LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door JL »

EM heeft gewoon gelijk het is niets meer en niets minder dan MLM. Je kunt het beste maar verzekerd zijn bij een degelijke Maatschappij.

JanP

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door JanP »

Met verbazing heb ik vandaag de reacties op dit forum gelezen.

Voor de duidelijkheid, ik ben sedert 1997 zelfstandig ondernemer en adviseer het product van Hamburg Mannheimer, en ik leid adviseurs op die datzelfde doen. Dat zijn allemaal gewone mensen met een ongewoon grote motivatie als persoon te willen groeien in dit leven. Ik beleef daar enorm veel plezier aan en de meeste van mijn collega's ook . Anderen moeten er misschien niet aan denken dit werk te doen. Dat mag. Kies wat je het beste ligt.

In reactie op alles wat er geschreven is wil ik wel het volgende kwijt:

Als je wilt oordelen maak dan in de eerste plaats een scheiding tussen
1.het product
2.de maatschappij
3.de methode van verkoop.

Ten tweede verlies je niet in "ik heb gehoord dat..."- beweringen

Dat maakt de discussie een stuk overzichtelijker.


Over het product heb ik nog weinig negatiefs gehoord. Het is de keuze van de klant of er gekozen wordt voor risicovol sparen of sparen met zekerheid. Als gekozen wordt voor het laatste is het product van Hamburg Mannheimer op afstand de beste. Ik daag iedereen uit om voor dezelfde premie een gelijkwaardig of beter pakket samen te stellen.


Of een bedrijf in de toekomst kan blijven voldoen aan haar verplichtingen wordt voortdurend beoordeeld door Standard and Poors. Hamburg Mannheimer zit met AA+ bij de top in de wereld wat betreft financiële zekerheid. In een eerder bericht op deze site is al verwezen naar de website. Daarnaast bestaat HM al sedert 1899, is er een klantenbestand van 9.000.000 en de ruggesteun van Münchener Rück, de grootste herverzekeraar ter wereld.


En dan het hete hangijzer, de methode van verkoop
MLM, pyramide, oplichting en nog veel ergere termen zijn in de diverse reacties gehanteerd. Ik begrijp die reacties overigens wel maar ze komen waarschijnlijk voort uit een verkeerde of onvolledige voorstelling van zaken. Het is niet de manier van werken zoals gangbaar is in Nederland. En onbekend maakt kennelijk onbemind. Ik heb overigens wel heel veel onjuistheden gelezen in de diverse reacties maar ik heb geen zin, en ook geen tijd om via dit medium daar punt voor punt op in te gaan en in een oeverloze wellis-nietes discussie terecht te komen. Iedereen is vrij om zich een mening te vormen en die ook te ventileren. In een persoonlijk gesprek ben ik echter wel bereid op uw kritieken in te gaan. Bel gerust en stel al je vragen.

Bent u juist geïnteresseerd om meer te weten over de mogelijkheden bij Hamburg Mannheimer ,kunt u ook bellen.

GSM 06-53169078

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Zo, nu weten we meteen welke mensen bij het "internet-promoteam" horen van HM!

En wat een walgelijk mannetje ben jij om op deze manier nog zieltjes te winnen voor HM met het plaatsen van je telefoonnummer.

Je wilt niet punt voor punt reageren omdat je er geen tijd voor hebt?
Wat een kolder. Je gaat niet op de punten in omdat je donders goed weet dat een aantal mensen gelijk heeft.

En als je niet op alle punten in wil gaan, ga dan eens alleen in op de methoden van verkoop , het niet aangesloten zijn bij het Klachteninstituut en het niet gevestigd zijn in Nederland van HM?

Dat zijn namelijke de heikele punten.
Laatst gewijzigd door EchteMeisje op 26 mar 2004 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Jeetje, EchteMeisje, wat ben jij een zielig persoon. Kun je andere mensen ook nog in hun waarde laten? Ook deze mijnheer heeft het recht zijn mening te ventileren. Ik vind persoonlijk dat ie dat op een uiterst correcte en nette manier doet. Het enige wat jij doet is met een hoop modder gooien. Hij zet z'n nummer erbij, zodat mensen hem vragen kunnen stellen over HM. Wat een achterdocht... bah bah.

Zoals al velen tegen je zegt hebben: Get a live!!!

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ken Echte Meisje al een tijdje en moet zeggen, dat ze altijd eerlijk voor haar mening uitkomt. Niet meer en niet minder.

JL

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Meisje, ga vooral zo door. Reageren op alle 'gasten' die niet eens hun eigen naam hier neer durven zetten is eigenlijk wel zonde van de tijd.

Voor alle HM-fans, een eerlijjke objectieve vergelijking:
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hamburg-mannheimer.nl bij de tussenpersonen in nederland, en kijk dan bij de NVA, NVBA, KvK en klachteninstituut... en inderdaad, ze zijn niet aangesloten.

Kijk eens op www.legal.nl bij de tussenpersonen, en herhaal de bovengenoemde stappen. Trek je conclusie.

Jan P, hoe komt het dat jullie totaal belegd vermogen zoveel minder is dan een modale maatschappij als Legal & General? en jezelf wel de grootse van europa noemen... gewoon bedrog.

Jan P, bij NN krijg ik wel meer dan 3,5% rendement op een garantieverzekering.

gr. Simon

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Hoi Simon,

Echt zonde van mijn tijd vind ik het niet. Het is zeker niet zo dat ik de moraalridder van de verzekeringsbranche wil uithangen, maar sommige
bedrijven zoals NCSAF en HM gaan gewoon te ver.

Enne: bij Allianz krijg ik een gegarandeerd rendement van 4,75%!

Of hebben we het niet over lijfrente?

Coen

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Coen »

Nog steeds heeft er geen enkele HM tussenpersoon of HM-fan verteld waarom ze nergens bij zijn aangesloten. Gaat dat ooit nog eens gebeuren?

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zijn aangeloten bij de NVPB.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Jan 2004 18:47 door mary31


--------------------------------------------------------------------------------

laat ze het meisje maar levend villen, Ik vind het schandalig hoe deze persoon reageerd, laat haar maar, zie is niet goed snik, maar het wnf komt hier nog op terug.



Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Nog en paar maanden en dan zorgt vriendje DR van Leeuwen dankzij zn wet dat Hm past tence is! Thank god! :wink:

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ze krijgen ons nooit klein :D

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Wij zijn aangeloten bij de NVPB


Gelukkig dat dat duidelijk is...
Laatst gewijzigd door EchteMeisje op 26 mar 2004 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Jan 2004 15:21 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ze krijgen ons nooit klein
LOL tijd voor weer een party?
Ga plastic bakjes verkopen sukkel
Is het nou zo moeijk om er voor uit te komen dat de verkoop construktie SUCKS? Thats all :lol:

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Hoi Meisje,

ik moet zeggen dat ik het wel een hele grote gerusstelling vind dat HM bij de NVPB is aangesloten! Mijn tandarts is er ook bij aangesloten, en dat is toch een vakman. De NVPB is de Nederlandse Vereniging van Paramedische Beroepen.

Wat betreft de levensverzekering van HM. Tsja, de verzekeringsvorm is me niet helemaal duidelijk. Ik wil Jan P. dan ook verzoeken een toelichting te geven waarvoor deze verzekering precies dient. Dit is alle info die de HM kan geven:
Sparen

Steeds meer mensen bouwen een pensioenreserve op om hun levensstandaard op hun oude dag te vrijwaren. Niet te verwonderen, want de openbare pensioensystemen worden op termijn onhoudbaar. De kloof tussen het laatste loon en het wettelijk pensioen neemt aanzienlijk toe.

Belastingvoordeel

Zowel de levensverzekering als de pensioenspaarverzekering zijn interessante spaarformules. Ze bieden twee belangrijke voordelen: ze geven een gewaarborgd rendement (bij Hamburg-Mannheimer voor nieuwe polissen 3,50 %) en de premies die u ervoor betaalt kunnen recht geven op een belastingvermindering die tussen 30 % en 40 % van de storting bedraagt.

Overlijdensdekking

De levensverzekering en de pensioenspaarverzekering bieden ook financiële zekerheid bij overlijden.
Afhankelijk van hoe belangrijk u de overlijdensdekking vindt en hoe belangrijk het aspect sparen, stellen we een polis samen die precies aan uw behoeften beantwoordt.

Aanvullende verzekeringen

U hebt de mogelijkheid om u via dezelfde polis te beschermen tegen de financiële gevolgen van een ongeval of invaliditeit.
Duidelijker kan toch niet?

prettig weekend,

groet, Simon

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Jij ook een goed weekend Simon.

Simone

Rob12

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Rob12 »

Hamburg Mannheimer is puur een piramidespel.
Alle mensen die vroeger bij Titan en dergelijke piramidespelen zaten zitten nu bij HM.
Slechts enkele aan de top vullen hun zakken. De inleg van de spaarder wordt voor een groot gedeelte opgesoupeerd door de structuur.
Dus verstandig zijn en ver vandaan blijven.

justme123

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door justme123 »

Voor klanten ?? Geen klachtencommissie, onafhankelijk beroepsorgaan en afdoende toezicht op de constructies zie alle posts
Voor mogelijke wervers/colpoteurs ?? de freelance constructie te samen met het MLMsysteem maakt je persoonlijk aansprakelijk voor fouten van H-M !!

en last but not least, ongeacht 1 europa. De begrippen verzekeringen / hypotheek en lijfrente kent in verschillende landen een behoorlijk verschillende uitwerking. Belgie (de verzekeringsconstructies die H-M aanbied, lees de kleine letters van het contract maar) heeft een uitvoerig en gesloten systeem qua verzekeringen en lijfrenten, maar dat geld alleen voor "binnenlandse constructies"dus in belgie zelf
Tevens de vereenvoudigde lijfrente constructie in belgie valt niet onder de vrijstellingen en dergelijke van de nederlandse wet -> gevolg de colporteur is aansprakelijk voor deze claims als zelfstandig ondernemer ( contract is tussen 2 NL partijen !!)

Dus vul maar in............

BTW als M-H zo heilig is, waarom schrijven ze zich in NL niet in ?? Is voor hun ook stukken makkelijker en klantvriendelijker.

Waarom nemen ze de colporteurs niet in "loondienst" met provisie ?? -> is voor de aansprakelijkheidsconstructie bij verzekeringen erg van belang namelijk.


Het werp steeds meer vragen op !!

Jammer

Ben Hanssen

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Ben Hanssen »

:D Ben ik als medewerker bij de snelst groeiende organisatie op zowel de Belgische als op de Nederlands markt. Of de mensen, die ik bezoek, wel of geen klant worden, ze zijn zonder uitzondering allen dankbaar. Alle mensen worden in elk geval aan het denken gezet en zijn het zonder uitzondering met mij eens, dat het gehele systeem van de pesioensvoorzieningen wankelt. Een opbouwen van een eigen spaarpotje voor later is voor eenieder onmisbaar. Dat de ene daarvoor kiest voor het, met recht genaamde, ZEKERHEIDSPLAN van HAMBURG-MANNHEIMER en de ander voor iets anders, is een beslissing die ieder voor zich moet kunnen én MOGEN maken. Het bestoken van dit en andere forums met loze kreten en opmerkingen draagt niet bij tot een objectieve beeldvorming en doet mensen alleen besluiten om nog verder te kijken naar wat er door officieele sites wordt vermeld. Daar zullen zij aangenaam verrast worden met de juiste lezingen. U bent het gegarrandeerd met mij eens als ik u zeg, dat wanneer er ook maar iets niet in orde zou zijn met het NCFSA, Hamburg-Mannheimer en het aangeboden ZEKERHEIDSPLAN er allang maatregelen zouden zijn genomen door justitiele organisaties :idea: . De negatieve uitlatingen van personen op dit forum, zeggen meer over die persoon zelf dan over HM. In tegenstelling tot datgene dat HM kan bieden zijn het stuk voor stuk losers(verliezers). Mensen, die ooit de kans hebben gekregen om voorzichzelf iets moois op te bouwen, maar daar nooit iets voor hebben willen doen en van niets komt niets. Het ingaan op een enkele klacht over het ZEKERHEIDSPLAN heeft geen enkele zin als je niet alle gegevens hebt. Ook het slechts eenzijdig verzamelen van gegevens draagt niet bij tot een objectief oordeel. TOT SLOT NOG EVEN DIT: WANNEER ER IEMAND IS DIE TOCH GRAAG DE GEHELE UITLEG VAN HET ZEKERHEIDSPLAN OF DE WERKZAAMHEDEN BIJ HAMBURG-MANNHEIMER WIL HOREN MOET MAAR EENS EEN AFSPRAAK MAKEN MET EEN VAN HAAR MEDEWERKERS. HOUD UW VRAGEN EN OF BEDENKINGEN BIJ DE HAND EN U ZULT EEN EERLIJK ANTWOORD KRIJGEN. UITEINDELIJK MAG U DAN BESLISSEN EN NIET DIRECT DEZELFDE DAG IN TEGENSTELLING TOT ANDERE MAATSCHAPPIJEN WAARBIJ HUN Z.G. ADVISEURS DE DEUR NIET UITGAAN ZONDER CONTRACT. :wink:


Gesloten