LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
josengra
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:12

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door josengra »

Wat heeft DVB-T te maken met het verdwijnen van de analoge zenders, niets toch of heb ik iets gemist? Bron: wikipedia: DVB T staat voor Digital Video Broadcasting Terrestrial en is de open standaard voor uitzending van digitale video met behulp van zendmasten.
Volgens mij is het een goedkopere oplossing om digitale tv te ontvangen, maar dan zit je nog met het probleem dat je de huidige video of dvd-recorders naar het oud vuil kan brengen, toch?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Inderdaad, je zit ook met die DVB-T ontvanger nog met het probleem dat een analoge videorecorder gewoon bij het grof vuil kan, of in ieder geval sterk beperkt wordt in zijn mogelijkheden.

michello62
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:05

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door michello62 »

het is verstandig een HD decoder aan te schaffen is mijn ervaring :P
kijk op www.digi-taal.me

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

pbarendse schreef:Inderdaad, je zit ook met die DVB-T ontvanger nog met het probleem dat een analoge videorecorder gewoon bij het grof vuil kan, of in ieder geval sterk beperkt wordt in zijn mogelijkheden.
Bij het grof vuil hoeft niet. Deze DVB-T ontvanger kan in de scart aansluiting van je video/dvd recorder worden gestoken, en zo kan je nog steeds opnemen.
Okee, als je alleen deze ontvanger hebt, kan je dus alleen maar het kanaal bekijken wat je opneemt, dus ben je beperkt in de mogelijkheden. Waarom nu niet op zoek gaan naar goedkope decoders voor digitale tv via bijv. marktplaats? Zelf heb ik vorige maand een samsung decoder 2e hands gekocht voor Euro 17,00 incl. verzend kosten. Als je hier nu nog op inspringt kan je misschien voor een leuk prijsje zo een decoder op de kop tikken. Hoe langer je wacht tot 10/10/10, des te meer vraag er zal komen naar 2e hands decoders.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

suedje schreef:
pbarendse schreef:Inderdaad, je zit ook met die DVB-T ontvanger nog met het probleem dat een analoge videorecorder gewoon bij het grof vuil kan, of in ieder geval sterk beperkt wordt in zijn mogelijkheden.
Bij het grof vuil hoeft niet. Deze DVB-T ontvanger kan in de scart aansluiting van je video/dvd recorder worden gestoken, en zo kan je nog steeds opnemen.
Okee, als je alleen deze ontvanger hebt, kan je dus alleen maar het kanaal bekijken wat je opneemt, dus ben je beperkt in de mogelijkheden. Waarom nu niet op zoek gaan naar goedkope decoders voor digitale tv via bijv. marktplaats? Zelf heb ik vorige maand een samsung decoder 2e hands gekocht voor Euro 17,00 incl. verzend kosten. Als je hier nu nog op inspringt kan je misschien voor een leuk prijsje zo een decoder op de kop tikken. Hoe langer je wacht tot 10/10/10, des te meer vraag er zal komen naar 2e hands decoders.
Vandaar ook de aanvulling "of sterk beperkt worden in zijn mogelijkheden". Als ik een avond weg ben gebeurt het regelmatig dat ik van 2 verschillende zenders iets op wil nemen. Dus bijvoorbeeld van 20:30 tot 21:30 iets op RTL4, en dan van 22:00 tot 23:30 op Nederland 1. Dat gaat met mijn oude aftandse videorecordertje prima. Hiervoor moet ik dus wel overschakelen naar een digitale decoder met HDD-recorder, die me dan weer minimaal 200 euro terug zet, en die zijn tweedehands nog vrij dun gezaaid!

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

pbarendse schreef:
suedje schreef:
pbarendse schreef:Inderdaad, je zit ook met die DVB-T ontvanger nog met het probleem dat een analoge videorecorder gewoon bij het grof vuil kan, of in ieder geval sterk beperkt wordt in zijn mogelijkheden.
Bij het grof vuil hoeft niet. Deze DVB-T ontvanger kan in de scart aansluiting van je video/dvd recorder worden gestoken, en zo kan je nog steeds opnemen.
Okee, als je alleen deze ontvanger hebt, kan je dus alleen maar het kanaal bekijken wat je opneemt, dus ben je beperkt in de mogelijkheden. Waarom nu niet op zoek gaan naar goedkope decoders voor digitale tv via bijv. marktplaats? Zelf heb ik vorige maand een samsung decoder 2e hands gekocht voor Euro 17,00 incl. verzend kosten. Als je hier nu nog op inspringt kan je misschien voor een leuk prijsje zo een decoder op de kop tikken. Hoe langer je wacht tot 10/10/10, des te meer vraag er zal komen naar 2e hands decoders.
Vandaar ook de aanvulling "of sterk beperkt worden in zijn mogelijkheden". Als ik een avond weg ben gebeurt het regelmatig dat ik van 2 verschillende zenders iets op wil nemen. Dus bijvoorbeeld van 20:30 tot 21:30 iets op RTL4, en dan van 22:00 tot 23:30 op Nederland 1. Dat gaat met mijn oude aftandse videorecordertje prima. Hiervoor moet ik dus wel overschakelen naar een digitale decoder met HDD-recorder, die me dan weer minimaal 200 euro terug zet, en die zijn tweedehands nog vrij dun gezaaid!
Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar volgens mij kan je de decoder ook instellen om op een bepaalde tijd naar een ander kanaal te gaan. Dat werkt volgens mij via de EGP.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

.. en dan moet je dus 2x programmeren om 1 programma op te nemen.

Dat vind ik dus een gigantisch groot probleem, omdat ik veel van verschillende zenders standaard opneem en kijk op de tijden dat ik het wil - later in het weekend

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:.. en dan moet je dus 2x programmeren om 1 programma op te nemen.

Dat vind ik dus een gigantisch groot probleem, omdat ik veel van verschillende zenders standaard opneem en kijk op de tijden dat ik het wil - later in het weekend
Probeer het eens uit en kijk hoeveel tijd je extra kwijt bent aan deze actie.
Veel meer dan 1 of 2 minuten zal het toch niet zijn.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik ben gewoon al rustig aan het rondkijken, een collega van mij heeft net de Humax iHDR5050c gekocht en is er erg tevreden mee, die staat dus bij mij ook op het verlanglijstje. De TV beneden is al uitgerust met DVB-C en het Samsung kastje wat we een paar jaar geleden kregen staat aan de TV boven, dus dan ben ik weer volledig gedekt. Maar het blijft wel een beetje een rare gang van zaken vind ik...

josengra
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:12

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door josengra »

Grappig, kreeg net via de mail een aanbieding van KPN binnen, hierin wordt ook verwezen naar Caiway (hogere tarieven, meer storingen) en dat KPN volgens eigen zeggen uiteraard goedkoper en beter is. Ja KPN weet wel wanneer ze in actie moeten komen en terecht hoor. Hard nodig dat Caiway concurrentie krijgt, hoewel KPN geen kabel is natuurlijk.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

josengra schreef:Grappig, kreeg net via de mail een aanbieding van KPN binnen, hierin wordt ook verwezen naar Caiway (hogere tarieven, meer storingen) en dat KPN volgens eigen zeggen uiteraard goedkoper en beter is. Ja KPN weet wel wanneer ze in actie moeten komen en terecht hoor. Hard nodig dat Caiway concurrentie krijgt, hoewel KPN geen kabel is natuurlijk.
Als het digitenne is, neem het dan eens 1 maand op proef en laat weten wat je ervaringen zijn. Ik heb zelf digitenne geprobeerd, maar dit was wel ongeveer 3 jaar geleden. Ik heb het na 1 week proberen weer terug gebracht aangezien ik er niet tevreden over was. Ik ken ook mensen die er wel tevreden mee zijn, maar ik heb voor Caiway gekozen wat in mijn situatie een veel beter beeld gaf, het geluid loopt gelijk met het beeld en geen storing als een brommer door de straat rijd.

josengra
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:12

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door josengra »

[quote]Als het digitenne is, neem het dan eens 1 maand op proef en laat weten wat je ervaringen zijn. Ik heb zelf digitenne geprobeerd, maar dit was wel ongeveer 3 jaar geleden. Ik heb het na 1 week proberen weer terug gebracht aangezien ik er niet tevreden over was. Ik ken ook mensen die er wel tevreden mee zijn, maar ik heb voor Caiway gekozen wat in mijn situatie een veel beter beeld gaf, het geluid loopt gelijk met het beeld en geen storing als een brommer door de straat rijd.[quote]

Ja heb ook gehoord van dat soort klachten, daarom twijfel ik nog over KPN.
Ik woon niet aan een doorgaande weg, lijkt me al een pluspunt :)

michello62
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:05

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door michello62 »

Misschien komen dan ook wel High Definition kanalen beschikbaar. Voorlopig is het niet mogelijk om HD televisie te bekijken, omdat daar geen ruimte voor is. Met nieuwe (compressie)technieken gaat dit hopelijk wel passen.
dus met digitenne geen hd ontvangst. Vooral met de sportuitzendingen dit jaar in HD snap ik niet dat mensen dit kiezen als alternatief.
Misschien iets goedkoper , maar als je een keer sport in HD hebt gekeken ben je zo verkocht.. :mrgreen:

josengra
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:12

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door josengra »

Tja Michello62, punt 1 heb ik geen full-hd tv en ik denk velen met mij. Dat is toch de standaard om echt van HD te genieten. Punt 2 moet je dan ook een HD-ontvanger hebben, heeft ook niet iedereen denk ik. Punt 3 Caiway zorgt ervoor dat iedereen op kosten wordt gejaagd, daar hebben de klanten niet om gevraagd. Ik vind dat dat gewoon niet kan op deze manier. Blijf liever bij Caiway, maar er zijn grenzen, ze moeten niet denken dat ze alles maar kunnen flikken.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

suedje schreef:
Ricardo2611 schreef:.. en dan moet je dus 2x programmeren om 1 programma op te nemen.

Dat vind ik dus een gigantisch groot probleem, omdat ik veel van verschillende zenders standaard opneem en kijk op de tijden dat ik het wil - later in het weekend
Probeer het eens uit en kijk hoeveel tijd je extra kwijt bent aan deze actie.
Veel meer dan 1 of 2 minuten zal het toch niet zijn.
Dat kan wel, maar ik programmeer zo'n 3x per week. En dan elke keer weer dat dubbel doen. Dat is niet fijn.

Ik kan ook fietsen naar mijn werk, het is maar 30km. Kost me ook maar een half uur extra per dag. Maar ik heb zo'n auto voor het gemak, en jij zou het ook niet fijn vinden als je opeens alles zou moeten fietsen. Hoewel het uitzicht dan ook veel mooier is.

Ik heb een harddiskercorder voor het gemak, omdat ik het gedoe met bandjes zo onhandig vond. Het ging prima, kwaliteit was goed, maar dat kostte me tijd. Dus ik heb geld uitggeven voor mijn gemak. En nu komt CaiWay en die zegt dat ik meer moet gaan betalen voor minder gemak. Dat is iets waar ik het niet mee eens ben en tegen protesteer. Ik heb geen HD tv, ik heb een 38cm beeldbuis en ben daar heel tevreden mee. Voor meer gemak wil ik best meer betalen(hoewel ik dat bij voorkeur zélf bepaal), maar niet voor mínder gemak.

michello62
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:05

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door michello62 »

beste josengra..
het is toch wel bekend dat tegenwoordig alles in breedbeeld uitgezonden word. De mensen met een gewone beeldbuis hebben nu 2 zwarte balken op de TV. Die mensen moeten toch een keer over op een LCD (oid) overgaan. Als je dan een HD ready toestel koopt kan je al genieten van HD uitzendingen. caiway heeft nu een aanbieding voor een HD ontvanger voor 119 euro, ik ben van mening dat een humax 5000c beter is... :)

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

michello62 schreef:beste josengra..
het is toch wel bekend dat tegenwoordig alles in breedbeeld uitgezonden word. De mensen met een gewone beeldbuis hebben nu 2 zwarte balken op de TV. Die mensen moeten toch een keer over op een LCD (oid) overgaan. Als je dan een HD ready toestel koopt kan je al genieten van HD uitzendingen. caiway heeft nu een aanbieding voor een HD ontvanger voor 119 euro, ik ben van mening dat een humax 5000c beter is... :)
Als je toch een nieuwe tv gaat kopen, zou ik me orienteren op een tv met ingebouwde DVB-C decoder. Veel handiger dan een los kastje. Ik heb er zelf 1 sinds een maand of 3 en zou niet anders meer willen. Voor mijn dvd-recorder gebruik ik de samsung decoder die nu niet meer nodig is voor de tv. Het enige nadeel is nu dat ik wel in HD kan kijken, maar nog niet opnemen in HD, maar als dat het ergste is.......

josengra
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:12

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door josengra »

Beste Michello62, het gaat mij niet om het soort tv en HD met HD-ready is mooi, maar geen top, want dat is toch echt full-hd. Daarbij ga ik er vanuit dat er nog zat mensen een oudere tv hebben en daar tevreden mee zijn, met of zonder zwarte balken.
Maar nogmaals, daar gaat het niet om. Caiway heeft hier het alleenrecht op de kabel en dwingt mensen extra kosten te maken. Velen met mij zitten daar niet op te wachten.

Fedorus
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:23

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Fedorus »

Vandaag de nieuwe decoder van CaiWay geïnstalleerd en beeld en mogelijkheden zijn stuk beter dan bij de Samsung. De Samsung gaat naar de slaapkamer.

RenéAJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2010 18:21

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door RenéAJ »

Hallo Forumleden. het is wel duidelijk dat er erg veel Caiway-klanten over hun nek gaan van de klantONvriendelijke houding van die club. Om al die boze reacties een beetje te kanaliseren hebben we de groep Pro Analoog opgericht. Samen ben je sterk nietwaar. Hoe sterk je moet zijn om deze op snelheid liggende trein nog de bocht om te krijgen zal moeten blijken. Wij zijn niet tegen digitaal. Wat wij willen, is dat Caiway het principe besluit opschort en dat ze nog 'n jaar of 4/5 analoge zenders blijven doorgeven. Tegen die tijd mag je aannemen dat de producenten van TV's, DVD-recorders, wie weet Blue-ray-recorders en andere randapparatuur er ook klaar voor zijn. Nu zijn er nauwelijks DVD-recorders met DVB-C(HD)-tuner. Dus we zijn allemaal tot de hoofdprijs veroordeeld. (Wat kostte de eerst LCD tv wel niet?) Mensen die met ons een blok tegen Caiway willen vormen kunnen een kort afkeuringsbericht achterlaten op [email protected]

Gesloten