LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC pest zijn trouwe klanten weg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

moet je even beter lezen wat er staat help desk upc laat me niet huilen die hebben er geheel geen verstand van van daar dat ik het over een vriend had en niet over me zelf ik zelf heb glas vezel en geweldig 100 keer beter dan upc en snel heid 100
mib en up 100 kan je van dat bedrijf niet zeggen



en raar vandaag voor het eerst er op en je weet het gelijk goe te vinden
off is het weer een andere naam voor ............. off ................

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

oh dan is de kabel niet goed die naar de box loopt me toko hij heeft er een cat 6 kabel tussen zitten
:lol: jolanda77, je vriend vraagt er dan ook om hoor, een cat6 is een netwerkkabel en geen coax. geen wonder dat de box niet goed werkt. hij kan beter een goede coax12 met goede metalen connectoren aanschaffen. en wat voor een wandcontactdoos heeft hij? is die al eens vervangen? is het het eerste aansluitpunt dan word hij kosteloos door UPC vervangen.

@michel,
zo zie je maar weer dat henri en mijn verhaaltjes toch weer uitkomen he!!!
bovenstaand is duidelijk een van de gevallen waar ik het eerder over had. :wink:

dat de helpdesk absoluut een probleem is heb je volkomen gelijk in. het hele script is niet goed, dat heb ik ook al vaker aangekaart. maar ja het is een protocol waar alle providers mee klooien. ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat het zo werkt, als het script goed zou zijn had ik ook niet zo veel onnodige ritjes hoeven maken.

toch moet ik toegeven dat de helpdesk wel een gedegen opleiding krijgt voor ze ook maar 1 telefoontje mogen beantwoorden. wat daarna gebeurd? ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat er heel erg veel verloop zit en veel externe callcenters die echt van alles verzinnen.( Draait u de kabel eens los van het modem en blaas even in de connector, of draait u het kabeltje eens om) en meer van die onzin. als ik dat hoor dan maak ik er altijd een melding van.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

oeps........ik ben zowaar hulpvaardig :( :lol: :lol:

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

raar dan nu heeft ie een andere box gekregen en het werk wel goed
maar ja ik zelf vind het een balle bedrijf geef mijn maar glas vezel werkt geweldig
en nog sneller ook en beld is ook beter dan upc **** meer kan ik er niet over zeggen

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

glasvezel is sneller, beter wil ik niet zeggen. dat hangt van bepaalde factoren af.
beeld beter? hmmm lijkt me stug, of je moet via de kabel altijd een zwak signaal gehad hebben. dan zou het kunnen.
ben in ieder geval blij dat je tevreden bent. houden zo. :D

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

juist en daarom heb ik dat bedrijf er ook uit gegooit veel storing internet telefoon en tv was niet normaal tot nu toe geen storing gehad spullen netjes geplaast daar glashart ik ben super blij dat ik het heb kan je van de snel heden niet zegen van upc ik had 60 mib van ze maar ik kwam niet boven de 45 mib uit kabel in de tuin moest worden ver vangen zijden ze maar ja meer mensen zitten hier nu op glas vezel en ik hoor aleen maar goede berichten hier in de buurt er over

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

jolanda77 schreef:juist en daarom heb ik dat bedrijf er ook uit gegooit veel storing internet telefoon en tv was niet normaal tot nu toe geen storing gehad spullen netjes geplaast daar glashart ik ben super blij dat ik het heb kan je van de snel heden niet zegen van upc ik had 60 mib van ze maar ik kwam niet boven de 45 mib uit kabel in de tuin moest worden ver vangen zijden ze maar ja meer mensen zitten hier nu op glas vezel en ik hoor aleen maar goede berichten hier in de buurt er over
Jolanda leg eens uit hoe het gaat om een coax kabel en een glasvezelkabel aansluiting in huis te hebben?welke buurt praat je over?
ikzelf vin 25 Mb meer dan genoeg:) Greetings H

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

@ Renegade66 en Henri42

Inlands eiken bord voor het hoofd gespijkerd zeker. In dit topic gaat het niet over kabeltjes en zinloos geschrijf over hoe goed UPC wel is. ! Maar over een NIET functionerende HELL desk!

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jolanda77 »

gewoon henrie men gooit de straat open en leg er glasvezel neer en als ze je dan aan sluiten dan gaan ze met een tunnel boor door je tuin naar de meterkast en daar sluiten ze de spullen aan dan glas veze en coax staan los van elkaar
en het gaat om in dordrecht dit is alemaal aangebracht door glashart
dus glasvezel en coax staan los van elkaar
en moet zeggen geen klachten tot nu toe kan je van de balle berijf niet zeggen
wees gegroet met uw upc balle bedrijf

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

mmichel schreef:@ Renegade66 en Henri42

Inlands eiken bord voor het hoofd gespijkerd zeker. In dit topic gaat het niet over kabeltjes en zinloos geschrijf over hoe goed UPC wel is. ! Maar over een NIET functionerende HELL desk!
oeps Michel gaat door het lint :),
dat helpdesken niet werken evenmin als klantenservices was iedereen wel duidelijk, zie oa de hype van Youpie.
upc is niets beter en slechter dan hun mede providers, misschien is alles wat een grote pot nat,ook hun klantenservice werkt via nietszegende lange wachttijden.
Michel haal af en toe eens adem, diep door de neus inademen en door de mond uitblazen :) :? :|

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

michel heeft een persoonlijkheids probleem denk ik.

ik geef antwoord op iemand anders op een nette manier, welliswaar met een knipoog maar ok.

vervolgens geef ik toch heel netjes antwoord aan michel en ik geef hem zelfs nog gelijk met zijn relaas.

het is overduidelijk dat jij een dikke betonplaat voor je harses hebt michel.
je bent gewoon op een confrontatie uit. dat is toch overduidelijk.
het is jouw topic, maar het is niet jouw forum. als blijkt dat wij niet volgens de regels opereren waren we allang gewaarschuwt en de berichten verwijderd.

ik heb me nu vooral netjes gedragen en dat verwacht ik ook van jou.
zo niet dan je eigen arm ff gebruiken voor je weet wel...........

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Ach ik zal de verstandigste zijn een ieder die dit topic leest mag zijn conclusies trekken. Staat helemaal vrij.
Maar zal toch even mijn tweede bericht herplaatsen wat ons bij de kern van het topic brengt en niet de futiliteiten over kabeltjes en lintjes et cetera, die sommigen onder ons voor waarheid aannemen.


Nogmaals:

Wat doet UPC behalve de webcare teams inzetten om de "imago"schade te beperken.

Vergeet niet dat er heel veel mensen, klanten, levende wezens met een computer gebruik (moeten) maken van het internet.
Deze personen vinden de weg naar deze fora veelal niet.
Blijven die gewoon in de molen hangen totdat ze na een jaar wegkunnen? Of zeggen die tussentijds UPC de wacht aan?!

Vooral die (c)(z)ombipakketten zorgen voor veel klanten, maar ook veel klachten qua facturatie, installatie, snelheidsproblemen, enz..

Procentueel gezien zal het meevallen maar gelet op het aantal klachten zijn het er teveel die murw bij hun provider weghollen! Vanwege de "HELPDESK""en het onvermogen/de onwil van een bedrijf zoals UPC om jouw probleem op te lossen.

Veel van de mensen rommelt maar door, "ach ben er aan gewend dat het beeld wegvalt", en o ja internet is traag maar ze kunnen er niets aan doen enz.....gelukkig kan ik wel af en toe mailen.

Een helpdesk HELPT niet, sterker nog ze werken je vaak tegen omdat het script nu eenmaal zo is. Daarbij maakt het niet uit of je nu al 4 maanden problemen hebt of niet, jij bent klant, jij bent lastig, jij hebt te luisteren, jij moet betalen, jij moet gewoon wachten totdat wij UPC eens tijd hebben om het e.e.a. op te lossen, jij maakt maar een nieuwe afspraak indien we toch niet komen, jij blijft maar weer thuis wachten, jij krijgt je beloofde vergoeding wel toegezegd maar nooit betaald, jij bent een nummer, een case, geen mens.

En wij van UPC? Wij hebben alles zo dichtgetimmerd dat het gewoon onmogelijk is een fatsoenlijke service te krijgen indien dat nodig is.

Dus is er inmiddels al wat verbeterd?

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Een greepje uit de doos :

Bij een bekende van me die UPC heeft staan TV, TELEFOON, INTERNET. We schrijven september 2010!
Ja deze kennis zit nog even vast aan zijn contract. UPC was zo aardig om een upgrade aan te bieden vlak voordat de jaar termijn die geldt voor het opzeggen van diensten verliep. Zit je er weer een jaar aan vast, goed hé.

De facturatie gaat om de 3 maanden fout, het internet lag er weer eens uit.. kan gebeuren zou je denken. Bellen met de helpdesk, wel mobiel want de telefoon deed het ook niet.

Na 20 minuten al een mens aan de lijn, die al een monteur kon inplannen na 6 dagen. Prima!

De desbetreffende dag, monteur.. ander modem klaar.. 15 minuten.

Internet deed het telefoon deed het ..... één uur...... toen was het over.

Weer bellen met de helpdesk, "ja eeeeuh over twee dagen een monteur.. "

Goh dan al?

Wachten.. wachten.. wachten.... tring!
Ah monteur dezelfde die 2 dagen geleden ook al geweest was, nu waren opeens de kabels niet goed meer... ach kan gebeuren.. van abbonee-overnamepunt af alle kabels vervangen.

Telefoon doet het weer internet doet het weer.........ja ......2 uur.. toen weer niets!

Weer de helpdesk gebeld en na 15 minuten ( let wel we bellen mobiel ) een mens aan de lijn, ja een echt mens.
Hij heeft toen de "helpdesk" gebeld en geeist dat de monteur subiet nog maar een keer de boel kwam nakijken.

Uurtje later triiiing... De monteur.. hij doet het niet?.. Kennis zegt nee..... Monteur: oh ik pak even een ander modem... ( wéér een ander modem...? )

Aangesloten doet het niet... hij bellen.. rebooten en ja hij doet het weer... testen testen ok mooi telefoon en internet doen het weer.

Mooi afgetekend doet het weer........ ja even.... valt weg komt terug valt weg.. en toen niets meer.

Weer "helpdesk gebeld" antwoord: het is vrijdag dus maandag pas weer monteur ...
Kennis loopt nog niet niet rood aan, stoom kon nog redelijk afgevoerd worden.. dus hij semi kalmpjes... ok maandag dan.. ( kost een paar vrije dagen!!! maar toch... dan heb je ook niets)

Maandags tring!!! .... Een andere monteur en wat komt ie doen Ja ja ja ja.. modem vervangen. PAS HET DERDE en de kabels ook al vervangen noem maar op... Stug doorgaan jongens... er zal vast wel één goed modem in de kofferbak liggen, alleen het is ff zoeken welke... maar ok vervangen en hij bellen iets met activatie... rebooten en ja hoor telefoon en internet..

Nou bedankt.. ja... maar...... 's avonds pling! Geen telefoon en geen internet... Was al te laat, dus de volgende dag gebeld

"Helpdesk" gebeld, na 10 minuten.. een mens aan de lijn, nou nou... das snel, maar wacht ff het hele verhaal weer uitgelegd 15 minuten verder... over 10 dagen.. kunnen wij een monteur..............

Volgens mij knapte er toen iets... Niet verwonderlijk ook, Op het werk is die kennis compleet over de rooie naar huis gereden, het modem gepakt op hoge poten naar een UPC winkel ( ja die bestaan ) gereden. Modem op de balie neer geplant fijn alles uitgelegd en erop gestaan dat er NU wel een goed modem meegegeven werd. Is ook gebeurd, ze moesten ook nog bellen naar iemand binnen UPC om het modem bekend te maken is gebeurd...


Sindsdien doet de verbinding het weer.. Zowel telefoon als ook internet. de TV valt af en toe wel weg maar dat nemen ze maar voor lief.


bedankt voor de "HULP"

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tennis »

Wij gaan toch hier niet nu boeken schrijven!! :twisted: :mrgreen:

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Ben je gek :lol: ! Hoogstens een gedigitaliseerd stapeltje faxen

stofzuigertje

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De beste manier is UPC opzeggen en even later opnieuw afsluiten, liefst onder naam van partner want nieuwe klanten worden beter geholpen!

Dus 2x administratie voor UPC omdat dit de makkelijkste methode is om van niet oplosbare problemen af te komen is.
Dus zorg dat je partner een rekening op haar naam heeft en misbruik de meestal voordelige welkoms aanbiedingen als nieuwe klant.
Zo pak je de slechte Service terug van UPC en je hebt nog voordeel ook.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

beste michel,

ik zal nog eens een poging wagen.
Sindsdien doet de verbinding het weer.. Zowel telefoon als ook internet. de TV valt af en toe wel weg maar dat nemen ze maar voor lief.
mag ik vragen, valt het beeld weg van analoog of digitaal?
als het beeld wegvalt is dan ook internet en telefonie weg?

als het beeld van digitaal wegvalt kan het een probleem met de mediabox zijn, je kunt proberen om die een software upgrade te geven en daarna even terug te zetten naar fabrieksinstellingen. als dit niet helpt dan moeten ze een andere box hebben. hebben ze wel een coax12 kabel aangesloten? dit kan ook een oorzaak zijn.

leftfoot
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2010 16:45

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door leftfoot »

Ook ik ben, als gehandicapte, al 10 jaar een trouwe UPC-klant. Zowel met internet, digitale TV als (vaste) telefoon.
En dat ging prima, maar langzamerhand slopen er "storingen" in.
Dus bellen, tegen belvergoeding etc, maar ja... overal kan wel eens iets fout gaan.
Tot afgelopen vrijdag het echt mis ging.
Er was helemaal geen signaal meer, geen telefoon, geen internet en geen TV, noch digitaal, noch analoog.
En de modem gaf ook volledig "blank".

Dus bellen via mobiele telefoon ( via andere provider) om storing door te geven.
Krijg je te horen, dat je via het nieuwe keuzemenu ( nog klantvriendelijker) kunt kiezen tussen storing van TV ( keuze 1) of storing van telefoon/internet ( keuze 2 ).
Nu deed niets het, dus gegokt op keuze 1.
Na 16 minuten ( á 10 ct. per minuut plus kosten mobiele telefoon ) werd het irritante muziekje afgebroken en kwam een dame aan de telefoon.
Haar medegedeeld dat niets het meer deed en gezien de ruime storingskeuze haar maar gekozen.
Vervolgens werd gevraagd of de TV het deed, deze het analoog deed en zo niet of ik de kabels wilde verwisselen om tot controle te komen.
Wenst dat niet, aangezien ik, gezien de handicap, hulp moet vragen dat uit te voeren.
Inmiddels had ze wel gezien dat in de buurt meer modems uitgevallen waren, maar verzocht mij bij de buren te informeren of ook zij last van storing hadden.
Kon dat om 2 redenen niet.
Ten eerste de al aangeven handicap en ten tweede was er niemand thuis omdat iedereen werkt.
Vervolgens werd een afspraak gemaakt met een monteur, die maandag langs zou komen, maar waarschijnlijk door mijzelf zou moeten worden betaald.
Helaas was eerder niet mogelijk.
Na al deze poespas kwam een opmerking dat het ook doorgegeven zou worden aan een afdeling storing en als die tot de conclusie kwamen dat het een algemene storing zou zijn, zou er dezelfde dag nog een monteur dit komen oplossen.
Zou dit zo zijn krijgt u bericht dat Uw monteursafspraak voor maandag vervalt.
Pffff... na 30 minuten eindelijk de storing door kunnen geven.
En 10 minuten later??
Ja hoor, bleek een algemene storing te zijn.

Het klopt, UPC loste het dezelde dag op.
Maar om een algemene storing aanhen door te geven kost heel veel moeite, tijd en geld.

Helveet
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:28

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Helveet »

Ik zit al vele jaren bij UPC, de laatste jaren met alles (TV, Internet en telefonie). Altijd behoorlijk tevreden geweest, klachten zijn vrijwel altijd snel opgelost. Ja, gemiddeld 2 keer per jaar heb ik de helpdesk nodig. Als je een goed tijdstip kiest kom je er binnen 10 minuten door, bij sommige tijden kan het zeer lang duren.

Aangezien ik zelf bekend ben met de materie wordt ik eigenlijk meestal goed en snel geholpen. Soms moet je wat overredingskracht gebruiken en wat meedenken, maar ik heb weinig klachten. Alleen met mijn verhuizing ging het niet goed, en heb ik bijna 2 weken zonder gezeten (ondanks dat ik het tevoren had aangegeven en geregeld). Ik heb voor deze tijd een ruime vergoeding gekregen (na enig zeurwerk en een brief schrijven).

Ook de nieuwe HD-mediabox met recorder ging prima. De eerste klachten m.b.t. vele benodigde updates zijn inderdaad verholpen door de kabels te vervangen (zoals de helpdesk al vertelde). Internet is soms niet erg snel, maar wel stabiel (valt nooit helemaal uit).
Al met al geef ik UPC toch een dikke 8 voor de kwaliteit en de service. Nu kan het zijn dat ik veel geluk heb gehad, maar vrijwel iedereen in mijn omgeving heeft dezelfde ervaring....... Hebben wij geluk, of jullie pech?

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Helveet schreef:Ik zit al vele jaren bij UPC, de laatste jaren met alles (TV, Internet en telefonie). Altijd behoorlijk tevreden geweest, klachten zijn vrijwel altijd snel opgelost. Ja, gemiddeld 2 keer per jaar heb ik de helpdesk nodig. Als je een goed tijdstip kiest kom je er binnen 10 minuten door, bij sommige tijden kan het zeer lang duren...................... <knip>

....................<<plak>>
Al met al geef ik UPC toch een dikke 8 voor de kwaliteit en de service. Nu kan het zijn dat ik veel geluk heb gehad, maar vrijwel iedereen in mijn omgeving heeft dezelfde ervaring....... Hebben wij geluk, of jullie pech?

Een positief geluid mag ook best, het merendeel van de klanten heeft die ervaring ook en dat is maar goed ook. Alleen de overige 20.000 tot 50.000 "lastige zeikers eeeh... klanten" zitten vaak met fouten die ZELF door Helpdesk-medewerkers keer op keer worden veroorzaakt zoals foutieve boekingen, vergeten de planning voor een monteur in te boeken en maken administratieve fouten die een een eeuwigheid kosten voordat ze opgelost zijn!

Deze medewerkers worden inderdaad met handen en voeten gebonden zonder escalatie protocol. Hetgeen UPC moedwillig in stand houdt. Is goedkoper. Een klant mag betalen en verder zijn mond houden.

Het management heeft er een broertje dood aan, het interesseert ze niet. Jammer voor die 50.000 klantjes, de overigen gaan vaak (ook niet altijd) wel goed.
Het signaal wat er af gegeven wordt is >>>>> Zoek het zelf maar uit.

Maar wél op tijd blijven betalen hè, de administratie qua betalingen is éénzijdig helemaal top geregeld.

Gesloten