LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

Als je gewoon je abbo stopt kunnen ze niets doen

ratje27
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:16

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door ratje27 »

wij hebben ook een hoop tramelant met click en buy er wordt namelijk beweert dat mijn zoon een product heeft besteld terwaarde van 99,95 maar dat heeft hij niet gedaan maar nu kreeg hij de ene aanmaning na de andere en nu is het overgedaan aan interum justitia maar hij betaald niet voor iets dat hij niet besteld heeft dus laat ze maar komen . en we hebben ook al heel veel mail die kant op gstuurd maar kregen maar steeds geen antwoord op onze vragen we worden maar steeds naar de site gestuurt maar hij is inmiddels afgesloten wegens wanbetaling heb zelfs gedreigd met de rechtsbijstand zelfs toen geen reactie . maar betalen doen we niet want anders geven we toe dat we iets besteld hebben wat niet zo is.

pieter88
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:52

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pieter88 »

Och wat is Click and Buy geweldig SLECHT! Ik heb zelden zo'n slecht bedrijf meegemaakt!
Nadat ik een aankoop had gedaan op Itunes kon om de 1 of andere reden het bedrag niet af worden geschreven van mijn rekening, terwijl hiermee nooit problemen zijn.. Ik kreeg het bedrag dat eerst van mijn rekening was afgeschreven weer teruggestort. Vervolgens kreeg ik ongeveer een week later een email van click and buy voor een rekening van 25 euro.. Ik heb toen meteen een email gestuurd waarom ik in godsnaam 25 euro moet betalen, maar kreeg na 2 mailtjes nogsteeds geen reactie. Ook het telefoonnummer is niet meer te bereiken, en wordt er gezegd dat ik een mailtje moet sturen. Vervolgens stuur ik een mail naar hun, blijkt dat het emailadres wat ik kreeg van hun niet in gebruik en kreeg mn mailtje vrolijk weer terug... 2 Dagen later heeft click and buy ineens 25 euro afgeschreven van mijn andere bankrekening, waarvoor ze niet eens gemachtigd zijn! Ze hebben niet eens mijn andere bankrekeningnummer, dus ik snap begod niet hoe ze hier aankwamen! Ik heb het geld vervolgens weer teruggehaald met de ING, want ze krijgen zo geen cent van mij! Stel oplichters!

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Dan wil ik even melden dat ik totáál geen problemen heb met ClickAndBuy. Tot nu toe nog niets gebeurd, en ik gebruik het voor iTunes al bijna een jaar.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door luc1986 »

Pieter als ze niet gemachtigd zijn zou ik toch even contact opnemen met je bank om te vragen hoe ze in hemelsnaam geld hebben kunnen afschrijven. Daar klopt dan helemaal niets van.

mtinga
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2005 23:22

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mtinga »

ik maak al een tijdje gebruik van Click and buy voor Itunes, zonder problemen tot begin deze week want Itunes geeft aan dat ze een bedrag niet kunnen incasseren bij Click and Buy. Ik zag dat er een telefoonnummer was van Click and buy dus die heb ik gebeld en na een lang verhaal werd de verbinding verbroken maar waarneer ik ook bel ik krijg altijd te horen dat de medewerker in gesprek is en dan wordt de verbinding verbroken. Via e-mail geprobeerd maar na 48 uur nog geen antwoord.

Heb het eigenlijk wel gehad met het bedrijf...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

raar maar waar, nog nooit een probleem mee gehad. Ik bestel soms een mp3tje en wordt netjes de week erop afgeschreven, niks mis mee!!!

c&b oplichters
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door c&b oplichters »

Heel erg toevallig zie ik mich 24 reageren dat hij GEEN ENKEL probleem heeft met C&B. Maar dit is natuurlijk gewoon Micha een van de medewerkers van click and buy :D . Natuurlijk heb jij geen enkel problemen met het bedrijf. 99% van de andere gebruikers wel. RAAR HE??

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

c&b oplichters schreef:Heel erg toevallig zie ik mich 24 reageren dat hij GEEN ENKEL probleem heeft met C&B. Maar dit is natuurlijk gewoon Micha een van de medewerkers van click and buy :D . Natuurlijk heb jij geen enkel problemen met het bedrijf. 99% van de andere gebruikers wel. RAAR HE??
Haha, pm me maar en dan kan je me contacteren. Als je even verder kijkt op mijn prof zie dat ik een simpele telefoonverkoper ben en niks te maken heb met c&b. Ik zeg eerlijk dat ik nu al 5 a 6 keer een mp3tje besteld heb en ik er geen problemen mee heb ondervonden. Niet zo bagitaliseren he, c&b oplichters, zonder naam btw,lekker onpersoonlijk!!!! :roll:

Groet,

Michel

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

Luuk58 schreef:Dan wil ik even melden dat ik totáál geen problemen heb met ClickAndBuy. Tot nu toe nog niets gebeurd, en ik gebruik het voor iTunes al bijna een jaar.
c&b oplichters.. Reageer hier op, deze Luuk58 werkt vast ook voor C&B! :roll: :roll:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

wiegets schreef:een dubieuze incassobureau "Intrum Justitia" te Den Haag.
Haha, Intrum is 1 van Nederlands grootste incasso bureau...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

nou??? :roll:

reverb
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:22

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door reverb »

Ik heb zelden zo'n slecht bedrijf mee gemaakt. Wat een stelletje oplichterij!

Zelf gelukkig nog geen problemen gehad met boetes etc. Wel is mijn account geblokkeerd zonder enige reden.

Gebruik C&B alleen voor itunes etc.

Nu is dit ook niet meer mogelijk, en wat is een iphone zonder apps. Credit card heb ik niet, en ik ga dit echter ook niet speciaal aanschaffen voor mijn iphone.

Bellen en mailen heeft ook geen nut. Zijn ze eigelijk wel beschikbaar?
Ik heb ondertussen Apple ook gemailed, en heb dit topic ook in de mail gezet.

Dit kan gewoon echt niet, dat apple überhaupt nog zaken doen met deze stel oplichters.
En de verhalen die ik hierboven heb gelezen maakt het allemaal nog zorgwekkender.

PvanB
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2010 19:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door PvanB »

ik heb dus ook een administratieboete aan mijn kont gekregen
tja weinig tegen te doen kleine lettertjes staat het allemaal beschreven
dus maar betaald
ik heb inmiddels ook een berichtje gestuurd dat ik van dat account af wil nu maar zien hoe lang dat duurt.

maar iets wat mij na het lezen van de Terms & Conditions op hun pagina opviel, of eigenlijk ik schrok er nogal van, was hetvolgende ( wel op zijn engels )

artikel 4.8
4.8 No expiry date: The monetary value stored in Your Account has no expiration date. However, We reserve the right to charge You an Account maintenance fee as detailed in the fee table when Your Account becomes inactive (which means an Account that has not been used for a transaction for a period of 12 months).

met andere woorden voor de slecht engels sprekende mens onder ons

het geld wat je gestort hebt blijft behouden MAAR, ze hebben wel het recht om kosten door te voeren als je 12 maanden inactief bent op click and buy ( weet niet hoeveel , zij waarschijnlijk ook nog niet )

heel vaag heeeeeeel vaag vind ik dit

dus als ik 12 maanden of langer niet bij de Aldi boodschappen ga doen dan kan het nog wel eens zijn dat de Aldi mij met binnenkomst gelijk vraagt of ik 15 euro ofzo wil betalen omdat ze zo goed op de winkelwagentjes hebben gepast.

PvanB
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2010 19:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door PvanB »

ok hier de fee table oftewel betalingsschema



Fee table

Open Account
free


Payment
DirectDebit Giropay DirectEbanking OnlineMoneyTransfer Creditcard
free free free free free

Funding your ClickandBuy Account
DirectDebit Giropay DirectEbanking OnlineMoneyTransfer CreditCard
free free free free 3.9%


Handling Fee for Withdrawal
1.85 EUR


Chargeback
15.00 EUR


Maintenance Fee (per month)
After 12 months of the ClickandBuy account being inactive we will charge a maintenance fee given that there is credit on your account
1.00 EUR


Book out Fee
up to 15.00 EUR


Outstanding payment reminder Fee
7.50 EUR


Currency Exchange Fee
5.9%


External collection agency fee
- ( moeten ze nog een bedrag voor verzinnen )

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mich24 »

echt serieus, vervelend voor iedereen, maar ik heb er echt geen problemen mee :oops: Ik heb vorige week weer een mp3tje besteld en er is gewoon €1,14 afgeschreven..

mike87
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mike87 »

Ik heb ook geen problemen gehad, zeer veel gebruik gemaakt van deze dienst tot vanavond. Heb vorige week (26 augustus) in Itunes iets gekocht van E1,29. Tja, blijkbaar had ik dat geld er even niet opstaan (student :lol: ). De bank heeft het netjes betaald, maar gisteren (31 augustus) gestorneerd. En kreeg dus onverwachts vandaag (1 september) een mailtje van Click&Buy dat ik ze E16,29 verschuldigd ben. Ik had nog niet eens de gelegenheid om het binnen een dag te herstellen. Ik vind dat zelf niet echt klantvriendelijk, maar het zal wel in hun Algemene Voorwaarden staan.

Beetje dom dat ik destijds niet de Algemene Voorwaarden heb gelezen, maar ik ga er ook niet vanuit dat zoiets in de Algemene Voorwaarden staat. Menig bedrijf stuurt je eerst een brief/ mail/ sms met een waarschuwing dat het niet gelukt is. Maar goed. Ik heb de E1,29 direct betaald en ik zal zien wat er met de E15,- administratie kosten gaat gebeuren. Tot nu toe heb ik nergens gelezen dat er daadwerkelijk iemand voor de rechter is komen te staan of van het Incassobureau toch die belachelijke hoge administratie kosten moest betalen. Morgen eerst even een poging wagen tot het bellen met Click&Buy. Hun contactlink werkt ook niet..

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

Ik heb ook het een en ander met Click & Buy te maken gehad, met medewerking van Kriebello.nl:
Ik had op kriebello een lidmaatschap, maar niet wetende dat een abonnement stilzwijgend verlengd mocht worden, terwijl het kabinet JUIST had besloten dit niet meer toe te laten, dus na enig getrouwtrek uiteindelijk toch gewonnen en hoefde me abonnement dus niet te betalen, maar Click & Buy bleef maar brieven sturen dat ik alsnog moest betalen, dus naar hun gemaild dat er in overleg met kriebello is besloten om me account volledig op te heffen en dat deze kosten geen doorgang zouden vinden.
Krijg ik doodleuk terug: Daarvoor moet u bij Kriebello.nl zijn, zij geven ons de opdracht hiertoe.
Zijn ze dan zo blind, of denken ze dat ik gek ben?
Nu ruim een jaar later hoor ik er niets meer van, dus ik denk dat het kwartje ook bij Click & Buy is gevallen; ik betaal niks, heb immers geen abonnement meer...

letjeza
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2010 15:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door letjeza »

WAT EEN OPLICHTERS!!!

Ook ik ben met vele anderen opgelicht door click and buy.
Bij de aanschaf van mijn iPhone had ik niet gedacht dat sommige spelletjes zo duur konden uitpakken.
Het bedrijf wat SUPER voor mijn tot;

Op het moment dat er een bedrag van 1,78 van mijn rekening geschreven moest worden en dat niet kon kreeg ik daar bericht van, heb per direkt geld overgemaakt naar mijn rekening dat ze het er daarna wel af konden halen.. een paar dagen later krijg ik het bericht dat het ze niet gelukt is en dat er maar liefst 15 euro aan administratiekosten bij kwamen.. zo heb ik meerdere malen geprobeerd contact te zoeken d.m.v mailen en bellen maar geen van 2 resultaat.. krijg ze ook niet te pakken.. dus heb aangegeven dat ze 17, 57 van mijn rekening konden schrijven. op de site stond ook Dank u voor het starten van uw betaling via ING Rekening: xxx-xxxx . Uw ClickandBuy-rekening blijft tot het eind van het betalingsproces geblokkeerd. Houd er rekening mee dat bij betaling via een bankrekening het proces tot vijf werkdagen kan duren.
na 4 dagen kreeg ik het bericht dat ze nogmaals tevergeeft hebben geprobeerd het bedag af te schrijven en dat er weer 15 euro administratie kosten bij kwam. zit nu dus op een bedrag van 32.57. (en het ging om een bedrag van 1.78).
vraag mij dan af wat het bedrag volgende week is.. 45 euro?

Triest hoor dat ze je op zo'n manier moeten oplichten!!!

timskijwalker
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2010 20:20

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door timskijwalker »

Ik vroeg me iets af (dat hier los van staat)

word je gespammed met Afschriften of reclame.. of krijg je niks thuisgestuurd van die gasteN? en staan de afscrijvingen gewoon op je bank afschrifT?


thx in advance :wink:

Gesloten