LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

TV is 5 jaar oud wat wil je nou gewoon pech

Pemad
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:40

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Pemad »

Vandaag is de monteur geweest. Inverters vervangen en nieuwe software.
Volledige coulance van Philips , geen kosten.
Dus netjes opgelost. Ik ben tevreden
groetjes,
Peter

gyilmaz
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2012 21:24

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door gyilmaz »

Hallo Allemaal,

Sinds kort begint mijn TV mankementen te vertonen. Ik heb een 47PFL9603D/10 model. Ik heb deze bij de Media Markt aangeschaft in mei 2009. Mijn televisie werkt nog wel maar ik ben bang dat het binnenkort ook voor mij over en uit is.

Hiervoor had ik een philips matchline die ik 20 jaar zonder mankementen heb gebruikt. Philips was wederom een logische keuze bij aanschaf van een nieuwe televisie. Ik heb EUR 1800 betaald ( rib uit mijn lijf was het ).

Eergisteren (12/08) langs Media Markt geweest waarop men doodleuk zeggen dat de televisie buiten de garantieperiode valt. De medewerker gaf aan dat er maar 2 jaar garantie wordt afgegeven. Enige vorm van coulance was er niet ( televisie is 3 jaar oud). Je schrijft een televisie toch niet zomaar in 3 jaar af? Uiteindelijk met Media Markt afgesproken dat er 13.08 teruggebeld zou worden voor het maken van een afspraak ( service aan deur).

Op 13.08.2012 werd er in de avond gebeld met de mededeling dat mijn beeldscherm defect zou zijn en dat de kosten EUR 475 zouden bedragen. "Beeldscherm kapot is een dure geintje meneer" was het antwoord die ik te horen kreeg. Ik werd boos omdat er een afspraak gemaakt zou worden om de diagnose vast te stellen. Meneertje van de reparatie wist aan de klachten omschrijving die ik kenbaar had gemaakt bij Media Markt dat het zou moeten gaan om een beeldscherm defect. Ik wilde service aan deur waarvan de voorrijkosten bekend waren ( dit was afgesproken ook met de medewerker ). Service aan deur was niet nodig omdat de klachten omschrijving genoeg was. Dat men te werk wil gaan op basis van aannames doet mij erg verbazen? Hoe kan je op deze manier het probleem vast stellen. Ik werk voor een commercieel bedrijf waarbij aannames niet worden gewaardeerd !! Wij zeggen dan altijd "Assumption is the Mother of all Fuckups". Vervolgens werd er een offerte opgestuurd naar mijn prive mail zodat ik erover kon nadenken.

Uit frustatie heb ik die dag een boze e-mail uitgezet naar Philips waarin ik het bovenstaande verhaal opnieuw heb uitgelegd. Vanochtend ( 14-08 ) heb ik antwoord gekregen of ik telefonisch contact op wilde nemen met Philips klantenservice. Rond 19.00 de telefoon gepakt en gebeld met de klantenservice van Philips. De vriendelijke medewerker wiens naam ik niet zal noemen wist mij te vertellen dat ik geen 2 jaar garantie op mijn tv had maar 1 jaar. Alle gekochte TV toestellen van philips voor 01.07.2009 heeft 1 jaar garantie. Alle TV toestellen na 01.07.2009 hebben een garantie termijn van 2 jaar. Dit staat ook vermeld in de algemene TV voorwaarden van Philips (gecontroleerd en het staat er echt)! Dit doet er bij mij niet toe omdat mijn toestel 3 jaar is. Toch interessant om te vertellen. Nu heeft die medewerker mij verteld dat ze geen coulance verlenen op de beeldscherm omdat de beeldscherm erg duur is ( de rib uit mijn lijf was ook er duur). Hij bevestigde de in ieder geval wel dat er vanuit aannames te werk wordt gegaan. Dit kreeg ik jammer genoeg niet schriftelijk bevestigd van de medewerker. Hij heeft mij wel een referentie nummer gegeven waarin dit in hun systemen vermeld staat.

Of ik dat nu moet geloven afijn,
Al met al ben ik vandaag niets opgeschoten. Ik heb die desbetreffende medewerker duidelijk verteld dat dit een staartje gaat krijgen. Mijn rechtsbijstand is inmiddels ingezet en is het nu maar afwachten. Ik heb deze topic via google gevonden en hoop dat nog meer mensen met zulke problemen hun verhaal posten.

B.T.W: Volgens de Nederlands/Europese Wetgeving hebben wij recht op een deugdelijk product hetgeen inhoudt dat we recht hebben op kosteloos herstel of tegen vergoeding van het arbeidsloon!! Ik houd er niet van dat Philips en Ecair spelletjes spelen met mensen! In Den Haag zouden ze een wetsvoorstel moeten indienen/aannemen dat op zijn beurt mogelijk maakt dat fabrikanten en verkopers niet meer dan EUR 750 mogen vragen voor hun TV-toestellen. Dan piepen ze wel anders !!

Probleem/klachtomschrijving voor degenen die nieuwsgierig zijn:
- linkerkant tv helder beeld / rechterkant beeld donker (zwart/grijs)
- dan valt de tv volledig uit en kan je deze niet meer aanzetten.
- spanning er vanaf ( 30 seconden reset ) spanning weer op en hij doet het weer.

Een enorm teleurgestelde Philips Consumer !!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

mogelijk maakt dat fabrikanten en verkopers niet meer dan EUR 750 mogen vragen voor hun TV-toestellen
Een soort VolksTV :wink: Misschien wil Emiel Roemer er wel iets mee.
- linkerkant tv helder beeld / rechterkant beeld donker (zwart/grijs)
Is dat continue of ook als de TV warm wordt ?

gyilmaz
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2012 21:24

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door gyilmaz »

Wat is continue? Nee in mijn geval is het 1 x in de week!
Meestal beginnen de problemen in de ochtend wanneer je tv voor het eerst weer aanzet.
Dus in koude stand vertoond de tv deze kuren!

fonky01
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2012 22:00

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door fonky01 »

Mijn TV heeft het ook begeven...wel audio en ambilight maar geen beeld!!
Type 42pfl9803H/10..werd door philips voor 3000euro verkocht begin 2009(02)
Ik heb philips consumer gebeld..het gratis nummer bestaat niet meer!!
Dan maar de 0900..10cent per min..Man aan de lijn gekregen,mijn verhaal verteld en de gegevens doorgegeven.
Gelukkig had ik deze bij de hand omdat ik vantevoren dit forum had gelezen.
Ik word binnen 24uur teruggebeld door een monteur,met eventuele opgaaf van kosten.
ik zei tegen die man:ik hoop niet dat ze met een vette rekening komen,want anders hebben we een probleem.
Nu ik het forum helemaal heb doorgelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ze het eigenlijk voor niks moeten
maken..het is binnen de regeling van 4 jaar namelijk!!
Nu maar even afwachten..valt het tegen dan gaan we in de aanval.
Jullie horen nog van mij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

het is binnen de regeling van 4 jaar namelijk!!
Welke 4 jaar regeling ?

PSchurink
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2012 09:59

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door PSchurink »

Hallo,

ook ik ben de ongelukkige eigenaar van een Philips, de 42pfl9664.

Deze is gekocht eind 2009 en eind 2011 had de tv al last van flikkerend beeld. Beeldscherm is vervangen, maar voordat dat gebeurde werd er eerst een update uitgevoerd...hielp niet vandaar de reparatie. Nu , na 8 maanden na de reparatie heb ik dus ook last van zwart beeld maar wel geluid en ambilight.
Philips gebeld en dit gemeld. Ik word gebeld door een monteur voor opgave van kosten...Die kosten wil ik dus niet...want de levensduur van een nieuw scherm kan toch niet 8 maanden zijn. Ga ook iig contact opnemen met de rechtsbijstand, maar wellicht heeft iemand nog andere tips. Voor deze tv voor zo veel geld vind ik dit wel erg triest en laat maar weer zien dat Philips toch niet zo'n goed merk is..Op de vraag wat de levensduur van zo'n tv moest zijn antwoorde Philips dat dit toch wel zo'n 7 jaar mioest zijn...

wordt vervolgt...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik word gebeld door een monteur voor opgave van kosten...Die kosten wil ik dus niet...
Ga ook iig contact opnemen met de rechtsbijstand, maar wellicht heeft iemand nog andere tips.
Misschien eerst even afwachten wat de kosten zijn ? :wink:
laat maar weer zien dat Philips toch niet zo'n goed merk is..
Welk merk TV is probleemloos en kom je hier niet tegen dan ?

RuthF
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2012 23:37

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door RuthF »

Ook wij zaten vanavond voor een TV model 42PFL9632D/10 met wel geluid en ambi, maar geen beeld. Na dit ingetoets te hebben in google kwam ik op deze site van Tros Radar waar ik tot mijn teleurstelling heb moeten lezen dat dit probleem bij de Philips TV heel veel voorkomt en we dus te maken hebben met een productiefout. Ik heb het probleem bij Philips zojuist gemeld. Met de vraag :Graag hoor ik van u hoe de tv gerepareerd kan worden en of er kosten aan verbonden zijn.
En met vermelding dat ik het op dit forum heb geplaatst. Laat vervolg weten.

19wilhelmina54
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2012 23:45

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door 19wilhelmina54 »

Venray 14-10-2012

Onze Philips lcd amberlight serie nummer 19703 PH 42 PFL 9703D/10 tv gekocht op 2 oktober 2008, vertoond sinds enige dagen groene strepen over het beeld! Volgens navraag bij de winkelier en internet is onze panel stuk, volgens deze winkelier kan dat niet verholpen worden? en kunnen wij de tv afschrijven, onze vraag is waar kunnen wij terecht met deze klacht, en kan deze klacht alsnog verholpen worden . Het kan toch niet zo zijn dat deze LCD tv van ruim € 2400,00 naar vier jaar al afgeschreven is.
Kunnen wij nog op coulantie van Philips rekenen? wie heeft hier meer ervaring hiermee.

Wij zijn een jaar verder 16-11-2013 en vandaag heeft de tv het helemaal begeven het was steeds aan/uit en het ging een paar dagen goed, maar sinds vandaag is het gedaan met de tv bij het opstarten was het hele beeld groen en wilde niet meer aan. Dus deze tv kan de vuilnisbelt op. Een reparatie van ongeveer € 400,00 voor deze slechte tv vonden wij teveel. Een ding weten wij zeker na alle klachten op deze forum gelezen te hebben van serie televisies KOPEN WIJ NOOIT GEEN PHILIPS MEER.
Laatst gewijzigd door 19wilhelmina54 op 16 okt 2013 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

hhaleendertse
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2012 21:33

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door hhaleendertse »

Ook ik heb vanavond hetzelfde probleem: een TV model 42PFL9632D/10 met wel geluid en ambi, maar geen beeld. Via google kwam ook ik op deze site en heb moeten constateren dat Philips een inferieur product op de markt heeft gebracht en weigert haar verantwoordelijkheid te nemen. Auto's worden teruggeroepen en coulance regelingen zijn heel normaal. Zeker als volkomen duidelijk is dat er sprake is van een veel voorkomende productiefout binnen de verwachte levensduur van het product of onderdeel. Een dergelijke fout hoort niet voor rekening van kopers te komen. De levensduur van een LCD van 2.000 euro kun je niet op 1 of 2 jaar stellen. Niemand zou in dat geval een dergelijke uitgave doen. De verwachte levensduur van zo een duur apparaat ligt waarschijnlijk eerder op 8 tot 10 jaar. Het is zeer teleurstellend dat een NL bedrijf als Philips zich zo laat kennen. Hoe zou hun track record zijn bij de medische apparatuur die ze leveren?

Inhoudelijk: de tv heeft het jaren goed gedaan, tot we de zij aan/uitknop zijn gaan gebruiken.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Inter »

Wel een beetje off-topic maar ik heb de 32pfl9604 .Ook uit 2009 dus .
Bij het opstarten gaat die vaak ( niet altijd dus ) flikkeren .Uit en aan en dan is het weer goed maar toch heel slecht dat je dat nu al zulke problemen hebt .

xirden
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:28

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door xirden »

Ook hier problemen met Philips TV toestel type Aurea 42PFL9900D, aangekocht in juli 2008, in de personeelswinkel van Philips zelf.

Op 8 november trad het beruchte "geen beeld, wel geluid" fenomeen op. Een zoektocht op het internet bracht me op dit forum.

Op 9 november heb ik naar de klantendienst van Philips gebeld om een dossier voor herstelling te openen. Men vertelde me dat de lokale erkende hersteller me zou contacteren voor verdere afspraken.

Op 12 november belde de lokale hersteller me op: geen bekend probleem, geen gratis herstelling, herstelkosten 280 euro, exclusief transport van het toestel. (40 euro voor ophaling + 40 euro terugbrengen, exclusief BTW). Pardon? De erkende hersteller blijkt op 2km van mijn huis te zijn en trouwens, ik dacht dat toestellen groter dan 37" aan huis hersteld werden (zie website Philips)???

Diezelfde dag de klantendienst van Philips opnieuw gebeld met verwijzing naar dit forum en de voorbeelden waarbij gratis hersteld werd, ook buiten de garantieperiode en of ze weet hadden van een coulance voor bestaat (had ondertussen dit forum gelezen). Bij de klantendienst had men geen weet van een coulance voor dergelijk defect en raadde me aan om zelf een andere erkende hersteller te bellen?!?!

Ik begon echter onraad te ruiken en heb dan tegelijk een het formulier op de website van de klantendienst ingevuld.

Op 15 november krijg ik bericht dat ze het geval gaan voorleggen aan hun management en dat ik binnen een paar dagen antwoord kon verwachten.

21 november, nog niets gehoord dus vraag ik zelf voor een stand van zaken. Het antwoord volgt snel: "Er is in een aantal gevallen in het verleden voor dit defect een uitzondering gemaakt bij de reparatie, zoals u ook aangeeft in uw email. Na een aantal jaar wordt deze uitzondering niet meer aangeboden. Philips biedt voor uw toestel helaas geen kostenvrije reparatie meer aan. Ik heb ook contact opgenomen met "hersteller XYZ" over het genoemde bedrag voor de reparatie. Hieruit bleek dat de kosten voor de reparatie van uw tv boven het genoemde bedrag zijn, maar de reparaties vanuit Philips het bedrag van €280,- niet mogen oversteigen."

Diezelfde dag, stuur ik vastberaden een bericht terug met de vraag waarom Philips willekeur hanteert in hun beleid in hetzelfde defect voor toestellen van dezelfde leeftijd nu weer een gratis en dan weer tegen betaling laat herstellen.

22 november, antwoord van Philips:
"Er is in de behandeling van de klanten door Philips op geen enkele wijze sprake van willekeur. Stuk voor stuk worden alle klachten serieus bekeken en wordt er gezocht naar een oplossing, zoals we dat ook samen met u proberen te doen. In uw situatie heeft uw toestel een defect waarvoor tot een jaar geleden een beleid van coulance gold, die termijn van coulance is echter verstreken. Om u toch tegemoet te komen bieden "hersteller XYZ" en Philips u daarom tegen een gereduceerd bedrag van € 280,00 deze reparatie aan. Meer kunnen wij in dit geval helaas niet voor u doen."

Gesterkt door het geval van hetzelfde toestel van Peter (Pemad, post 6 augustus in deze thread), reageer ik met dit als voorbeeld, erop wijzend dat het onmogelijk is dat hun coulance 1j geleden is afgelopen terwijl er nog duidelijk gratis herstellingen buiten garantie voor dit defekt worden verleend en er weldegelijk sprake blijkt te zijn van willekeur. Opnieuw vraag ik transparantie omtrent de criteria voor het al dan niet toepassen van hun coulance regeling met het verzoek een eerlijke en gelijkaardige behandeling te krijgen.

Diezelfde dag, ontvang ik het volgende antwoord:
"In antwoord op uw schrijven waarin u ons vraagt naar de coulanceregeling bericht ik u dat er niet zoiets bestaat als een vast omlijnde "coulance regeling". De definitie van het woord coulance laat al niet toe dat er sprake kan zijn van een "regeling" bij coulance. Om die reden heb ik gesproken over het coulance "beleid" van Philips. Coulance wordt in dat geval betoond wanneer dit redelijk of billijk of volgens Philips in de redelijke lijn der verwachtingen mag liggen, het is een rekbaar begrip dus. Van volledige coulance kan in uw geval geen sprake van wanneer u aan Philips vraagt om een televisie die u in 2007 heeft aangeschaft nog aan het einde van 2012 kostenloos te laten repareren. De coulance bestaat er voor ons in dit geval in dat wij u aanbieden u een gereduceerde prijs voor de reparatie te laten betalen."

23 November, ik reageer met de verwijzing dat Philips een aantal feiten door elkaar aan het halen is (mijn toestel is niet van 2007 + het is jonger dan andere toestellen waarvoor wel de gratis herstelling werd verleend).

Het blijft stil tot 28 november, waarop ik zelf een verzoek om reactie naar Philips stuur. Uiteindelijk volgt diezelfde dag dit:
"Bedankt voor uw e-mail. Ik heb begrepen dat u er niet mee eens bent met onze beslissing.
Middels deze wil ik u informeren dat dit de definitieve beslissing is van Philips.
De prijs van €280, is niet de daadwerkelijke prijs van uw reparatie, die is namelijk hoger.
Philips heeft begrip voor uw situatie en wil daardoor met u de kosten van de reparatie delen. Uw gedeelte van de kosten is dan €280,-.
Mocht u kiezen voor de reparatie volgens de besproken prijs dan kunnen wij deze procedure voor u starten."

Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm ontgoocheld ben, ten eerste dat zo'n duur TV toestel het na amper 4j begeeft en ten tweede dat je je als klant zo onheus, willekeurig en ontransparant behandeld voelt. Zwaar zwaar zwaar teleurstellende kwaliteit van het product en service van dit bedrijf.

Wordt vervolgd...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ook hier problemen met Philips TV toestel type Aurea 42PFL9900D, aangekocht in juli 2008, in de personeelswinkel van Philips zelf.
Inmiddels wel bijna 4,5 jaar verder (twee keer de garantieperiode) , hoe lang coulance wil een mens tegenwoordig hebben :?

xirden
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:28

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door xirden »

bprosman schreef: Inmiddels wel bijna 4,5 jaar verder (twee keer de garantieperiode) , hoe lang coulance wil een mens tegenwoordig hebben :?
Het punt is dat dit een kwaliteitsprobleem is wat door talrijke voorbeelden op het net (niet enkel dit forum) duidelijk is. Bovendien is de afhandeling van Philips willekeurig. Ik ben gegaan van
1) geen gekend probleem en weet niet of er coulance is
2) geen coulance
3) oorspronkelijk wel coulance maar al meer dan een jaar geleden stopgezet
4) nog coulance maar 280 euro eigen kosten + 80 euro excl BTW voor transport van in totaal 4km terwijl Philips belooft om toestellen > 37" aan huis te repareren.

Ik hou er niet van aan het lijntje te worden gehouden. Bovendien lees ik reacties over van toestellen die even oud of ouder zijn en kosteloos hersteld worden voor dit probleem (sommige zelfs 3 maand geleden nog).

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door koektrommel »

Onbegrijpelijk de prijzen die Philips rekent. Zelf ook last gehad van een defecte tv en ook geconfronteerd met de prijzen die Philips hanteert. Dacht het niet!

TV elders laten repareren, was zo rond de 100 euro kwijt dacht ik. Middagje kwijt geweest en toen kon ik 'm weer ophalen. Dat is nu dik jaar terug, werkt nog steeds prima en veeeeeel sneller dan dat ik het via de winkelier had gedaan.

Was bij een adresje in Rotterdam waar een kennisje mee kwam. Geen idee meer welke, zal het weer even moeten opzoeken. Later ook nog een kabelontvanger gebracht ter reparatie. Lijkt wel of de kwaliteit van tegenwoordig zo slecht is dat het maar een jaar of 3 mee mag gaan. Belachelijk ook dat Philips dit alsnog niet onder coulance repareert voor hen die het geluk hebben gehad de garantieperiode te overleven. 280 euro voor coulance vind ik trouwens geen coulance meer trouwens, maar dat terzijde.

Achteraf gezien was mijn Aristona televisie toch beter. Die heeft het ruim 14 jaar volgehouden, alvorens ik 'm weggaf en mn huidige aanschafte. Zo'n dikke beeldbuis uit de jaren '90 ergens... 1000x maal beter lijkt het wel.

Een andere ouwe tv doet het nu na meer dan 30 jaar nog steeds. Klein zwart/witje in de slaapkamer met een klok en radio erin. Ook Philips dacht ik, maar wat voor eentje ! Doet nog dagelijks dienst.

Jazzy84
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2012 19:53

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Jazzy84 »

Ook ik heb een Philips aangeschaft in juli van 2009 (42pfl8404). TV viel zomaar uit en zoals verwacht was de voeding stuk. Kosten: 190 Euro. Ik ga er van uit dat ik nu weer een poos vooruit kan. Wel jammer dit want ik ben ook het oude Philips gewend waarbij televisies het 20 jaar zonder problemen blijven doen. Ook mijn Philips internetradio vertoont kuren, er zit belachelijk slechte software op. Ze zouden hier nog op terugkomen, maar nog niks gehoord.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel jammer dit want ik ben ook het oude Philips gewend waarbij televisies het 20 jaar zonder problemen blijven doen.
Reken het eens terug in uren, hoe lang een TV vroeger aan stond en tegenwoordig.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Barman »

bprosman schreef:
Ook hier problemen met Philips TV toestel type Aurea 42PFL9900D, aangekocht in juli 2008, in de personeelswinkel van Philips zelf.
Inmiddels wel bijna 4,5 jaar verder (twee keer de garantieperiode) , hoe lang coulance wil een mens tegenwoordig hebben :?
Sterker nog, sinds wanneer betekent coulance gratis en is het een recht geworden?

Gesloten