LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

cothomi schreef:Ben het helemaal met je eens dat kinderen heel goed weten wat ze aan het doen zijn, ze overzien alleen niet hoe hoog het kan oplopen. Reken maar dat ik een goed gesprek met mijn zoon heb gehad.
Het feit blijft alleen dat sites zoals Habbo overeenkomsten aangaan met minderjarigen, kinderen heel makkelijk verleiden tot aankopen. Het blijkt ook dat ze meerdere telefoon nummers hebben voor deze aankopen zodat kinderen iedere keer een andere nummer kunnen bellen als het limiet gehaald is. Kindvriendelijk, nee. Verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de ouders...maar ook bij dit soort sites die hun zakken vullen over de rug van kinderen.
Ze kunnen het ook anders doen, een limiet per account, adres van ouders bekend zodat als er echt veel gekocht wordt er een email naar ouders gestuurd kan worden. ( tuurlijk kan dat ook door kind vervalst worden maar dan hebben ze het iig geprobeerd) Nu roepen ze dat er een limiet per week is, wat het limiet is wordt niet gezegd. Mijn kind heeft met 1 nummer voor ruim 100 euro verbeld. Noem het maar niks.

Maar jij hebt kinderen die dat soort dingen allemaal niet doen, hoop je?

Stop maar met jezelf te verdedigen!! Je hebt gewoon gelijk!! Ik heb van T Mobile(echt super goede service) alle overzichten gehad. Was een enorme stapel. Ik heb net alle nrs getest met sms en bellen, ze zijn geblokt!!! :shock: :D :D :D :D super!! Je moet wel eerst uit je naad gaan voor er iets gebeurt.

slangwangpang

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door slangwangpang »

kijk eens aan eindelijk een mevrouw met pit

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

cothomi schreef:Maak je niet druk om Amelissen, heeft ws zelf geen kinderen of what ever.

Ik heb Habbo weer gemaild maar krijg geen antwoord, jammer. Een limiet hebben ze, zeggen ze, maar hoeveel dat vertellen ze niet.
Geloof me, op een gegeven moment moet je uit je plaat gaan, dan begrijpen ze het!! Ik zei wat je in mijn vorige berichten ziet"niet de standaard mail", ik wil een serieus bericht. Ik heb inmiddels alles gehad, geblokt ben ik wel op mijn nrs! Het kost wat energie, best veel eigenlijk. Ik zou mijn geld ook terugkrijgen als ik naar de rechter zou gaan. Maar, daar heb ik te weinig energie voor!!!

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Eindelijk antwoord over het limiet:

Onderstaand vind u de limieten die wij hebben gesteld voor de verschillende betaalmethodes:

Vaste lijn - Voor de vaste lijn in Nederland en België is de limiet 16,00 euro per week.

Sms - Sms je vanuit Nederland met een Nederlandse mobiele operator (KPN, Vodafone, Telfort, Orange, T-Mobile of Tele2), dan kun je voor maximaal 24 euro per week aan Habbo Credits kopen.
Sms je vanuit België met een Belgische mobiele operator (KPN, Base of Proximus), dan kun je voor maximaal 24 euro per week aan Habbo Credits kopen.

Creditcard - Met creditcard kun je maximaal 1 transactie doen per week.
Op het kopen van Habbo Credits met de Wallie-card, Ideal en Ukash zit geen wekelijkse limiet.

Met betrekking tot uw vraag over de consuwijzer staat in deze link aangegeven dat een kind inderdaad geen overeenkomsten van diensten aan mag gaan. Wij werken niet met abonnementen, dus wordt iedere transactie individueel aangevraagd en aangegaan. Dit wordt daarom ook beschouwd als een eenmalige aankoop.

Wij waarschuwen en vragen de kinderen bij transacties ook of zij toestemming hebben van hun ouders. Vervolgens kunnen wij ervan uitgaan dat zij dit hebben. Wij hebben daarnaast geen overzicht op de naleving van de thuis gemaakte regels over eventuele uitgaven van geld. Ook hebben wij geen controle op het gebruik van de (mobiele) telefoon of andere betaalmethodes thuis.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben kunt u vanzelfsprekend contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groeten,

MIjn kind heeft met onze vaste lijn in een week voor 100 euro verbeld he...en dat op 1 nummer, het andere nummer kwam daar nog bij.... :?


Ik heb ze de rekening ter inzage gestuurd en wacht op antwoord.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

PPPFF, je hebt er geen kont aan :? . Ik werd weer gebeld door een mevrouw van Consuwijzer. Ze vroeg of ik rechtbijstand verzekering had. Ze zei dat je dan alle mailtjes rekeningen enz op moest sturen. Eerst nakijken of er een minimumbedrag aan zat, of je eigen risico hebt enz. Ik heb het wel maar ik heb inmiddels alles weggemikt, het ging mijn leven bepalen. Op een gegeven moment ben je instaat om naar A'dam te rijden en verhaal te gaan halen. Vooral die onwijs suffe standaard antwoorden die je krijgt, gggrrrr. Wat je misschien nog wel kunt doen is de sms-dienst bellen en vragen of ze je willen blokkeren. Als je dat van Habbo af moet laten hangen moet je eerst ontploffen voor ze reageren. Misschien ook dat het werkt omdat ik er 1 op Hyves had gemaild, die werkte daar :mrgreen: en dan lust ik je rauw :lol: . Ik zal hieronder die gegevens neerzetten.

Naam van de dienst: Diverse eenmalige diensten.
Omschrijving: Shared shortcode met diverse eenmalige diensten.
Bijzonderheden: Diverse klanten promoten deze dienst met een eigen keywoord.
Verkorte code: 4777
Afzender: 4777
Aanmeldcode: n.v.t.
Afmeldcommando: STOP. (die snap ik niet aangezien je 1 keer wat koopt :?: )
Kosten in euro: 0,25 per verzonden enmax :shock: . 1,50 per ontvangen SMS :?:
Frequentie: 1 SMS per verzonden SMS.
Helpdesk telefoon: 020 788 1780
Helpdesk openingstijden: 9.00-16.30
Helpdesk kosten: lokaal tarief
Helpdesk email: [email protected]
Helpdesk website: www.cm.nl
Naam Content provider: Shared shortcode
Adres Content provider: Konijnenberg 30
4825 BD Breda
Service provider: CM Telecom

Dit is dus de Contentprovider. Misschien kan je hier naartoe bellen of mailen. Al krijg je wss je geld niet terug, al word alles maar geblokt. Dat vind ik al een hele geruststelling!! Suc6, laat het ff horen.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Trouwens, dan zit je nog met je huistelefoon!! :shock: Toch maar uit je stekker gaan denk ik!!

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Nog even een berichtje. Ik heb een mailadres gekregen na mijn boze mail. Dat is [email protected] en/of [email protected] en zij heeft de telefoonnrs laten blokkeren. Het is het proberen waard.

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Hoi ik ga nog met bovenstaande mailtjes aan de gang hoor, heb het erg druk momenteel.
Vandaag stond in de krant ( voorpagina) dat ze er mee bezig zijn dat bedrijven geld van minderjarige krijgen dmv games. Kindonline en de ombudsman zijn bezig met het onderzoek. Nou ja ons verhaal ligt er ook! Laat iedereen het maar lezen, iig hebben andere ouders er wat aan.

Ik heb trouwens mijn telefoon rekening naar Habbo opgestuurd nadat ze mij het door hun gestelde limiet gegeven hadden, bij ons is het limiet dik dik dik overschreden en was ben benieuwd wat ze daar op te zeggen hadden.....nou je raadt het....geen antwoord. Heb vandaag het mailtje opnieuw gestuurd en gezegd dat ik de telefoonrekening voor ze wil uitprinten en opsturen, geen enkel probleem. ;-)

In de krant stond dat het om bedragen tussen de 300 en 1900 euro ging...nou mag ik nog niet klagen met mijn 500 euro die ik kwijt ben......in 2 maanden tijd en dat met een limiet van 16 euro per week per vaste lijn ( die alleen was al 350 )

ach....niet zeuren he :lol:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Hoi, ja dat druk weet ik alles van. Zit midden in een verhuis/verbouw gebeuren. Moet hier opkrassen terwijl het nieuwe huis nog niet klaar is dus... :shock:

Helemaal goed dat er aandacht aan besteedt word. Ik hoef inmiddels ook mijn geld niet meer terug, gaat zoonlief inlossen :evil:
Ik heb mijn best gedaan, vandaag nog bericht terug gekregen van Mevr. Strumpel. Ze heeft zijn mailadres ook gewist. Misschien is het mijn gevoel maar ik heb wel het idee dat er geluisterd word naar wat ik zeg. Ik heb er zo'n schurfthekel aan als iets niet overkomt! Maar dat werkt bij haar echt super :D En de bedragen...gelukkig ben ik slecht in rekenen op het moment :mrgreen: en probeer er niet te lang over na te denken :)

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik heb net ook maar een mailtje naar Mw Strumpel gestuurd....we proberen maar weer wat he ;-)

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Idd, niet opgeven maar het moet niet je leven gaan bepalen :) Ik ben benieuwd, weer suc6

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pipiladderkous schreef:. Een kind vragen of hij toestemming heeft vond ze ook niet kunnen, die zegt ja als hij iets graag wil.
In het Haarlemsch Dagblad van vandaag, 25-10, staat bij kopje ombudsman ook iets dergelijks. Ook over een online game.

Het feit dat men zomaar aanneemt dat u wel toestemming gegeven zou hebben, maar niet dubbel controleert word door de ombudsman als zeer bezwarend vermeld, en mogelijk ook strijdig met de wet.

Als u daar de energie voor heeft, zou ik er zeker achteraan gaan.
En, overweeg om toch eens iets te doen zodat de telefoon(s) niet meer makkelijk voor het grijpen liggen - want nu is het habbo .. maar wat is het straks?

Succes.

Kreeftje94
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 22:34

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Kreeftje94 »

Wat kan ik me toch enorm goed herkennen in alle klachten die door jullie zijn aangegeven over Habbo. Zelf ben ik jaren lang enorm verslaafd geweest aan Habbo, ben nu ondertussen 16 jaar en moet toch toegeven dat zelf ik nog af en toe uit verveling nog wel is een bezoek breng. Maar in tegenstelling tot vroeger geef ik nu geen cent meer uit, ja ik heb enorm veel geld aan Habbo uitgegeven, maar met dank aan mijn eigen slimme manieren die ik toen had (13/14 jaar) zijn mijn ouders er nooit achter gekomen.
De manier hoe ik er aan kwam was via Wallie cards, makkelijk te kopen via tankstations en verschillende andere winkels. Enig verschil tussen mij en de kinderen van u is dat ik dit deed met mijn eigen geld. Zo heb ik tot zeker 200 euro eigen geld uitgegeven. Maar daarnaast heb ik ook via de mobiele telefoons van mijn ouders een aantal keer gesmst voor credits. Tot toch wel zo'n 30 euro, wat nog meevalt als ik de bedragen lees in dit topic. Dit allemaal puur uit verslaving en het gevoel hebben dat je zelf heel erg rijk bent aan meubels. Maar mijn ouders hebben nooit iets doorgehad, maar dat komt omdat hun internetfoob zijn. Ze willen het wel kunnen maar nemen er geen moeite voor, in die tijd was ik ook echt als de dood dat ze er achter zouden komen. Want niemand in real life wist er van! Achteraf gezien de meest eenzame jaren van mijn leven, maar toen voelde ik me echt top zolang ik maar op Habbo zat.

In die tijd heb ik ook Sulake TTG goed leren kennen, als gebruiker, als consument, maar ook als iemand die ook nog via de zogenaamde 'Fansites' waar ik ook flink wat vrijwillige uurtjes in heb gestoken (wat ik altijd met plezier heb gedaan) Dan merk je pas hoe commercieel gericht Habbo is. Alleen al vandaag zijn er twee nieuwsberichten gepost op de Habbosite zelf. In de eerste (http://www.habbo.nl/articles/1563-win-e ... hotel-card) wordt duidelijk opgeroepen om credits te kopen via de 'Habbo Hotel Card' en om dit nog is aan te moedigen gooien ze er 5 ipod nano's uit. Stel je voor als 12 jarig kind en je kunt kans maken op een ipod als je voor 'maar' 10 euro. Dan doe je dat natuurlijk, ik zou er zelf in zijn getrapt als ik die leeftijd had... En dan ook nog is de tekst '- Iedere Habbo Hotel Card van 10 en 20 euro telt mee dus hoe vaker je een Card inwisselt, hoe meer kans je maakt.
' Duidelijk bewijs dus dat Sulake TTG niet vanuit de gedachte van het kind maar alleen van hun eigen portemonnee denkt.
Dit maakt het bericht wat ook vandaag geplaatst werd nog duidelijker (http://www.habbo.nl/articles/1568-de-droomdeals) Hier wordt het nog is extra aangemoedigd om voor 'slechts' 10 credits (omgerekend zo'n €1,25) een pakketje meubels te kopen. En dan zijn er nog is 10 van dat soort pakketjes ook. En je krijgt er nog een graag gewilde 'badge' bij ook, als 12 jarige ga je dan natuurlijk credits kopen. Nou wat toevallig er wordt nog is via de i-pod actie aangespoord nog meer credits te kopen, dan koop je een Habbo-Card van 10 euro en kun je ze alle tien kopen. Stel dat dit 500 keer gebeurd, toch 5000 euro in de kas van Sulake. Tel erbij op dat er nog is in zo'n 34 andere landen ook credits worden verkocht met soortgelijke acties. En nog is een hoop reclame inkomsten, dus als u bij Habbo klaagt, besef dat Habbo echt niet dom is en op elk mogelijke manier zich beschermt tegen uw klachten zodat ze zelf geen cent hoeven uit te geven.

Tot slot wil ik nog wel kwijt dat ik het volledig met u eens ben met uw klachten. Maar besef je dat hoe ver je ook gaat met klachten sturen naar verschillende instanties, Sulake is gewoon te goed voorbereid op elke vorm van klachten hierover. Mijn advies is uw kinderen alert houden op de gevolgen, en zoals ook bij roken en alcohol is; verbieden werkt niet, maakt het alleen maar aanlokkelijker om het stiekem toch te gaan doen. Geef ze de vrijheid maar chek wekelijks de pagina waar je kan zien of ze credits hebben gekocht (te vinden op de 'Koop Credits pagina') en als dat zo is volgen er sancties, lijkt mij dat dat beter werkt.

Groetjes, Colin
(wat heb ik in een keer spijt dat mijn sectorwerkstuk niet hierover gaat, had zo'n mooi en diepgaand werkstuk hierover kunnen maken...)

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Bijna een jaar later :? en ik ben er nog niet vanaf en inmiddels andere online spellen erbij waar je credits kan kopen :shock: ! Nu kreeg ik wel een mail van de directeur van "mijn kind online', die had toen mijn vragen op zijn bord gekregen. Hij vroeg of mijn telefoonnr doorgegeven mocht worden aan het programma"Kassa". Ik heb ja gezegd maar...met mijn twijfels. Ik ga mijn zoon niet te kakken zetten, het is tenslotte mijn kind. Ik werd gebeld door kassa, heb die mevrouw alles verteld. Ze begreep heel goed hoe machteloos ik was. Nu gaat hij gewoon 's nachts uit bed :( . Ze begreep ook dat ik niet in het programma wilde, mijn kind maakt het zichzelf al moeilijk genoeg. Naderhand heb ik nog wel een mail gestuurd want het schiet niet op als iedereen het af laat weten. Aanstaande zaterdag schijnt het over online spellen te gaan waar je dus credits kan kopen met telefoons en walliecards enz. Tot zover. Ik hoop dat Kassa er eindelijk iets aan kan veranderen. Heb ze in de mail ook gewezen op mijn verhaal hier. Zouden we dan toch eindelijk van die ellende verlost worden?? :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik denk dat het toch echt een probleem is tussen uw zoon en u.
Uw zoon is namelijk gewaarschuwd, maar heeft ervoor gekozen om dit te negeren.
Als je dat in mijn tijd deed kreeg je gewoon maat 46 onder je reet :twisted: dat hielp toch aardig kan ik uit eigen ervaring vertellen.
En JA ik ben ook ouder/vader van 2 kinderen die ook op Internet zitten, op Habbo gezeten hebben en ook gezeurd hebben om "meubels". Op een dag met ze samengezeten en ze eens uitgelegd wie er nu beter van worden als ze dat zouden doen. Ook mbt andere zaken op Internet heb ik er altijd voor gekozen WAAROM ze iets niet moesten/mochten doen , wat eventuele gevolgen konden zijn (chatrooms, wachtwoorden) etc. Inmiddels zit er een op de universiteit , de andere 3e middelbaar en krijg het idee dat het aardig gelukt is die aanpak.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik niet, toen had je nl geen internet dus dat was ook niet nodig :roll:. Ik heb het hem al honderdduizend keer uitgelegd, gestrafd zonder schoen maat 46 onder zijn batterij enz. Ik heb 4 kinderen waarvan er 1 tegen het verkeer in gaat. En iedere keer weer dus... Nu na een jaar gaat hij er gewoon 's nachts uit, dan kan je ook bellen. Spaarpotten staan hier ook :o kan je Wallie cards mee kopen. Misschien eenzame opsluiting tot hij volwassen is, is volgens mij de enige optie nog. En ik weet het verschil als er 3 niet van zulke acties uithalen, het niet in hun hoofd zullen halen, dus volgens mij doen we het hier nog niet zo verkeerd :D

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarom kan die knul dan nog op internet komen?
Afsluiten die handel, of een wachtwoord op de computer zetten dat hij niet heeft.
Het is echt aan u om te zorgen dat hij zich gedraagt!
Daar kan een internetbedrijf gen invloed op uitoefenen.
Hoe komt het dat hij 's nachts de deur uit gaat?
Kennelijk kán hij 's nachts de deur uit!
Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de ouder!

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik heb toen ik erachter kwam 0900 nrs geblokkeerd, de mobiele telefoons in eerste instantie altijd meegenomen als ik wegging. Later heb ik hem het vertrouwen terug gegeven, beetje bij beetje, hij is dusdanig geschrokken van alles dat het nu helemaal goed gaat. Habbo is sowieso geblokkeerd. Ik heb nu geen problemen meer. Houd het goed in de gaten hoor dat wel.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

VioletPrue schreef:Waarom kan die knul dan nog op internet komen?
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik heb hier nog 3 andere kinderen die hun huiswerk moeten maken. Tegenwoordig is dat vaak op de computer.
Afsluiten die handel, of een wachtwoord op de computer zetten dat hij niet heeft.
Hij heeft broertjes en geloof maar dat hij er achter komt. Tjonge ik krijg bijna het idee dat mijn kind dit als enigste doet en het voor de rest allemaal van die meegaande schatjes zijn :o
Het is echt aan u om te zorgen dat hij zich gedraagt!
Vind je? Dus internetbedrijven hebben geen verantwoordelijkheid? Spijtig, ik ben het niet met je eens! Na herhaaldelijk verzoek ons IP te blokkeren mag ik toch hopen dat ze een beetje meedenken.
Daar kan een internetbedrijf gen invloed op uitoefenen.
Dat kan hij wel. Door te zorgen dat het alleen met Ideal of Paypal kan, dat hebben kinderen meestal niet.
Hoe komt het dat hij 's nachts de deur uit gaat?
Kennelijk kán hij 's nachts de deur uit!
Ja, lijkt me vrij normaal als hij zijn slaapkamer uit kan :roll:, en Habbo is niet de enigste hoor. Je hebt ook Runescape enz waar je credits van kan kopen via telefoon.
Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de ouder!
Dus als jou kinderen verslaafd raken is dat ook je eigen schuld?? Want dat is dit nl ook. Dan is dat dus jou verantwoordelijkheid en niet die van de dealers/overheid of wie dan ook. Jij hebt dan niet opgelet nl. heel apart.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

cothomi schreef:Ik heb toen ik erachter kwam 0900 nrs geblokkeerd, de mobiele telefoons in eerste instantie altijd meegenomen als ik wegging. Later heb ik hem het vertrouwen terug gegeven, beetje bij beetje, hij is dusdanig geschrokken van alles dat het nu helemaal goed gaat. Habbo is sowieso geblokkeerd. Ik heb nu geen problemen meer. Houd het goed in de gaten hoor dat wel.
Hoi, ik heb dat ook geblokkerd maar...Habbo en Runescape is geen abonnementsdienst, die kan je niet blokkeren. Die van mij hou ik ook in de gaten maar het lukt hem hoe dan ook. Wij zijn verhuist en nu werkt het IP adres weer :shock: maar als dat niet werkt vind hij gewoon weer een ander. Ik heb er nu een toolbar opzitten maar hij is zo handig dat ook alweer weet hoe hij die uit moet zetten. Blokkeer je het in Windows dan gaat heel je computer moeilijk doen. Blij dat het bij jou goed gaat!
Groetjes Carla

Gesloten