LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
FransD
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 16:41

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door FransD »

Hier hetzelfde gedoe, alleen dan dat ik trammelant met IDG heb en van HCC nog niets heb vernomen na het niet betalen van de toegezonden nota (zal ongetwijfeld nog volgen).

Heb zowel Intrum als IDG de navolgende mail gestuurd;
Geachte Dames en Heren,

M.b.t tot deze vordering dacht ik eerst met een spookfactuur te maken te hebben aangezien de gegevens op de betreffende factuur afweken, van vorige facturen.
Bij nadere bestudering blijkt, dat ik een factuur van Uitgeverij IDG heb ontvangen i.p.v. HCC.
Welnu naar mijn stellige mening heb ik nooit een abonnement bij IDG afgesloten, maar bij HCC hetgeen ook blijkt uit mijn vorige ontvangen facturen inzake dit abonnement.
Indien IDG anders van mening is dan zou ik graag hier bewijs van zien, middels een door mij ondertekend document op naam van IDG m.b.t. het betreffende abonnement.
Wanneer dit bewijs niet geleverd kan worden, dan verzoek ik u bij deze mij geen facturen en Tips en Trucs bladen meer te sturen en tevens deze vordering te stoppen.

Aangaande de gespecificeerde totaalvordering die ik van Intrum Justitia heb ontvangen wil ik opmerken dat de berekende buitengerechtelijke kosten te hoog zijn op deze vordering.

Hoofdsom: eur. 38,25
Rente: eur. 0,48
Incassokosten: eur. 37,00
Registratiekosten: eur. 25,00
Totaal vordering: eur. 100,73

De incassokosten á 37 euro (excl btw) zijn conform rapport voorwerk 2.
De registratiekosten (een verkapte vorm van administratie/bureaukosten) zijn dat echter niet, deze dienen volgens 17.3 van dit rapport ten alle tijden in de incassokosten te zijn verwerkt.
Ik heb in een vorige baan veel te doen gehad met incassobedrijven, dus ben behoorlijk op de hoogte van mijn rechten en plichten op dit vlak.
Ben daar eigenlijk weinig tot niet de noemer registratie/administratie/bureaukosten tegengekomen op een vordering en heb verder ook niet meegemaakt dat deze kosten werden toegewezen wanneer er moest voorgekomen worden.
Indien er bewezen kan worden (wat naar mijn stelling dus niet zo is) dat ik het abonnement direct bij IDG heb afgesloten, dan ben ik uiteraard bereid tot betaling over te gaan, vanzelfsprekend met inhouding van de betreffende registratiekosten.

Hoogachtend,

Frans D
Van Intrum niets gehoord, maar van IDG kwam na een aantal dagen eindelijk een reactie, waarna nog het één en ander heen en weer is gegaan qua email correspondentie.
Het komt er eigenlijk op neer dat het IDG blijft volhouden dat ik gewoon twee maanden vantevoren voor mijn einddatum had moeten opzeggen en dat ik hoe dan ook een abonnee was van IDG en ik blijf volhouden dat ik nooit een abonnement bij hun heb afgesloten en dus de bladen en factuur na het opheffen van de stichting HCC!service ongevraagd in de bus heb gekregen.

Heel "apart" (hou het maar even netjes) was trouwens dat IDG beweerde dat mijn periode tot december liep en ik niet beter wist dat deze tot februari liep.
Bij controle van mijn oude facturen bleek dat op de facturen van 2006 en 2007 keurig de periodes stonden van 11-02 tm 10-02 (dus exact een jaar), maar dat er plots op de factuur (van HCC) voor 2008 stond editie.nr. 200802 t/m 200901.
IDG doet vervolgens hetzelfde en vermeld op hun factuur van editienummer 200902 t/m 201001 en vermeld in de correspondentie vervolgens doodleuk dat nummer 200901 in december is verschenen en dat ik dus in oktober had moeten opzeggen...
Sinds wanneer betreft een jaarabonnement ineens 11 maanden (het betreft Tips & Trucs en die wordt 11x per jaar uitgebracht)?
Toen ik dit aangaf in mijn emailcorrespondentie had ik plots dan in december moeten opzeggen.

Affijn er worden vieze spelletjes gespeeld over de rug van de concument, hoop dat iemand dit snel aanpakt.

grtz Frans

Flevomadness
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2009 09:43

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Flevomadness »

Hallo,

ik heb sinds de splitsing een ongewild abbo bij de HCC, hier kwam ik pas af bij de eerste automatische incasso die ze deden, deze heb ik dus gestoneerd, daarna hebben ze het nog eens geprobeerd, weer gestoneerd. In de tussentijd al een brief gestuurd met verzoek het HCC abbo te stoppen (ik heb mij immers hier helemaal niet voor aangemeld).

Kreeg nu een aanmaning en ben in een mailwisseling beland met de ledenadministratie......

ben benieuwd waar dit eindigd, ze kunnen me toch niet abbo verplichten waar ik mezelf niet voor heb aangemeld ? Dan zou ik de HCC ook kunnen aanmelden bij mijn sportclub en ze vervolgens doodleuk een brief sturen met een acceptgiro :D

Groet....

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Chocka »

Zo dat was even lang wachten, maar nu toch reactie gekregen:

Geachte heer,

Op d.d. 15 april tekende u bezwaar aan tegen de aanmaning die wij u op 8 april jongstleden verstuurden.

Nader onderzoek wijst uit dat u een cadeaulidmaatschap heeft ontvangen. Deze behoort na een jaar automatisch beëindigd te worden. Daarmee is uw bezwaar gegrond.

Wij bieden u dan ook onze excuses aan voor het ongemak en verzoeken u vriendelijk de aanmaning als niet verzonden te beschouwen.

Uiteraard hebben wij de factuur voor u laten vervallen en de incassoprocedure stopgezet.

Uw HCC-lidmaatschap wordt beëindigd per 21-02-2010.

Houdt u er rekening mee dat daarmee ook het gebruik van uw HCCnet mailadres per deze datum niet meer mogelijk is.

Heeft u nog vragen? Aarzelt u dan niet contact met ons op te nemen via [email protected] of 010-264 60 77 (op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

HCC Ledenadministratie.

Brimstone
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:07

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Brimstone »

Bij het samengaan van IDG en HCC werd aan mijn abonnement op ZOOM een gratis lidmaatschap van HCC gekoppeld, eenzijdig en ongevraagd dus.
Het zou dan ook logisch geweest zijn dat bij de splitsing dat lidmaatschap ook automatisch zou losgekoppeld worden, tenzij men uitdrukkelijk zelf te kennen zou geven lid te willen blijven.
Niet zo dus!
Zoals op dit forum al herhaaldelijk is vermeld draait HCC de zaken altijd om en moest je dus zelf actie ondernemen. In de hoop natuurlijk dat veel mensen die zouden vergeten of te laat reageren. Ik heb mijn opzegging gedaan via een meldingformulier op hun website en kreeg na verzending de melding dat mijn bericht goed was ontvangen. Ik dacht dus dat daarmee alles in orde was.

Einde februari kreeg ik echter een factuur voor de contributie van 2009. Onmiddellijk via email gereageerd en mijn opzegging herbevestigd. Kreeg een mail terug dat ze mijn opzegging niet ontvangen hadden. Ook dit is niets nieuws voor de meesten van jullie lees ik.
Weer teruggemaild dat men niet kan verplicht worden om iets te betalen dat men niet gevraagd heeft. Hierop kwam geen reactie meer.

Tot er vorige week (na ruim 2 maanden stilte) een brief kwam met aanmaning tot betaling binnen 10 dagen. HCC doet gewoon of ze nooit iets van mij gekregen hebben (quote : “Wij gaan ervan uit dat één en ander aan uw aandacht is ontsnapt”). Aan míjn aandacht ???
Als laatste paragraaf vermeldt de brief dat voor vragen contact kan worden opgenomen met de HCC-ledenadministratie. Ik heb er onmiddellijk een mail naartoe gestuurd (11 mei) en er nogmaals op gewezen dat ik nooit gevraagd heb om lid te worden én gevraagd om rechtzetting.
Voorlopig nog geen antwoord. Zal wel aan hun aandacht zijn ontsnapt…

Ik heb klacht ingediend bij Tros Radar, Vara Kassa en ConsuWijzer en kan alleen maar adviseren dat zoveel mogelijk mensen hetzelfde doen. Als er niet genoeg reacties komen is de kans klein dat dit probleem (opnieuw) serieus genomen wordt. Er moet een eind komen aan deze “terreur”!

Kassa, de Verlenging heeft op 1 november aandacht besteed aan dit onderwerp en het Juridisch Loket gaf dit als uitkomst (zie voor volledige tekst op de website) :
Opzeggen
De computerclub stelt in haar brief dat iedereen die geen abonnement wil, zelf actie moet ondernemen. Dit kan door een e-mail te sturen naar HCC of door een briefje te sturen naar een antwoordnummer. Volgens het Juridisch Loket is dit helemaal niet noodzakelijk, omdat de wet nu eenmaal stelt dat er geen sprake is van een overeenkomst. Er kan geen abonnement worden aangegaan als hiervoor geen toestemming wordt verleend. Volgens het Juridisch Loket is dit de omgekeerde wereld, omdat er geen overeenkomst gesloten kan worden als er geen actie vanuit de consument wordt genomen. Beide partijen moeten dus akkoord gaan voordat het abonnement in kan gaan.

Reactie HCC
De computerclub heeft na lang overleg laten weten dat de leden toch niet vastzitten aan een abonnement. De brief was niet juist geformuleerd en leidt volgens eigen zeggen tot onduidelijkheid. Iedereen die een tijdschrift toegestuurd heeft gekregen, hoeft geen actie te ondernemen om van het ‘nieuwe’ abonnement af te komen. Alleen als u wel geïnteresseerd bent in een abonnement op een tijdschrift uit de HCC-collectie dient u te reageren. Overigens krijgen de leden alsnog de vraag voorgelegd of zij gebruik willen maken van het kennismakingsabonnement of niet.
Hoewel HCC dus heeft toegegeven dat men zélf zijn akkoord moet geven voor een abonnement of lidmaatschap volharden zij in de boosheid. Zij voeren hier wel de arrogantie ten top!

Tot slot : Ik heb gelezen dat HCC ooit meer dan 200.000 leden had. Op hun website staat nu dat het er meer dan 140.000 zijn. Jawel, dat zijn 60.000 leden die afgehaakt hebben! Niet niks dus. Het heeft er dus alle schijn van dat het schip van HCC aardig lek is en dat zij nu krampachtig proberen dit verlies aan inkomsten te compenseren op wat voor manier ook.

Graag opmerkingen en reacties.

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Chocka »

Ik heb mijn opzegging gedaan via een meldingformulier op hun website en kreeg na verzending de melding dat mijn bericht goed was ontvangen. Ik dacht dus dat daarmee alles in orde was.
En die heb je bewaard en daarmee kan je nu aantonen tijdig te hebben voldaan aan hun voorwaarden.

Daarnaast, lees:
"Waarom bent u gedurende, de volgens u zijnde lidmaatschap sinds medio begin 2007, geheel in gebreke gebleven. Want als er sprake is van een lidmaatschap, zoals u stelt, waartoe heb ik dan al niet eerder bericht ontvangen over het te betalen van het lidmaatschap betreffende de jaren 2007 en 2008. Hiervan heb ik ook nooit iets vernomen."
Kreeg ik als antwoord:
Nader onderzoek wijst uit dat u een cadeaulidmaatschap heeft ontvangen. Deze behoort na een jaar automatisch beëindigd te worden. Daarmee is uw bezwaar gegrond.

Wij bieden u dan ook onze excuses aan voor het ongemak en verzoeken u vriendelijk de aanmaning als niet verzonden te beschouwen.

Uiteraard hebben wij de factuur voor u laten vervallen en de incassoprocedure stopgezet.
Dus schijnbaar hoeft allemaal niet zo omslachtig als jij weergeeft.

Brimstone
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:07

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Brimstone »

Aan Chocka

Wat betreft de opzegging via meldingsformulier op hun website.
Hiervan heb je geen bewijs tenzij je een printscreen maakt en dat heb ik niet gedaan. :cry:
Had het wel moeten doen besef ik nu of nog eens per gewone mail moeten doorsturen.
Ik ging toen nog van de veronderstelling uit dat HCC een bonafide vereniging was.

In elk geval, jij bent nu er nu dus van af.
Of toch niet ?
Uw HCC-lidmaatschap wordt beëindigd per 21-02-2010.
Indien jouw lidmaatschap na een jaar automatisch behoorde te eindigen, moest dit al lang afgelopen zijn. Strikt genomen zou jouw lidmaatschap dus met terugwerkende kracht moeten eindigen op 21-02-2009. Je krijgt er nu dus een jaar extra bovenop en bent nog steeds lid.
Moet je dan ook weer tijdig opzeggen? Anders hebben ze een reden om volgend jaar weer een aanmaning te sturen. :wink:

Nu maar afwachten welk antwoord ik ga ontvangen van HCC…

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Chocka »

Strikt genomen had mijn lidmaatschap dan zelfs al op 21-02-2008 afgelopen zijn. Want mijn proefabonnement is medio januari 2007 ingegaan.

Ja, ik ben er van af. In verband met de administratie loopt het door tot 21-02-2010, waarvoor ik dit jaar ook geen contributie hoeft te betalen. Naast het mailbericht heb ik bovendien een schrijven per post ontvangen, ter bevestiging.

Hou rekening dat een antwoord van HCC 3 a 4 weken op zich kan laten wachten.

Veel succes en hoor graag jouw afloop.

manfred33
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:06

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door manfred33 »

Een paar jaar geleden een abonnement op Tips & Trucs genomen.
Kreeg daar een GRATIS HCC lidmaatschap bij.

Ik heb mijn abonnement op Tips & Trucs opgezegd.
Nu krijg ik een factuur voor het lidmaatschap van HCC, waarom ik nooit gevraagd heb.

Als een bedrijf zo aan zijn geld moet komen, dan is het een zielige toko.

IK ZAL NOOIT BETALEN

Liftboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2007 20:12

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Liftboy »

manfred33
Geplaatst op: 25 Mei 2009 22:18 Onderwerp: HCC lidmaatschap



Een paar jaar geleden een abonnement op Tips & Trucs genomen.
Kreeg daar een GRATIS HCC lidmaatschap bij.

Ik heb mijn abonnement op Tips & Trucs opgezegd.
Nu krijg ik een factuur voor het lidmaatschap van HCC, waarom ik nooit gevraagd heb.

Als een bedrijf zo aan zijn geld moet komen, dan is het een zielige toko.

IK ZAL NOOIT BETALEN
Ik heb hetzelfde verhaal, alleen met Computer Totaal. Na niet zo prettige ervaringen gehad te hebben met de IDG-groep heb ik binnen een maand mijn lidmaatschap van Computer Totaal opgezegd, omdat ik deze organistatie één grote chaos vindt en dat ik niet wenste om verder lid te blijven. Blijk ik nu op eens "gratis" lid van HCC te zijn geweest en daar ook nog eens lid van te zijn. Je wordt met één aanmelding lid en je moet nu klaarblijkelijk je lidmaatschap met 2 afmeldingen ongedaan maken. Volgens mij is het zo dat wanneer bedrijven uit elkaar gaan het contract ontbonden wordt. Door dit soort hypocriete bedrijven moet je nu eerst een volledig boekwerk met leveringsvoorwaarden doorlezen voordat je ergens lid van wil weten. Ik wil iets weten over computers en niet over het rechtsysteem, dan was ik wel lid van een juridisch blad geworden.

Het wachten is op bedrijven die dit soort streken ook gaan uitvoeren.

Wie gaat ons nu helpen met deze aso's? Wanneer besteed Tros radar hier eens tijd aan?

JeroenEnMarja
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:02

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door JeroenEnMarja »

Ook ik heb me ooit opgegeven voor Zoom, nooit om HCC gevraagd, nooit gewenst.
Toen ze dus ook uit elkaar gingen, dacht ik gelukkig, zijn we van die rommel ook af. En heb nog wel een mail gestuurd naar Zoom, dat ik enkel hun blad wenste te behouden (hun administratie was toen nog gezamelijk)
En nu wil HCC geld zien voor een abonement waar ik nooit op heb zitten wachten, en wat ik dus ook niet wens.

Ik heb Radar ondertussen maar eens geCC-t in de mailwisseling...
al wil ik deze eigenlijk ook best een bij een rechter voorleggen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door pbarendse »

Kan het toch niet helemaal volgen... Wat is nou het probleem? Volgens mij is de communicatie vanuit zowel IDG als HCC volkomen duidelijk geweest. En nee, ik heb met beide clubs niets te maken, maar ben ook gewoon lid van HCC en van C!T. De gang van zaken is misschien niet volledig ideaal, maar je kunt ze absoluut niet verwijten dat ze iets in het geniep gedaan hebben!

JeroenEnMarja
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:02

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door JeroenEnMarja »

Ik ben destijds lid geworden van Zoom
vervolgens ontving ik ongevraagd ook de communicaties van HCC
Toen beide hun eigen weg gingen heb in mijn geval aangegeven enkel zoom te wensen ontvangen
en nu stuurt HCC een rekening

een rekening voor iets waar ik niet om gevraagd heb, geen prijs op stel, en waarvan ik heb aangegeven het niet te wensen ontvangen.

Brimstone
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:07

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Brimstone »

Na twee maanden stilte heb ik opnieuw een brief ontvangen van HCC waarin zij dreigen de vordering uit handen te geven indien ik niet dringend betaal.
In hun brief staat overigens “Wij maken u erop attent dat u op grond van het door u aangegane lidmaatschap van onze vereniging verplicht bent tot tijdige betaling van het contributiebedrag.”
Ik heb een abonnement aangegaan met Zoom en helemaal niets met de afpersers van HCC!

Uit de laatste reacties hier blijkt dat HCC dus opnieuw een offensief heeft ingezet om te trachten op onrechtmatige wijze mensen geld uit de zakken te kloppen.
Blijkbaar laten nogal wat mensen zich afschrikken door het dreigen met een incassobureau en/of zien op tegen de moeite van het indienen van een klacht.

Mijn vraag in dit verband is : willen personen die reeds een brief ontvangen hebben van een incassobureau hier laten weten hoe dit tot nog toe is afgelopen ?

Ik laat hier in elk geval hier niet bij zitten en ga deze gang van zaken nog maar eens melden aan de Consumentenbond, Tros Radar en Vara Kassa.

Aan JeroenenMarja : ik zou overigens ook wel eens willen weten wat de rechter denkt over deze laakbare praktijken.

JeroenEnMarja
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:02

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door JeroenEnMarja »

en ze hebben boter op hun hoofd.
Vorige week heb ik nogmaals een boze mail gestuurd, nadat ze aanboden om het abonement per aug 2010 te beeindigen. (ze denken dat ik gek ben)

Ik had deze mail trouwens cc aan radar gestuurd, en vandaag krijg ik op twee fronten reactie.
Een mail dat ze m'n vraag in behandeling nemen ????? ze doen dus net of het een nieuw iets is.

En per brief een bevestiging dat het abonement per aug 2010 is opgezegd....

Ze hebben dus boter op hun hoofd...
Binnenkort krijgen ze aangetekend een brief terug... O ja, ik heb hun incasso inmiddels gestoneerd, en zit er hard over te denken om aangifte te doen van diefstal (immers, ik heb hun nooit gemachtigd, enkel Zoom)

Brimstone
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:07

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Brimstone »

Ik heb na mijn boze mails ook bevestiging gekregen dat het lidmaatschap eindigt per 2010, maar dat de contributie voor 2009 alsnog dient betaald te worden.
Aangezien sommige mensen al een brief hebben ontvangen van een incassobureau en de onverzettelijkheid van HCC in deze, verwacht ik er dus binnenkort ook een. Alsof ik dan wél zou betalen!

Gisteren deze gang van zaken (voor de 2e keer) gemaild een Tros Radar, Vara Kassa en ConsuWijzer.
Mijn eerste klacht (mei 2009) leverde geen reactie op van Radar.
ConsuWijzer verwees naar het goed nakijken van de opzeggingsvoorwaarden (terwijl het in essentie gaat om het afdwingen van betaling voor iets waar je nooit om gevraagd hebt).
Vara Kassa heeft op 1 november 2008 aandacht besteed aan opgedrongen abonnementen van HCC en verwijst naar de conclusie van hun Juridisch Loket.

Gezien de hardnekkigheid waarmee ze trachten elke cent binnen te krijgen die ze te pakken kunnen krijgen lijkt het erop dat ze financieel wel zeer krap zitten.
Of ze zijn pisnijdig dat ze vorig jaar bakzeil hebben moeten halen na de storm van protest op hun “gratis” abonnementsaanbieding (wat hun een aanzienlijk ledenverlies heeft opgeleverd).
Of ze maken van deze pesterijen gewoon hun hobby ?

Wordt allicht vervolgd…

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als je lid van het HCC clubje bent ( al of niet vrijwillig ) dan ben je ook automatisch lid van een GG, eventueel ook met een e-mail adres. Zorg ervoor dat ook deze betaalde diensten beëindigd worden.

JeroenEnMarja
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:02

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door JeroenEnMarja »

Kijk, nadat ik een zeer zakelijke boze mail heb gestuurd, ge-cc-t aan Radar, en de redactie van Zoom (welke overigens keurig reageerde met de mededeling de gang van zaken te betreuren, en zich er ook mee zeggen te gaan bemoeien) is HCC eindelijk tot zijn zinnen gekomen, zie hier onderstaande mail:

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij besloten uw factuur te laten vervallen en uw HCC – lidmaatschap te beëindigen.
U mag derhalve de factuur als niet – verzonden beschouwen.
Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.


Hieronder volgt de door mij gestuurde mail, pas 'm gerust aan maar gebruik 'm vooral:

JeroenEnMarja
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:02

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door JeroenEnMarja »

Hier de mail:

Beste HCC medewerker,

Het is nu reeds een week waarin ik geen nader bericht van u heb ontvangen.
Inmiddels heb ik wel uw incassatie op mijn rekening laten stoneren, en komende week zal ik hiervan aangifte doen bij de politie.
Ik heb u immers nooit gemachtigd om geld van mijn rekening te incasseren. Ik ben immers lid van Zoom geworden destijds, en heb nooit om uw uitingen gevraagd, en wens deze nog steeds niet.
Net als vele andere Zoom leden hebben ik inmiddels uitegbreid contact met het tv programma Radar. Tevens zal ik me net als vele andere Zoom leden ook tot Zoom richten (vandaar de CC) opdat ik en vele anderen met mij vinden dat als jullie zelf niet tot bezinning komen, en alvorens een rechter u tot de orde zal roepen, ook Zoom u op uw gedrag dient aan te spreken. Zo niet dan zal ik met mijn lotgenoten genoodzaakt zijn om onze relatie met Zoom te beindigen middels het opzeggen van het abonnement bij Zoom (dat dus nooit een HCC lidmaadschap is geweest.)

Ik druk u op het hart om spoedig te reageren.

met inmiddels een stuk minder vriendelijke groet,



Deze mail is dus ook CC aan de hoofdredacteur van Zoom gegaan, welke buitengewoon correct en vriendelijk antwoorde. En daarbij aangaf deze gang van zaken bij de directie ter discussie te stellen.
Hartelijk dank Zoom!

Cori
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 11:11

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Cori »

Ook wij worden ernstig lastig gevallen door HCC. Mijn partner had een abonnement op een computerblad en daarbij zat een gratis lidmaatschapo voor de HCC. De samenwerking tussen dat blad en de HCC is eind 2008 verbroken. Doch in dec 2008 vond de HCC het nodig om ons een rekening te sturen voor het lidmaatschap. Uiteraard direct gereageerd en excuses gekregen en bevestiging dat we geen lid zijn. Toch werd bedrag automatisch afgeschreven (voor ons nog steeds een raadsel hoe dit kan, maar ze zullen wel gegevens van dat blad hebben overgekregen, dat mag dus ook niet!)
Maar in april weer bedrag afgeschreven en weer gestorneerd. Weer mail gestuurd en weer van HCC recatie gehad dat we geen lid zijn. Toen kwamen er brieven van een incassobureau. Weer gemaild met bijlagen van opzegging en nu hebben we gisteren een brief ontvangen van dat incassobureau dat als we niet voor 24-8 betalen, we een dagvaarding voor de rechter krijgen. Nou dat gaan we dan beleven. Vandaag weer een schrijven gedicht (je bent van de straat). Dus we gaan het wel zien.

Maar wat ik anderen ook wil vragen is: meldt dit bij de Consumentenbond. Consumentenbond heeft ook al over HCC's praktijken geklaagd bij de Consumenten Autoriteit, overheidsinstantie, maar deze wil (nog) niets doen omdat het niet puur consumentenrecht is maar verenigingsrecht omdat de HCC een vereniging is.
Verder maak er melding van bij de Consuwijzer 0880-707070, deze valt onder de Consumenten Autoriteit. Dien hier een klacht in en dan wordt deze opgenomen.

groetjes
Cori

Brimstone
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:07

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Brimstone »

aan JeroenenMarja
Gefeliciteerd dat je nu van HCC verlost bent!

aan Cori
HCC heeft mij een maand geleden een aanmaning gestuurd met dreiging de vordering uit handen te geven.
Ik verwacht dus ook een brief van een incassobureau.
Intussen heb ik op gelijkaardige manier als JeroenenMarja een mail gestuurd naar HCC.

Ik heb net als jij klacht ingediend bij ConsuWijzer en melding gekregen dat deze werd geregistreerd. Ook ik doe hierbij nogmaals een oproep aan iedereen om hetzelfde te doen.

Mocht deze zaak ooit voor de rechtbank komen, laat het dan weten. Misschien kunnen we dan met z'n allen naar de zitting komen.

Gesloten