LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

om met een stelletje eigenwijze landgenoten hier over te communiceren. Om moe van te worden
Gelijk heb je, de rest van de wereld is gek, jij niet :-).

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nu heb ik langere tijd met Wizz-Air gevlogen vanuit Dortmund en veelal zijn het NL-ers danwel Oost-Eu-ers welke voor discussies zorgen.

De prijzen van deze maatschappij kunnen lager zijn doordat je veel zelf doet en helemaal goedkoop uit bent als je geen bagage hebt.
Ik ben het met voorgaande berichten absoluut niet eens, bij de grote luchtvaartmaatschappijen blijkt het geen probleem te zijn als je boekt met je voorletter en je volledige achternaam.
Vlieg dan lekker met de dure grote maatschappijen, dan heb je geen gezeur hierover en wordt je ook niet bekritiseerd.


Ik ben het met alle voorgaande berichten absoluut wel eens. Als je als een tokkies tekeer gaat mogen ze jou van mij compleet weigeren en van mijn part op een zwarte lijst zetten.
Ik heb gewoon een nieuw ticket geboekt wat me 26 euro heeft gekost
En hoe heb je zo snel een nieuw ticket geboekt ??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

De prijzen van deze maatschappij kunnen lager zijn doordat je veel zelf doet en helemaal goedkoop uit bent als je geen bagage hebt.
Vroeger regelde een reisburo dat allemaal voor je dan had je die discussie niet eens want die wisten je "Paspoortnaam".

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
De prijzen van deze maatschappij kunnen lager zijn doordat je veel zelf doet en helemaal goedkoop uit bent als je geen bagage hebt.
Vroeger regelde een reisburo dat allemaal voor je dan had je die discussie niet eens want die wisten je "Paspoortnaam".

Reisburo's bestaan nog steeds hoor en deze kunnen ook genoeg fouten maken.
Zie de diverse topics hierover :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door witte angora »

intjeffrey schreef: Moet je de schijnheilige landgenoten eens horen praten, ze doen net of ze alles beter weten, nou in geen geval. Wordt er misslelijk van. Als je alle voorgaande berichten leest over de problemen met wizz air dan moet je je zelf maar eens gaan afvragen, mmmm liggt het nu aan wizz air of al die mensen. Voor de rest wil ik het hier bij laten, heeft toch geen zin om met een stelletje eigenwijze landgenoten hier over te communiceren. Om moe van te worden
Hoezo schijnheilig? En wie is hier nou eigenwijs? Misschien worden bedrijven als wizz air, en posters hier, wel moe van klanten zoals jij die alles op hun eigen manier willen doen en overal dwars tegen in gaan?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja maar dan kun je die "Troela" van het reisburo de schuld geven , dat is gemakkelijker dan de hand in eigen boezen (indien aanwezig) te steken :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:Ja maar dan kun je die "Troela" van het reisburo de schuld geven , dat is gemakkelijker dan de hand in eigen boezen (indien aanwezig) te steken :mrgreen:

Das nu toch ook gebeurd ? Alleen was het de troelala van wizz-air. Iedereen heeft schuld behalve de boezemsteker.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
bprosman schreef:Ja maar dan kun je die "Troela" van het reisburo de schuld geven , dat is gemakkelijker dan de hand in eigen boezen (indien aanwezig) te steken :mrgreen:

Das nu toch ook gebeurd ? Alleen was het de troelala van wizz-air. Iedereen heeft schuld behalve de boezemsteker
.
Foutjes worden gemeenschappelijk gemaakt en opgelost zonder aan boezems te komen:)

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
Teunbosseman schreef:
bprosman schreef:Ja maar dan kun je die "Troela" van het reisburo de schuld geven , dat is gemakkelijker dan de hand in eigen boezen (indien aanwezig) te steken :mrgreen:

Das nu toch ook gebeurd ? Alleen was het de troelala van wizz-air. Iedereen heeft schuld behalve de boezemsteker
.
Foutjes worden gemeenschappelijk gemaakt en opgelost zonder aan boezems te komen:)
Spuit 11 met zn bekende onlogische uitspraken........ :?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Har06 »

Das nu toch ook gebeurd ? Alleen was het de troelala van wizz-air. Iedereen heeft schuld behalve de boezemsteker[/b].[/quote]

Foutjes worden gemeenschappelijk gemaakt en opgelost zonder aan boezems te komen:)[/quote]

Spuit 11 met zn bekende onlogische uitspraken........ :?[/quote]

Die Teun toch, wederom ontgaan haar het een en ander over boezems,jammer :roll:

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Das nu toch ook gebeurd ? Alleen was het de troelala van wizz-air. Iedereen heeft schuld behalve de boezemsteker[/b].
Foutjes worden gemeenschappelijk gemaakt en opgelost zonder aan boezems te komen:)[/quote]

Spuit 11 met zn bekende onlogische uitspraken........ :?[/quote]

Die Teun toch, wederom ontgaan haar het een en ander over boezems,jammer :roll:[/quote]


Wederom ??? en haar ??? Die Har / Henri toch.........en dat op jouw leeftijd :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Wederom ??? en haar ??? Die Har / Henri toch.........en dat op jouw leeftijd :mrgreen:
Helemaal in de wolken van de boezems.. :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Har06 »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef: Wederom ??? en haar ??? Die Har / Henri toch.........en dat op jouw leeftijd :mrgreen:
Helemaal in de wolken van de boezems.. :lol:
Gelukkig maar zou ik zeggen enjoy your life and have fun

onze e -tickets met de goede namen erop zijn binnen :)

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door troyair »

Har06 schreef:
Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef: Wederom ??? en haar ??? Die Har / Henri toch.........en dat op jouw leeftijd :mrgreen:
Helemaal in de wolken van de boezems.. :lol:
Gelukkig maar zou ik zeggen enjoy your life and have fun

onze e -tickets met de goede namen erop zijn binnen :)
Have a nice flight :mrgreen:

JoostBrno
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mei 2012 16:04

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door JoostBrno »

Wizz Air: "Foutje, bedankt voor het geld!"

Onlangs vlogen mijn partner en ik met Wizz Air van Eindhoven naar Brno v.v. Een prima verbinding, die de reis naar het thuisland van mijn vriendin bespoedigt en dat voor weinig geld.

Weinig geld, bleek een illusie. Ik werd beboet met 120 EUR.

Het gemak dient de mens en Wizz Air lijkt daar in te voorzien. Via de internetsite boek je éénvoudig je ticket en vanaf 7 dagen voor vertrek kan je je boardingpass printen.

Het systeem is simpel, maar er zitten valkuilen in. In het digitale tijdperk denkt het internet met je mee. Vul je je bankzaken in via het net, dan verschijnen er rode lettertjes bij onjuist -en/of onduidelijkheden. Als waarschuwing en vooral ter controle. Zo worden de zaken zowel door de verkoper als de koper duidelijk en eerlijk afgekabeld, beveiligd en worden risico's vermeden. Bij Wizz Air is dit niet het geval.

Op 11 mei meldde de Wizz-dame mij aan de incheckbalie in Eindhoven, dat ik mijn initialen had ingevuld in mijn boekinggegevens. Dat hadden mijn volledige namen moeten zijn. De boeking moest worden gecorrigeerd en dat kostte 120 EUR.

Ik heb een fout gemaakt. Op een internetsysteem, dat valkuilen heeft. Ik vind die 120 EUR buitenproportioneel. De ticket Eindhoven -Brno v.v. kostte 65 EUR! Een vergoeding van mij voor de correctie vind ik prima. 120 EUR belachelijk, en getuigen van bewuste geldklopperij.

In deze maakbare maatschappij ben ik echt niet uit op dat alles voorgekauwd moet worden of op een verzekering van elke fout. Echter, Wizz' handelswijze is mede gericht op die foutjes en het daaruit buiten verhouding slaatjes zijn. "Foutje, helaas klant, maar bedankt!"

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door newmikey »

JoostBrno schreef: Ik heb een fout gemaakt. Op een internetsysteem, dat valkuilen heeft....

Echter, Wizz' handelswijze is mede gericht op die foutjes en het daaruit buiten verhouding slaatjes zijn.
Wizz handelt niet anders dan willekurig welke andere luchtvaartmaatschappij ter wereld. Bij allemaal is het een vereiste dat u uw eerste voornaam invult zoals deze in uw paspoort vermeld staat. Dat is om meerdere redenen belangrijk.

Dan naar het zogenaamd een slaatje slaan. Als u bij een luchtvaartmaatschappij een wijzigbaar ticket koopt, kost dat initieel meer geld maar kunnen wijzigingen zoals deze tegen administratiekosten of geheel gratis worden uitgevoerd.

Koopt u een goedkoop ticket, bij Wizz of bij willekeurig welke andere maatschappij dan staat daar met grote koeieletters bij NON-FLEX of iets dergelijks bij en de uitleg dat, eens geboekt, de ticket niet meer ingetrokken kan worden.

U bent dus verplicht een nieuw ticket aan te schaffen ter plekke en aangezien de goedkope stoelen dan al verkocht zijn, betaalt u de hoofdprijs.

Of ik het eerlijk of logisch vind dat u wel héén mee mocht maar niet terug laat ik in het midden. Misschien zijn de luchtvaartautoriteiten in Nederland wat minder strikt als in het buitenland, wie zal het zeggen?

U had dit echter kunnen en moeten weten en dat ligt zeker niet aan Wizz.

JoostBrno
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mei 2012 16:04

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door JoostBrno »

newmikey schreef:
JoostBrno schreef: Ik heb een fout gemaakt. Op een internetsysteem, dat valkuilen heeft....

Echter, Wizz' handelswijze is mede gericht op die foutjes en het daaruit buiten verhouding slaatjes slaan.
Wizz handelt niet anders dan willekurig welke andere luchtvaartmaatschappij ter wereld. Bij allemaal is het een vereiste dat u uw eerste voornaam invult zoals deze in uw paspoort vermeld staat. Dat is om meerdere redenen belangrijk.

Dan naar het zogenaamd een slaatje slaan.

U had dit echter kunnen en moeten weten en dat ligt zeker niet aan Wizz.
New Mikey, dank voor je bericht. Goed, dat actie reactie tot gevolg heeft. Ik hoop dat Wizz ook meeleest, uit betrokkenheid en hoe de communicatie naar hun klanten te verbeteren.

Die 120 EUR was de totale boete voor de heen -en terugvlucht.

Zoals je hebt kunnen lezen, steek ik mijn hand in eigen boezem en geef ik aan, dat onmogelijk alle fouten gedekt kunnen worden door een verzekering.

Echter, ik vind de boete buiten verhouding. 10 EUR per vlucht is een geschikt bedrag. Op NS -stations betaal je 0,50 EUR extra bij het kopen van je treinticket aan het loket. Al is zijn de spoorwegen de luchtvaart niet, een administratieve handeling kost simpelweg geen 120 EUR. Ik blijf dat geldklopperij vinden en slaatjes uit fouten van je klanten slaan.

Voor zowel werk als privé reis ik de hele wereld over. Ook in landen, waar de corruptie meer aanwezig is. Ik zeg niet dat Wizz corrupt is.
In de EU verwacht ik transparante websites. Wizz lijkt tranparant, maar dat is anders gebleken. Een stuk klantvriendelijkheid en communicatievaardigheid mist deze maatschappij uit de EU. Om nog even op de NS terug te komen: Ondanks vertragingen, miscommunicatie en andere ongemakken, pogen zij duidelijk en klantvriendelijk te zijn.

Mijn bericht is een appèl naar Wizz op beterschap hierin. Het is geen persoonlijke hetze of primair het uiten van mijn ongenoegen. Wil Wizz professioneel op de EU-markt een speler zijn, dan moet het zich waardig gedragen. "Foutje, bedankt" krijgt zo een eerlijker lading.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

Die 120 EUR was de totale boete voor de heen -en terugvlucht.
Was het wel een boete of is het bestaande ticket ongeldig verklaard en heb je een nieuw ticket moeten komen (die hoe dichter bij het tijdstip van de vlucht steeds duurder worden) ?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

JoostBrno schreef:Echter, ik vind de boete buiten verhouding. 10 EUR per vlucht is een geschikt bedrag. Op NS -stations betaal je 0,50 EUR extra bij het kopen van je treinticket aan het loket. Al is zijn de spoorwegen de luchtvaart niet, een administratieve handeling kost simpelweg geen 120 EUR.
Die administratieve handeling kost wel een stuk meer dan een tientje. Over dit onderwerp zijn meedere topics te vinden op dit forum. U bent er nog goed vanaf gekomen met 120,-. Er zijn voorbeelden te vinden waar mensen de nodige honderden euro's kwijt zijn geweest omdat ze de eigen naam verkeerd hebben geschreven.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door SaritaX »

De boete is ook zo hoog om mensen aan te sporen op te letten als ze een ticket boeken. Je naam overtypen uit je paspoort is echt niet zo moeilijk. Maar kennelijk zijn er genoeg mensen die zomaar wat doen en dan boos worden dat ze moeten betalen voor hun eigen laksheid.
Volgende keer dus gewoon lezen wat er staat, paspoort ernaast en naam zoals in paspoort invullen.

Gesloten