Ik heb alles ontvangen.. dat wel.
Maar het zit hem juist in het niet terugstorten van het geld van de geretourneerde artikelen!!!
Ik belde erover op en men zei dat het verrekend werd met de nieuwe bestelling die ik had geplaatst.
Ik had inderdaad een nieuwe bestelling geplaatst.
Deze heb ik ook gehouden.
Maar...ik zit allang over de 30 dagen en nog steeds geen geld retour!!!
Ik ga weer bellen
Bij veel berichten in dit topic staat: waarom heb ik niet vooraf een check gedaan, dan had ik in elk geval die ellende niet.
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je vooraf een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg);
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl.
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 30% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Ook wij kregen te horen dat ons geld niet werd teruggestort omdat het pakket niet bij hen was aangekomen. DHL gebeld, bevestiging van aflevering gekregen en Sportcheck weer gemaild. Ondertussen toch wel vette stress door alle negatieve berichten over Sportscheck. Toch geprobeerd vertrouwen te houden. En ja, hoor ons geld is teruggestort, heel snel na ons verzoek! Wellicht hebben zij besloten hun leven te beteren...na alle negatieve berichten.