LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

De pc's zijn zeker niet te zwaar hoor! Ik kan er ruim mee vooruit, en dat ten volle tevredenheid. Beter nu geld neertellen en 5 jaar vooruit kunnen dan bij een of andere pc boer een apparaat kopen waar ik over 1,5 jaar helemaal niets meer mee kan, puur van wege het feit dat deze te licht gebouwd is..

barto

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door barto »

kan die man wel gaan uitleggen wat ze erin stoppen

Jawel speciaal gefrabiceerde merk spul voor merken computer is heel normaal.... moederbord fabrikanten doen dat nu eenmaal omdat zo de grote merken veel geld kunnen uitsparen die dingen worden met duizenden gekocht (bijv wat pci sloten minder of geen agp enz enz..)

met *** geheugen bedoel ik geen kingston of twinmos maar gewoon no name cheap *** geheugen waar je geen bal aan hebt als je wilt gaan overklokken

onboard sound is sh!t en belast de cpu te veel.... voor een goedkope pc kan t zn nut hebben toch.. maar als je 1000+ euro voor n pc neertelt <<merk>> dan moet je zeker geen onboard sound accepteren

als je dat niet snapt zal je wel bij dixons werken waarschijnlijk ja
sorry dat ik je zaak zo gekrenkt hebt...

en nee pc bouwen is niet moeilijk blijf erbij zoiets kan n normaal mens leren in 1 dag... als ie er even moeite voor wilt doen..

En ja helemaal gelijk 80 gig hdd bij dixons 90 euro das diegene met 2mb cache als je t nog wilt weten en way to overpriced.. voor dat geld heb je n 120 ~ 160 gig hdd...

je noemt mij een zielig kereltje maar je waat niet eens waar je over praat..en toch zon grote muil hebben ...denk dat jij degene bent die echt zielig is... ga n computerboek voor dummies lezen of zo...

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Newweb »

Barto is een typisch geval van hij heeft de klok wel horen luiden maar hij weer niet waar de klepel hangt...

moederbordfabrikanten maken totaal geen andere moederborden voor grote merken. Dit zijn gewoon standaard moederbordjes. Neem IBM bijvoorbeeld. Elke IBM computer is gewoon een MSI barebone systeempje. Compaq moederborden zijn altijd ECS moederborden en hetzelfde geldt voor packard bell.

Onboard sound heeft niks met de processor capaciteit te maken, de capaciteit voor het geluid wordt uit de speciale chips welke op het moederbord gemonteerd zijn gehaald.

N.b. probeer tegenwoordig nog maar eens een moederbord zonder on board sound te vinden.

dus voor jou raad ik geen computerboek voor dummies aan, nee die heb je al gelezen... Misschien een computervakblad waar je precies kan lezen hoe het zit...

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

je noemt mij een zielig kereltje maar je waat niet eens waar je over praat..en toch zon grote muil hebben ...denk dat jij degene bent die echt zielig is... ga n computerboek voor dummies lezen of zo...
Barto, kun jij me vertellen waar ik een computerboek vind waarin staat wat voor moederborden, etc compaq, hp, etc in hun computers stoppen? Oeps die bestaan niet. Denk nou eventjes na, gans, voordat je stoer mee probeert te praten. (de rest van jou onzinnge beredeneringen ga ik niet op in. Dat heeft de poster na jou al gedaan en daar sluit ik mij voorledig bij aan)

Dus....... Je blijft gewoon een zielig ventje die mee probeert te praten met de grote jongens. Of zoals jijzelf wel eens zeg: Niet meer huilen. BITCH

barto!

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door barto! »

internet kan je alles vinden

wat die enerlaatste gast vertelde klopt wel
barebone maar dat is meestal heel standaard zonder raid gb lan etc etc
is toch zonde als je n computer koopt voor 1000+ euro en je hebt dat er niet bij

maar onboard sounds kan wel degelijk nadelig zijn voor de prestatie
van je systeem. ligt eraan welke chipset je op je moederbord hebt
sommige chipsets is dit beter gedaan dan bij andere

verder wou ik hier zowiezo geen flame oorlog van maken, die ene gast neemt gewoon alles te letterlijk ach ja :wink: ik ben wel zo volwassen dat ik mensen hier niet ga uitschelden voor kneus en mietje... heeft ook geen nut blijft internet toch :)

t geheugen blijf ik bij op ibm en compaq huis en tuin computers vind je geen twinmos en kingston Geil geheugen omdat het te duur is... is natuurlijk wel zonde als je later de boel n beetje wilt overklokken en dat juist de bottleneck blijkt te zijn...

voor de laatste gast ga maar lekker alleen flame oorlogje spelen, mn algemane standpunt dat je beter zelf iets kan maken dan bakken geld aan dell of ibm te leveren blijft... ik raad het iedereen aan, maar ja t is niet mijn geld je moet zelf maar weten wat je er mee wilt doen ; )

en die enerlaatste poster toppie zal wel ff inet doorspitten voor wat extra info mocht ik die nodig hebben : ) en dan kom ik weer terug ^^ met nog meer feiten

gegroet

El Barto

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Newweb »

definitie barebone: een systeem zonder processor, harddisk, geheugen en optische drives...

nooit gehoord dat ze dan de raid van het moederbord afhalen....

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

ooit n pb of compaq pc voor thuisgebruik met raid gezien ; )

je klopt das idd de definitie

Studentje

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Studentje »

Wat een flauwekul allemaal met dat service gedoe :? Je koopt een pc om wat erin zit ten eerste. Extra service is voor mensen die geen verstand hebben van computers en die hoeven dus ook niet zon goede pc want die doen er toch niks mee.

Ik zelf vond de aldi pc in het begin ook flauwkul. Heb 2 keer zelf een pc samengesteld bij een computerwinkel en ik was hier absoluut niet tevreden mee. Wat een rotzooi hadden ze erin gedaan. Volgens mij werd ik nog belazerd ook.

Toen kochtte ik vorig jaar tog maar een aldi pc. Wat een top pc, toen ik hem al aandeed was ik versteld. Hij maakte geen lawaai en nu nog niet trouwens. Plus er zat een zeer uitgebreid software pakket bij en hij was al geavanceerder dan de andere computermerken zoals compaq, hp, dell enz. Zo zat hier al een dvd-brander in, een cardreader, p4 2.6, 120 gb dat hadden die andere waardeloze computermerken toen nog niet.

Vervolgens de prijs, ik was verbaasd 1200 nog wat euro en dat voor zon top apparaat. Als ik zon systeem bij de plaatselijke pc boer zou moeten samenstellen dan was ik al gouw 1800 euro kwijt. Dus 600 euro voor die extra service, tja er zijn mensen die teveel geld hebben maar ik als student vind dit een top pc en zodra ik weer een nieuwe nodig heb, dan koop ik absoluut weer een aldi :D

Peter1977

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Studentje...

wacht maar tot je computertje op een dag niet opstart en je het zelf niet gefixt krijgt... wat ga je dan zonder service doen ? Dat computertje mooi in een hoekje van de kamer voor de sier zetten ???
Nu heeft Medion dacht ik geen slechte servicedesk, maar Dell bijvoorbeeld wel, die laten gewoon niets van zich horen.... dan kun je voor de eerstkomende maanden je computertje wel vergeten.... Leuk als je net met je afstudeerscriptie bezig bent... !!! :wink:

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Daarom heeft deze jongen ook een medion gekocht en beslist geen dell ;)

Studentje

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Studentje »

Precies :D

En ik had t over extra service waar je dus veel meer voor moet betalen. Bij medion krijg je trouwens ook goede service, dus wat wil je nog meer en een pc samenstellen is voor mensen met teveel geld. Tuurlijk kun je een pc voor 700 euro of minder in elkaar flansen maar heb je dan een goede pc? Dacht t niet. Maarja ieder zn ding.

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Wacht maar tot je pctje t niet meer doet. Geen probleem je kunt namelijk de pc retten en dan is ie weer helemaal de oude. En als er hard-ware kapot gaat dan kun je altijd bellen.

PS Alles kan kapot :!: Zelfs als jij de duurste merk pc die er is aanschaft, die kan gewoon kapot!!! En t zelfde geldt voor een aldi pc. Alleen word er bij zon aldi pc meteen gezegd:"ja vin je t gek, die komt weg bij de aldi" Pure onzin en iedereen zou dat moeten weten.[/quote]

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Goeie reactie, mensen die een smile krijgen van de pc boer denken dat ze beter af zijn.. je laat je keihard naaien...

P.T.

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door P.T. »

Nee met Dell ga je net zoals Packard Bell mee naar de hel.
Je eigen pc. samenstellen is het beste, maar dan moet je er wel verstand van hebben.
Ben je goedkoper uit als je zelf je pc. samen steld?
Neen beslist niet, maar je weet tenminste wel wat er in je kast zit.
Koop je een kant/klare machine dan moet je maar afwachten of hetgene wat de verkoper zegt er ook daadwerkelijk inzit.
Maar ja of iemand nu zelf een pc. samensteld of een kant/klare machine koopt, dat moet ieder voor zich zelf weten.
Ik heb trouwens een tip voor mensen die vragen over hun pc. hebben: http://www.pchulplijn.nl
Op deze site word je met allerlei problemen op computergebied geholpen.
Ik wil geen reclame maken, ik wil alleen maar behulpzaam zijn voor mensen die geen verstand hebben van pc.'s en/of een kant/klare pc. gekocht hebben en nu in onmin leven met de leverancier.

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Dat is ook weer gelijk een tip! Neem altijd iemand mee die er veel van weet en controleer bij aankomst gelijk of de pc de beloofde dingen bevat, dit is heel simpel via de pc zelf na te kijken... Niet goed, dan meteen een klacht!

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Je eigen pc. samenstellen is het beste, maar dan moet je er wel verstand van hebben.
mischien kan jij voor ons een lijstje plaatsen met wat er in moet?

P.T.

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door P.T. »

mischien kan jij voor ons een lijstje plaatsen met wat er in moet?


Wat men erin wilt hebben moet iedereen voor zich zelf weten.
Dus jouw vraag zoals in bovenstaande, kan ik niet aan beginnen.
Wel wil ik het volgende zeggen: Koop een goed boek waarin dat allemaal beschreven word en vervolgens, als je een pc. wilt bouwen die geschikt moet zijn voor een Pentium4, koop dan een motherboard die inderdaad geschikt is voor die processor.
Alle onderdelen die je koopt moeten wel compatible zijn met de motherboard.
Een ATX is het beste; vind ik persoonlijk, want ook hier geldt weer, wat is het beste wat wilt men, hoeveel PCI-sleuven en AGP wilt men en hoeveel usbpoorten enz., iedereen bepaald dus zelf wat hij of zij het beste vindt en wilt.
Koop je dus een P4 motherboard, dan koop je ook een P4 processor + cpufan en wat ook belangrijk is, koelpasta voor de cpu.
Vervolgens moet je zorgen dat je een anti-statische polsbandje hebt, parkerschroevendraaier en een fijne tang.
Ga je de cpu in zijn socket plaatsen, dan zorg je ervoor, dat je de cpu met coolingspasta aan de rand bewerkt hebt, niet teveel erop doen anders loopt het eraf, oppassen dat je de pennetjes aan de cpu-voet niet verbuigt, heb je de cpu bewerkt met die pasta dan plaats je het dus in zijn socket, hendeltje naar beneden om de cpu te vergrendelen, vervolgens plaats je de cpufan; zo'n kastje waar de ventilator in zit; op de cpu, nadat doe je ook weer de hendeltje van de cpufan naar beneden en dan sluit je het stekkerje van de cpufan aan op de vereiste connector voor de cpufan op het motherboard.
Maar ik vind dat ik genoeg gezegd heb, want nogmaals om allemaal op te noemen wat erin moet, kan ik niet aan beginnen, iedereen heeft zo zijn voorkeuren en wensen.
Nogeen ding over de motherboard: Heb je een interface nodig of niet, dat hangt af of de motherboard een ingebouwde interface heeft, als de motherboard een ingebouwde sound heeft, dan behoef je ook geen soundkaart te kopen, maar ik persoonlijk heb liever geen motherboard met een ingebouwde interfacekaart en sound, want als er wat aan de interface of sound zou mankeren, dan kun je meteen je hele moederboord vervangen, dus ik koop liever een motherboard waarbij ik een interfacekaart en soundkaart apart moet kopen.
Wat ook makkelijk en handig is, is een case mod; dat is zo'n apparaat waarbij je, je processor kan overclocken en de cpufan harder of zachter kan laten draaien, maar met overclocken moet je voorzichtig zijn.

resp0014931

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Hallo, in juni heb ik dit moederbord in mijn PC gekregen,ter vervanging van een niet goed functionerende Shuttle (batterijen liepen leeg)

GA-7VKMP van de K7 Triton series, VIA KM266 Chipset
supports AMD Atlon XP processors datum juli 2002.

Ik kan nergens iets vinden over dit MOBO alleen dat het van de Giga-byte komt. Dit MoBo heeft maar 2 USB poorten.
Wat hebben ze(computerzaak) er in geplaatst?

Wie kan dit voor mij uitzoeken? Ik ben leek op PC gebied.
Pc is gekocht met jaar garantie en is van 1 dec 2003.

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Zie http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Pro ... -7VKMP.htm voor alle informatie.

Vanaf deze pagina van de fabrikant GIGABYTE kunnen ook updates van drivers en/of BIOS worden opgehaald, evenals het complete manual.

Succes

resp0014931

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Hallo Gast, bedankt voor je info betreffende Moederboard.
Ik heb op de site van gigabyte ff rondgekeken.
Maar ik ben een leek op technisch gebied wat betreft dit onderwerp.
Ik heb de driver er even bij gezocht(cd-rom) maar daar staat andere info op en die kan ik niet terug vinden op de site bij betreffend moederbord.
Op cd-rom driver staat het volgende: Chipsets/ata 133 Raid/USB 2.0
ms, sd en sc serial ATA en onderaan VU-cd ver.2.3

Of heeft dat er niks mee te maken?
Ik weet (als leek) nog steeds niet of dit MOBO een kwaliteits product is
omdat er ook maar 2 usb poorten opzitten en nergens meer verkocht wordt.

:roll:

Gesloten