LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OutletPlanet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Guardian72 schreef:@ Anke,

niet annuleren, maar ontbinden wegens wanprestatie (niet leveren, en niet bereikbaar zijn).
Daarna eenmalig een fax / email of aangetekende brief zenden met daarin de ontbinding, en de eis om het bedrag, plus alle telefoonkosten, terug te krijgen op je rekening (vermeld rekeningnr. bestelnr etc zodat ze dat niet als vertraging kunnen gebruiken)
Geef ze een termijn van iets van 14 dagen, en stel ze alvast in gebreke mochten ze (alweer) geen gehoor geven.

Vermeld dat als de termijn overschreden word, je rechtsmaatregelen gaat treffen, en aangifte zult doen.

Dit bedrijf kent kennelijk geen enkele vorm van service - dus een beetje stevige (maar wel nette) taal zal noodzaak zijn.
Bij ons werd er ook niet gereageerd toen ik zo'n brief stuurde. Pas toen ik de advocaat van de thuiswinkelorganisatie to 3x aan toe achter hun aan had gezet, werd ik geholpen! Dat die thuiswinkelorganisatie hun niet uit hun systeem zetten, snap ik ook niets van.. De thuiswinkelorganisatie moet juist de veiligheid van online kopers waarborgen..

D.M. Senjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2012 08:54

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door D.M. Senjo »

Na alle wisselende berichten over Outlet Planet te hebben gelezen heb ik een bestelling geplaatst. Hieronder mijn bevindingen:

1. Telefonisch zijn ze inderdaad slecht bereikbaar.

2. Via de mail kreeg ik twee keer (door Willem) binnen 10 minuten antwoord op mijn vragen. Dit is m.i. dus de manier om met dit bedrijf te communiceren.

3. Mijn bestelde schommelbank (order maandag geplaatst) werd dezelfde week op donderdag bezorgd. Er was mij een bezorgbericht van de bezorger beloofd, maar dat is niet gekomen. Ik was dus verrast door de snelle bezorging. Outlet planet had mij wel een mail gestuurd met de mededeling dat de schommelbank was aangeboden aan de bezorger. Aangezien de bezorger een ander bedrijf is is dat geen fout van Outlet Planet.

4. Ik was al bekend met het model schommelbank, dus daar kon niets fout aan gaan. Hij zit heel lekker! (binnen 24 uur was de advertentie van de site verwijderd, dus ik denk dat ze er maar 1 op voorraad hadden in Duitsland).

Al met al dus een heel positieve ervaring.

mvgr

Senjo Andandi

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

D.M. Senjo schreef:Na alle wisselende berichten over Outlet Planet te hebben gelezen heb ik een bestelling geplaatst. Hieronder mijn bevindingen:

1. Telefonisch zijn ze inderdaad slecht bereikbaar.

2. Via de mail kreeg ik twee keer (door Willem) binnen 10 minuten antwoord op mijn vragen. Dit is m.i. dus de manier om met dit bedrijf te communiceren.

3. Mijn bestelde schommelbank (order maandag geplaatst) werd dezelfde week op donderdag bezorgd. Er was mij een bezorgbericht van de bezorger beloofd, maar dat is niet gekomen. Ik was dus verrast door de snelle bezorging. Outlet planet had mij wel een mail gestuurd met de mededeling dat de schommelbank was aangeboden aan de bezorger. Aangezien de bezorger een ander bedrijf is is dat geen fout van Outlet Planet.

4. Ik was al bekend met het model schommelbank, dus daar kon niets fout aan gaan. Hij zit heel lekker! (binnen 24 uur was de advertentie van de site verwijderd, dus ik denk dat ze er maar 1 op voorraad hadden in Duitsland).

Al met al dus een heel positieve ervaring.

mvgr

Senjo Andandi
Totdat de bank wat mankeert en je garantie wilt claimen..

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Ook wij hebben een slechte ervaring met Outletplanet, eerst was het luchtbed niet op voorraad. Toen het eindelijk kwam was de adapter niet goed en we moesten het hele geval weer terugsturen op onze kosten (ze zeggen dat ze het terug zullen storten als de klacht terecht is) maar vervolgens stond de kampeervakantie op de stoep en hebben we bij een ander een duurder luchtbed gekocht die in de slaapcabine paste.

Vervolgens wil Outletplanet een nieuw bed toesturen maar wij waren op vakantie en wat heb ik aan 2 grote luchtbedden??
Dus wij willen ons geld (het totale bedrag en ook de portokosten) terug maar nu heb ik alleen de kostprijs van het bed retour gekregen. Nu is het nog wachten op de ruim 10 euro aan portokosten die ik ook betaald heb......

NOOIT maar dan ook NOOIT iets kopen daar!!!! Ze doen alsof ze een gigabedrijf zijn met klachtenservice en alles maar er staan maar 2 werknemers geregistreerd :lol:

Snel doorzoeken naar hetzelfde product want goedkoop is echt duurkoop is dit geval.

maria1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2012 15:11

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door maria1953 »

wij hebben ook een slechte ervaring met outlet planet 3 weken terug bestelling geplaatst, krijg een mail dat het niet leverbaar is op dat moment maar je hoort niks heb 3 x gemaild en gebeld maar ze nemen niet op, en reageren ook niet op mijn mails, zal ook nooit bij dit bedrijf nog wat bestellen en zal ze overal zwart maken. bij mij gaat het over een bedrag van 60,85 wat ik met veel moeite bij elkaar heb gespaard al moet ik er geen gaan. ik laat niet mij zo niet bedonderen door die lui, ben echt pissig.

maria1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2012 15:11

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door maria1953 »

heb ze gisteren even gemeld dat ik rader, klacht.nl. en consumentewijzer heb in geseind en wat denk je binnen 2 min. mailde ze terug dat ze een net bedrijf zijn. ze hebben mijn mail niet gehad zeiden ze. dus dan kunnen ze wel mailen. ik krijg mijn geld retour zeggen ze, nu maar afwachten. maar hoe meer klachten de consumentewijzer krijgt over dit bedrijf kunnen ze er wat mee doen, maar als ik de enige ben helpt dat niet om hun te stoppen. en misschien als jullie ook mailen dat je dat gedaan heb krijg je misschien je geld wel terug. je kan het altijd proberen.

mamita
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2012 07:12

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door mamita »

Goedemorgen iedereen, Ook al zal het voor de meesten die dit nu lezen vast geen 'goede'morgen zijn..
Ongelooflijk hoe een bedrijf als OUTLET PLANET gewoon zoveel jaren door kan gaan met OPLICHTEN?!!
Ik hoef hierbij niet eens mn verhaal te vertellen, over de kleine bestelling van een scheerapparaat, die ik nog steeds NIET heb ontvangen (na 4 week en tal van mailtjes, en onbeantwoorde telefoontjes..), want zo te lezen is dit al zovaak gebeurd bij anderen, dat ik nu ook wel bijna zeker ben, dat ik hier niks meer van ga horen! Ik kan gwn (zoals de meesten hier op de site) NIET geloven, hoe zo'n bedrijf zOveel jaren door kan gaan met oplichten?!
En voor de zgnd 'goede' reacties op deze forum over dit (blijkbaar tweemans-)bedrijfJE; ik ben er zelf ook zwaar van overtuigd, dat dit gwn hun 'eigen' mensen zijn.
Anyway Anyhow, Oplichters zijn het, en kom op nou Nederland, je kan me echt niet gaan vertellen, dat hier niks aan te doen valt! Want het is niet zo, dat er 'ergens' kleine lettertjes staan, die wij consumenten 'per ongeluk' niet hebben gelezen.
Ik vind dit ronduit schandalig, helemaal in deze schaarse tijden. Maar ben ook van mening, dat HUN WEL TEGEMOET ZAL KOMEN WAT ZE VERDIENEN.
Voor de consumenten, die niet geloven wat er hier allemaal geschreven wordt, ik zou zeggen; doe lekker je "aankopen" en ervaar het zelf. Ik hoef niemand hier te overtuigen, ik geef alleen mijn reactie zodat ik er minstens 1 andere burger mee kan helpen, door te adviseren NOOIT GEEN PRODUCTEN TE BESTELLEN BIJ OUTLET PLANET. GROTE SCHAAMTELOZE OPLICHTERS ZIJN HET!!

Dudu
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 13:42

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Dudu »

Ook door ons slechte ervaring met Outletplanet. Na bestelling per omgaande een mail ontvangen dat artikel niet op voorraad was (tijdens bestelling was het wel op voorraad). Aansluitend gegoogled op Outletplanet. Kwam erg negatief in de media over. Niet onterecht. Daags er na per mail, post en aangetekend schrijven ontbinding van de koopovereenkomst geeist. Mail van Outletplanet ontvangen dat de overeenkomst is ontbonden. Zouden overgaan tot creditering. Na een maand nog geen restitutie van het betaalde ontvangen. Vervolgens hun herinnerd, voor de derde keer. Geen reactie. Besloten om de vordering ter incasso aan te bieden (Intocash). Kijken of dit zal werken.

ilonakuhhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2012 11:25

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ilonakuhhh »

3 sep een bestelling gedaan ik kreeg meteen een mail het product tijdelijk niet leverbaar als we het product op voorraad hebben sturen we het product op.
Paar weken later nog steeds niks ontvangen ik een mail gestuurd hoe het met de bestelling is.
Nooit een ractie ontvangen.
3 okt maar eens gebeld Wederom dat belachelijke 0900 gebeld (50 cent per minuut met een max. van € 25,--,
Zeggen ze bereikbaar tussen 10.00 en 14.00 uur bel ik om 10.30 uur krijg ik een keuze menu en ondertussen niemand wat aan de lijn kan komen om me tespreken.
Ik maar weer eens gemailt dat ik het geen service vind en ik het product wil anuleren want ik heb het niet meer nodig en graag het geld terug wil hebben.
We zitten vandaag op 4 okt nog steeds geen mail ontvangen.
Weet iemand hoe ik mijn geld terug kan ontvangen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ilonakuhhh schreef:3 sep een bestelling gedaan ik kreeg meteen een mail het product tijdelijk niet leverbaar als we het product op voorraad hebben sturen we het product op.
Paar weken later nog steeds niks ontvangen ik een mail gestuurd hoe het met de bestelling is.
Nooit een ractie ontvangen.
3 okt maar eens gebeld Wederom dat belachelijke 0900 gebeld (50 cent per minuut met een max. van € 25,--,
Zeggen ze bereikbaar tussen 10.00 en 14.00 uur bel ik om 10.30 uur krijg ik een keuze menu en ondertussen niemand wat aan de lijn kan komen om me tespreken.
Ik maar weer eens gemailt dat ik het geen service vind en ik het product wil anuleren want ik heb het niet meer nodig en graag het geld terug wil hebben.
We zitten vandaag op 4 okt nog steeds geen mail ontvangen.
Weet iemand hoe ik mijn geld terug kan ontvangen.
Aangezien men niet reageert - zowel per telefoon als per mail - zou ik eenmaal een aangetekend schrijven eraan wagen.

Vermeld daarin alle nodige gegevens, besteldatum, bestelnummer, eventuele datum en tijd contactpogingen.

Geef aan dat de koop per direct ontbonden is vanwege wanprestatie (annuleren is hier niet het juiste woord).

Verzoek ze om het reeds betaalde (noem bedrag) tezamen met de kosten voor telefoon (kijk of je dat kan vinden) en de kosten van aangetekend (7 euro, of zoiets) binnen 14 dagen op je rekening (nummer vermelden) te storten - anders volgt aangifte, en andere stappen om het geld terug te vorderen, waarbij alle extra kosten ook op hen verhaald worden.

Verwijs rustig naar dit forum, en geef aan dat je de voortgang hiervan ook openbaar zult maken.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik zou de overeenkomst niet ontbinden, maar de prestatie omzetten in 'vervangende schadevergoeding' (art. 6:87 BW), dwz. ipv. het leveren van de aankoop de waarde daarvan in geld. Bij ontbinding heeft de verkoper immers 30 dagen de tijd om terug te betalen en heeft het zelf stellen van een termijn geen effect (art. 7:46d BW), tenzij je specificeert dat je je beroept op art. 6:265 BW (wellicht dat het erbij zetten van 'wanprestatie' genoeg is, maar goed).

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ontbinding op grond van art. 7:46d BW geeft de verkoper twee verplicht: 1. om zo spoedig mogelijk te betalen en 2. om binnen 30 dagen te baten. Dit artikel geeft de verkoper geen vrijbrief om 30 dagen te wachten met betalen als het mogelijk is om binnen 14 dagen te betalen. De tijd waarbinnen de verkoper terug zal op grond van art. 7:46d BW moeten betalen is gelijk of lager dan als er ontbonden wordt op grond van art. 6:265 BW.

Een beroep op art. 7:46d BW heeft als gevolg dat je zelf de verzendkosten terug moet betalen, terwijl de verkoper die moet betalen als dit gebeurt op grond van art. 6:265 BW of art. 7:22 BW. Ik zie geen reden waarom deze wetsartikels of de benaming specifiek genoemd zouden moeten worden. Als de schuldenaar heeft verzuimt om zijn verplichtingen goed na te komen, dan is onaanvaardbaar dat de schuldeiser hiervoor (deels) zou moet opdraaien, omdat deze de grond ongespecificeerd laat. Daarnaast blijkt uit de omstandigheden dan wel dat er ontbonden wordt omdat de verkoper een wanprestatie c.q. non-conformiteit heeft gepleegd.
Guardian72 schreef:Verzoek ze om het reeds betaalde (noem bedrag) tezamen met de kosten voor telefoon (kijk of je dat kan vinden) en de kosten van aangetekend (7 euro, of zoiets) binnen 14 dagen op je rekening (nummer vermelden) te storten - anders volgt aangifte, en andere stappen om het geld terug te vorderen, waarbij alle extra kosten ook op hen verhaald worden.
@TS Dit moet echt schriftelijk omdat anders juridisch geen effect heeft.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ArneLH »

@alfatrion: uiteraard betekent de termijn van max. 30 dagen niet dat de verkoper 29 dagen achterover kan gaan zitten: lid 3 zegt immers "zo spoedig mogelijk en in ieder geval", helaas kun je daar in de praktijk weinig mee. De nieuwe richtlijn 2011/83/EU spreekt zelfs over "onverwijld en in elk geval uiterlijk 14 dagen".
Overigens heeft de koper ic. nog niets ontvangen en zijn er dus ook nog geen retourverzendkosten die zij zou moeten dragen. Een beroep op de specifieke rechtsgrond is inderdaad niet noodzakelijk, maar kan wel duidelijkheid scheppen en gezeur van de verkoper voorkomen. Je hebt absoluut gelijk dat bij tekortkoming in de nakoming deze verzendkosten niet voor rekening van de koper kunnen komen. Recent ging de kantonrechter (Rb 's-Gravenhage 20-09-2012, 1171727 /CV EXPL 12-5175, niet gepubliceerd) ook geheel daarin mee, in een geval waarbij de verkoper ipv. een Ipad een kloon leverde (dat de koper daarmee akkoord zou gaan stond in de algemene voorwaarden). Voor een andere partij in dezelfde zaak, die de kloon niet op eigen kosten wilde terugsturen, wees de kantonrechter zelfs een vergoeding voor de bewaring van die kloon toe. De verkoper dacht trouwens ook lollig te zijn door in de algemene voorwaarden te zetten dat bij ontbinding ex art. 7:46d BW tot 70% binnen 180 dagen werd terugbetaald.

Danio
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2012 11:30

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Danio »

Wat een bedrijf zeg 17 september besteld
Duurd 5 werkdagen maar heb nog steeds niets
zeggen elke keer morgen word het verzonden
Maar je raad het al niets.reageren doen zo ook al
Niet ook niet telefonisch
Ik raad iedereen aan om outletplanet te mijden
Ze maken niet waar wat ze zeggen als het geld
Maar binnen is.
Lees de velen klachten maar.
Nooit meer outletplanet.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Dat dat bedrijf nog bestaat...

Danio
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2012 11:30

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Danio »

Wie stopt het?????

mamita
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2012 07:12

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door mamita »

idd Wie kan hier iets tegen doen? Snap ook echt niet dat dat "bedrijf" nog kan bestaan Kom op zeg!! :evil:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Mss kunnen we massaal hier reageren:

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

?

sfhappel
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2012 20:21

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door sfhappel »

Beste mensen,

Ook ik heb slechte ervaringen met dit bedrijf
Via een link van marktplaats kwam ik op hun site.Deze site ziet er professioneel uit echter
dit zijn ze dus niet.
Goederen besteld maar niet geleverd gekregen. Op hun site stond niet vermeld dat het niet op voorraad was .
Na diversen mails dat ik mijn geld terug wilde geen reactie meer.Ze zijn ruim over de tijd dat ze wettelijk moeten terug betalen.
De volgende dingen is mij opgevallen na de mededeling bij outletplanet dat ik melding zou maken bij diversen instellingen.
bv logo gebruiken van kieskeurig logo van q shops keurmerk en de melding gemaakt dat ik melding zou maken van hun 0900 nr bij de opta zijn die allemaal van hun site verdwenen .
De reviews zijn dubieus er staan ook geen datums bij.
Op diversen forums zie je dat er steeds de zelfde mails naar de klanten worden gestuurd.
Er zijn er inmiddels heel wat gedupeerd.(geen goederen geen geld)
Bij thuiswinkel.org zijn ze geroyeerd -geschorst
zie link http://www.keurmerk.info/leden_partners/waarschuwingen
Bij Q SHOPS KEURMERK ook sinds vorige week niet meer te vinden.
Kieskeurig neemt geen prijzen meer van hun op.
Kortom ook deze instellingen weigeren outletplanet
Ik raad een ieder aan die hetzelfde hebben meegemaakt aangifte te doen van internet oplichting via de site mijnpolitie (er lopen al aangiftes)

Dus niet meer kopen daar!

Met vriendelijke groet,
SF HAPPEL

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En ze jokken dat ze nog steeds die keurmerken mogen voeren:

Afbeelding


Tsja, dan weet je wel hoe de vlag er bij hangt.

bron: http://www.outletplanet.nl/wie-zijn-wij-i-1.html

Gesloten