LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Chanmaster
Uiteindelijk zitten we allemaal in het zelfde schuitje van de woekerpolis gedupeerde.
Ook met een kwakkelende economie waar de rendementen tegenvallen.
Maar toch de vaste kosten in rekening gebracht worden.
de brief van Minister De Jager van 7 juni 2011 inzake het dossier beleggingsverzekeringen. Uit de brief blijkt niets van de recente toezegging van De Jager dat voor ondermeer de compensatie van Schrijnende Gevallen een “Best of Class regeling” als uitgangspunt moet worden genomen. De Jager lijkt gezwicht voor de belangen van verzekeraars waarin de Nederlandse Staat een miljarden belang heeft.
De Jager herhaalde dit standpunt op 20 april jl. tijdens het Algemeen Overleg inzake beleggingsverzekeringen waar hij stelde: “wat de Schrijnende Gevallen betreft, moeten we kijken naar ‘the Best of Class’ en de manier waarop afkoop kan plaatsvinden” ... “Mijn oproep zal zijn aan alle verzekeraars om dit te accepteren”. Maar in zijn brief aan de Tweede Kamer van 7 juni 2011 laat De Jager de Schrijnende Gevallen onbesproken. Hiermee wordt de deur opengezet voor ASR Verzekeringen om de compensatie voor Schrijnende Gevallen aanzienlijk te beperken waarmee vele tientallen miljoenen Euro’s kunnen worden bespaard. Nationale Nederlanden ging ASR hierin al voor. Achmea, Delta Lloyd, Cordares, AAV en AEGON stellen geen beperkingen aan de compensatie van Schrijnende Gevallen.
Voorzitter van Stichting Woekerpolis Claim Jasper van Schaaik: ”als dit werkelijk de Best of Class regeling is die Minister De Jager eerder heeft toegezegd, dan breekt hij zijn woord en laat hij tienduizenden polishouders in de kou staan. De polishouders worden dan voor de zoveelste keer aan de kant gezet door de Nederlandse financiële elite. We kijken dan ook uit naar de toegezegde uitnodiging van de Minister om met in overleg te treden over een Best of Class regeling laten we eerst onze eigen zaken regelen voordat miljarden in Griekeland pompen.
We weten dat we dat geld gewoon kwijt zijn en nooit terug krijgen.
de boel gewoon afstempelen angst is een slechte raadgever de Jager.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beloftes vanuit de politieke richting neem ik met een korreltje zout of niet voor waar. Ik heb door de jaren heen geleerd dat men in het kader van een democratische regering alleen op halve maatregelen kunnen rekenen daar democrtie een beetje van alles is, dus altijd.
Tenzij de politiek met geld, wat ze niet heeft, over de brug komt kan ze niets uitrichten. Dus geloof ik er niet in.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

consumenten komen er nu langzamerhand achter dat ze voor de tweede maal door de verzekeraars bij de neus zijn genomen. Eenmaal bij het afsluiten van de woekerpolis en voor de tweede maal bij het akkoord gaan met de woekerpolisakkoorden.
De politiek stond erbij en keerk ernaar.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@floris2
De politiek stond erbij en keerk ernaar.
//En de polishouders stonden er ook bij, keken ernaar, en stemden vóór een overeenkomst die ze niet begrepen. En het merendeel van de polishouders doet nog steeds niks, maar klaagt hoogstens dat de compensatie niks voortstelt. Leuk praat onderwerp voor verjaardagen!
De politiek heeft een geheel eigen en ander belang. En dat belang staat, ook in dit geval, haaks op het belang van degenen door wie ze gekozen zijn. Niks nieuws onder de zon. Het "ieder voor zich" tijdperk.
Excusez het cynisme.

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Beste Hakra,

Inderdaad zijn er genoeg mensen die een afwachtende houding hebben .Dat heb je altijd .Heb hetzelf meegemaakt met de Dexia-affaire.Ik(als oudere)liep mee met een demonstratie vanaf het Malieveld te Den Haag .Gewapend met een zelfgemaakt spandoek en toeter .Ik had meer verwacht van de opkomst gedupeerden .Maar goed....

Hetzelfde is met de Woekerpolissen gaande .

kunnen wij niet iets op internet zetten ,zodat gedupeerden alleen maar een mening en naam behoeven te zetten?

Beter iets dan niets . Sturen wij naar alle Woekerpolis-banken (soort petitie ).

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

kunnen wij niet iets op internet zetten ,zodat gedupeerden alleen maar een mening en naam behoeven te zetten?
Ik dacht dat de "lotgenoten" link op deze site dé methode was om gedupeerden met elkaar in contact te brengen en zodoende te verenigen tot een groep die kan besluiten om gerechtelijke stappen te ondernemen.
Tot op heden heb ik niets gehoord van de initiatiefnemers.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@sonora
Die aktie is er al, met dank aan de onvolprezen maar verbannen Martin van Rossum c.s.

http://woekerpolismaatregelennu.petities.nl/

En wat is het resultaat?? Nog geen 500 ondertekenaars. Dat hadden er
500.000 moeten zijn. Daar ligt de politiek niet wakker van en de verzekeraar al helemaal niet. En mijn indruk is dat Radar en Kassa ook een beetje woekerpolisvermoeidheidsverschijnselen :mrgreen: (mooi scrabble woord - letterwaarde en woordwaarde) vertonen. Maar misschien vergis ik mij.
En demonstraties in Den Haag of elders. Leuke (??) dagbesteding.
Het gaat in deze affaire over (heel veel) geld. En belangenverstrengeling.
En vergeet niet: Wanneer iemand zegt: Het gaat niet om het geld maar om het (of een) principe, dan gáát het over geld. En bij o.a. verzekeraars en banken gaat het over niets anders dan geld.
Het blijft een David tegen Goliath verhaal, dus voorlopig ieder voor zich.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@Consudommer
Die link Lotgenoten is een initiatief van Tros/Radar.
Daarnaast is het een "at random" verzameling die mijns inzien geen of nauwelijks toegevoegde waarde heeft.
Tros/Radar doet daar, denk ik, verder niks mee. Het is slechts een service product.
Alleen wanneer de redactie/moderator iets "schrijnends" meent te zien waarover een leuke tv uitzending is te maken, zal daarmee iets voor TV gedaan worden. Tros/Radar is immers geen partij maar nieuwsmaker.

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Wie kan de Woekerpolisbanken het mes eens scherp op de keel zetten om nu de boel eens recht te zetten?
Bij wie kunnen wij terecht?Wat voor een rare regering hebben wij in Nederland die hieraan niks/nauwelijks iets doet .
Miljoenen mensen zij Opgelicht .

Bij een Politie-korpschef hoeven wij niet te zijn .
Dat ivm pure diefstal van ons geld .
Aangifte doen?Denk niet dat het helpt .

Vanaf januari 2011 heb ik zeker 3 verschillende Jaaropgaves van het ASR gekregen ivm de belasting 2010 .(Erg slordig)!

Daarna weer een aantal brieven omtrent andere zaken .
Zelfs mijn bel -account komt er niet uit met dat rommeltje aan brieven .
Het benaderen door het ASR naar de client is heel erg onduidelijk .(OOK dat nog!).

Hallo gedupeerden/lezers :Bij wie kunnen wij nog terecht om ons Recht te halen?Zo wordt het niks! Samen staan we sterk !

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Webbie »

Mja ik heb mij wel gemeld hoor op die website maar of mijn asr polis nu een waerdye polis is heb ik geen benul van.
Het enige wat ik weet is dat je voor de gek word gehouden al jaren lang en de heren rekken maar door.
Ook het individueel maken van de klchten zorgt er voor dat er geen grote horde mensen in de benen komen, tegen de woekerpolis affaire.
Allemaal wachten we op de zogenaamde compensatie berekening en ik moet eerlijk bekennen ik geloof ook dat die echt een om te huilen paar honderd euro voorstel gaat worden.
We zijn allemaal voor een klein of groter vermogen opgelicht en daarom is het weer zo stil vanuit de banken, verzekeraars en politiek.
Men denkt dat het probleem vanzelf verdwijnt als je de boel maar gewoon dood zwijgt en helaas werkt dat in nederland.
We worden aan alle kanten gepakt en je kan niets beginnen tegen deze grootschalige oplichting van deze instanties......
Wat mijn verbaasd is dat er zoveel mensen geloven dat het goed gaat komen, blijkbaar heeft men nog steeds vertrouwen in deze super boevenbende
Wat mij betreft bestaan er ook geen onafhankelijke adviseurs, ze hebben allemaal boter op hun hoofd of op zijn minst een belang.
Zoals ik al elders aangaf zijn zogenaamd onafhankelijke instanties als independer, de hypotheker of vereniging eigen huis of hoe ze zich allemaal ook noemen alleen op dikke winst uit > . <
Getuige de verliespolis/woekerpolis claim affaire waar nu van blijkt dat dit ook een wassen neus blijkt te zijn.
De enige die er beter van zijn geworden zijn diegene die het hebben opgericht.
En inmiddels mag ik straks maar zien wat er nog van mijn al het geld over is wat ik heb ingelegd in al die jaren, maar ik vrees dat het niet echt veel zal zijn.
Want het stelen van mijn geld kan ik ook niet stopzetten.

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Je moet blijven doorbetalen .Je krijgt anders een brief in de brievenbus van het ASR .Ondanks dat de bank weet ,dat er veel ophef is omtrent de Woekerpolissen ,zet men niks stop .Een HALT is er niet .
Dan nog een keer de ontvangen rente (die wij niet krijgen)maar alles gaat naar de grote heren .

Misschien maar eens een dikke klachtenbrief naar de Koningin .

Miljoenen mensen zijn tenslotte beroofd door banken in Nederland .
kaptein op het schip moet nu maar eens ingrijpen .

We gaan naar Prinsjesdag .Wat mij betreft mag de Oplichterij door banken (woeker) uit de grote brief opgelezen worden .
Uiteraard met een goede oplossing !

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

@ hakra,

Wij zijn een democratisch land waar wij de volkvertegenwoordiging kiezen toch?
Maar weet jij door bomen door het woekerpolisbos nog?
Corruptie viert hoogtijdagen handjes boven elkaars hoofd houden mentaliteit
Zand in de machine strooien van de consumenten.

Er zijn 7 miljoen polissen verkocht dus bijna de helft van Nederland heeft er een!
500 petities zijn er ondertekend, een triest resultaat!
Nederland slaapt, we accepteren teveel met de slikken of stikken mentaliteit.
Wie kan de consument nu nog vertrouwen? kifid, politiek, verzekeraars, banken.
De kifid? waar je de vraag mag stellen voor welk belang ze staan?
Die mannen in Denhaag krijgen hun geld wel einde van de maand,die hebben niks te makken.
Hun pensioen is al veilig gesteld, de rekening vooruit schuiven voor de volgende generatie lijkt me niet echt eerlijk.
Wat ik hiermee wil zeggen dat we nog teveel accepteren als consumenten.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen het lijkt mij goed het nogmaals onder de aandacht te brengen.
Natuurlijk kloppen de woekerpolissen niet. De ene verzekeraar ast het ene trucje toe en de ander heeft weer iets anders ontdekt om in ieder geval de eigen kosten te dekken. Krom krom. Het fiascoe heeft vele oorzaken waarvan niet in de laatste plaats de teruglopende economische situatie die het einde nog lang niet kent maar daarover hebben we naar ik verwacht binnen kort nog.
Je moet het robleem woekerolis zien als een blunder der bedenkers er van.
Ik werd in 1005 geconfronteerd met dit soort constructies tijden met opleiding tot tussenpersoon A+B en ontdekte toen het naderende onheil al. De economie werd te structureel en ééntonig ofwel monotoon. De kapitaalmarkten waren reeds toen voorzien dus de behoefte aan meer geld o de markt nam sterk af waardoor de verzekeraars uw polissen niet konden betrekken in de belegging.
Wanneer een economische situatie zoals nu, zo lang duurt dan eb de behoefte aan vreemd kapitaal binnen de bedrijven weg omdat men de interest/divident niet kan uitkeren en er nauwelijks rendement geproduceerd kan worden, mede vanwege de moordende concurrentie dus scherpe prijzen op de markt.
De onderhavige polissen zullen uiteindelijk verdwijnen samen met alle andere polissen daar de beurs niet meer aan bod komt. Men is momenteel op alle fronten aan het bezuinigen maar aan het structurele probleem wordt niets gedaan omdat er geen alternatief meer bestaat. In zo'n situatie heeft kapitaal geen enkele waarde omdat het geen werkgelegenheid oplevert.
Er zijn momenteel teveel werklozen die van de grote pot moeten mee eten.
Alleen zal het zo zijn dat waar af gaat en niet bij komt de bodem spoedig in het zicht komt. Werkloosheid is alleen betaaldbaar indien de economie floreert en bedrijf alsook de staat winst genereerd. Men zal derhalve op alle fronten blijven bezuinigen tot dat al het kapitaal op is en daarna wordt het oorlog. Dat hoeft niet bepaald in Nederland te zijn maar de economie zal zicht niet herstellen, daartoe ligt ze al te lang stil. Zolang er geen nieuwe producten worden gegenereerd en geen nieuwe industrieën komen blijven wij op de glijbaan neerwaards. Er moeten nieuwe ideeën komen, nieuwe producten en nieuwe werkgelegenheid. Als dat is gecreëerd is zal uw woekerolis geen woekerpolis meer zijn en u er wel bij varen maar ik vrees.

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Je moet het robleem woekerolis zien als een blunder der bedenkers er van.
Wel een blunder met kwalijke gevolgen voor miljoenen polishouders. :x

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

@floris2

Je hebt volkomen gelijk. En wat nu??

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Denk dat de banken er toch onderuit proberen te komen .Tegen mij is gezegd door de mevr aan de telefoon:U weet dat het beleggen al jaren slecht is .Daar kunnen wij niks aan doen .MAW Gedeeltelijk eigenschuld dikke bult !(ASR).
Daar kon ik het ook mee doen .Nu weet ik nog niet hoeveel geld ik krijg per 31-12-2011.

Ik weet het allemaal niet meer .Jullie?

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

@sonora
laatst heb ik die vrouw ook aan de telefoon gehad, met hetzelfde verhaal.
Toen heb ik haar een rekensommetje voorgehouden, mocht het ooit goed komen met de ASR Waerdeye polissen moet er een koersexplosie van het ASR NED Fonds plaats vinden,om de zoekgeraakte eenheden te compenseren.
Er moet een verdubbeling eenhedenfactor plaats vinden.
Toen werd het toch even akelig stil aan de andere kant van de lijn. Uuuhh ja zit zo bla bla verhaaltje.Zo die vrouw heeft toch weer € 100 euro verdiend per gesprek en zelfs € 250 als ze je binnenboort kunnen houden.

mijn polis loopt nu bijna 15 jaar van de 30 ik zit nog niet eens op 1/5 van mijn opgebouwd kapitaal!
Neem aan dat ASR toch zeker wel een paar economen in dienst heeft die verantwoord met kapitaal geld kunnen omgaan lijkt me?

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

ConsuDommer schreef:
Je moet het robleem woekerolis zien als een blunder der bedenkers er van.
Wel een blunder met kwalijke gevolgen voor miljoenen polishouders. :x
Nou niet de bedenkers maar de beheerders. :x

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

@Hakra
Lastige vraag.
Eigenlijk staan met onze rug tegen de muur.
Je geld in een oude sok stoppen? of zelf beheren,kun je altijd jezelf de schuld geven.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Chanmaster
Een mooi verhaal!
Als het Geld op is, gaan we gewoon net als de zuidelijke landen de straat op!
Dan krijgen we een nederland ook een revolutie ha ha.
Amerika zit al aan ze plafond tax betreft leningen die de FED er ingepompt heeft.
IMF pompt straks na 110 miljard nog eens 80 miljard in Griekeland.
Dit kan toch niet goed blijven gaan mensen?

Gesloten