LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTI - Europa raadsel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rianne67
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:42

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door rianne67 »

Hallo prijswinnaars,

Omdat ik uit de vele negatieve reacties heb geconcludeerd dat er niemand echt iets heeft gewonnen en dat zelfs de beloofde kado's niet zijn uitgereikt heb ik besloten om morgen 11 november niet te gaan. Als je de brief nog eens leest, kun je dit op verschillende manieren interpreteren. Jammer dat je op dit forum alleen reacties leest van "lotgenoten" en geen actie van Radar ziet of krijgt.
Om een bijdrage te leveren tot stoppen van deze huichelarij vraag ik iedereen die wel van plan was om te gaan en zich hebben opgegeven hetzelfde te doen, niet gaan! De bus blijft dan leeg, er kan niemand iets gevraagd worden om te betalen en ook kan er dan niets worden verkocht. Uiteindelijk kost het dagje uit voor deze vriendenvereniging Helgoland dan een kapitaal( bussen, chauffeurs, verkopers, etc.) Hopelijk dat deze vriendenvereniging dan inziet dat deze manier van bussen vullen voor een verkoopdemonstratie niet de juiste is.

jessqd
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2010 13:29

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door jessqd »

ze sturen zelfs post voor overleden mensen die helaas al 6 jr zijn overleden en wij wonen nu al 8 jr in hun huis en we krijgen nog steeds deze post voor deze mensen van euro winstbericht

jsmbijl
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door jsmbijl »

En . . . is er nog iemand mee geweest op 11-11-2010 of 25-11-2010? Ik ben benieuwd hoe dat is gegaan allemaal?

Uffelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 20:36

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Uffelo »

Ook mijn ouders kregen een officiele win bevestiging van nominatie voor een derde prijs, reisdoel Vriendenvereniging Helgoland. Overdracht zou plaats vinden op 25 november 2010, tijdens een busreis naar een kostenloze rondvaart, stadsbezichtiging en vismarkt. De prijs zou bestaan uit 1 computer laptop, een espresso machine en een navigatie system. En de nominatie voor 5000,00 Euro. Dit alles omdat mijn vader een kruiswoordraadsel ingevuld en retourgestuurd had. Ik had samen met mijn ouders al een sterk vermoeden dat dit wel eens teleurstellend kon gaan aflopen.

Maar avontuurlijk als we zijn heb ik mijn ouders op 25 november om 7.00 uur ś ochtends bij het in de brief genoemde opstapplaats afgezet. Er stonden toen al wat meer mensen te wachten op de bus. Om 9.30 uur werd ik door mijn ouders gebeld op mijn werk, met de vraag of ik ze weer kon komen ophalen want de bus was nooit op komen dagen.

Nu hadden wij hier al wel een beetje rekening mee gehouden, maar er stonden ook mensen op deze bus te wachten van oudere leeftijd, en iemand in een rolstoel. Voor deze mensen zijn zulke praktijken zeer kwalijk. Wij begrijpen niet wat de vriendenvereniging van Helgoland hier mee opschiet, kost ze vermoedelijk alleen maar geld.

Wij kunnen iedereen daarom adviseren op dergelijke brieven van deze club niet te reageren, want bij ons is het in ieder geval uitgelopen op een (verwachte) teleurstelling !

hendriktjakko
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 20:41

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door hendriktjakko »

Hallo hier zijn we weer!!!

Alweer een uitnodiging van Linda de Waal namens de Eurowinstberichtencentrale. Deze keer naar de vriendenkring Ameland voor een kostenloze rondvaart, stadsbezichtiging en vismarkt.
Bovendien is er weer een contantgeldwinnaar, deze ontvangt gegarandeerd €. 2500,- op 7-2-2011 tijdens het wondermooie uitstapje.
Verder nog: 8 pond zware geschenkenmand met specialiteiten
gereedschapset met 220V elektr. gereedschap
ontbijt, middageten en gratis drankje.
Te mooi om waar te zijn.
Want wat staat er: "we bevestigen de overdracht van €. 2500,- aan de contantgeldwinnaar."
Er staat nergens wie dit is, ook niet ik als geadresseerde.
Namens Uw Linda de Waal: het kost niks maar je krijgt ook niks want de geluksfee Linda de Waal is die dag toevallig verhinderd.
Ik zal haar eens een brief schrijven, kijken of ze reageert, de geadresseerde is nl. mijn schoonmoeder en deze is in 2001 overleden.
Ik hou je op de hoogte.

buurmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 13:44

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door buurmeijer »

Hey medegelukkigen, driewerf aandacht graag van Radar?

Zou het mogelijk zijn om een keer een jurist via Radar mee te laten gaan, om via juridische aanpak een definitief einde aan deze misleidende lokpraktijken te onderzoeken! De produkten die verkocht worden zijn duurder als normaal in de handel verkrijgbaar, en prijsuitreiking, nonsens!
Het klopt, dat gewiekste praters mensen onder druk overhalen tot aanschaf van die zogenaamde "geweldige buitenkans"!!!
Ik kan mij de 10e februari opgeven als prijswinnaar en zo iemand meenemen? het lijkt mij interressant hoe ze zich eruitwurmen als een jurist hun aandacht vestigt op de juridische gevolgen van opzettelijke misleiding! Ik ben bereid om voor Tros Radar door hun goed voorbereid dit spelletje te spelen.

Blijf alert, groeten": Fred

ghendrikman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2011 19:31

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ghendrikman »

Ook wij kregen vandaag, 11 juni, een brief: 2500,= euro gewonnen! "Helaas" waren wij eerder "zowel schriftelijk als telefonisch niet te bereiken"...
Ik kreeg meteen argwaan bij deze brief, nog zonder van iets op de hoogte te zijn.. Heb mij nooit opgegeven voor deze loterij, geen kraskaarten o.i.d. ingevuld...
Via internet had ik meteen 'raak': mijn onderbuikgevoel werd bevestigd. Verwezen werd naar jullie Forum van Radar.

Wie zou er trouwens zomaar op een bus zijn gestapt, als je van te voren niet eens weet waar naartoe?

Vraag is wel, hoe men aan je adresgegevens komt?
En wat mij verbaast, is dat er al zoveel klachten zijn van deze onderneming uit Winschoten, al daterend uit 2009, en dat zij blijkbaar nog steeds actief zijn???

Fam Valks, Enschede

bezuidenhout
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:42

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door bezuidenhout »

Ik gooi mijn "geldprijs" ook maar op deze hoop. Mijn brief (gedrukt A4-tje) lijkt als twee druppels water op wat ik hier lees. Alleen, hij is afkomstig van "Spel-Centrale voor Katalogus ondernemingen, Loterij bedrijven, postorderbedrijven Nederland" (een hele mondvol en niet te vinden op internet). Mijn 3e prijs bedraagt € 2.500 die ik mag cashen op een dagtocht naar de Biesbosch. De touringcar haalt mij op in mijn woonplaats, ik krijg een ontbijt met een drankje, een 2 uur durende boottocht en een stapel kadootjes.

Ook wordt nog vermeld dat dit een kopie is van een eerdere brief (15-10-2010) die ik trouwens nooit heb ontvangen. De geluksfee zou geprobeerd hebben mij telefonisch te bereiken en hun brief kwam met een sticker retour.
Volgens hen sta ik als klant geregistreerd bij een postorderbedrijf (wat niet zo is) en dat zij op 14-8-2010 onder toezicht het grote contantgeld-winstspel voor diverse postorderbedrijven hebben uitgevoerd. Er staan wat typefouten in en het ontbreekt totaal aan adres, telefoon of verwijzing naar een website. De antwoordkaart moet naar Boekingscentrale, Postbus 201, 9670 AE Winschoten. Een plaatsnaam die ik hier vaker tegenkom. Ik ga hier dus niet op in.

Ook ik vraag mij af hoe mijn gegevens in hun bezit komen :evil: en ondersteun een verzoek aan het tros-radar team om hier aandacht aan te besteden.

P.S. Weet iemand waar je een klacht hierover kan deponeren?

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Bezuidenhout en iedereen ie op deze site komt:

De consumentenautoriteit heeft mij gevraagd of de mensen zich willen melden
bij hen. Graag willen zij de uitnodigingen opgestuurd zien zodat ze het zelf kunnen checken

Het is van groot belang dat mensen klachten
over dit onderwerp melden bij Consuwijzer. De meldingen die daar
binnenkomen bepalen mede naar welke ondernemingen de
Consumentenautoriteit een onderzoek start.
Het telefoonnummer en adres van Consuwijzer is 088- 0 70 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Je bent een beetje laat hiermee en ik denk dat de consumentenautoriteit jouw dat niet gevraagd heeft.

Ze zijn vorig jaar al met dit onderzoek begonnen. Dit hebben ze laten weten via trosradar en kassa. Ik heb vorig jaar al via de website van hun alles al ingevuld. De goede en slechte verkooporganisaties. En heel goed het verschil laten zien tussen hun.

Daarom had failliette nederlandse tak van itc en de bestaande duitse tak van itc de boetes. En pro actief deze is ook failliet en dat is opvolger van de nederlandse itc de boete. Daar was vorig ook de commotie over met de failliete hollandia tours en de gedupeerden bejaarden van de reizen. En deze boetes zijn dit jaar uitgedeeld. Ik was blij dat ik nooit een reis had geboekt bij hun. Zelfs de concurrenten waren hun liever kwijt.

Ik ben dus meer op de hoogte dan je denkt over dit onderwerp.

bezuidenhout
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:42

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door bezuidenhout »

@ honderdnamen
De consumentenautoriteit heeft mij gevraagd of de mensen zich willen melden bij hen. Graag willen zij de uitnodigingen opgestuurd zien zodat ze het zelf kunnen checken.
Evengoed dank voor het antwoord op mijn vraag, maar ik vraag mij ook af of de consumentenautoriteit jou dit gevraagd heeft. Ik heb een klacht gedeponeerd bij Consuwijzer. Als zij de uitnodiging met eigen ogen willen bekijken moeten ze wel een optie aanbieden om het stuk papier op te sturen (heb er een scan van gemaakt, dus dat moet geen probleem opleveren).

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Bezuidenhout:
Wij begrijpen niet goed wat u bedoelt dat de CA een optie moet hebben om dit op te sturen.
Het zou heel fijn zijn als u een kopie van de uitnodiging naar bovenstaand adres van de CA/Consuwijzer wilt sturen, dit zijn namelijk de zwart op witbewijzen, zodat zij hiermee aan de slag kunnen gaan.
Alvast bedankt voor het opsturen.

bezuidenhout
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:42

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door bezuidenhout »

@ honderdnamen
Wij begrijpen niet goed wat u bedoelt dat de CA een optie moet hebben om dit op te sturen.
Op de website van Consuwijzer kan je via een formulier een klacht indienen. Op een web-formulier is het technisch mogelijk om een bestand (in mijn geval dus de scan) up te loaden. Maar op dit formulier vind ik deze mogelijkheid niet. Dat heb ik ermee bedoeld.

Een vraag: Je spreekt in meervoud. Ben je verbonden aan de Consumenten Autoriteit? Ik wil best ter goeder trouw zijn, maar ik vind dit ook een beetje raar zo. Ik ben bereid de kopie per email te sturen naar Consuwijzer, maar als ik 'contact' aanklik kom ik in het webformulier terecht. Ik heb al wel een norepy-email gekregen. Dus ze kunnen met mij mailen en dan kunnen ze het zo krijgen.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Volgens begrijpt honderdnamen niet wat de procedure is om een klacht in te dienen. Daar heeft hij zich nog niet zo in verdiept.

En gebruikt reacties van anderen als zijn eigen reacties. Daar heb ik hem al op betrapt in plaats van quote te gebruiken. Na het doorlezen van alle onderwerpen en reacties betreft verkoopdemonstraties.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:
En gebruikt reacties van anderen als zijn eigen reacties. Daar heb ik hem al op betrapt in plaats van quote te gebruiken. Na het doorlezen van alle onderwerpen en reacties betreft verkoopdemonstraties.
Tss ...waar dan?

Zelf zit je alles bij elkaar te verzinnen/liegen, aantoonbaar zelfs!
Zelfs je familie is niet veilig voor jouw praktijken... :twisted:


Mensen pas op>>Ageeth doet zaken met het oplichten van mensen via de beruchte busreizen.
Haar of zijn belang op dit forum is om kritische consumenten de mond te snoeren.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

ageeth12
Geregistreerd: 08 jun 2005 12:37
Berichten: 94 Volgens begrijpt honderdnamen niet wat de procedure is om een klacht in te dienen. Daar heeft hij zich nog niet zo in verdiept.

Daar heeft hij zich nog niet zo in verdiept, wij zijn geen hij, wij werken met vele mensen hieraan, onder ons werkt zowel zaaleigenaren, politie, Omroep-Max, Tros-Radar, journalist van grote krant, vele gedupeerden en een advocaat hier aan. De procedures weten zij/wij allen exact en zijn diep uitgeplozen.
Uiteraard zijn wij op de hoogte van de CA dat zij busorganisaties beboet hebben maar er zullen vast nog velen volgen. Uiteindelijk zal alles met o.a. vele gedupeerden bij de rechtbank neergelegd gaan worden. De rechtbank zal hierin zelf een besluit nemen.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Voor de duidelijkheid:

Tros-Radar als Omroep-Max werken hier zelfstandig aan.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Bezuidenhout:
Wij werken niet bij de Consumentenautoriteit maar leveren daar wel alles in.
Deze vraag is ons wel door hen gesteld.
Wij kunnen ook niet zeggen hoe het komt dat men geen bijlage kan meesturen.
Zij willen graag alle bewijzen, mogelijk kunt u dit via de post opsturen naar de Consuwijzer, zie het adres hierboven.
Er zijn te weinig mensen die dit doen, hoe meer bewijzen voor hen, des te beter zij hieraan kunnen werken. Gedupeerde oude mensen schamen zich vaak dat zij hierin getrapt zijn en verstoppen zelfs voor eigen kinderen de artikelen weten wij van de mensen zelf.
Zij komen veelal ook niet op internet. Dit is ook de kracht van deze oplichtpraktijken om in stand te blijven.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Nog even een site namens ons om twijfels bij mensen weg te halen of ze nu wel of niet met Mercator meemoeten: ons advies is niet

http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... n-bedriif/

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

En ik heb nog een andere tip. Ga eens naar]http://www.manbijthond.nl en gebruik de zoeknaam verkoopdemonstratie. Kijk dan eens naar het fragment over het vosje in ijhorst wat daar gebeurt. En nog een andere fragment van man bijt hond is met de zoeknaam beppie en bingo.

Nog wat anders honderdnamen. Het is verboden om met meerdere mensen dezelfde inloggegevens te gebruiken bij dit forum.

En ik ga maandag de consumentenautoriteit bellen om te vragen of het waar is. Wat je beweert.

Gesloten