LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktiebaby Breda

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
bas39
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 05:24

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door bas39 »

hallo allemaal,
Ik heb ook een babykamer tegoed van aktiebaby (levering 28 feb.)
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, en die heeft de curator een brief gestuurd met daarin een uiterste reageer tijd van 2 weken waarna de overeenkomst komt te vervallen.
Deze is vorige week verstuurd en ik kan dus eind volgende week meer daarover zeggen.
Groeten,
Bas

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

Zo'n brief heeft hier bijna iedereen al verstuurd, maar je krijgt toch geen reactie hoor.
Het zou me verbazen als het bij jou wel zou zijn.

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Idd!!!

Hoop dat Bas hiervoor geen eigen bijdrage heeft betaald bij zijn rechtsbijstandverzekering. De mijne wilde hier wel even 100 euro eigen risico voor incasseren. Nou dan kan ik die brief heel makkelijk zelf schrijven! En wat je zegt Sander, geen van ons allen heeft de afgelopen weken iets gehoord van de curator. Gaat ook niet meer gebeuren vrees ik. Wel een goede leerschool, zo'n faillissement.

sneldy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 18:14

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door sneldy »

ik heb vandaag contact gehad met de curator. Volgens hun zijn de laatste onderhandelingen aan de gang voor een overname. Eind volgende week is er meer duidelijkheid! Waarschijnlijk wordt de ordnerportefauille ook mee overgenomen. Dit wil dus zeggen dat ze de kamertjes gewoon leveren. Ik hoop maar dat dit goede nieuws klopt en dat we volgende week uit alle onzekerheden zijn!

as mama Dorine
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:02

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door as mama Dorine »

Goede nieuws....???!!!!, heb liever dat ze aanbetalingen gaan terug betalen voor al diegene die dat hebben gedaan. De meeste hebben volgens mij inmiddels ergens anders kamertjes/andere spullen besteld hebben. Baby's wachten niet namelijk.
Wij hadden alles al betaald maar uiteindelijk via leverancier zelf ons kamertje gehaald dus die staat daar niet meer. En ik geloof echt niet dat ze ons het geld gaan terugbetalen wat we daar nog eens extra hebben afgerekend... We zullen zien..

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Ik ben ook heel benieuwd!

Ik wil echt die 200 euro aan aanbetaling terug.
Ik heb nu alles bij die andere winkel besteld en daar heb ik nu zin in.
Naar die spullen staat mijn hoofd nu en ben ik met de inrichting verder gegaan.
Dus alles is afgesteld op de nieuwe spullen!

We zien wel! ben erg benieuwd!

sarolu
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 11:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door sarolu »

Net weer de secretaresse van Houben aan de lijn gehad. Elke keer hetzelfde liedje: 'houdt de site in de gaten'. Maar ze vertelde ook dat ze nog aan het kijken zijn of er een doorstart zou kunnen plaatsvinden. ???? Toen ik haar vertelde dat een collega al had gezegd dat er geen sprake meer was van een doorstart, maar een overname, kreeg ik het antwoord: 'doorstart, overname, dat is toch allemaal hetzelfde voor u'
Toen ik daarna vroeg of mijn brief met alle betalingsbewijzen was aangekomen zei ze: 'we kunnen niet alle brieven gaan lezen mevrouw, de brief zal wel aangekomen zijn en anders had u hem maar aangetekend moeten versturen dan had u het zeker geweten'. (En ik maar denken dat ze daar een lijst met gedupeerden hebben, waar ze mijn naam even zou kunnen opzoeken.. verkeerd gedacht...)
Nou ja! Erg vriendelijk zijn ze bij Houben niet!
Dus dan maar gewoon weer wachten.....
Laatst gewijzigd door sarolu op 30 mar 2009 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Vervelend dat ze zo reageren daar!!!

Wat is het verschil tussen een overname en een doorstart?
Ben je met een overname ook verplicht alles af te nemen?

Wij hebben nog geen actie ondernomen. Wel nieuwe spullen gekocht.

Nu twijfel ik wat ik zou doen, omdat onze leverdatum eind mei was.

santi410
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 21:48

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door santi410 »

Hallo,

Ik ben ook een gedupeerde van dit voorval. Ook ik had wat besteld eind vorig jaar. Ik vind het ronduit schandalig dat een curator totaal niet nadenkt bij waar de klanten van een failliet verklaard bedrijf mee opgezadeld worden. Wanneer je een bankstel of kast koopt voor je huiskamer is het een ander verhaal. Dan zou je nog even kunnen afwachten, maar bij een kinderkamer. Deze curator Mr Tilman beseft totaal niet wat hij gedupeerde aandoet en is naar het schijnt alleen bezig om deze situatie zo lang mogelijk vol te houden, om zijn eigen zakken te vullen. Gewoon reageren op vragen per mail/brief/telefoon is op een of andere manier niet mogelijk met deze persoon.

Maar geen nood:
http://wetboek.net/Fw/37.html

De wet voorziet in deze situatie. Een curator is verplicht op een aangetekende brief binnen de gestelde termijn te reageren en duidelijkheid te verschaffen over de koopovereenkomst. Wanneer hij dit niet kan of doet, kunnen er geen rechten meet ontleend worden aan deze overeenkomst.

Wij zijn lekker naar een ander gegaan, want op onze brief is niet gereageerd. Ik heb met een tweede aangetekende brief laten weten dat ik de koopovereenkomst van mij uit op grond van dit artikel heb ontbonden en dat ik mijn aanbetaling vorder!

Jammer dat een bedrijf op deze manier de dupe wordt van een onafhankelijk persoon waar hij geen invloed op heeft. Alhoewel naar het schijnt wanbeleid van het managment natuurlijk de hoofdoorzaak is en blijft.

Succes

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Tsja, we zitten allemaal gezellig in hetzelfde schuitje. Inmiddels is het al een flink aantal weken geleden (ehm 8/9??) en heeft iedereen zo zijn eigen oplossingen gevonden. Voor de één is het balen van de aanbetaling, voor de ander een veel grotere strop doordat het totale bedrag al betaald is.

Jouw reactie ten aanzien van de curator vind ik echter wel wat kort door de bocht. Het is niet aan een curator om zich het leed van de klanten persoonlijk aan te trekken. Hij is ervoor om te bezien of er een doorstart gemaakt kan worden. Zo niet dan is hij de verdeler van de boedel. En helaas maar waar, dan staan wij als klant helemaal achteraan de rij. Zo is het nu eenmaal met alle faillissementen, dus ook met kinderkamertjes...
Wel ben ik het met je eens dat het niet netjes is om de gedupeerden zo lang in afwachting te laten. En gewoon helemaal niks meer op hun site te zetten waar ze je steeds naartoe verwijzen. Het enige bericht over deze zaak is gedateerd op 9 februari... Maar goed, hij hóeft niks te melden, het zou alleen wel erg op prijs gesteld worden door de gedupeerden.

En vergis je niet, ik denk dat het kantoor van Houben echt platgebeld is door zwangere vrouwen en aanstaande vaders die helemaal overstuur probeerden informatie los te peuteren. Dan is het standaard riedeltje over de site wel te verwachten. En hoeveel brieven zullen ze binnen gekregen hebben?? Ik denk heel, heel veel. Zij weten ook wel hoe het voor ons werkt. En ze hoeven waarschijnlijk helemaal niks met die brieven te doen, want er blijft zeer waarschijnlijk toch geen rode rotcent over voor ons. Spijtig maar waar!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

mee eens jet!

Daarom sturen wij geen brieven meer. Ik laat volgende maand mijn nieuwe bestelde spullen komen en ik zie wel hoe het loopt met aktiebaby.

Stel dat ze mij verplichten om alles af te nemen, is er denk geen enkele rechter die mij dat ook verplicht.
en ja, als ik niet betaal zullen ze ook niets leveren.
zonde van de 200 euro!

In juni stuur ik een brief dat de leverdatum ruim verstreken is en dat het koopcontract ontbonden is.

Geniet allemaal van je zwangerschap en je nieuwe spullen!

henk46
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:32

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door henk46 »

Beste allemaal,
Onthoudt voor nu en voor altijd: Als je iets koopt, betaal nooit het gehele bedrag voordat je de produkten geleverd krijgt. Een aanbetaling kan, maar is gebonden aan een wettelijk maximum (ik weet niet precies hoeveel). Wil de winkel volledige vooruitbetaling, zoek dan een andere winkel. Er zijn er zat te vinden waar je niet vooruit hoeft te betalen. Als je vooruit betaalt en de zaak gaat failliet, zit je in de boot. Als de belastingdienst langs is geweest, blijft er voor de klanten meestal niets over. Sterkte allemaal!

inco
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 20:52

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door inco »

Ter ifo

een curator is bij rechtelijke macht en mag dus veranderingen aanbrengen. Hij/zij kan je dus wel degenlijk verplichten alsnog de bestelde spullen af te nemen (erg genoeg)

Een doorstart wil zeggen dat dezelfde eigenaar de winkel blijft "bezitten"

Bij een overname ligt het aan de algemene voorwaarden. Als alle rechten en plichten behouden blijven zit je in principe nog aan je aankoop vast.

Met alle respect ik ben het niet helemaal eens met de uitspraak "dit hebben ze aan zien komen", er kan 's ochtend niets aan de hand zijn, 's middags krijg je een brief met in beslag name van.... en dan is het gebeurdt en ligt je bedrijf op zijn gat.
Je maakt dan als eigenaar de keus. Ga ik door met het risico dat ik failliet verklaard wordt of stop ik direct met de onderneming zodat ik recht heb op WSNP. (wet schuldsanering natuurlijk persoon).
BIj een failissement zit je aan de schulden vast totdat je ze tot op de euro af betaaldt hebt. Bij de WSNP zit je 3 á 5 jaar in de schuldsanering.
Na die periode begin je met een schone lei of je dan nog schulden hebt of niet.

Aktie baby heeft voor de eerste oplossing gekozen aangezien ze een curator toegewezen hebben gekregen, deze neemt alle zaken waar en handelt dus alle bestellingen af. Hoe erg ook voor jullie.
Hij zal zoveel mogenlijk de bestellingen leveren en betalingen innen om de schulden af te betalen. Als de curator een beetje meewerkt kan hij er ook nog voor kiezen de bestelde spullen die niet afgenomen worden omdat de koper ze niet meer wil bij een executie verkoop te veilen.
Ik hoop voor jullei allen dat dit het geval is

Hoe vervelend ook om te lezen, de klanten van AB zijn niet de hoofdzaak voor de curator. Je moet jezelf melden als "schuldeiser" bij de curator, die brengt het in kaart en verder moet je afwachten. Het gaat hem vooral om de 'grote' schuldeisers in dit geval de leveranciers.
Heb AB opgezocht bij de KVK om te kijken of het een BV is. AB staat niet meer ingeschreven. Mocht het een BV zijn geweest en er is geen wanbeleid gevoerd dan kun je fluiten naar je centen.
Het kan soms wel 1 jaar duren voordat alles in kaart is gebracht.

Je bent trouwens nooit verplicht iets aan te betalen (doe je bij een nieuwe auto ook niet, althans heb ik nog nooit gedaan) tenzij het in de algemene leeringsvoorwaarden van de winkel staat en je die ondertekend, maar zelfs dan kun je er onder uit

bas39
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 05:24

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door bas39 »

Jongens, mijn rechtsbijstand heeft goed werk verricht..
Ik ben er vanaf ,ik hoop dat jullie het ook snel voor elkaar hebben.
Heb hier de mail van mijn rechtbijstand geknipt en geplakt.

Geachte mevrouw Van der Linden,

Ik heb u vanmiddag meerdere keren proberen te bellen, maar ik kan u helaas niet bereiken.

Vanmiddag belde de heer Willemsen, een medewerker van Houben advocaten. Hij liet weten dat de curator voorlopig niet op de brief zal reageren i.v.m. een mogelijk doorstart.
Ik heb zojuist een brief opgesteld, waarin de overeenkomst ontbind. Deze brief heb ik als bijlage toegevoegd. U kunt dus opzoek naar een nieuwe kinderkamer.

Dit betekent ook dat het geschil is opgelost en ik uw zaak sluit. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt die natuurlijk altijd stellen. Ik wens u in ieder geval nog veel plezier van uw aanstaande moederschap.

Met vriendelijke groet,


Succes iedereen.

bas39
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 05:24

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door bas39 »

ik weer,
Ben vandaag bij babyplanet dezelfde babykamer gaan bestellen na het bericht van mijn rechtsbijstand.
kunnen over 1 1/2 week leveren omdat de bestelling bij coming kids nog stond.
Ik ben uiteindelijk met alle + en - en €60,- extra verloren door aktiebaby.
Hoefde geen aanbetaling te doen omdat ze al meerdere gedupeerde van aktiebaby hadden geholpen en ze het zich heel goed voor konden stellen.
Ben zeer tevreden over deze onverwachte wending en we kunnen weer met een goed gevoel naar onze baby toeleven.
Ik hoop dat iedereen zo'n zelfde wending kan meemaken.
bij mijn vorige post ben ik de brief die naar de curator ging vergeten te plakken...

bij deze alles..



Geachte heer Tilman,

Op 18 maart 2009 heb ik u een brief gestuurd. Tot op heden heeft u daarop niet gereageerd.

Ontbinding overeenkomst
Uw collega de heer Willemsen heeft mij vandaag telefonisch laten weten dat u voorlopig niet op mijn brief zult reageren. U heeft zich niet binnen de gestelde redelijke termijn bereid verklaart om de overeenkomst gestand te doen. Om deze reden ontbind ik middels deze brief namens de familie Van der Made de overeenkomst.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Formaliteiten
Om er zeker van te zijn dat deze brief u bereikt, verstuur ik deze zowel per gewone, als per aangetekende post.

Met vriendelijke groet,
Stichting Achmea Rechtsbijstand




iedereen succes.

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Bas, bedankt voor je teksten!
De mensen die hier vanaf het begin (medio februari) mee te maken hebben gehad hebben vrijwel allemaal gelijke brieven verstuurd. Voor sommigen is het echter geen optie om elders een kamertje te bestellen aangezien zij het gehele bedrag al hadden betaald. Dan wordt het toch een stuk vervelender.

Wij zijn in ieder geval heel blij dat we een maand geleden de stap hebben genomen om via een andere winkel het kamertje te bestellen. Ik ben nu eenmaal al 36 weken zwanger en zit echt niet te wachten op een tweedehandsje via marktplaats. Het punt om te blijven wachten hadden we al snel achter ons gelaten! Nu staat alles lekker op z'n plek en heb ik alle spulletjes gewoon kunnen inruimen. Heel fijn!

Mocht aktiebaby alsnog een doorstart maken, dan hebben we natuurlijk wel een leuke zaak om te proberen de aanbetaling terug te krijgen!! Ik maak me geen moment druk over het feit dat ze ons eventueel aan de koop gaan houden. Met de verstuurde brieven aan de curator (aangetekend!!!!!) voel ik me behoorlijk zeker.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

bedankt voor je reactie!!

Wij gaan vandaag ook even een brief sturen!

Cath75
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2009 08:26

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Cath75 »

Onze leverdatum is ook voorbij gegaan zonder iets te vernemen.
Telefonisch contact met curator levert niets anders op dan frustratie, verlening verlening...hoe lang kan dat doorgaan?!

In samenwerking met onze rechtbijstandverzekering een 2e brief gestuurd met idd dezelfde mededeling als hierboven...koopovereenkomst bij deze ontbonden.

Alles opnieuw besteld..ben helaas wel wat meer kwijt maar voor betrouwbaarheid wil ik wel betalen!
Zou leuk zijn als de aanbetaling nog terug komt...dan valt de schade weer wat mee!

Succes iedereen!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

zou ik dit zo kunnen sturen?
En als ik dan geen reactie krijg, stuur ik een brief dat ik het koopcontract ontbind.
ik stuur de brief per aangetekende post met 1,5 extra en danmoet ik een handtekeing rerour krijgen.

Betreft: Faillissement Aktiebaby te Breda.

Geachte heer Tilman,

Naar aanleiding van het faillissement van Aktiebaby in Breda stuur ik u deze brief.

Graag zou ik voor 22 april willen weten of mijn besteling van Aktiebaby in Breda op vrijdag 1 mei geleverd zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

Ada, aan de brief zoals je die hierboven schrijft heb je niks.
Gegarandeerd geen reactie en het ontslaat je niet van enige verplichting.
hierboven staan wel betere voorbeelden.
Maar vooral: WAT wil je bereiken met je brief? Af zijn van aankoopverplichting? zie boven dan.
Duidelijkheid over levering krijg je gewoon niet, daar hoef je geen brief voor te schrijven.

Gesloten