| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
lievemarie
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Maar als het in Trouw staat wel? Die krant is populair op dit forum, dacht ik.
https://www.trouw.nl/zorg/britse-studie ... ~bd641bc6/
Dit onderzoek is gericht op situatie in een huishouden. Daar zit je op elkaars lip, en geef je het altijd wel door.lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 11:23Maar als het in Trouw staat wel? Die krant is populair op dit forum, dacht ik.
Het lijkt me belangrijker om verschil in overdracht te meten in winkelcentra, uitgaansgelegenheden, OV etc
-
lievemarie
Dit vind ik zo typerend. Op het moment dat een onderzoek iets uitwijst wat gevaccineerden in hun "voordeel" kunnen uitleggen wordt de uitslag voor waarheid aangenomen. Maar als een onderzoek iets in het "nadeel" van vaccineren uitwijst, wordt er meteen van alles uit de kast getrokken om zo'n onderzoek in diskrediet te brengen.
Raar forum hier.
Raar forum hier.
En ook Trouw is niet erg zorgvuldig, want ze schrijven dit:lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 11:23Maar als het in Trouw staat wel? Die krant is populair op dit forum, dacht ik.
“De Gezondheidsraad is gevraagd om op 2 november met een advies te komen”
Uitnodigingen voor een derde prik zijn al de deur uit.
Ik heb toch wel de vraag aan jou, ben jij wel of niet gevaccineerd, ?lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 11:30Dit vind ik zo typerend. Op het moment dat een onderzoek iets uitwijst wat gevaccineerden in hun "voordeel" kunnen uitleggen wordt de uitslag voor waarheid aangenomen. Maar als een onderzoek iets in het "nadeel" van vaccineren uitwijst, wordt er meteen van alles uit de kast getrokken om zo'n onderzoek in diskrediet te brengen.
Raar forum hier.
Ik vind de hele situatie om die spuit steeds ingewikkelder worden, de wappies ( waar ik dus soms ff kijk wat ze schrijven) zijn van plan zich niet aan de regels te gaan houden.....dan heb ik zoiets met dat soort , zet ze op een eiland.
Ik ken ook wat mensen die bang zijn als ze de spuit nemen , dat ze dood gaan....dus die zal je ook niet kunnen overtuigen. De idiootste verhalen gaan over internet.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 29 okt 2021 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lievemarie
Stel me die vraag maar mooi per pb of mail 
Ik ben idd wel voor alle wappies op een eiland. Zonder water en brood, laat ze elkaar maar opeten.
Ik ben idd wel voor alle wappies op een eiland. Zonder water en brood, laat ze elkaar maar opeten.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 29 okt 2021 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, waarom? de rest mag het toch weten? Die functie staat bij mij trouwens uit en dat blijft zo.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
lievemarie
Dan krijg je ook geen antwoord.
Tja, dan vraag ik mij wel af , waarom je zo aan de discussie meedoet om de ongevaccineerden bij te staan.
Is dat een reactie op (ook) mijn bericht? Ik gebruik gewoon gezond verstand om zaken op waarde te schatten. 4 bladzijden terug werd ik nog als ongevaccineerde aangemerkt.lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 11:30Dit vind ik zo typerend. Op het moment dat een onderzoek iets uitwijst wat gevaccineerden in hun "voordeel" kunnen uitleggen wordt de uitslag voor waarheid aangenomen. Maar als een onderzoek iets in het "nadeel" van vaccineren uitwijst, wordt er meteen van alles uit de kast getrokken om zo'n onderzoek in diskrediet te brengen.
Raar forum hier.
Ja, een ver van mijn bed situatie. Het kan in een regio inderdaad druk zijn op de IC en in de ziekenhuizen, maar er zijn ook regio's waar het nu heel erg rustig is in de ziekenhuizen. Het gekke is dat je daar nooit iets over hoort.Erthanax schreef: ↑29 okt 2021 00:06Vollopende IC's die niet bestaan, een hoop heisa om niks; en dan lees ik bv dit nieuwsbericht. En dan moet ik nog begrip hebben voor eigengereide walnoten, onnozelaars, dwaallichten en provocateurs die alleen maar kritische vragen stellen en onderzoek doen. Dat kost mij steeds meer moeite.
Die beelden zijn inderdaad verschrikkelijk, maar vaak ook meteen de grootste sensatie die er is. Slecht nieuws verkoopt gewoonweg beter dan goed nieuws, dus het wordt altijd negatief weg gezet.moederslink schreef: ↑28 okt 2021 23:37Desalniettemin heb ik de beelden nog op mijn netvlies van bv de Frontberichten, Brazilië, Italië , New York , de wanhoop van de zorgmedewerkers , de verzorgingshuizen etc etc.
Het was en is dus geen griepje.
moederslink
vindt dit leuk
-
moederslink
HUH???Nijogeth schreef: ↑29 okt 2021 13:12Die beelden zijn inderdaad verschrikkelijk, maar vaak ook meteen de grootste sensatie die er is. Slecht nieuws verkoopt gewoonweg beter dan goed nieuws, dus het wordt altijd negatief weg gezet.moederslink schreef: ↑28 okt 2021 23:37Desalniettemin heb ik de beelden nog op mijn netvlies van bv de Frontberichten, Brazilië, Italië , New York , de wanhoop van de zorgmedewerkers , de verzorgingshuizen etc etc.
Het was en is dus geen griepje.
Dit waren beelden uit de levensechte en keiharde realiteit.
reggie2
vindt dit leuk
Dat is niet het punt hier. Het onderzoek in de Lancet betreft besmettingen binnen 1 huishouden. Goedemorgen Nederland of jij hebben dat weggelaten. Bij jou vind ik dat niet erg, kan iedereen gebeuren, maar als GN dit heeft weggelaten, dan is het stemmingmakerij.lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 11:30Dit vind ik zo typerend. Op het moment dat een onderzoek iets uitwijst wat gevaccineerden in hun "voordeel" kunnen uitleggen wordt de uitslag voor waarheid aangenomen. Maar als een onderzoek iets in het "nadeel" van vaccineren uitwijst, wordt er meteen van alles uit de kast getrokken om zo'n onderzoek in diskrediet te brengen.
Raar forum hier.
En zo nadelig voor gevaccineerden is deze uitkomst niet. Bevestigt eigenlijk wat iedereen zelf ook kan bedenken: eentje thuis ziek, er wordt minder geventileerd en dan is iedereen in huis aan de beurt. Iedereen? Nou, nee, om onduidelijke redenen is er vaak 1 gezinslid, waar het virus geen interesse in heeft en die meermaals negatief test, terwijl de rest van het gezin zich vreselijk ziek voelt en het virus naar de hel verwenst.
lievemarie
en xflorisx
vinden dit leuk
-
lievemarie
De enigen die beter worden van de corona crisis zijn volgens mij de onderzoekers. Want mijn hemel, wat worden er veel onderzoeken gedaan. En wat een verschillende uitkomsten iedere keer. Gooi maar in mijn pet. Ik ga af op mijn gezonde verstand.
-
lievemarie
Dat is nou eens een interessant punt. Waarom testen sommige mensen negatief terwijl de rest van hun gezin besmet is? Dan is er toch iets beduidend anders aan hun immuunsysteem, zou je zeggen? En dat zouden de medici misschien kunnen gebruiken in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen en vaccins.Jablan schreef: ↑29 okt 2021 14:18eentje thuis ziek, er wordt minder geventileerd en dan is iedereen in huis aan de beurt. Iedereen? Nou, nee, om onduidelijke redenen is er vaak 1 gezinslid, waar het virus geen interesse in heeft en die meermaals negatief test, terwijl de rest van het gezin zich vreselijk ziek voelt en het virus naar de hel verwenst.
-
Lowieze
Maar dat wordt al lang gedaan via een DNA-onderzoek. Een afwijking in de genen kan duidelijk maken of de werking van bepaalde medicijnen in uw geval goed werken.lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 16:45
Dat is nou eens een interessant punt. Waarom testen sommige mensen negatief terwijl de rest van hun gezin besmet is? Dan is er toch iets beduidend anders aan hun immuunsysteem, zou je zeggen? En dat zouden de medici misschien kunnen gebruiken in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen en vaccins.
-
lievemarie
Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.
Aan de ene kant zeg je dat ze te veel onderzoeken en nu beweer je het tegenover gestelde.....tja zo kan je wel ff doorgaan.lievemarie schreef: ↑29 okt 2021 17:06Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.