LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door PLUKKER »

lions90 schreef:
Plukkertje toch,


Meneer werkloze zaagselhoofd...ga nou eens je tijd beter besteden dan hier te zitten...of is dit forum je doel in je leven...wat bestaan er toch trieste mensen op de wereld.
Nou hè, moedeloos wordt je ervan. En wat brengt jou hier, beste lions90? Als we allemaal eens op onszelf zouden we betrekken wat we een ander verwijten... Als je hulp nodig hebt, mag je PLUKKER mailen hoor. Sterkte, PLUKKER voelt met je mee.

PLUKKER - plaatst gemiddeld 3 berichten per dag (als voorbeeld: Luc 7,70 berichten)

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door PLUKKER »

En Albert de intentie van Plukker niet.

Dag schatje.
Als het je werkelijk interesseert: die heeft PLUKKER ooit eens opgeschreven in antwoord op een vraag van Pieter. Succes met de zoektocht.

PLUKKER - wenst jullie een goede nachtrust

dupé
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2003 19:31

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door dupé »

:x niet te geloven, wij moesten vóór 5 aug. betalen, we hebben 4 aug. betaald -onder protest- krijgen we 6 aug. een AANMANING dat we niet betaald zouden hebben. Wat zitten die Dexia's er bovenop zeg! Meteen gebeld en :evil: gezegd wat we ervan vonden, meer kun je in dit stadium niet :twisted: , laten we nou toch vandaag een excuusbrief ontvangen! Zouden ze toch nog fatsoen in hun donder hebben? Vast niet! :cry: :cry: :cry:

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door j.moret »

en kunnen de ziekelijke onder ons niet eens is op donderen of ga elkaar lekker mailen val ons met die onzin niet lastig

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Hannes »

Moret je begint vervelend te worden met je opmerkingen.

Hannes.

dupé
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2003 19:31

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door dupé »

zijn er ook mensen die gewoon willen reageren op mijn opmerking van gisteren? die bijvoorbeeld ook zo'n aanmaning hebben ontvangen? daar gaat het toch in dit forum over, geloof ik? ik ben nieuw hoor, dus ik weet het niet zo precies... :oops: :?

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Dupe, ik zou maar een nieuwe topic maken en dan je vraag stellen. Door die hele discussie tussen die Plukker en de rest komt je vraag nooit naar boven. Vervelend he, dat Plukker altijd het laatste woord moet hebben. Op het oude forum discusieerde hij nog op leuk, op niveau. Maar het lijkt nu nergens op.

En wat betreft Hannes, meneer Moret heeft wel gelijk! Al die onzinnige discussies die persoonlijk gericht zijn op forumbezoekers.

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Hannes »

Meneer/mevrouw Moret begint vloeken neer te zetten op dit forum en voor de rest klaagt ie steen en been en voegt niets zinnigs toe aan dit forum.

Dupé ja een rare bank Dexia maar ze hebben zich verontschuldigd en voor de rest heeft jouw berichtje geen enkele nieuwswaarde.

Anke je bent een beste meid maar svp wat jij van Plukker denkt, is niet van belang.

Hannes.

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door j.moret »

wat zinnigs toe voeggen haha of dat nog zin heb hier alles wat je serieus neer zet of begint wordt afgekraakt of gaat over in complete scheldpartijen en ziekekijke bedoelingen hier ik weet wel als ik weer bericht van dexia krijg in wat voor vorm ook ik het hier waarschijnlijk niet bekend ga maken meer

Rechter
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 aug 2003 19:51

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Rechter »

Meneer Moret dat moet u er wel opzetten. Want dat bent verplicht aan uw fans. Mr.Moret for President.

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door j.moret »

ha ha ik fans dat zal wel mee vallen denk ik maar ik zal we zien wat ik doe maar als het zo blijf zo als nu met elkar beschuldigen ezo nou dan zeker niet ik weet wie ik dan kan benaderen als er evt stont aan de knikker is en da zie ik echt wel of ik hier wat plaats

dupé
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2003 19:31

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door dupé »

Dupé ja een rare bank Dexia maar ze hebben zich verontschuldigd en voor de rest heeft jouw berichtje geen enkele nieuwswaarde
.

Oh Hannes, nu begrijp ik het! Dit forum is dus alleen bedoeld voor mensen die iets te melden heb met nieuwswaarde, dus niet als mensen hun ei kwijt willen ofzo. Nee, OK, ik begrijp het nu helemaal.

Jetse
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2003 08:16

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jetse »

Twee honden vechten om een been en de derde gaat er lachend mee heen.
Dit oude spreekwoord is ook in de Dexia affaire nog steeds aktueel.
In deze situatie is minister Zalm feitelijk de lachende derde.
Dexia "beleggers" worden immers al lange tijd getroffen door enorme rente- en waardeverliezen. Vervolgens worden ze in het nieuwe - paarse - Inkomstenbelastingstelsel nog eens extra door de fiscus gepakt.
Want eerst wordt de gemiddelde waarde van de leaseportefeuille vastgesteld. Daarop mag de, daar tegenoverstaande, lening slechts ten dele worden afgetrokken. Aan het negatieve verschil wordt vervolgens een fictief, positief rendement van 4% toegerekend: een rendement dat overigens bij geen enkele spaarbank kan- en kon worden gehaald.
Het gevolg hiervan is dat de fiscus bij Dexia "beleggers" belasting heft over hun verliezen en dat is natuurlijk absurd beleid.
Maar ja, tegenwoordig zien we in onze "bananenrepubliek" nauwelijks nog anders.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door jan2 »

1 van de aanbevelingen van de raad van Wijzen van Zalm zal straks wel zijn het rendement van 4% op aandelenbezit aan te passen.
Vervolgens doet Zalm dat en heeft hij het zijne gedaan.
wast zijn handen dan in onschuld, de rest moet Dexia maar opknappen.
zo zal het gaan. mooi gebaar maar niet genoeg.
Zalm moet voor ons gedupeerden met terugwerkende krachten de renteaftrek weer invoeren, zowel van de vooruitbetaalde rente als rente over leningen voor aandelenlease. Wie adviseert de raad van wijzen?
Pay-back?

jansen

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door jansen »

Met toet.Wie op zalm hoop is dom.Niets doen ze hier voor de gewone man.Je ziet wat dit kabinet doet uitzuigen en uitzuigen.Mensen die altijd een grijns op hun gezicht hebben en dat heeft zalm zijn niet te vertrouwen en dat zeg ik met volle overtuiging.Dit levert niets op.Zalm op je bord dat is lekker en het enigste. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil:

Jetse
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2003 08:16

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jetse »

Beste Jan,

In mijn bijdrage gaat het niet om de aftrekbaarstelling van rente, want dat kennen we niet meer en is ook niet aan de orde.
Het gaat er om dat ten aanzien van het geleende kapitaal de schuld daarop niet voor 100% mag worden verrekend.
Als gevolg daarvan belast de heer Zalm, met zijn paarse belastingstelsel, op deze wijze de verliezen van de gedupeerden.
En de 2e kamer.........?
Zij dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was.

frederica
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2003 17:32

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door frederica »

Jetse,

Hoe bedoel je dat je niet de gehele schuld in aftrek mag brengen.

Met uitzondering van een drempel van € 2500 valt gewoon de hele schuld in box III, en die is altijd nog hoger dan de waarde van de aandelen. Bovendien geldt er ook nog een algemene vrijstelling van zo'n 18.000 (x2 voor gehuwden).

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door jan2 »

Ben het ten delen met je eens over renteaftrek, maar niet onbelangrijk.
Veel contracten zijn afgesloten toen alles nog wel aftrekbaar was en de prognoses zijn o.a. daarop gebaseerd.!!!

verder, als je veel geleend heb kun je toch ook veel van je aandelenwaarde aftrekken?

Jetse
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2003 08:16

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jetse »

Frederika,

Je hebt natuurlijk gelijk, dat er maar Euro 2500 schuld niet aftrekbaar is. Maar onder de huidige omstandigheden betekent dat toch in principe dat daarmee een geleden verlies (ten dele) wordt belast?
Of zie ik dat verkeerd?
Daarnaast rekent de heer Zalm ons 4% rendement toe, omdat dit percentage - volgens eigen zeggen - het rendement van een staatslening is. Die stellingname is n.m.m. behoorlijk hypocriet, want geen enkele (spaar)bank geeft de laatste jaren zoveel rente.

Jetse
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2003 08:16

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jetse »

Beste Jan,

Voor wat de renteaftrek betreft, ben ik het niet met je eens.
Rond 1998 was het al bekend dat renteaftrek voor een deel zou gaan verdwijnen. Het tijdstip waarop, dat was nog niet bekend.
Ik denk dat de meeste gedupeerden wel wisten of konden weten dat die aftrek op termijn zou gaan verdwijnen.
Een en ander neemt echter niet weg dat het verdwijnen van die aftrek voor veel gedupeerden natuurlijk wel pijnlijk is.

Gesloten