LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Agnesdesign
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:32

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Agnesdesign »

Antwoord voor Pieter VDL

Zoals al eerder aangegeven is krijg je bij de DSB bank geen offerte. Daar wordt alles op papier gezet nav berekeningen van de adviseur. Als je er komt dan weet je hoe hoog jouw huidige hypotheek is. Vervolgens gaat de adviseur aan het rekenen en je komt vrijwel altijd aan een fix lager maandbedrag dan dat je op dat moment betaald. Vervolgens wordt er een aanvraag uitgedraaid die je dan moet tekenen. Je wordt ondertussen afgeleid met allerlei informatie die je dan mondeling krijgt. Daar heb je je aandacht bij. Het zijn zulke gladde praters dat je er gewoon met beide ogen open in stinkt.
Het is waar dat je soms al binnen 14 dagen bij de notaris zit. En vaak krijg je een tegoed al uitbetaald voor je bij de notaris geweest bent.
Bij ons was het niet het geval dat we nergens anders meer een hypotheek krijgen konden. Voor een verbouwing hebben we een tweede hypotheek afgesloten een jaar na de eerste. We vroegen om 15000 euro en het is uiteindelijk 35000 geworden omdat er weer voor 20000 koopsompoliisen inzaten. Ook wij wilden dit bedrag in de eerste hypotheek opgenomen hebben. Dan zouden we naar de notaris moeten zij de adviseur. Dit vonden wij geen probleem. Vervolgens naar de notaris en dan blijkt later dat we wel een 2e hypotecair krediet hebben.
Twee jaar geleden kwam DSB bank weer met een mooi aanbod naar ons toe. We zijn daar weer geweest, maar nu toch wel wat allerter. We wilden de 2e hypotheek verhogen voor een verbouwing. Zoals ik al zei waren we nu wat allerter. We wilden een bedrag van 20000 en dat kon. Uiteindelijk kregen we een offerte ter plekke aangeboden met een hypotheek bedrag van 55000. Wij in onze onschuld dachten nog dat dit het bedrag van de tweede hypotheek en de verhoging samen was. Nu waren we toch wat voorzichtiger en vroegen of we de offerte mee mochten nemen. Dit was niet gebruikelijk maar als uitzondering mocht het dan wel. Met een soort voorgevoel heb ik later nog even geinformeerd of het echt om een verhoging van de tweede hypotheek ging. Toen kwam de aap uit de mouw. Het bleek om een derde hypotheek te gaan. Hoogte 20000, kosten OVR verzekering + AO verzekering 35000. Bij onze vraag of de OVR verzekeringen (5 stuks) en de AO verzekeringen (2 stuks) niet voldoende waren werd negatief op gereageerd. We hebben er toen gelukkig maar van afgezien. De offerte heb ik bewaard en die ligt nu ook bij Jelle Hendrixk. Nu blijkt dat we met een hypotheek zit die ver boven de executiewaarde van het huis ligt. Je niet ergens anders heen kunt gaan. En ze bovendien er nog een hypotheek van 53000 erbovenop wilden gooien. We hebben afgezien van de verbouwing. Eerst het financiele plaatje weer op orde.

Pieter VDL
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2007 09:26

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Pieter VDL »

Antwoord voor Agnesdesign

Ik begrijp inmiddels uit je verhaal dat je dus continu op je hoede moet zijn. Wat overigens een misverstand is, is dat je een 1e hypotheek kunt verhogen. Indien je geen verhoogde inschrijving hebt op je 1e hypotheek moet je altijd naar de notaris voor een 2e (of 3e) hypotheek. Dit is opzich ook niet erg (what's in the name). Wat wel erg is, is dat DSB er iedere keer een koopsom bij propt. Ik heb wel eens van een DSB-adviseur begrepen dat dit komt door het verdienmodel van DSB. Op een hypotheek zonder bijverband wordt namelijk geen provisie uitgekeerd (en de schoorsteen moet ook roken voor de adviseur). Indien een adviseur van mening is dat een client zich moet verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid of overlijden (en dat vinden ze al heel snel) kunnen ze alleen maar de producten "adviseren" van DSB. Deze kosten echter een veelvoud van een normaal product. Een normale adviseur komt hier niet mee weg. Omdat zij echter maar één product kunnen verkopen komen zij er wel mee weg.

Arie Lext
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 17:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Arie Lext »

Is er dan niemand die iets leest voor hij de handtekening zet?? Waarschijnlijk zijn vele van jullie verblind door de lage maandlast/rente die geboden wordt, en een flink bedrag in handen zodat die auto gekocht kan worden... Waarschijnlijk in het adviesgesprek het helemaal eens met de adviseur dat een hoger leenbedrag goed beschermd moet zijn, vandaar dat er dan verzekeringen worden gesloten. En dan klagen als achteraf blijkt dat het goedkoper kan.
Want als ik de verhalen hier hoor moet je er niet aan denken dat je arbeidsongeschikt raakt of erger nog, zodat je partner alleen voor de hypotheeklast opdraait... Dat geeft pas ellende.
Dus ja, niks is voor niks.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook niet van extreme koopsompraktijken, maar zoals ik hier het forum lees, wordt alles aangegrepen om zelf gemaakte fouten op DSB af te schuiven.

mary-anne1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 17:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mary-anne1946 »

ook wij hebben jaren geleden een spaarhypotheek bij DSB afgesloten. Wij werden overvallen door een verkoper, die ons verplichtte een overlijdings-ongevallenverzekering bij de hypotheek te nemen, die wij in een keer moesten betalen. Dat werd meegefinancierd. Als iemand van ons beide invalide zou worden wegens een ongeval, zouden wij de periode dat we arbeidsongeschikt zouden zijn, geen aflossing hoeven te betalen. Nou, dat klopte dus niet, want toen ik door een auto-ongeluk tijden niet kon werken, bleek er niets van waar te zijn. Wij zijn toen zo boos geworden, dat wij onze hypotheek hebben overgesloten bij een andere bank. Dit heeft ons enorm veel geld gekost, omdat wij van de betaalde premie geen cent hebben teruggezien.
Ook werd ons verteld, toen wij daarover telefonisch contact met DSB opnamen, dat het niet klopte, dat wij verplicht waren om die risico-verzekering af tesluiten. Wij werden gewoon voor leugenaar weggezet. Wij hebben ons verlies maar geleden en zijn blij, dat wij toen zijn overgestapt, maar het kostte ons wel veel geld.
Mary-Anne van den Braak

LUUK FRANKE
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 17:12

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door LUUK FRANKE »

Naar aanleiding van de Radar uitzending over de DSB hypotheek heb ik de zelfde ervaring meegemaakt.
Via Becam kwam ik in contact omdat ik een mogelijkheid zocht mijn bestaande hypotheek over te sluiten en eventueel nog wat geld extra wilde om een verbouwing te financieren.
Precies zoals in de uitzending werdt vertelt is het mij ook vergaan. 1e hypotheek een 2e hypotheek, de Hollands Welvaren polis de hele mik mak. Het was allemaal zo geregeld en ook het extra geld wat we wilden hebben voor de verbouwing. Alleen toen we in de financiele problemen kwamen en we de DSB om hulp vroegen werdt er gezegd, verkoop uw huis maar. Toen kwamen we pas echt in de problemen. De waarde van ons huis was 200.000 euro en we hadden totaal een schuld aan de DSB van ruim 300.000 euro.
Je voelt het al, huis verkocht voor 200.000 euro en bleven dus met een rest schuld zitten van rond de 100.000 euro. Toen het koop contract via de notaris moest worden getekend moesten we bij de notaris tevens een akte van cessie ondertekenen. We werden hierdoor gedwongen daar anders de verkoop van ons huis niet door kon gaan. Dus wat doe je in zo'n geval je tekent.
Nu zitten we dus met een restschuld van, nu nog 80.000 euro en waar we via de cessie 885,- euro per maand moeten betalen wat wordt ingehouden via het salaris bij mijn werkgever. De rente is nu natuurlijk veel hoger doordat de restschuld is omgezet in een lening doordat er geen onderpand meer is. Wij zitten hierdoor ernstig in de financiele problemen en zullen uiteindelijk in een schuldhulp sanering terecht komen. Mijn vraag is echter of hier nog wat aan te doen is doordat dit all in 2007 heeft plaatsgevonden.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Sailors »

Arie ik hoop voor jouw dat je noot de pineut wordt van louche banken en gladjakkers die daar werken. Mensen tuinen er gewoon in omdat hun niet de waarheid verteld wordt. Jij moet wel een heel slimme man zijn dat je dit zo durft te schrijven. :roll: :roll:

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Arie Lext!
Jij bent degene die niet leest!
Voor de gedupeerden viel NIETS te lezen!
Wij waren niet verblind door de lage rente,De Adviseurs en DSB waren verblind door de hoge provisie.
Verdorie,ik schrijf met anderen het hele verhaal keer op keer neer voor mensen zoals jij,Maar nee hoor,ligt niet aan de bank,het ligt aan de gedupeerde!
Ik voel mij niet aangesproken,Ik ben schuldig aan te goed van vertrouwen en onwetendheid!
DSB aan misleiding,liegen,koppelverkoop,verzaken van de zorgplicht etc etc!!
Of je werkt daar,of je verdiend je geld zelf op die manier,anders zie ik niet hoe je deze praktijken kunt verdedigen!!!
Mattie


mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Zoals ik al eerder schreef Arie Lext.
Wij lijden allemaal aan massa hysterie,en verzinnen allemaal ter plekke exact hetzelfde verhaal!
Of mischien hersenspoeling?????
Of zou er mischien iets van waar zijn??? :evil:

Patty42
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 17:50

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Patty42 »

Ja hoe kun je er zo in tuinen.
Het gebeurde ons ook.
25000 euro en dat werd dus 39000 euro, De rente ging omhoog en die ging flink snel ook.
Wij hadden geluk dat wij over konden stappen en gelijk van de dsb af kwamen, de levens spaar verzekering van hollands welvaren konden wij afkopen, maar die van royal dutch overlijdensverzekering niet, ook hadden we een wao verzekering, die totaal afbetaald moest worden met afsluiten.

Nu gelukkig zijn we verder er goed van afgekomen op die overlijdens verzekering na.
Van de wao verzekering hebben wij nu aanspraak op gemaakt omdat mijn man volledig is afgekeurd, en dit gebeurde afgelopen februari, maar zeggen ze nu wel u had u al moeten melden twee jaar geleden toen u de eerste maand ziek werd, ja weet u van te voren dat je volledig afgekeurd gaat worden.
Ze gaan nu na of we recht op uitkering krijgen, bennen heel benieuwd zal wel een addertje onder het gras zitten dat ze er weer onderuit kunnen komen.

Wij zien het wel, maar wensen wel iedereen die tot zijn nek in de **** zit door dsb heel veel sterkte.

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

vandaag heb ik flink gebeld met diverse instanties. ook met de dsb want ik heb 1,5 jaar daar een hypotheek gehad en ben er gelukkig nog op tijd weg gekomen hoewel het mij ook opnieuw veel geld gekost heeft daar weg te komen. de arbeidsongeschiktheid verzekering die in 1x betaald moest worden kan echter pas na 5 jaar een keer afgekocht worden ( duur van de verzekering is 10 jaar) dus je raad wel hoeveel je er nog uiteindelijk van terug krijg.

maar goed ik kreeg als advies om toch mijn klacht in te dienen bij de dsb ook al ben ik er ruim 1,5 jaar geleden weg gegaan. en mijn eisen in de brief op te stellen en anders verdere stappen te ondernemen via de instanties die hier ook al mee bezig zijn.

kijk op:
www.afm.nl/klacht
en schrijf allen een brief naar de dsb, want het nu moet het over zijn met die mafia daar.

toonu2
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 19:24

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door toonu2 »

ook ik heb de uitzending gezien van radar over de dsb ik heb er een 2e hypootheek was eerst een doorl krediet en is omgezet in een 2e hyp maar ging van 19000 naar 27000 euro met een paar verzekeringen erbij waar ik niets van snapt , die head ik volgens mij al in me eerste hyp toen ik het huis kocht wat te doen , ik betaal me eigen en vermogen aan verz en weet niets van dit alles toon

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Piet »

Luuk Franke schrijft:
Je voelt het al, huis verkocht voor 200.000 euro en bleven dus met een rest schuld zitten van rond de 100.000 euro. Toen het koop contract via de notaris moest worden getekend moesten we bij de notaris tevens een akte van cessie ondertekenen. We werden hierdoor gedwongen daar anders de verkoop van ons huis niet door kon gaan. Dus wat doe je in zo'n geval je tekent.
Nu zitten we dus met een restschuld van, nu nog 80.000 euro en waar we via de cessie 885,- euro per maand moeten betalen wat wordt ingehouden via het salaris bij mijn werkgever.
Iedereen heeft recht op een bepaald inkomen, ook al zou de deurwaarder beslag leggen op je salaris.
Het bedrag waar je minimaal recht op hebt is de beslagvrije voet.
Bij dit bedrag mag je ook b.v. je ziektekostenverzekering bij op tellen.
Ook al teken je een akte van sessie, je hebt altijd recht op een bepaald inkomen zoals aangegeven in de tabel beslagvrije voet.
Hier de linken naar meer informatie over de beslagvrije voet :
http://www.kbvg.nl/index.php?id=135
http://www.kbvg.nl/fileadmin/nieuws_van ... 2009-1.pdf
DSB trekt zich hier niets van aan.
Accepteer dit niet en informeer naar de juridische mogelijkheden om via de rechter DSB op andere gedachten te laten zetten.
Accepteer niet zomaar alles wat DSB tegen je zegt, want DSB probeert je hun wil op te leggen.
Kijk wat de mogelijkheden zijn om van DSB af te komen.
Informatie kun je inwinnen bij www.hypotheekproblemen.net , ook voor gewone kredieten en bij [email protected] als je advocaten zoekt met DSB ervaring.

Groeten,
Piet

Willeke117
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 20:26

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Willeke117 »

Ik heb dan wel geen hypotheek afgesloten bij een van de onderdelen van de DSB bank maar ik heb wel een persoonlijke lening afgesloten.
Ik had een beleggingskrediet bij de Perelaer (ook DSB) en daarbij moest ik een verzekering afsluiten bij Hollands Welvaren. Dit was om een kapitaal op te bouwen om op het laatst de lening in te lossen. Het ging om een lening van €39.325,-- (afgesloten in 2000) en de looptijd was 20 jaar. Doordat de rente bijna iedere maand steeg dacht ik dat het beter was om het krediet om te zetten in een persoonlijke lening, want waar ik begon met ca. 300 gulden betaalde ik nu €368,- plus een verzekering van € 55,- per maand.
Het bleek dus dat ik na ruim 8 jaar betalen een bedrag voor aflossing had opgebouwd van € 4300,- (dat was dus niet al teveel).
Ik besloot dus om het krediet om te zetten in een pl voor 10 jaar.
Het bedrag wat ik had opgebouwd zou voor € 2500,- in de lening worden gestoken en de overige € 1800,- zou op mijn rekening gestort worden.
Dat was in september 2008. Ik hoorde verder niets en toen ik in november belde bleek dat er van de € 1800 die ik op mijn rekening zou krijgen gestort en nog slechts € 335 over was. Ik kreeg al verklaring dat - hoewel ik alle papieren in september had ondertekend - de verzekering niet eerder dan november opgeheven kon worden. Het restant - de € 1.500,- was verdwenen door de kredietcrisis.
Bij nadere inspectie van het contract wat ik kreeg bleek dat mijn lening nu € 62.499,60 bedraagt.
Er is 36.750,- ingelost op het oude krediet en tevens zijn er een overlijdensrisicoverzekering voor mijzelf en voor mijn echtgenoot in het contract opgenomen van resp. € 3.602,- en €5.804,-. Hierover wordt een kredietvergoeding berekend van €16.499,60.
Ik weet dit betreft geen hypotheek, maar dit is toch ook wel schandalig.

ronald47
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:16

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door ronald47 »

Het ergste vind ik dat ze je uitmelken met de rente van 5.2% naar 9,4 gegaan, terwijl overal de rente zakt gaat het bij de dsb juist omhoog en niet zo,n klein beetje.
kijk naar de spotjes ze lokken je met de mooiste rentes ,1 2 3 postkrediet beter is er niet, nou deze slogan is meer van toepassing :1 2 3 in de mangel levenslang ,nou never nooit meer iets van de dsb het zijn ras oplichters meer niet bah!

Groet Ronald
Laatst gewijzigd door ronald47 op 14 apr 2009 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

eelko00
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:58

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door eelko00 »

Hypotheek verloop.

Het verhaal is erg complex, maar hier dus een schets in het kort.

In 1995 kochten wij een woning voor F 195000,- (gulden).

In november 2002 hebben wij via postkrediet/DSB bank een 2e hypotheek afgesloten.
Dit voor een bedrag van € 38950,- Hierbij zijn ook 2 koopsompolissen verwerkt. De eenmalige inlegbedragen waren € 2569,- (ORV/CARDIFF). En € 6125,- (WOONCOFORD/CARDIFF).

In april 2003 gaf de DSB bank aan dat onze ING hypotheek veel voordeliger kon. De nieuwe hypotheek bedroeg € 139000,- . Hierin zaten weer 2 koopsompolissen van € 10046,- en
€ 6493,- (beide ORV/DSB leven). Naast deze hypotheek bleef ook nog de “kleine” DSB hypotheek lopen.

Juli 2005. De “kleine” hypotheek van de DSB en de “grote“ hypotheek werden samengevoegd tot 1 nieuwe hypotheek.
Hierbij werden ook weer 2 koopsompolissen afgesloten, namelijk: € 6493,- en € 10000,- beide ORV/DSB leven.


Telkens enthousiaste verhalen van de DSB adviseur. Binnen 2 dagen naar hun kantoor komen en je laten overbluffen door de DSB medewerker. Goedkoper kan niet werd gezegd en daarna gelijk tekenen.

Wakker werden wij ( ja inderdaad dom) naar aanleiding van de uitzending van Tros Radar.
Alles zo opgeteld hebben wij de afgelopen jaren voor ruim €40000,- aan koopsompolissen betaald.
Had de adviseur ons er op moeten wijzen dat wij al meerdere malen koopsommen bij diezelfde DSB hadden afgesloten?

De hypotheek is nu €199000,- en wij hebben ons huis de afgelopen jaren mooi opgeknapt.
De hypotheek heeft nu een variabele rente van 8 %.
Per maand zijn wij dus een hoop kwijt aan hypotheeklasten. Mede ook door een gekoppelde levensverzekering die ons per maand €206 ,- kost. Door extra te werken, zeer zuinig aan te doen houden wij ons hoofd boven water
Wat eerst een voordeel moest zijn is nu een maandelijks blok aan ons been.
Het verhaal is erg complex, maar hier dus een schets in het kort.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

eelko00
Iedere keer hetzelfde verhaal!
Maar heb je de DSB woordvoerder gehoord?
Jullie bestaan niet!Dat zijn allemaal verzinsels volgens DSB!
Direkt klacht indienen bij DSB,en contact opnemen met hypotheekleed-problemen.
Groeten Mattie

judi
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 22:19

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door judi »

Overeenkomst hypothecair Doorlopend Krediet DSB ad NLG 119.998,00 getekend op
27-11-2001. Geld direct beschikbaar.
Spaarverzekering werd afgesloten bij Hollands Welvaren.
Direct afgesloten en direct ingehouden premie NLG 25.809,- voor een ORV.


Inschrijving hypotheek DSB Financiering BV op 16-01-2002 bij notaris Vos van Dijk de Jongh te Dronten. Pas dan een kopie brief met een polisnummer van de ORV ontvangen. Blijkt een ORV te zijn met aflopende annuïteit bij Cardif welke was verpand aan de lening.

Door omstandigheden op 20-08-2002 tweede hypotheek bij SNS bank € 77.500,- ingeschreven.
Inlossing hypotheek DSB.

Brief voor afkoop spaarverzekering bij Hollands Welvaren en verzoek afkoop ORV bij Cardif ingediend omdat de lening reeds was ingelost en verpanding m.i. niet meer nodig was.

Bericht van Cardif dat DSB het verzoek moest indienen.
DSB werd benaderd, maar men wilde niet meewerken om de ORV af te kopen.

In een telefonisch contact met Cardif werd mij duidelijk dat DSB niet mee wilde werken i.v.m. de hoge provisie die ze anders terug zouden moeten geven aan Cardif.

DAS verzekering ingeschakeld. Pas begin 2006 nadat ik vanaf het belastingkantoor een email verstuurde (nadat de raadsvrouw die met de casus bezig was mij op het idee bracht om het zo te proberen) werd mij medegedeeld dat men het resterend bedrag in een lijfrente zou willen omzetten.

01-07-2006 Polis lijfrente ontvangen.
01-09-2006, 4 jaar na inlossen hypotheek bij DSB, restwaarde (waarde van dat moment) polis € 5.989,32 wordt op de lijfrentepolis gestort door Cardif. Waarde van augustus 2002 tot september 2006 n rook opgegaan doordat er niet werd meegewerkt.
Blijkt dus dat je een verzekering wordt opgedrongen waar je niet van af kan komen. En nu maar afwachten wat de waarde in 2011 op mijn AOW gerechtigde leeftijd voor waarde zal hebben.

Anita99

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Anita99 »

Lieve mensen,

mijn eerste opmerking die ik wil plaatsen is de volgende: open uw ogen en DENK.

Is het niet heel erg makkelijk om een bank als de DSB de schuld te geven van uw problemen nadat u ZELF voor alles heeft getekend? Sommigen hier geven aan geen verstand te hebben van al deze zaken en noemen dat als reden dat ze destijds maar getekend hebben wat ze voorgeschoteld kregen.
ONZIN! Jullie hebben met dollartekentjes in jullie ogen getekend omdat jullie niet verder keken dan die paar procent rentevoordeel die in de advertenties geboden werd. Had nou toch maar een paar tientjes neergelegd voor onafhankelijk hypotheekadvies! Maar nee, hebzuchtig zijn de meesten meteen de boot in gegaan met de eerste de beste die voordeel bood op de huidige financiering zonder ook maar twee seconden na te denken of even te bekijken of dit alles wel zo slim was.

En wat is het voor ******kermis in de uitzending van 13 april? Kun je zelf niet bedenken dat je woning niet opeens 4 ton waard is als je deze voor de helft hebt gekocht? En hoezo kreeg je een tweede hypotheek aangesmeerd? Je kiest toch zelf voor die aanbouw of die serre of wat dan ook? Had die man op tv wel een carport en jij niet? boo-hoo!


Ik geloof best dat alles niet allemaal even netjes is gelopen. Maar zal dit bij de Rabobank of de ABN wel altijd zo zijn? Ik betwijfel het. Het is nu wel lekker makkelijk om af te geven op de DSB omdat ze nu in de spotlight staan; maar is iedereen boos op de dsb of op zichzelf, omdat ze destijds net iets te snel hebben getekend en zich net iets te weinig hebben verdiept in de eventuele voorwaarden?!


Tot slot. Wat geweldig grappig dat die vent van die hypotheekleed site zonder blikken of blozen bij voorbaat 60(!)€ vraagt, nog voordat ze ook maar iets voor je hebben kunnen betekenen. :D

johdi
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2008 19:55

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door johdi »

In september 2007 hadden wij een afspraak met de DSB Bank en zaten daar voor een tweede hypotheek, en inderdaad zonder ons maar enige informatie te verstrekken werden daar gewoon even twee Cardiff ORV’s afgesloten! Zonder hier maar ook 1 woord over vuil te maken!


We hebben daarna gelijk de DSB gebeld en deze adviseur bij ons thuis laten komen tot onze verbazing zij deze dat alles op een misverstand beruste en het wel even teruggedraaid kon worden en ja met rente voor het teveel geleende bedrag, maar inmiddels zijn wij ongeveer 17 maanden! Later en is dit DSB varkentje hem gesmeerd en nergens meer te bekennen dan werkt hij hier en dan daar en dan is hij ziek of in bespreking, het bekende verhaal.

Inmiddels zijn wij in contact gekomen met een onafhankelijke adviseur Jelle Hendrickx, hij en zijn collega Koen Gerritsma heeft ons geholpen om weg te komen bij oplichters van de DSB!!!

Wij zitten nu alleen nog met Cardiff in onze mik, waar we hopelijk met dank aan deze uitzending vanaf kunnen komen.

Wij hebben inmiddels onze hypotheek veel hoger over moeten sluiten naar een andere bank waar wij veel meer vertrouwen in hebben. Dit ging helaas ook niet zonder slag of stoot er moest een hoop werk verricht worden om bij de DSB weg te komen.

Want zeg nu eerlijk als je naar een bank gaat voor een lening en/of tweede hypotheek en daarbij vertellen ze jou dat dit natuurlijk mogelijk is ‘’maar’’ dat dit u 12.000 euro gaat kosten! d.m.v. een koopsompolis die u af moet sluiten dan loopt u toch gelijk weg.

Veel succes allemaal!
Laatst gewijzigd door johdi op 14 apr 2009 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten