Mo Goedhart schreef: Uiteindelijk blijk ik zonder daarvan te weten dus ca. 2 jaar een BKR melding te hebben gehad van Otto (wanneer ik het goed begrijp).
Ook een herstelde melding kan blijven staan. Je kan bij het BKR navragen wat er staat, en wanneer dingen zijn aangepast. Als er al iets stond, moet dit gewist zijn, iedere andere optie is onterecht.
Mo Goedhart schreef: Uiteindelijk komt het erop neer dat je deze gasten niet moet negeren
Mee eens. Aanvechten, of:
Mo Goedhart schreef: maar moet vragen om bewijslast of grond van de vordering die gedaan wordt. Dan komt in de meeste gevallen de aap uit de mouw waar een eventuele fout is gemaakt.
In het geval van EOS, en de andere meldingen, durf ik eraan te twijfelen of er sprake is van een fout - tenzij dit een al langer spelend probleem met hun adres software is of zo - zie andere meldingen van mensen die ook aangeschreven werden door EOS. Ik vraag me af of men mensen die al wel betaald hebben, maar onterecht, ook terug betaald hebben, of denken ze "hebben is hebben?
Mo Goedhart schreef:In mijn geval (en uit mijn omgeving hoor ik van vergelijkbare gevallen over Otto-leveringen op vorige adressen) bleek het waarschijnlijk een administratieve fout bij Otto te zijn.
Heeft Otto dit aan u gemeld, of is dit door EOS gemeld?
Mo Goedhart schreef:Wat mij overigens verbaast is dat postorderbedrijven niet laten tekenen voor ontvangst (bij relatief kleine bedragen) waardoor er geen bewijslast is van ontvangt cq. levering. Een ongetekende 'leverbon' waar iemands naam op staat, lijkt mij niet rechtsgeldig genoeg om een bedrag te vorderen. De incassokosten zijn dan toch voor rekening van het postorderbedrijf. Wel kan het dan belangrijk zijn om na te gaan of er een BKR melding gedaan is. Om dit zo nodig recht te zetten. Of ik bij Otto BV nog klant zou kunnen worden (wanneer ik dit überhaupt zou willen), wordt in het midden gelaten.
Ben je ooit klant geweest? Zo nee, dan is er toch niets aan de hand?
Dan heeft of Otto, of EOS, een fout gemaakt (ik denk EOS, en bewust!) - en heeft ergens iemand jouw adres "getoverd" en op een vordering geplakt.