het komt dat mijn telefoon/internet verbinding
uitstekend funktioneert , maar in de afgelopen periode van 9/16 augustus
er zomaar drie keer enkele uren mee stopt ?
Teletekst Ziggo meldt dan geen enkele storing.
Mijn storingsmelding via internet werd keurig beantwoord met :
Technische aanwijzingen : alles bleek keurig in orde te zijn
In het vervolg kunt u beter direct bellen. Lastig zonder telefoon !
Het onweerachtige weer werd ook aangewezen als mogelijke oorzaak.

Ligt de oorzaak wellicht in de technische aanpassingen die Ziggo moet aanbrengen ?
In elk geval is instabiliteit van een verbinding hoogst vervelend.

jan de man
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jan de man »

Webcontact reageerd wel op dit forum maar als je vervolgens iets stuurd naar het mail adres , krijg je alleen de bevestiging dat de klacht verder vertstuurd wordt naar de betreffende afdeling en vervolgens gebeurt er net zoveel als de klanetn service belt. Niets dus.Ik dacht ook eiendelijk iemand die mijn klacht serieus neemt , maar niet dus......
Ben al vanaf April bezig om diverse zaken voor elkaar te krijgen heb uiteidenlijk alles opgezegd , maar zelfs hier wordt nog niet moeite gedaan om dit schriftelijk te bevestigen , sterker nog de ene medewerker zegt via email dat mijn aangetekende brief niet aangekomen is waarna ik belt en de volgende de brief keurig voorleest.
ook na dit telefoontje met de helpdesk nog steeds geen bevestiging , is inmiddels alweer een maand geleden........ :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangt kunt u hierover een klacht indienen bij Consuwijzer.nl

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

U kunt vervolgens Ziggo schriftelijk in gebreke stellen u een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen. Geeft aan dat mocht u niet binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen, u dit voorlegt aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

U kunt ook de tussenstap overslaan en dit meteen als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@ jan de man,

Allereerst onze excuses voor de wijze waarop uw klacht is behandeld. Wij willen graag uw klacht alsnog in behandeling neen en uitzoeken waar het mogelijk niet goed is gegaan bij het in behandeling nemen van uw e-mail

Wij willen u daarom wederom vriendelijk vragen om ons een e-mail te sturen naar [email protected] met uw klantgegevens, nickname en als onderwerpregel "Webcare". Zodra wij uw e-mail hebben ontvangen nemen wij telefonisch contact met u op om deze kwestie met u door te nemen.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

jan de man
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jan de man »

We hebben vandaag alle verzonden brieven naar Webcontact01 via email
verzonden. We wachten de reactie tot eind van de week af.In ieder geval bedankt voor de Link.:idea:


Mvg

Jan de Man

abyss
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 22:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door abyss »

Ik had vroeger een verbinding van Orange via netwerk Casema. Geen problemen.
Heb deze opgezegd en een verbinding van Ziggo genomen van 69,95.
Het pakket binnen een week ontvangen en aangesloten.
Kreeg de modem niet geactiveerd. En toen begon de ellende........
Na 3x 20 minuten bellen en 10 min in gesprek met 1 van die pipo's daar, nog steeds geen geluk.
Ze hebben dit gemeld en een half later deed ie het.
Ik dacht: hallelujah.
Niet dus. Verbinding is niet stabiel. Haal mijn bandbreedte niet. Geen zin om te bellen. Kost veel met een mobiel.
Via de site een klacht gemeld. Nog geen reactie op gehad.
Wat ook leuk is, is dat je je facturen online kan kijken. Het helpt ook nog eens als je een brief hebt gehad met je mailadres met wachtwoord krijgt. NIET DUS!!!
Nog steeds geen zin om te bellen. Mail gestuurd.
Erin gezet dat zolang mijn verbinding niet stabiel is en ik geen brief heb gehad met mijn emailadres, dat ik niet ga betalen.
Ik hoef 2 maanden niet te betalen. Ze hebben dus nog wel ff de tijd.
Hoewel........................ Tijd vliegt.

Asset
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2008 09:22

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Asset »

Onderstaande mail heb ik zojuist verzonden naar Ziggo:

Geachte heer/mevrouw,





Op XXX mei j.l. is onze nieuwbouwwoning met postcode XXXXXXXXXhuisnummerXXXXX opgeleverd.

Direct daarna heb ik me gemeld om me aan te melden voor uw diensten.



Toen werd door de medewerker van de klantenservice verteld dat er geen aansluiting in uw systeem bekend was en dat dit eerst aangevraagd diende te worden. Dit terwijl de aansluiting wel in het huis aanwezig is, we gewoon tv konden kijken en de rest van de straat bestaande bouw is.



Deze aansluiting hebben we toch maar aangevraagd en we zouden een offerte krijgen. In juli hadden wij nog steeds geen offerte ontvangen en heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice. Toen bleek dat de aansluiting nog niet gereed gemeld was.

Opnieuw een aantal weken gewacht en daarna maar weer gebeld, onze vreugde was groot, we konden ons aanmelden voor een alles in een pakket! Dit gedaan en we zouden het pakket binnen tien werkdagen ontvangen! Elke dag was het weer spannend als we thuis kwamen, zouden we een pakket hebben en eindelijk weer kunnen e-mailen?



Gisteren nog steeds niets ontvangen, en vandaag maar weer eens een telefoontje eraan gewaagd.

Wat bleek, in de "systemen" is onze aansluiting nog steeds niet gereed gemeld. En het blijkt ook niet niet zo eenvoudig te zijn om dit wel te doen! De afdeling die dit dient te wijzigen is volgens mij geheimer dan de CIA aangezien er geen gegevens van te verkrijgen zijn, zelfs jullie personeel kan alleen via interne mail met hun communiceren. Mijn verzoek voor een telefoonnummer of email adres werd dan ook resoluut afgewezen. En er werd nog bij vermeld dat als ik zo door bleef drammen ik het maar zelf moest regelen. Helaas lijkt mij dit gezien bovenstaande, vrijwel onmogelijk.

Tevens moest ik, als ik snel geholpen wilde worden maar een andere provider zoeken!


Als ik dit tegen potentiele klanten zou zeggen zat ik me nu thuis te vervelen, zonder internet en telefonie!



Wel kon de medewerker van de "klantenservice" een melding sturen naar deze afdeling, om het in de "systemen" te laten wijzigen. Maar, aangezien er nieuwe "systemen" komen kan het verzoek pas in September in behandeling genomen worden.

Een bevestiging krijgen dat het verzoek aan de geheime afdeling is gedaan blijkt helaas onmogelijk te zijn. De medewerkers kunnen niet mailen, en ook niet printen en het naar mij opsturen! Nu weet ik ook waarom de offerte nooit is aangekomen, die postduif van jullie is waarschijnlijk de weg kwijt geraakt!!



Jammer vind ik dan de commercials op tv en de uitlatingen op de website, ik citeer:



Zij kunnen rekenen op hoogwaardige producten en dienstverlening, die betrouwbaar zijn, bij hun wensen aansluiten en altijd werken. En mocht er ooit iets mis gaan, dan zorgt Ziggo voor een snelle oplossing.



Als afsluiting heb ik nog geinformeerd hoe lang het duurt voor een klacht in behandeling genomen wordt, daarop kreeg ik het antwoord: waarschijnlijk ook ergens in september.Tja.



Nou ik hoop dat ik snel weer een beetje vertrouwen kan krijgen in jullie "service", en dat er iemand even bij onze gegevens kan wijzigen dan onze aansluiting wel gereed is. Ik ga dan zelf wel naar de dealer om het pakket te halen, dat is toch veel te zwaar voor een duif?



Jammer dat dingen zo moeilijk moeten gaan,



met vriendelijke groet,


xXXXXXXXXXXXXXXXXXX



ps mochten jullie er nog niet van overtuigd zijn dat onze aansluiting gereed is, zijn wij natuurlijk altijd bereid om dit te bewijzen met bewijsmateriaal van tv's die werken.
Laatst gewijzigd door Asset op 21 aug 2008 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tevens moest ik, als ik snel geholpen wilde worden maar een andere provider zoeken!
Dit lijkt mij :oops: voor het hoofd van de Helpdesk van Ziggo. :shock:

Mooie brief trouwens. Mijn complimenten!

Asset
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2008 09:22

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Asset »

Bedankt!

Ik ben benieuwd en hou U op de hoogte.

Heb trouwens ook gelijk toen hij dit zei, gezegd dat ik hoopte dat zijn gesprek opgenomen werd zodat zijn meerdere daarvan kon genieten.

Maar, volgens hem was hij de meerdere.


We zullen zien,

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

website ziggo: Controle
Het Network Operations Center in Zwolle houdt alle verbindingen 24 uur per dag en 7 dagen per week in de gaten. Van hieruit worden ook de klachten over radio en tv, internet en telefonie afgehandeld en worden de monteurs aangestuurd die reparaties uitvoeren.
contact hier

Asset
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2008 09:22

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Asset »

Oke bedankt, zou dat de CIA van Ziggo zijn?

Ga het vanavond proberen, :D

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

< g > ik vond alleen het adres. Het telefoonnummer staat er niet bij.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Asset

wij vinden het vervelend dat ons callcenter u niet heeft kunnen helpen met uw klacht en wij willen graag deze klacht in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden. Er zal dan spoedig contact met u worden opgenomen.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

Bram1710
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 13:39

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bram1710 »

Geen internet en email. 19 aug. gebeld met helpdesk Ziggo. Na een half uur in de wacht gehoord dat er een algemene internet storing is.
20 aug. nog maar eens gebeld. Na 10 minuten in de wacht wist men niets van een algemene storing. Na het gebruikelijke zinloze protocol van resetten en directe kabelverbinding met modem een afspraak gemaakt voor bezoek van monteur. Kon niet vóór 27 aug. Volle week geen internet, hetgeen meevalt met enkele maanden geleden toen het 3 weken moest duren. Vandaag gebeld met de vraag of men misschien vast een vervangend modem kon sturen zodat ik kan proberen om voor het weekend de verbinding in orde te krijgen. Antwoord: Duurt ook ong. een week!! Het is nog steeds droevig met de service van Ziggo. Een poging om snel een nieuwe internet provider te krijgen met een goede naam bleek ook niet mogelijk Ook X4all neemt 3 weken voor installatie. Afgezien hiervan is ook daar de het service niveau kennelijk gekelderd. Nederland anno 2008. Emigreren is de enige optie om van deze walgelijke ondernemingen los te komen.

ltvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 14:41

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ltvdv »

ik ben sinds half mei naar een nieuw adres verhuisd en heb vanaf dat moment alleen maar problemen gehad met ziggo.nl! ik heb tot eind juli geen internet gehad. ik heb meerdere malen gebeld maar kwam nooit verder dan de wachttijd bedraagt meer dan tien minuten probeer later nog eens.na veel pijn en moeite (en een hoge telefoon rekening) is er iemand langs geweest en bleek het een kabelbreuk te zijn. eind juli dus eindelijk internet :D toen kreeg ik mijn factuur binnen over de periode van half mei tot 29 juli en verging mij het lachen al snel :cry: ik moest 99,53 betalen voor internet die ik al die tijd niet had en onder andere voor een startpakket van 59,95 waar ik niet om gevraagd had.je kunt het wel raden, bellen bellen en nog eens bellen.in de tussen tijd kwamen er weer nieuwe facturen binnen waar ook niets van klopte. er werd door ziggo toezeggingen gedaan wat betreft het terugstorten van het geld, inmiddels 110,00. nog niks gezien dus bellen. ze wisten van niets dus geef ik de naam van de persoon die de toezeggingen heeft gedaan.helaas mevrouw hij heeft geen notities achtergelaten u heeft recht op 80,57 dus ik wil weten waar de rest is. nou komt het mooiste, hij was blijkbaar niet blij met een kwaaie klant dus hij hangt op!!!!!!!!!
FOUT dat mogen ze niet doen!!! ik kwaad teruggebeld keuze menu opzeggingen(dat werkt als een tierelier want dan kan je ineens heel snel doorverbonden worden) en als het goed is word het geregeld, k hou mijn hart vast wat er nu weer gaat komen!!!!!!!!!!!!!!!! ziggo.nl sucks

verontrustemoeder
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:48

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door verontrustemoeder »

Hierbij een klacht die ik nog niet ben tegengekomen bij dit forum. Ik woon in een postcodegebied waar de diensten van Ziggo (nog) niet worden aangeboden (Volgens de website van ZIGGO):

"Nog even niet
Wij kunnen onze producten (nog) niet leveren in het gebied waar je woont. Ga naar onze Klantenservice om contact op te nemen voor meer informatie of om je te laten terugbellen door 1 van onze medewerkers."

Deze informatie was eigenlijk voor mij overbodig, omdat ik van dit gegeven op de hoogte was. Ik heb dan ook nooit enige behoefte gevoeld de website van Ziggo te benaderen. Echter dit was tot voor kort.

Onlangs trof ik op mijn bankafschrift een afschrijving aan voor een dienst van Ziggo, naar nu blijkt voor een TV-abonnement. Nogmaals deze dienst, evenals andere, is in mijn postcodegebied niet te leveren.

Per ommegaande heb ik per email de klantenservice van Ziggo van mijn klacht op de hoogte gesteld. Ik wil opheldering hebben over hoe dit mogelijk is en verwacht dat op zeer korte termijn het afgeschreven bedrag wordt teruggestort. Velen in dit forum voelen 'm waarschijnlijk al aankomen. De klacht is dermate 'moeilijk' dat ik tot op heden nog geen enkele reactie heb ontvangen. Met gezonde spanning wacht ik op een volgend afschrift met een afboeking voor deze Ziggo-dienst, of wie weet welke andere. Een treffen in kort geding ligt bij mij dan voor de hand, evenals een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie.
Maar eigenlijk ben ik ook benieuwd of een dergelijk voorval bij meerdere mensen in Nederland is voorgevallen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Mendoza »

@verontruste moeder

Tip: blokkeer het bankrekeningnr. van ziggo. Zo kunnen ze niet per ongeluk incasseren.

Gesloten