LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD tv van Tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wesleyth
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2010 11:39

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Wesleyth »

Mensen als alles niet naar behoren werkt. En ik lees dat het bij sommige mensen al maanden aan de hand is dan kan je gewoon je contract opzeggen. Het is een wanprestatie van tele2 dus hun plegen in feite contractbreuk.

Wij hebben ook een half jaar ellende met ze gehad. En dat was nog niet eens HDTV.

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

Geachte Lezers.

Onderstaande mail kreeg ik onlangs van Tele2, ondanks dat er telefonisch opgezegd was, na het niet naar behoren leveren van de diensten.
Ik heb een Tele2 abbo overgenomen van destijds van mijn medebewoner.
Dat WIL dus volgens tele2 ook zeggen, dat ik al zijn achterstanden ook moest inlossen, eerder werd er niet aangesloten.
Achterstanden maar voldaan, de klantenservice gebeld, daar de aansluiting dus ook voor de overname al niet naar behoren liep.
Geen vergoeding, of iets zie je.
VOOR pasen heb ik alle achterstanden betaald, zou het vlak voor of na pasen weer aansluiting krijgen.
Niets leverden ze, weer div telefoontjes gepleegd, het opgezegd en een ander benaderd, die overigens naar verhouding veel goedkoper is.
Iets wat het niet naar behoren doet, hoef ik naar mijn mening ook niet te betalen.
Onderstaande is een kopie van de mail die mij op 06-05-2010 gelezen werd.
Telefonisch contact gehad, maar dit was niet prettig te noemen.
Dit nadat ik door een medewerker werd afgeblaft n.a.v. die mail, rest mij alleen deze stappen nog.

mvgr

R.A. de Groot

ps. minimaal 2x per dag gaat hier alles down, ga ik ook niet voor betalen

Tele2 ADSL

Geachte heer/mevrouw,

We hebben het verzoek om uw abonnement te beëindigen in behandeling genomen. De geplande datum waarop wij uw abonnement zullen beëindigen is 17 mei 2010. Omdat het een opzegging binnen de contractduur betreft zijn er afkoopkosten verschuldigd ter hoogte van € 1048.95. Dit bedrag is de resttermijn i.v.m. ontbinding van het contract berekend over de periode 17-05-2010 - 10-03-2012.


Wilt u uw opzegging alsnog ongedaan maken en klant blijven van Tele2? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via 0900 - 241 1602. Hoe eerder u ons belt, hoe groter de kans dat u zonder onderbreking en zonder bijkomende kosten gebruik blijven maken van uw Tele2 internetaansluiting. Als u de opzegging van uw Tele2 abonnement wilt doorzetten hoeft u niets te doen.


Wij danken u voor het vertrouwen dat u in Tele2 gesteld heeft en hopen u in de toekomst opnieuw als klant te mogen verwelkomen.



Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2
www.tele2.nl/klantenservice
0900 2411602 (lokaal tarief)

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

Hallo,

Ik reageer maar even op mijn eigen bericht.
Heb nou GEEN telefoon en hdtv doet het ook al slecht tot niet.
Heb de hele kermis gereset en het doet het nog steeds niet.
Internet doet het dus zeer instabiel, als ik de tv aanzet of bel, heb k niets meer en reset de kast.
Hoe kan ik in vredesnaam dan contact opnemen met de klantenservice.
Mobiel is geen optie en veel te duur.
In voorgaand bericht zag u een mail met een rekening van ruim 1000 euro.
Omdat IK contractbreuk zou plegen.
Nou, vandaag is een duidelijk geval van dat TELE2 de breuk pleegt.
Deze klachten komen vanaf t begin al, VOORDAT ik een contract van iemand anders overnam.
Daar de rekening van betaald, maar aansluiten binnen 3 dagen??
Vergeet het maar, het heeft ruim een maand geduurd en pas toen ik contact met een VEEL goedkopere concurent heb gehad, hem stiekem snel weer aansluiten.
Mijn werk en alles lijd hier nu onder.
Want nu kost het mij nog meer geld.
Zet tele2 die claim door, zal ik ook gaan claimen voor NIET geleverde diensten en verlies dagen, dat ik niet kon werken.
Let wel, die zijn stukken hoger!!

mvgr

R.A. de Groot

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

Het is Vrijdagavond en die ellendige hdtv doet t nog niet naar behoren.
De telefoon gaat niet soepel en internet is stabiel.
Maar goed, ik ben deze slechte service wel gewend van tele2.
Moet wel zeggen dat ik niet gebeld heb, ik gooi mijn klachten wel hier neer, want de kans is dan iets groter dat je dan wel serieus genomen wordt, en dit kost geen geld.
Nog even en dan is het de 17e mei, tijd voor een nieuwe provider.
Maandag maar even contact opnemen met de advocaat.

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

Speedtest gedaan en je raad t nooit: MET ALLES AAN KNIKKERT TIE ALLES ERUIT.
Zonder tv en toestanden houd het ook niet over.
WIE PLEEGT ER HIER NOU CONTRACTBREUK?????
Dit is voor mij een kwestie van bedrog!!!!!
Al zou ik mijn zaak tot het Europese hof moeten opspelen, ik koop niets af!!!!
Maandag meteen maar ff de machtiging intrekken!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@kembang

Uiteraard hoef je de afkoopsom dat dit naaibedrijf je afhandig zal proberen te maken NIET te betalen. Gemiddeld zit Tele2 onder de 10 mb/s. Dit blijkt uit de up-to-date testresulten van Nuria (op basis van duizenden testers).

Als je op deze verbinding ook nog gaat internetten en bellen, dan knijp je de bandbreedte voor tv-kijken nóg verder af.

Tele2 weet dit natuurlijk zelf ook allemaal. Toch blijven ze doorgaan met het willens en wetens verkopen van een ondeugdelijk product.

In jouw geval is de bandbreedte te klein om goed HD-tv te kunnen kijken.

Ik zou Tele2 per e-mail nog 14 dagen de tijd geven om de kwestie op te lossen. Als je belt met Tele2 dan heb je geen bewijs in handen over toezeggingen etc. Daarom dus schriftelijk per e-mail. Meer bandbreedte kunnen ze niet leveren. Wat dan overblijft is kosteloos opzeggen per direct of een stevige korting. Geeft Tele2 daar geen gehoor aan, dan kun je een geschil aanspannen tegen Tele2 bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten, https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

Dat kan helemaal online en is gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Krijg je ongelijk, dan ben je maximaal 25 euro klachtengeld kwijt. Zo hoef je geen advocaat in te schakelen.

Sterkte!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Kembang,

Uit je berichten begrijp ik dat je problemen ondervindt met de aansluiting van het 3 in 1 pakket en de werking van je TV. Graag zou ik je willen helpen om deze problemen te verhelpen. Zou jij mij alsjeblieft een bericht onder vermelding van je gebruikersnaam op dit forum toe willen sturen met daarin je postcode en huisnummer of klantnummer. Je kunt dit sturen naar [email protected]

Graag zie ik je bericht tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

Hoi Danielle van tele2,

Je heb mail van me, niet dat het nog wat uitmaakt, maar formeel heb ik je er maar 1 gestuurd.
Maandag heb ik een nieuwe provider, echter wacht ik nu even jouw bericht af eer ik de volgende stap neem.
En dat is niet afzien van de nieuwe provider.
Want voor het zelfde geld, heb ik nu extra tv erbij en gratis bellen naar vast (dus zo goedkoop is tele2 nog niet)

Mvgr

Kembang

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Kembang,

Helaas heb ik geen e-mail van je ontvangen. Tenminste niet waar ik uit op kan maken dat jij Kembang op dit forum bent. Zou je mij alsjeblieft nogmaals een e-mail kunnen sturen met je postcode/huisnummer en aangeven dat je username op dit forum Kembang is. Dan kan ik dit in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
[email protected]

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

hoi danielle,

ik heb hem nou voor de 2e keer naar je verzonden.
gelukkig maak ik voor deze provider een bc/bcc aan.
hoef ik hem niet opnieuw te tikken en heb ik bewijs dat het verzonden is

mvgr

Kembang

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Kembang,

Je e-mail heb ik nog niet ontvangen, weet je zeker dat je het naar het goede e-mailadres hebt gestuurd [email protected]?

Ook in mijn spambox heb ik niets binnen zien komen. Graag zie ik je gegevens tegemoet om je klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

kembang
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010 14:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door kembang »

Hoi Danielle,

Mijn fout, had verkeerd gekeken.
Had .nl ipv .com.
Maar hij is onderweg

mvgr

Kembang

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Kembang,

Dank je wel, ik heb je gegevens nu in goede orde ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Hou op schei uit over tele2 want ik wordt echt doodziek nu onderhand van deze provider.
Als eerste ging het al mis met het aanvragen waardoor we ongeveer 2,5 maand hebben moeten wachten.
Nu ging het mis met mijn mobiele telefoon kapotte telefoon gestuurd gekregen ( kan tele2 niets aan doen overigens) gebeld of de kapotte telefoon er al was en of de nieuwe onderweg was, kreeg als antwoord u moet maar rustig afwachten..
Hoezo klantenservice......

Nu weer het gedoe met nieuwe decoder.
Manlief vorige week alles ingesproken met medewerker en geregeld we zouden film1 en sport1 mogen laten vervallen. We zouden nieuwe decoder krijgen met harddisk en eredivisie-live zou even vervallen maar als het seizoen begon kon het weer aangevraagd worden.
Nou oke prima manlief helemaal blij want kon nu programma's opnemen die hij niet kon zien omdat ik met de afstandsbediening in mijn handen zat;-)
We zouden een brief krijgen met deze verandering van het abo en 7 dagen bedenktijd.

Wij wachten ( nog net niet liggend bij de brievenbus) maar wat er ook kwam geen brief van Tele2. Net gebeld en te horen gekregen dat er van een verandering van abo niets bekend was ( dit was ook al gebeurd met de aanvraag) en dat het niet mogelijk was ivm dat we te ver van de centrale wonen.

Dus Tele2 belazert heerlijk de zooi om maar mensen te winnen en dan krijg je achteraf te horen dat het niet mogelijk is!!
Ik zit nog een jaar aan hun vast maar ga dan gelijk weg bij deze provider want dit is echt te schandalig voor woorden.

Stuur dan als het niet mogelijk is een brief dát het niet mogelijk is of heb het fatsoen de mensen even te bellen ( ja we hebben alles van Tele2) maar laat mensen knoerhard vallen ( want ze zitten hier toch nog een jaar aan vast)
En leidt je mensen beter op want dit is lijden voor de klant

Dus Tele2 klantenservice?!?! Maak er Tele2 klantcontact van want de service is heeeeeeeeeeel ver te zoeken!!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Pukkie 63,

Excuses dat de verandering van het abonnement niet naar behoren is verlopen. Graag zou ik je klacht hierover in behandeling willen nemen. Ik ben Danielle en help onze klanten online met vragen en klachten. Zou jij alsjeblieft je gegevens; postcode/huisnummer of klantnummer naar mij toe kunnen sturen onder vermelding van pukkie 63 Ik zie je gegevens graag tegemoet via [email protected] zodat ik je klacht kan behandelen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Hoi Danielle,

Ik heb net mijn gegevens en nog het een en ander naar je gemaild want sorry maar jullie klantenservice is écht nu een lachertje aan het worden.
Hopelijk kan jij iets van mijn ergenis ( die overigens heeeeeeeeeel groot aan het worden is) wegnemen.

Nikati
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 12:56

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Nikati »

Ook wij hebben geen trek meer in de dienst van tele2.

Op 1 december 2009 begon de storing bij ons, alles klapte eruit en we hadden dan een paar uur geen internet en tv meer.
Klantenservice gebelt en het was volgens de dame goed mogelijk dat het kabeltje tussen de modem en het israpunt ineens kapot gegaan was.
Wij dat kabeltje op eigen kosten vervangen, maar het probleem bleef bestaan.
Ondertussen konden we ook de decoder van de tv zo'n 6 keer per avond uit en aan zetten omdat het beeld bleef hangen.
Bij tele2 waren ze er inmiddels achter dat de fout bij kpn lag en er zou zo snel mogelijk een monteur langskomen... er was inderdaad een storing in 1 van hun kabels en dat is netjes opgelost.
De problemen met de tv bleven echter bestaan en heb bijna 1 keer per week met ze gebelt... ondertussen hebben we alles vervangen... van de decoder tot de router en van de router tot de kabels, maar niks hielp.
De gesprekken met de klantenservice verliepen moeizaam, omdat je elke keer het hele traject door moet waarin gevraagd wordt of alles wel goed aangesloten zit.
Opeens kregen we in februari een telefoontje van het hoofdkantoor dat het om een zogenaamde landelijke storing ging en dat het half maart opgelost zou zijn... alle maanden van storing zouden verrekend worden.
Half maart was de storing inderdaad over... maar begon gewoon weer op 29 april!
WEER de klantenservice gebelt en WEER het hele traject doorgelopen over de juiste update en kabels (want hij zag inderdaad een storing).
Hij kwam tot de briljante conclusie dat het weleens het kabeltje kon zijn tussen de router en het isra punt (die ik begin december dus ook al heb vervangen toen ik voor het eerst belde voor deze storing). Toen ik vertelde dat alles in huis al eens vervangen was en niks ouder dan 6 maanden is probeerde hij mij wijs te maken dat dit weleens een hele andere storing zou kunnen zijn dat die van 1,5 maand geleden en dat ik het toch maar eens moest proberen, uiteraard weer op eigen kosten!
Na veel tegenspraak van mijn kant was ik net van plan om een nieuw kabeltje erin te stoppen en meneer wou het gesprek al afsluiten.
Ik moest het van hem maar een aantal dagen aankijken met dat nieuwe kabeltje en dan weer opnieuw bellen als de storing bleef, want hij kon er nu ook weinig aan doen!
Ik heb nogmaals uitgelegd waarom ik dit niet zomaar pik en dat ik doorverbonden wil worden of in ieder geval een terugbel afspraak wil maken met het hoofdkantoor, maar dat vertikte hij... ik moest het aankijken en maar terugbellen, hij wenste me daarachteraan gelijk een fijne dag en verbrak de verbinding.

Om tele2 geen enkel excuus meer te geven heb ik het een paar dagen aangekeken met dit nieuwe kabeltje en we moeten nog steeds minimaal 6 keer per avond onze tv decoder uitzetten en weer aan, omdat het beeld blijft hangen.
Ik heb dan ook een brief geschreven naar tele2, de afdeling afmelden, met daarin mijn verhaal en dus ook de reden waarom ik kosteloos wil opzeggen en dat ik het vertik om ook nog maar 1 gesprek te gaan voeren met de klantenservice.

Ben benieuwd wat hun antwoord hierop gaat zijn, hoewel ik niet verwacht dat ze mijn verzoek zomaar zullen inwilligen.

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door pukkie63 »

pukkie63 schreef:Hoi Danielle,

Ik heb net mijn gegevens en nog het een en ander naar je gemaild want sorry maar jullie klantenservice is écht nu een lachertje aan het worden.
Hopelijk kan jij iets van mijn ergenis ( die overigens heeeeeeeeeel groot aan het worden is) wegnemen.

Danielle bedankt voor de e-mail die ik van je mocht ontvangen.
Deze mail was wel duidelijk en dat was tenminste klantenservice.

Ondanks deze mail gaan we wel ons contract volgend jaar niet meer verlengen want hoewel jij een van de weinige uitzonderingen bent het is een waardeloze klantenservice!

Maar mensen eerlijk is eerlijk Danielle probeert je in ieder geval wel te helpen!

compie67
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:31

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door compie67 »

Hoi, wat een ellende als je het zo allemaa leest.
Wel complimenten voor Danielle, reageerd wel steeds en blijft beleefd.

ook ik heb problemen, net mijn tweede decoder in huis(met /hd) en nog steeds problemen met afstemmen.

komt dit nog goed?

Wat moet ik minimaal kunnen halen aan internet snelheid
http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php

geeft bij mij dit aan
1728.4 kbps YOU

En op zicht is het binnen het ict wereld al heel lang zo dat je niet krijgt wat je besteld
een Harde schijf van 160Gb is ook minder. maar het moet niet de helft zijn.
Ben benieuwd wat het volgens tele2 hoort te zijn en hoelang het duurt dat ik gewoon een film van overmorgen kan opnemen.

Compie

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Nikati,

Verveldend dat de tv decoder zoveel problemen geeft en je deze zo vaak aan- en uit moet zetten. Graag zou ik je klacht hierover in behandeling willen nemen. Ik ben Danielle en help onze klanten online met vragen en klachten. Zou jij alsjeblieft je gegevens; postcode/huisnummer of klantnummer naar mij toe kunnen sturen onder vermelding van Nikati. Ik zie je gegevens graag tegemoet via [email protected] zodat ik je klacht kan behandelen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten