LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Chan het kan aan mij liggen, maar wil jij nou beweren dat MLM oplichterij is?

Ik begrijp geen snars van je verhaal en wat is het punt dat je wilt maken?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Kijk, je hebt de koe bij de hoorns. Wat ik alleen wil zeggen is dat er alleen over MLM-systemen wordt geduseerd zodra er een voorstander betoog over houdt. Hier vraagt helemaal niemand om en taalt ook nieman naar. Waarom ook?
Ik wil dus helemaal geen punt maken maar alleen uitleggen dat er op zich met MLM niets mis hoeft te zijn maar in sommige gevallen weldegelijk mis is.
Verbindt u uw conclusie hieraan en zwijg verder zo zal dit draadje eindigen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je schreef zelf al:
MLMvoorstanderNL schreef: ok mensen, schieten maar!
En als mensen dan kritiek geven of vragen stellen bij je berekeningen, dan vind je dat ineens niet goed?
MLMvoorstanderNL schreef: Weetje wat zo leuk is aan cijfers, je kan ze manipuleren totdat ze zeggen wat jij wil. e dat zie ik hier steeds gebeuren..
Klopt. Maar ook door jezelf.

Kijk ik in jou zelf gemaakte omzet/marge piramide hoeveel mensen er zijn die dan per maand voldoende verdienen om van te kunnen leven, dan zie ik dat er 6 lagen of meer onder je moeten zijn, om een inkomen te hebben dat nog enigszins de moeite waard is en in elk geval boven het bijstandsniveau ligt. Dat betekent dat er van de ruim 88.000 vertegenwoordigers er maar 363 van dit systeem kunnen leven. Dat is ongeveer 4 promille van de vertegenwoordigers.

Verder suggereer je dat er heel veel lagen onder je mogelijk zijn, terwijl iemand anders, zonder enige manipulatie, laat zien dat in jou rekenmethode op niveau 14 al ¼ van de wereldbevolking klant van jou systeem moet zijn. Meer lagen is dus alleen mogelijk als mensen minder klanten of minder vertegenwoordigers hebben dan in jou aanname. Maar dat betekent dan ook per definitie dat die extra lagen geen extra klanten of extra omzet opleveren, maar slechts compensatie zijn voor gemiste omzet in levels daarboven.

Maar laten we aannemen dat je systeem perfect werkt en dat je aan ongeveer 2 miljard mensen komt die zo veel kaas van je willen afnemen als je aanneemt (hoeveel kaas zou er überhaupt in China of India of bijvoorbeeld Ethiopië worden verkocht...). Aangezien uit je eigen omzet-tabel/piramide blijkt dat je voor een normaal maandinkomen er minstens 6 lagen onder je nodig zijn, dan betekent dat dat wereldwijd alleen de eerste ongeveer 30.000 mensen van het systeem kunnen leven.

Dus in het ideale en wel heel optimistische geval dat iedereen op de wereld kaas wil kopen en dat ze daar gemiddeld even veel voor over hebben als de Nederlanders (dus ook de bedelaars in India of in Afrika), dan nog zijn er op de hele wereld maar 30.000 mensen die van dit systeem kunnen leven. Meer realistisch is dat dit voor maar een paar duizend mensen het geval zal zijn.
Ik hoop dat ik toch iets nieuws heb verteld in dit forum onderwerp waardoor er een duidelijker beeld is van netwerkmarketing.
Je hebt vooral een eenzijdig beeld gegeven. De terechte aanvullingen die gedaan zijn, pareer je het liefste als (in mijn eigen woorden) kritiek van zure en slappe, danwel jaloerse, Hollanders die de kop niet boven het maaiveld willen uitsteken.

En nogmaals, ik heb op zich niets tegen het principe van MLM, maar er moet wel een realistisch beeld van worden gegeven. En dat is dat er nauwelijks mensen zijn én dat er nauwelijks mensen kunnen zijn die er een goede boterham van kunnen verdienen. Natuurlijk zullen die er zijn, maar de orde van grootte van het aantal deelnemers dat zo hoog zal komen is ongeveer vergelijkbaar met de orde van grootte van het aantal voetballers dat een profcontract krijgt. Daarom kun je het beter zien als een leuke hobby naast je gewone werk.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Helemaal mee eens.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Wauw, kweenie, prima uitgelegd wat het bezwaar is tegen de redeneerwijze van de topic starter. Complimenten.

MLMvoorstanderNL

Ik moet zeggen dat het inderdaad mooi verwoord is. ;)

Ik weet niet of ik ooit heb beweerd dat echt iedereen die eraan begint er onafhankelijk van zal kunnen worden.. Want dit is toch wel persoon gebonden.
Sowieso is het onmogelijk dat de hele wereldbevolking zich inschrijft in een keer. Want je moet minimaal 18 zijn. Omdat er elk jaar weer nieuwe mensen 18 worden betekend dit dat er dus altijd mensen zijn die het zouden kunnen gaan doen.

Ik heb MLM niet uitgevonden maar verdedig het wel. Ik ben van mening dat er in ieder geval een beter pensioen uit valt te halen en dat je eerder zou kunnen stoppen met werken... wanneer dat is weet ik zelf ook nog niet..

De constructie is altijd in beweging..dus ieder die doorzet komt aan de beurt.

Maar het verschil met de maatschappij en in loondienst werken lijkt me duidelijk

En inderdaad je kan het gaan zien als een leuke hobby naast je huidige werk. Alls je dit doet zal het ook niet meer dan dat worden. Attitude is key

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef:Natuurlijk... laten we MLM met een kettingbrief vergelijken :S

Nou iedereen heeft zijn eigen logica en ook zijn eigen werkelijkheid.

Als iemand opgroeit in een gezin waar vader naast zijn huidige baan is begonnen met MLM én heeft succes bereikt waardoor de opgroeiende kinderen hiervan konden profiteren. Voor hen is het dan de 'werkelijkheid' dat het kan. En dat vind men dan logisch.

Het tegenover gestelde kan ook gebeuren.. Vader start met MLM maar bereikt niet wat HIJ wilde bereiken, en ik blijf herhalen dat dit toch komt door eigen motivatie of het gebrek eraan. Als hij dan gaat roepen dat het oplichting is en gaat lopen tieren op MLM. Die kinderen zullen ook nooit beginnen aan MLM want voor hen is de 'werkelijkheid' dat het dus niet werkt en papa zei dat het oplichting is.. Dus men neemt dit aan voor waarheid want dat vinden zei logisch.

Zo werkt logica en werkelijkheid..

(om nog maar even te zwijgen over de studies die er zijn over verschillen tussen mannen en vrouwen en hun 'logisch' denken )
Bij een kettingbrief en bij MLM krijg je onherroepelijk te maken met overlappende vrienden/kennissen enz. kring waaraan je je brief kunt sturen/produkten kunt verkopen/distributeurs kunt werven.
En ja, natuurlijk kun je ipv de ketting doorsturen zelf een nieuwe opzetten.....als je voldoende 'verse' adressen weet tenminste.
Of een heel nieuw item verzinnen. Dan maak je kans van slagen. Als niet teveel mensen je voorbeeld volgen natuurlijk.
Nee niet iedereen is geschikt, gelukkig maar, dat is ook niet de bedoeling, anders doet de formule zichzelf de das om.

De vrouwenlogica zal wel zijn dan dat ze MLM als leuke bijverdienste zien, waarbij ze hun eigen tijd kunnen indelen en zoveel verdienen dat het belastingtechnisch aantrekkelijk is. Hebben ze geen zin, zijn ze ziek, werken ze niet (geen ziektegeld, geen vakantiegeld). En dan dienen er bij hun MLM clubje niet teveel enthousiastelingen in een straal van ?? km te zijn, anders loont het zich niet.
'Geen gezeik iedereen rijk' klinkt leuk, maar kan niet.

MLMvoorstanderNL

Het hoeven geen kennissen of vrienen te zijn hoor..als je die hebt gehad begint het pas echt... Beetje doorgewinterde sales person benaderd iedereen.

Voorbeeld: Je bent aan het shoppen in de Dixons en wordt de hele tijd vriendelijk geholpen door een verkoper, vlotte babbelaars zoek je! Aan het einde van de rit bedank je hem voor zijn goede service en vervolgens vraag je hem of diegene tevreden is met zijn baan of dat hij open staat voor extra ideën.. Deze persoon ken je dan pas 25 minuten of misschien maar 10.

Je kent elkaar een beetje en derhalve hoort de persoon tot de prospectlist.

Dit is dé manier om succesvol steeds nieuwe mensen te vinden.. Niet iedereen durft dit of kan dit en daar zit het verschil ook tussen slagen en falen

**** your friend and family :evil: die komen wel als je succes hebt :P

Nog een leuk weetje: Mensen zeggen meestal nooit nee tegen het concept maar gewoon tegen de timing van het aanbod. Nee betekend 'nu niet'

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Ik moet zeggen dat het inderdaad mooi verwoord is. ;)
Zeer mooi verwoord. En duidelijk is dat je dit niet kan weerleggen.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik weet niet of ik ooit heb beweerd dat echt iedereen die eraan begint er onafhankelijk van zal kunnen worden..
je hebt wel beweerd dat iedereen onafhankelijk kan worden. En op mijn vraag in een andere thread welke percentages dit zijn geworden blijft het angstvallig stil.
MLMvoorstanderNL schreef:Sowieso is het onmogelijk dat de hele wereldbevolking zich inschrijft in een keer. Want je moet minimaal 18 zijn. Omdat er elk jaar weer nieuwe mensen 18 worden betekend dit dat er dus altijd mensen zijn die het zouden kunnen gaan doen.
Er is nergens in de berekeningen van uit gegaan dat iedereen zich in een keer inschrijf. Weerleg nu eens de berekeningen van kweenie dat 4 promille slechts leuk eraan kan verdienen.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik ben van mening dat er in ieder geval een beter pensioen uit valt te halen en dat je eerder zou kunnen stoppen met werken... wanneer dat is weet ik zelf ook nog niet..
Nogmaals, en ook voor alle zinnen die ik heb weggelaten, weerleg de berekening van kweenie nu eens. Je komt opnieuw met nietszeggende woorden, maar de berekening weerleg je niet.

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Voorbeeld: Je bent aan het shoppen in de Dixons en wordt de hele tijd vriendelijk geholpen door een verkoper, vlotte babbelaars zoek je! Aan het einde van de rit bedank je hem voor zijn goede service en vervolgens vraag je hem of diegene tevreden is met zijn baan of dat hij open staat voor extra ideën.. Deze persoon ken je dan pas 25 minuten of misschien maar 10.

Dus het recept voor mlm is maar iedereen die je tegenkomt lastig te gaan vallen met die onzin? Net zo lang totdat je nergens meer welkom bent?
MLMvoorstanderNL schreef:Nog een leuk weetje: Mensen zeggen meestal nooit nee tegen het concept maar gewoon tegen de timing van het aanbod. Nee betekend 'nu niet'
En waar is het bewijs hiervan?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef:
Voorbeeld: Je bent aan het shoppen in de Dixons en wordt de hele tijd vriendelijk geholpen door een verkoper, vlotte babbelaars zoek je! Aan het einde van de rit bedank je hem voor zijn goede service en vervolgens vraag je hem of diegene tevreden is met zijn baan of dat hij open staat voor extra ideën.. Deze persoon ken je dan pas 25 minuten of misschien maar 10.

Dat werkt als iets nog in opmars is, nog redelijk nieuw.
Anders is de kans groot bij de succesformule van MLM dat hij al op de prospektlist staat van z'n sportmaatje/chauffeur/ en.....een andere klant natuurlijk.

MLMvoorstanderNL

Het gebeurd vaak genoeg dat iemand al het plan heeft gezien en vervolgens niet direct mee doet.. Heb ik geen bewijs van maar wel ervaring mee, telt dat ook?

Lastig vallen is niet goed natuurlijk. Als iemand al te kenen heeft gegeven geen interesse te hebben dan respecteer je dit en hou je erover op, ik wel tenminste.

Fijn dat jij weer even laat doorschemeren dat je het 'onzin' vind ;)
Jou goed recht om dat te vinden.

Nee heb geen zin om jullie berekening te weerleggen.. Wat heeft dat voor zin.. Ik kan niks bewijzen en jullie ook niet ;)

Enkel aannames e.d.

Ik heb met mijn berekening enkel weergegeven waar je geld mee zou verdienen.. die bonus en die commissie.. Misschien heb je wel gelijk en kan het merendeel er niet van leven... Ik heb nooit beweerd dat iedereen onafhankelijk zal worden..

Heb echter wel gezegd dat iedereen dezelfde startpositie krijgt (met uitzondering dan van bijvoorbeeld WIN, ken ze niet ) over het algemeen

De aanhouder en de beste zal gewoon winnen..want zo is het ook..

Nogmaals, jullie cijfers zij gebaseerd op aannames en niet op feiten.

MLMvoorstanderNL

Jolijn schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:

Dat werkt als iets nog in opmars is, nog redelijk nieuw.
Anders is de kans groot bij de succesformule van MLM dat hij al op de prospektlist staat van z'n sportmaatje/chauffeur/ en.....een andere klant natuurlijk.
Ookal is dat niet het geval dan werkt de benadering nog steeds.. niet 100% maar hij werkt wel...

Gewoon: Sta je open voor mogelijkheden om meer geld te verdienen?
Antwoord: Ja, wat is het dan?

Vervolgens noem je bijvoorbeeld de branche waarin je zit of je hebt verteld dat je een eigen bedrijf hebt. Vraag dan naar contact gegevens om diegene te bellen voor een afspraak. En zo verder...

Als diegene dan nog vragen stelt als : hoe heet het bedrijf? geef dan gewoon antwoord en zeg Amway/ACN

Geen geheim van maken ;)

MLMvoorstanderNL

Jolijn, de vomr van benaderen werkt gewoon ;) ga er maar niet tegen in :P want ik spreek uit ervaring ;)

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Het gebeurd vaak genoeg dat iemand al het plan heeft gezien en vervolgens niet direct mee doet.. Heb ik geen bewijs van maar wel ervaring mee, telt dat ook?
Nee, want jouw weetje is dus geen feit meer maar een mening en dus ook geen weetje meer.
MLMvoorstanderNL schreef:Lastig vallen is niet goed natuurlijk. Als iemand al te kenen heeft gegeven geen interesse te hebben dan respecteer je dit en hou je erover op, ik wel tenminste.
Als het me in mijn hele leven 1 keer gebeurt is het geen lastig vallen, vaker wel. Moet je je voorstellen als die Dixons medewerker dat elke dag 1x overkomt. Of dat je op kantoor elke dag 1x iemand hebt die daarover begint. Het gedrag van de Jehova getuigen wordt vaak gezien als lastig vallen en die komen misschien 2x per jaar langs.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik heb met mijn berekening enkel weergegeven waar je geld mee zou verdienen.. die bonus en die commissie.. Misschien heb je wel gelijk en kan het merendeel er niet van leven... Ik heb nooit beweerd dat iedereen onafhankelijk zal worden..
Nogmaals, jij hebt beweerd dat je met mlm onafhankelijk kan worden. Maar zelfs jouw cijfers geven al aan dat dit niet mogelijk is.
MLMvoorstanderNL schreef:Nogmaals, jullie cijfers zij gebaseerd op aannames en niet op feiten.
Ze zijn gebaseerd op de cijfers waar jij mee kwam. Dus dan kloppen jouw cijfers ook niet, of had je je dat nog niet gerealiseerd?

MLMvoorstanderNL

Ja het is mogelijk om met MLM onafhankelijk te worden.. niet voor iedereen...dat is het verschil.

Mijn cijfers waren enkel om te illustreren welke vormen van inkomsten er uit MLM komen, namelijk: Persoonlijke klanten Comissie, Groepscommissie en de altijd vergeten BONUS.

Ik heb nooit beweerd dat elke individu onafhankelijk wordt.. Ik zeg wel dat diegene die er het hardste voor vecht wel grote kans maakt.

Jij zal nooit onafhankelijk worden met MLM (of iets anders) want je geloofd niet in het systeem.

kuklos

Zoals al in een andere thread gevraagd (en nog steeds onbeantwoord): hoeveel procent van de mlm-ers haalt er een fatsoenlijk inkomen uit? Hoeveel procent is er onafhankelijk mee geworden?
Fatsoenlijk inkomen definiëren we als modaal. Daar neem ik genoegen mee. Hoeveel procent van de mlm-ers haalt er een modaal inkomen uit?

Nu ken je mij al goed genoeg om te beweren dat ik nergens financieel onafhankelijk mee zal worden? Waarop baseer je die uitspraak?
Aangaande mlm heb je gelijk. Ik geloof niet in die methode. Omdat ik kan rekenen.
Als iemand mij benadert dan is mijn eerste vraag wat het precies is en dan vraag 2 is hoeveel die persoon er zelf al mee verdient. Komt er bij vraag 2 geen bevredigend antwoord dan mag je terugkomen als je er wel flink mee verdient.
En als vraag 2 wel bevredigend is dan heb ik interesse maar vraag door voor meer cijfers. Met daarbij uiteraard de vraag waarom de rest dan ook niet zoveel verdient.

MLMvoorstanderNL

Die cijfers zijn er niet. Einde discussie..

En inderdaad wat je zegt..als diegene dan ineens wel goed verdient ga je toch voor de bijl :P typisch....

Ik ben zelf echt totaal niet geïnteresseerd in of iemand er wel of niet meer dan ik mee gaat verdienen. Heb eerder al aangegeven dat het een kwestie is van eigen inzet oftewel eigen schuld dikke bult ;)

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:Die cijfers zijn er niet. Einde discussie..
Of hiermee de discussie zal eindigen betwijfel ik. Maar duidelijk is wel dat jij je beweringen niet hard kan maken.
MLMvoorstanderNL schreef:En inderdaad wat je zegt..als diegene dan ineens wel goed verdient ga je toch voor de bijl :P typisch....
Beter lezen. Ik heb niet gezegd dat ik begin. Iemand die mij benadert met een "kans" maar er zelf niks mee verdient is niet geloofwaardig. Iemand die er zelf wel mee verdient is geloofwaardiger en krijgt dus wat tijd van me. En in die tijd die hij/zij van mij krijgt zal ik flink vragen stellen en de beweringen gaan doorrekenen. Op deze manier ga ik ook met beleggingsadviseurs om. Heb je de afgelopen 5 of 10 jaar met je beleggingen beter gedraaid dan ik? Dan krijg je een kans, zo niet dan heb ik niks aan je. Ook hier geldt weer dat een kans enkel betekent dat ik naar je zal luisteren, het betekent nadrukkelijk niet dat ik met je in zee zal gaan.
MLMvoorstanderNL schreef:Ik ben zelf echt totaal niet geïnteresseerd in of iemand er wel of niet meer dan ik mee gaat verdienen. Heb eerder al aangegeven dat het een kwestie is van eigen inzet oftewel eigen schuld dikke bult ;)
Ook aangaande succes een kwestie is van eigen inzet heb je niet hard kunnen maken. Maar vertel eens, hoe reageer jij als iemand je benadert in de Dixons en je vertelt over een kans om meer geld te verdienen. En die persoon vervolgens geen noemenswaardig bedrag verdient hiermee. Zelf verdient hij/zij er te weinig mee, maar is wel de juiste persoon om jou te vertellen over deze kans, en jou te leren hoe het moet?

MLMvoorstanderNL

Jij en ik hebben duidelijk een totaal andere achtergrond...jij belegd dus begrijp ik?

Ik sta altijd open voor die dingen... Je geeft nu een voorbeeld die echt door iedereen anders word benaderd.

Ik ken het fenomeen MLM al redelijk lang en heb de resultaten gezien.. Ik kan wel namen gaan noemen (ik heb 1 naam genoemd) waarmee ik zou kunnen aantonen dat MLM voor Nederlanders wel goed heeft uitgepakt. Maar die mensen hoef ik niet bekend te maken want ze zitten er niet op te wachten...

Als iemand zou reageren als jij en om allemaal cijfers zou vragen dan zou ik je melden die niet te hebben... Moet je voor de gein eens zo bijdehand gaan doen op een bijeenkomst. Daar zit ik echt niet op te wachten..

Wij vertellen mensen over ons MLM bedrijf, wat er bereikt is en wat er mogelijk is.
Overtuigen doen we niet.. enkel ventileren.. de keuze is aan de rest..

Zoals wij zeggen : Succes is een keuze...de keuze is aan U.

Ik hoor bij ACN trouwens ;)

En daarmee wilde ik zeggen... Ik blijf geloven in wat ik geloof...doe jij lekker wat jij doet ;)

He kans best zijn dat er een kleiner percentage heel veel geld verdient en dat er meerdere zijn die het naast hun huidige inkomen leuk bijverdienen. Iedereen begint in vak A en de sterkste komt het verste..

Ik kan mijn beweringen wel hard maken maar zal jou dat van jou standpunt af doen wijken? ik denk van niet dus waarom zou ik moeite doen ;)
Jou beweringen zijn gebaseerd op een Wikipedia pagina...come on! :P

Blijf jij lekker jou ding roepen dan ga ik ondertussen weer verder met onafhankelijk worden ;)

Gesloten