Allianz Nederland Klachtenbeleid
1. Hoe wij omgaan met klachten
2. Hoe komt u in contact met Allianz
3. Hoe wij uw klacht behandelen
3. Bent u daarna nog niet tevreden?
4. Klachteninstituur Financiele Dienstverlening
1. Hoe wij omgaan met klachten
Alles wat wij doen bij Allianz, doen wij met de beste bedoelingen. Uw belang staat daarbij voorop.
Wij hechten sterk aan een goede relatie met al onze klanten. De dienstverlening, die wij aanbieden, is erop gericht om die relatie in stand te houden en verder te verstevigen. Toch kan het voorkomen, dat u niet tevreden bent over de door ons verrichte diensten.
Laat het ons weten, zodat wij uw klacht of opmerking op een juiste manier kunnen behandelen, en ervan kunnen leren voor de toekomst.
Wij garanderen u een spoedige reactie.
2. Hoe komt u in contact met Allianz
In de meeste gevallen zal uw contact met Allianz via een verzekeringsadviseur verlopen. Deze zal u veelal kunnen helpen bij het beantwoorden van uw vragen of oplossen van ergernissen.
Als u een klacht niet wilt of kunt voorleggen aan uw assurantietussenpersoon, kunt u deze ook rechtstreeks indienen. Dit kan op verschillende manieren.
1.U kunt uw vraag of klacht via deze website aan Allianz voor te leggen, met behulp van dit formulier.
2.Vanzelfsprekend kunt u ook een brief schrijven naar het volgende adres:
Allianz Nederland Schadeverzekering N.V.
T.a.v. de klachtencoordinator Schade
Postbus 64
3000 AB Rotterdam
Denkt u eraan in uw brief in ieder geval het volgende te vermelden:
- uw naam, adres en het telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent;
- het polisnummer, schadenummer, deelnamenummer of rekeningnummer waar u een opmerking of klacht over heeft;
- een omschrijving van uw opmerking of klacht;
- wanneer uw klacht is opgelost of welke aanbeveling u ons doet;
- indien van toepassing kunt u kopieën meesturen van documenten die wij voor de beantwoording van uw opmerking of klacht nodig hebben.
Of u kunt bellen met telefoonnummer 010 - 454 1911
3. Hoe wij uw klacht behandelen
Wij proberen zoveel mogelijk klachten en opmerkingen direct op te lossen. Het komt echter ook geregeld voor dat wij meer informatie van u of van anderen nodig hebben.
Wij zoeken dan samen met u naar een passende oplossing.
Moet je ze niet als tegenpartij hebben.
4. Bent u daarna nog niet tevreden?
Mocht uw klacht onverhoopt niet naar uw tevredenheid worden behandeld of bent u niet tevreden met de uitkomst, dan kunt u een directieklacht indienen. U kunt uw brief naar bovenstaand adres sturen ter attentie van de directie.
5. Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Als wij er onvoldoende in zijn geslaagd om uw ontevredenheid weg te nemen kunt u, na het afronden van bovenstaand klachtentraject, terecht bij:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Meer informatie over het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening vindt u op
http://www.kifid.nl
bron:
http://www.allianz.nl/zakelijk/ShowReac ... MenuId=693