LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedrag op forums

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Angelina P.
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mar 2009 22:54

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Angelina P. »

Niet dat ik het onmiddelijk eens ben met de wenselijkheid van een aparte instantie hiervoor, maar,

@Gravedigger
Je hebt het nu over Intellectuele Eigendomsrechten (auteursrecht/portretrecht e.d.). Dit is iets totaal anders dan je recht op privacy, wat wordt geschonden wanneer je persoonsgegevens (NAW, IP-adres, telefoonnummer, email) worden openbaargemaakt.

Angelina P.
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mar 2009 22:54

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Angelina P. »

Oké.
Het wordt wel een beetje verwarrend nu (ook doordat mijn posts kennelijk niet op de juiste tijd worden geplaatst), maar cdt63 had het in zijn laatste post wel over privacy...

Plezier
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:28

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Plezier »

@ Angelina P:
BerichtGeplaatst op: 07 Mrt 2009 21:08 Onderwerp:

Niet dat ik het onmiddelijk eens ben met de wenselijkheid van een aparte instantie hiervoor, maar,

@Gravedigger
Je hebt het nu over Intellectuele Eigendomsrechten (auteursrecht/portretrecht e.d.). Dit is iets totaal anders dan je recht op privacy, wat wordt geschonden wanneer je persoonsgegevens (NAW, IP-adres, telefoonnummer, email) worden openbaargemaakt.


Mijn recht op privacy is geschonden. Mijn persoonsgegevens staan on line, evenals mijn e-mailadres en meer. Ook denk ik dan dat portretrecht geschonden is!
Want er staat ook een foto van mij on line. Deze webmaster heeft nooit toestemming gekregen om deze foto on line te plaatsen, noch mijn gegevens.
De foto is gestolen uit een prive-bericht aan iemand anders.
Hij heeft de foto dus ook onrechtmatig verkregen.

Als alle instanties die jullie noemen... en die ik allemaal benaderd heb over een periode van ongeveer 2 jaar, zo perfekt zouden werken... zouden mijn gegevens allang verwijderd zijn. Dit gebeurd niet.
Sterker nog... door steeds weer omhoog plaatsen van het topic worden zowel mijn, als andermans gegevens steeds weer in the picture geplaatst!!
En dit is tot op HEDEN.... vandaag dus!
Zoals al gezegd: de host verwijst naar de wet.... de wet, (aangifte bij politie, doorzenden naar DA) duurt nu al 1,5 jaar.
En al die tijd kan deze webmaster overal doorgaan met posten en al die tijd worden er overal gegevens verspreid.

Voor andere meelezers... jullie noemen chatsite's etc. maar daar heeft mijn verhaal helemaal niets mee te maken.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door gravedigger »

@plezier
Je hebt nooit advies gevraagd bij het Juridisch Loker? Die zouden je waarschijnlijk hebben doorverwezen naar een advocaat voor een civiele procedure.

Plezier
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:28

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Plezier »

Hallo Gravedigger, nee, dat heb ik niet gedaan.
Wel heb ik contact gehad met Ewoud Engelfriet hierover, dat zal zo'n 1,5 jaar geleden geweest zijn. Hij adviseerde aangifte te doen.
Dat is dus niet door mij, (indertijd was het voor mij nog niet zo erg!) maar wel door een andere (zelfde situatie) persoon gedaan, het resultaat daarvan is dat alle aangifte's (er zijn dus meerdere personen) nu op 1 verzamelpunt liggen bij een Off. van Justitie.
En die zal moeten beslissen of dit wel of niet een rechtszaak zal gaan worden.
Helaas duurt het allemaal zo ontzettend lang in Nederland!
Er is best wel begrip dat andere zaken voorgaan, ook dat we niet de enigste zijn.
Maar bijna 2 jaar, en in die tussenliggende tijd gaat alles gewoon door?
Wat ik wél begrepen heb is dat er wel van justitiële zijde een waarschuwing aan deze webmaster gegeven is... Gaat hij dan door met info plaatsen, en dat doet hij dus... pleegt hij een strafbaar feit en kunnen ze hem aanpakken.

Deze webmaster misbruikt z'n eigen website om dit soort informatie te verspreiden.

In ieder geval hebben mijn gegevens nooit openbaar ergens op het internet gestaan. En nu al 2 jaar dus... compleet met foto.

Kritiekje
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:11

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Kritiekje »

@Gravedigger, zie mijn tweede bericht in DIT topic, waar ik het wel degelijk heb over alle persoonsgegevens en wat dies meer zij, in het eerste bericht over wetten, regels, fatsoensnormen.

Ik blijf er bij dat de bestaande instanties niet zo adequaat optreden als we voor individuen willen zien. De wegen van klachtenprocedures zijn veel te ondoorzichtig en veel te lang.

@Plezier: misschien een geluk dat de eigen site wordt gebruikt, kan die helemaal worden gesloten. Dit is duidelijk een vorm van stalking en belaging ook, smaadschift, laster, misbruik portretrecht, en vast nog wel meer. Discriminatie vanuit een bedrijfsomgeving ook nog. Huiselijk geweld stalking dadertyypen enz
Nog andere vormen van geweld, hacken, infectie met trojaanse paarden, virussen, keyloggers en/of dreiging daarmee?

Bikkel1
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2009 15:53

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Bikkel1 »

Geplaatst op 07 Mrt 2009 10:08 door Moppentappers


--------------------------------------------------------------------------------

Dat is er dus wel, het college bescherming persoonsgegevens.
CBP doet dus niets aan dit soort zaken. Ik heb vorig jaar al een klacht ingediend, kreeg netjes een antwoord of ik de bewijzen hiervan wilde mailen. Heb ik keurig gedaan. Daarna dus nooit meer iets vernomen. Zelfs niet na nogmaals een email van mij hoe het ervoor stond.
Dus als particulier rest alleen aangifte doen, wat ik dan ook gedaan heb. Helaas is het al meer dan 1 jaar geleden en nog is mijn aangifte niet in behandeling genomen. Wat ook betekent dat al meer dan een jaar overal mijn gegevens opduiken en ik daar niets aan kan doen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door gravedigger »

Te lange procedures? De Nationale Ombudsman !!

Angelina P.
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mar 2009 22:54

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Angelina P. »

(bericht door mij gepost op 11:26)

@Gravedigger
Ja klopt, maar dat is natuurlijk wel mosterd na de maaltijd...
Moet je eerst gaan wachten tot de procedure te lang duurt en het leed (de schade) al geleden is.

@Gedupeerden hier
Verschrikkelijk wat jullie beschrijven!
Horrorscenario!
Weet beslist de oplossing niet, een aparte instantie hiervoor zal zich ook aan alle wet- en regelgeving moeten houden, wat het waarschijnlijk ook weer log en traag zal maken.

Ik zou zelf als slachtoffer wel nu van de hosting provider eisen dat deze de betreffende gegevens en de smaad/laster onmiddelijk verwijdert. Onder mededeling dat ik ze meermalen op de hoogte heb gesteld van het onrechtmatige materiaal en dat ik ze voor de door mij geleden en nog te lijden schade (mede) aansprakelijk zal houden

Kritiekje
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:11

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Kritiekje »

In een bepaald geval heeft de hosting in zijn voorwaarden staan dat ze alleen juridisch de zaak bekijken als je hen vrijwaart voor iedere aansprakelijkheid en eisen tot schadevergoeding.
Ook accepteren zij geen anonieme klachten zelfs niet in de vorm van een anonieme brief met een aparte brief met de gegevens van de klager, die domicilie zou kunnen kiezen bij hun kantoor of bij een advocatenkantoor. Zij vinden dat de siteeigenaar recht heeft op de gegevens van de klager.
Sterker nog, zij accepteren wel anonieme registratie van de domeinen engeven de gegevens van die eigenaar niet vrij aan de klager!
Dus daar ga je al niet klagen natuurlijk. vooral als ze dan ook nog in hun voorwaarden hebben staan dat ze alleen op last van de rechter handelen. dus die lange juridische gang hou je dan toch.
Dus waar hun eigen juridische afdeling voor is.... als ze toch niks uit eigen beweging doen op grond van wat iedereen zelf kan zien.
Zeggen ze ook nog dat zij niet kunnen beoordelen of het geplaatste materiaal onrechtmatig is. Nooit gehoord van privacy en wat daar onder valt.

Net als bij de andere genoemde chatsites gaan het alleen maar om de bezoekersaantallen, vanwege adverteerders. De mensen die zij zo beschadigen interesseren hen geen barst, waarvoor ook geen enkel menselijk gevoel of respect is.

Angelina P.
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mar 2009 22:54

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Angelina P. »

In een bepaald geval heeft de hosting in zijn voorwaarden staan dat ze alleen juridisch de zaak bekijken als je hen vrijwaart voor iedere aansprakelijkheid en eisen tot schadevergoeding.
Dat maakt je zaak toch nog sterker? De hosting provider heeft dit dus bepaald in zijn contract met de site eigenaar? Op het moment dat jij de hosting provider formeel aansprakelijk stelt, zal hij onverwijld dit probleem moeten doorschuiven naar de site eigenaar en verzoeken de gwraakte info weg te halen lijkt me.

Kritiekje
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:11

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Kritiekje »

Angeina P
Dat maakt je zaak toch nog sterker? De hosting provider heeft dit dus bepaald in zijn contract met de site eigenaar? Op het moment dat jij de hosting provider formeel aansprakelijk stelt, zal hij onverwijld dit probleem moeten doorschuiven naar de site eigenaar en verzoeken de gwraakte info weg te halen lijkt me.
Met eeen dwangsom per dag?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door angel1978 »

Weet beslist de oplossing niet, een aparte instantie hiervoor zal zich ook aan alle wet- en regelgeving moeten houden, wat het waarschijnlijk ook weer log en traag zal maken.
Gelukkig.. Toch nog mensen die reëel zijn.
Ik zou zelf als slachtoffer wel nu van de hosting provider eisen dat deze de betreffende gegevens en de smaad/laster onmiddelijk verwijdert. Onder mededeling dat ik ze meermalen op de hoogte heb gesteld van het onrechtmatige materiaal en dat ik ze voor de door mij geleden en nog te lijden schade (mede) aansprakelijk zal houden
Mijn idee ook !
Stel ze officieel verantwoordelijk en laat er evt. een officieel briefje achteraan volgen van een advocatenkantoor cq. rechtsbijstand. Daarmee laat je zien dat het je menens is en dat ze evt. een rechtzaak tegemoet kunnen zien indien ze geen gevolg geven..

Angelina P.
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mar 2009 22:54

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Angelina P. »

Met eeen dwangsom per dag?
Poeh... zou ik moeten uitzoeken, maar volgens mij is dat niet mogelijk. Net even snel gegoogled en vond daar o.a.:
Een dwangsom is het bedrag dat iemand moet betalen als hij niet voldoet aan een verplichting die hem door de rechter is opgelegd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door angel1978 »

als er nu eens 1 instantie is/zou zijn die al deze zaken in de juiste volgorde afhandeld voor een slachtoffer.
dan win je juist veel tijd.
Kleine nuancering..
Je 'wint' geen tijd, je schuift tijd door van de een naar de ander..
De klager zal na de klacht alsnog moeten wachten tot die instantie alle schijven af is geweest ( zie ook waarom het CBP vrij veel tijd nodig heeft om een klacht in behandeling te nemen ) en dus gaat dezelfde hoeveelheid tijd verloren.
omdat bijvoorbeeld de opgedane ervaring leert, dat het 2 of 3 weken duurt eer er reactie is en of doordat er erkenning is als instantie, alle zaken, tegelijkertijd aangeschreven mogen worden.
De ene instantie zal niet reageren voordat de voorgaande benaderd is.. Een host reageert pas, nadat er een PV is opgemaakt..

Het CBP heeft een prima uitleg over wat iemand allemaal zelf moet / kan doen en waar het CBP bij ingeschakeld kan worden...

http://www.mijnprivacy.nl/Vraag/Rechten ... eling.aspx

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een dwangsom is het bedrag dat iemand moet betalen als hij niet voldoet aan een verplichting die hem door de rechter is opgelegd.
Dit geldt voor ALLES..
Je kunt niets afdwingen zonder eerst de gang naar de rechter te hebben gemaakt.

Edit: eisen moet afdwingen zijn
Laatst gewijzigd door angel1978 op 08 mar 2009 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Angelina P.
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 mar 2009 22:54

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Angelina P. »

Dit geldt voor ALLES..
Je kunt niets eisen zonder eerst de gang naar de rechter te hebben gemaakt.
Niet mee eens.
Ik kan best eisen (zou het zelf in eerste instantie vriendelijk doch zeer dringend verzoeken) dat een webmaster/beheerder en hosting provider mijn persoonsgegevens en de smaad, laster verwijdert (heb ik het recht toe!). Hoef ik echt niet eerst voor naar de rechter.

Bikkel1
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2009 15:53

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door Bikkel1 »

Het hostingbedrijf heb ik al diverse malen aangeschreven, Geschreven dat zij de Wet op de privacy niet nakomen en ga zo maar door, ze weten dat er een pv is opgemaakt tegen de betreffende persoon, en nog doen ze niets.

Je wordt er behoorlijk moedeloos van hoor!

cdt63
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2009 13:25

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door cdt63 »

angel1978 Geplaatst op 08 Mrt 2009 12:52 door angel1978

Quote:
Weet beslist de oplossing niet, een aparte instantie hiervoor zal zich ook aan alle wet- en regelgeving moeten houden, wat het waarschijnlijk ook weer log en traag zal maken. end quote

Gelukkig.. Toch nog mensen die reëel zijn.

ik ben de realiteit niet uit het ook verloren angel 1978.
uiteraard zal welke instantie dan ook zoch moeten conformeren aan wetten en regels.
via dit topic probeer ik er achter te komen, hoe, wie, wat en waar, dat eventueel in elkaar steekt.

wat dat log en traag betreft, daarvoor probeer ik juist dit initiatief te ontwikkelen,.
nu moet je als partikulier, over en via vele schijven je gelijk halen.
in willekeurige volgorde, moet je benaderen, politie, cpb, de host, het/de des betreffende site, forum , de auteur of dader.enz enz ,
niet in alle gevallen dien je ze allemaal te benaderen, maar in het slechtste geval wel.
als er nu eens 1 instantie is/zou zijn die al deze zaken in de juiste volgorde afhandeld voor een slachtoffer.
dan win je juist veel tijd.
bij voldoende ervaring, en kennis/kunde, is het misschien zelfs wel mogenlijk, om bepaalde zaken al in gang te zetten nog voordat er uitspraak en of reactie is van een andere partij.
omdat bijvoorbeeld de opgedane ervaring leert, dat het 2 of 3 weken duurt eer er reactie is en of doordat er erkenning is als instantie, alle zaken, tegelijkertijd aangeschreven mogen worden.
tevens diend een partikulier nu alles zelf in gang te zetten en wordt vaak van het kastje naar de muur gestuurd, dan is alle kennis en ervaring onder 1 dak sowieso al tijdwinst
let op. dit is vooruit lopend op de zaken.
de ervaring leert dat het juist nu log en traag is, waardoor vele zaken onnodig lang blijven lopen.

met vriendelijke groet Ruud

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gedrag op forums

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik kan best eisen (zou het zelf in eerste instantie vriendelijk doch zeer dringend verzoeken) dat een webmaster/beheerder en hosting provider mijn persoonsgegevens en de smaad, laster verwijdert (heb ik het recht toe!). Hoef ik echt niet eerst voor naar de rechter.
Je hebt gelijk, ik bedoel afdwingen..
Eisen kan je alles, echter er iets niemand die daar ook maar iets van hoeft aan te trekken.

Gesloten