LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door schiphol »

TonGr schreef:Mijn hond ( rottweiler ) is behoorlijk fel op katten.
Mijn tuin is helemaal omheint met schutting en een slot op de tuindeur.
Wanneer een kat hier de tuin in komt over de schutting, wacht ik altijd even tot die een zich een beetje op z`n gemak voelt.
Dan ineens gaat de tuindeur open en de hond kan z`n gang gaan.
De schutting begint zò`n 10 cm van de grond en menige kat heb ik hier met een noodgang onderdoor zien gaan, wat ze denk ik toch wel zullen voelen in hun ruggetje.
Zo langzamerhand komt er nu geen enkele kat meer in mijn tuin.
Ik ben tevreden :mrgreen:
wat een sadistische handeling , zeg !

.. en dan nog met een rottweiler , als je nu eens zelf de tuin ingaat
en de kat wegjaagt?...

Is dat niet meer macho, dan je hond er op af sturen ???

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door TonGr »

Is dat niet meer macho, dan je hond er op af sturen ???
Nee hoor, ben een hondenliefhebber en gun mijn hond ook z`n peziertje :mrgreen:

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door schiphol »

TonGr schreef:
Is dat niet meer macho, dan je hond er op af sturen ???
Nee hoor, ben een hondenliefhebber en gun mijn hond ook z`n peziertje :mrgreen:
weet je dat rottweilers in staat zijn een kat dood te bijten , zit je daar op te wachten ?

je kan het afleren , dat jacht-gedrag van je hond

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door TonGr »

weet je dat rottweilers in staat zijn een kat dood te bijten , zit je daar op te wachten ?

je kan het afleren , dat jacht-gedrag van je hond
Weet ik maar voel geen enkele behoeft hem dit af te leren.
Mijn hond blijft in z`n eigen tuin, dit is een kat met enige moeite ook aan te leren.
Wanneer men hier geen moeite voor wil doen, tja dan loopt de kat enig risico :mrgreen:

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door riddert »

schiphol schreef:
TonGr schreef:
Is dat niet meer macho, dan je hond er op af sturen ???
Nee hoor, ben een hondenliefhebber en gun mijn hond ook z`n peziertje :mrgreen:
weet je dat rottweilers in staat zijn een kat dood te bijten , zit je daar op te wachten ?

je kan het afleren , dat jacht-gedrag van je hond
Maar die kat in de tuin kan mijn konijntjes, als die buiten lopen, ook doodbijten... 't is eten of gegeten worden, ook voor onze huisdiertjes. Dat is een stukje instinct, en instinct leer je ze niet af.

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door schiphol »

TonGr schreef: Weet ik maar voel geen enkele behoeft hem dit af te leren.
Mijn hond blijft in z`n eigen tuin, dit is een kat met enige moeite ook aan te leren.
Wanneer men hier geen moeite voor wil doen, tja dan loopt de kat enig risico :mrgreen:
als de kat wordt gegrepen door jouw hond , ben jij je hond kwijt , is dat wat je wilt ?

ik zou het dus maar snel afleren

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door TonGr »

In mijn tuin, vind geen mens die kat meer terug :mrgreen:

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door schiphol »

riddert schreef:Maar die kat in de tuin kan mijn konijntjes, als die buiten lopen, ook doodbijten... .
je bent in de war met een vos .. :mrgreen:
TonGr schreef:In mijn tuin, vind geen mens die kat meer terug
wat een grootspraak, denk je echt , dat je buren je hond niet in de gaten houden ?.. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

schiphol schreef:
TonGr schreef: Weet ik maar voel geen enkele behoeft hem dit af te leren.
Mijn hond blijft in z`n eigen tuin, dit is een kat met enige moeite ook aan te leren.
Wanneer men hier geen moeite voor wil doen, tja dan loopt de kat enig risico :mrgreen:
als de kat wordt gegrepen door jouw hond , ben jij je hond kwijt , is dat wat je wilt ?

ik zou het dus maar snel afleren
Waarom moet Ton dat de hond afleren, zijn tuin, zijn hond.
Als jij een kat zou hebben moet jij er voor zorgen dat die niet in andermans tuinen komt dan is er ook geen probleem.

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door riddert »

riddert schreef:
Maar die kat in de tuin kan mijn konijntjes, als die buiten lopen, ook doodbijten... .

je bent in de war met een vos ..
De vossenpopulatie in de woonwijken valt overdag nog wel mee hoor. In tegenstelling tot de kattenpopulatie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

riddert schreef:
De vossenpopulatie in de woonwijken valt overdag nog wel mee hoor. In tegenstelling tot de kattenpopulatie.
Inderdaad :mrgreen:

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door TonGr »

wat een grootspraak, denk je echt , dat je buren je hond niet in de gaten houden ?.. :lol:
Denk dat mijn buren een premie betalen voor elke opgeruimde kat :mrgreen:

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door schiphol »

riddert schreef:
De vossenpopulatie in de woonwijken valt overdag nog wel mee hoor. In tegenstelling tot de kattenpopulatie.
ligt er aan waar je woont , er zijn er genoeg , die de vuilniszakken al doorzoeken

TonGr schreef: Denk dat mijn buren een premie betalen voor elke opgeruimde kat
met daarna een opgeruimde rottweiler . :lol:

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door riddert »

schiphol schreef:
riddert schreef:
De vossenpopulatie in de woonwijken valt overdag nog wel mee hoor. In tegenstelling tot de kattenpopulatie.
ligt er aan waar je woont , er zijn er genoeg , die de vuilniszakken al doorzoeken


Wat jij bedoelt zijn zwervers, die zoeken de vuilnis door op etensresten en ander bruikbaar spul. Daarnaast liggen mijn vuilniszakken ook niet her en der verspreid in de tuin, ik weet niet of dat bij jou in de buurt gebruikelijk is? Misschien is dat een regionaal gebruik wat nog niet tot de rest van het land doorgedrongen is?

In ieder geval barst het hier van de katten en moet ik goed opletten als de konijnen buiten lopen bij zomerdag, dat de katten de konijnen niet aanvallen.

Jij denkt alleen maar aan de gevaren voor de kat, maar er zijn ook mensen met andere dieren dan een kat, groter of kleiner, en deze mogen natuurlijk gewoon in de eigen tuin buiten lopen lijkt me.

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door schiphol »

riddert schreef: Jij denkt alleen maar aan de gevaren voor de kat, maar er zijn ook mensen met andere dieren dan een kat, groter of kleiner, en deze mogen natuurlijk gewoon in de eigen tuin buiten lopen lijkt me.
het is wat anders , dan dat je bewust je hond op een kat laat afstormen , om hem pijn te doen ,

mijn hond zou wel achter de kat aan zitten, ... maar het niet doden
dat weet ik , want als een kat stilstond , wist hij niet meer wat hij moest doen .. :lol:
maar sommige rassen gaan door ..

dat een kat een jacht-instinct heeft is heel vervelend, ook voor kleine muisjes en vogeltjes
en dat beseffen de eigenaren ook totaal niet, of vinden het heel gewoon
als ze weer met een klein vogeltje binnenkomen . :evil:
dat is inderdaad een groot probleem in ons land

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door TonGr »

met daarna een opgeruimde rottweiler . :lol:
Sweet dreams :mrgreen:

E90
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2011 23:40

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door E90 »

@schiphol, ik heb ook niets tegen katten die binnen blijven. Maar wat betreft de buiten/zwerfkatten iets anders dan schrikdraad kan ik niet verzinnen.

Ik ben van de zomer ook nog een stuk of 4 grote koikarpers kwijtgeraakt aan een paar katten. De vissen zwemmen langs en de katten proberen ze eruit te hengelen, met weinig succes omdat de karpers te groot waren. Maar wel met als resultaat krassen van de nagels in de vis. Waardoor ze uiteindelijk door een infectie dood zijn gegaan. Een reiger kan het niet zijn, er is namelijk vislijn over heel de tuin heen gespannen.

Kijken wat katteneigenaren van de koikarperprijzen zeggen als ik daarmee voor de deur sta

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

mijn hond zou wel achter de kat aan zitten, ... maar het niet doden

Dat weet je niet!!

E90
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2011 23:40

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door E90 »

Lekker belangrijk wat je eigen hond in je eigen tuin doet. Als er een inbreker in mijn huis komt zorg ik er wel voor dat ie in een rolstoel of brancard weer naar buiten gaat.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Schiphol, katten-eigenaren moeten ook voor hun beestjes zorgen en zorgen dat ze in hun tuin blijven of bij hun binnen in huis maar ze moeten ze niet aan de hele wijk overleveren.

Gesloten