LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
knight
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2009 17:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door knight »

Sinds 4 jaar is de Nederlandse Energie Maatschappij mijn leverancier. Ik raad het ten sterkste af!
Ten eerste heeft het 2 jaar geduurd voordat ik een eindafrekening kon krijgen. Hier had ik al meerdere malen bij de NEM om gevraagd. Zowel telefonisch als schriftelijk. Aangezien ik een automatische incasso had afgegeven voor de maandelijkse termijnen, dachten ze bij mij ook zomaar de eindafrekening van 1400,00 euro binnen 2 weken af te mogen schrijven. Het ging om een eindafrekening van 2 jaar ipv 1 jaar. Principieel als ik ben heb dat niet toegestaan. 2 jaar wachten op een eindafrekening en dan binnen 2 weken willen afschrijven? Ik heb toestemming gegeven maandelijkse termijnen af te mogen schrijven maar niet voor een 2-jaarlijkse eindafrekening!
Wanneer zij van mening zijn betalingen nog niet ontvangen te hebben reageren ze standaard niet op post. Zelfs niet wanneer je betalingsbewijzen per aangetekend post met ontvangstbevestiging verstuurd. Ja, een deurwaarder kan je op je dak krijgen, die een maand achterstand heeft met zijn correspondentie. Uiteraard is dit met een sisser afgelopen want zelfs op mijn rechtsbijstandsverzekering werd niet gereageerd, maar de betalingsherinneringen krijg ik dan in ieder geval niet meer en van het deurwaarderskantoor hoor ik dan ook niets meer. Na een half jaar kreeg ik opnieuw een aanmaning over een andere rekening die ik weer niet betaald zou hebben. Heb ik het ene incident via mijn rechtsbijstand kunnen oplossen, komt de volgende al weer om de bocht zetten. Wanneer ik bel om navraag te doen of mijn brieven al in behandeling zijn kunnen zij mij niet eens in het bestand vinden omdat ik geen klant ben???? De contractdatum konden ze daardoor ook niet terug vinden. Daarom krijg ik natuurlijk de afgelopen 3 jaar steeds laster telefoontjes of zij mijn leverancier mogen worden. Telefonisch kunnen ze je nooit helpen en wanneer het gesprek vervelend gaat verlopen gooien ze de hoorn erop. (Ik was keurig correct en beleefd gebleven.) Dan krijg je een automatische stem te horen met het verzoek om het gevoerde gesprek een cijfer te geven!
Nu moet ik weer met mijn rechtsbijstandverzekering om de tafel om opnieuw te bewijzen dat ik aan mijn betalingsverplichting heb voldaan. Mijn beloofde Green credits korting hebben ze me door de neus geboord en dit keer was mijn eindafrekening 32,00 euro. Netjes, maar waarom hebben ze mijn maandbedrag dan met 82,00 euro verhoogt terwijl ze in prijs verlaagt zijn? Ook daar reageren ze niet op!
Wanneer jullie toch besluiten naar De Nederlandse Energie Maatschappij over te stappen wens ik jullie heel veel sterkte!

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

Geachte heer/mevrouw,

Enkele weken geleden ben ik telefonisch benaderd door een zekere X, een collega van u. Hij wist mij te vertellen dat ik teveel betaal voor energie en hiermee had hij het bij rechte eind. Elementen uit het het gesprek wens ik in het hierna volgende onder uw aandacht te brengen en doe u naar aanleiding hiervan tot slot dringend verzoek.

Uw maatschappij, waarvan ik nog niet eerder had gehoord, zou dezelfde energie die ik nu ontvang, goedkoper kunnen leveren. Ter onderbouwing van zijn betoog, bracht bovengenoemde onder meer het volgende ter berde:

- Nuon wordt binnenkort overgenomen door de Italiaanse maffia.

- Essent komt in Duitse handen en met Duitsers wil je geen zaken doen.

- De prijzen van energie zullen stijgen als gevolg van de kredietcrisis en dus ben ik goedkoper uit als ik nu een driejarig contract aanga met u tegen de huidige prijs.

Na een vreemde en niet verhelderende discussie omtrent vermogen versus verbruik en de fysische eenheid kWh, bood uw medewerker aan een informatiepakket toe te sturen, maar na doorvragen bleek dat het hier in feite om een contract zou gaan dat bij uitblijven van tegenbericht mijnerzijds, een week na verzending in zou moeten gaan. Na wat speurwerk is mij gebleken dat ik het bovenstaande niet verkeerd begrepen heb en dat dit inderdaad de door u gehanteerde werkwijze is. Naast het feit dat een dergelijke handeswijze zeer dubieus is, laat het zich raden wat er gebeurd zou zijn als ik niet oplettend genoeg zou zijn geweest of 'informatiepakket' in de letterlijke betekenis zou hebben opgevat. Graag zie ik bevestigd dat u erop toe zult zien dat uw verkopers er in het vervolg geen doekjes om winden en duidelijk vermelden dat er een contract zal worden aangegaan en opgestuurd. Ik had gelukkig de gevatheid uitdrukkelijk te melden beslist geen prijs te stellen op deze manier van zaken doen toen ik doorhad dat de lading die in uw optiek gedekt wordt door de term 'informatie ' vele malen groter is dan over het algemeen mag worden aangenomen. Menigeen zal zwichten voor deze strategie en ondanks afwezigheid van wilsovereenkomst toch vastzitten aan een contract.
De argumenten die zouden pleiten voor het zaken doen met uw organisatie getuigen in mijn ogen niet van professionaliteit. De maffiareferentie is onnodig grievend voor uw concurrent, maar deze opmerking zou nog opgevat kunnen worden als een poging tot ironie. De tweede aangehaalde opmerking vond ik echter ronduit stuitend, omdat ik zelf Duitse voorouders heb. Tot slot werd er, in eerste instantie letterlijk door o.a. te refereren aan de kredietcrisis, een garantie gegeven voor goedkopere, bij u te betrekken energie in de komende drie jaar terwijl deze nergens op gebaseerd is. Sterker nog, het valt te verwachten dat, júist vanwege de kredietcrisis, de energieprijzen volend jaar gaan dalen! Naast onnodige, beledigende componenten bevat uw verkoopstrategie klaarblijkelijk ook een misleidende component en dit is beslist niet toegestaan. Pas na doorvragen erkende uw medeweker dat er toch géén garantie geven kon worden, maar ik vraag mij af wat er gebeurd was als ik het erbij had laten zitten en de garantie voor waar had aangenomen.

Een energiebedrijf als het uwe bestaat bij de gratie van de 'vrije energiemarkt'. Het moge duidelijk zijn dat de energie die door u verhandeld wordt van een vast aantal bronnen, centrales, afkomstig is. Uw medeweker bevestigde dit desgevraagd. Uw bedrijf heeft net als al die andere energiebedrijven, als core business: het inkopen van energie, wat wegens de aard van het 'product' eigenlijk al absurd is (u heeft immers geen magazijnen met batterijen of tanks met aardgas), het hebben van overeenkomsten met afnemers en het sturen van rekeningen. Het gaat in uw geval slechts om een louter administratief orgaan. Met u belasten steeds meer bedrijven zichzelf met het versturen van rekeningen en het erop na houden van een papierwinkel en in uw geval zelfs een compleet callcenter. Ondertussen wekt men de indruk dat er vanuit kantoren als dat van u gasleidingen en koperdraden naar huizen lopen. De enige manier waarop de levering van energie daadwerkelijk goedkoper zou kunnen, is als u slaven of vrijwilligers in dienst zou hebben. De vrije energiemarkt is in die zin een farce en het is te betreuren dat dit nu ook al gepaard moet gaan met het opdringen van 'producten' onder valse voorwendselen.

Het is uw goed recht om als bedrijf met naam die de indruk wekt dat het gaat om een soort overheidsinstelling, in te springen op een gat in de vrije energiemarkt en het is u zélfs (tot september dit jaar, meen ik) toegestaan om in het kader van klantenwerving ongevraagd mensen op te bellen. Het is niet toegestaan dit d.m.v. het verstrekken van onjuiste en/of misleidende informatie te doen . Het is óók niet toegestaan nogmaals op te bellen nadat ik u dit uitdrukkelijk verboden heb. Aangezien ik in het gesprek met uw medeweker verzuimd heb te verzoeken verdere belsessies achterwege te laten, doe ik dat bij dezen. Ik zie dit graag door u bevestigd! Verder zijn excuses voor de wijze waarop ik benaderd ben op z'n plaats en dan met name dat deel waarin, wellicht onbedoeld maar desalniettemin beledigend, de draak werd gestoken met mijn Duitse afkomst.

Tot besluit wil ik u wijzen op een fout in de naam van uw bedrijf. Energiemaatschappij is één woord en niet twee. Om u verder niet te belasten en voor de goede orde heb ik hiervan inmiddels melding gemaken bij Signalering Onjuist Spatiegebruik (http://www.spatiegebruik.nl).

In afwachting van uw bevestiging, teken ik.

ron s
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 19:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ron s »

Hallo,

Even over de nederlandse energie maatschappij.
Ik ben ook gebeld en helaas moet ik zeggen dat ik er ingetrapt ben en aan een overeenkomst vast zat. Dus ik op internet alle forums bekeken en tot de conclusie gekomen dat het niet best is als je een overeenkomst hebt met de NEM :( . Dus ik heb een aangetekende brief gestuurd naar de NEM en verwezen naar hun product voorwaarden.

Binnen 2 dagen had ik de bevestiging van annulering op de mat van de NEM. Dus wat mij betreft heeft de NEM keurig reactie gegeven op mijn verzoek de overeenkomst te verbreken.

Dus of de energie prijzen goedkoper zijn als de rest zal ik nooit achter komen maar antwoorden doen ze wel :) .

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bakker82 »

Iedereen weet nu toch wel dat de verwachting is dat gas en electra prijzen de komende jaren alleen nog maar zullen dalen, alleerst vanwege de kredietcrisis (?) én in ieder geval: omdat de prijzen gelieerd zijn aan de olie prijzen. Die olieprijzen zijn al maanden lang weer erg laag, dus de NEM (maar ook RWE etc. en andere bedrijven) probeert nu als gekken klanten te winnen voor 3 jaar vaste tarieven. In hun voordeel dus!
De verwachting is eigenlijk alleen om die reden al te verklaren dat de prijzen zullen zakken. Immers, bedrijven rekenen zichzelf graag rijk en hebben geen enkel belang om in ons voordeel te rekenen. Als de bedrijven zelf niet zouden verwachten dat de prijzen niet sterk stijgen (of zelfs dalen) de komende jaren, omdat ze zo agressief klanten willen binden voor 3 jaar voor de huidige tarieven, zouden ze ook niet zo agressief te werk gaan.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ron s.

Je zou, gezien de vele slechte ervaringen, voor de zekerheid je huidige energieleveraar er van op de hoogte stellen dat je niet wilt overstappen.
:lol:

mari-joze
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mari-joze »

nou, ze hebben toegegeven dat mijn contract niet rechtsgeldig is.
en dat ze mij terug zetten op mijn oude leverancier.
krijg ik net weer een brief dat de levering stopt en dat ik na de meterstanden te hebben ontvangen, ik de eindafrekening krijg...

Nu kijk ik net op mijn rekening en ze hebben gewoon de voorschotten eraf gehaalf.
111 euro en 107 euro, net of het niks is, zou bij de Nem 2x zoveel voorschot betalen dan bij Oxxio, en dat terwijl de NEM reklame maakt de goedkoopste te zijn.
Heb het gelijk via mijn bank terug laten boeken ik ben nu dus zo'n 12 dagen "klant"van hun geweest kan nooit veel zijn die rekening.
benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bakker82 »

@mari-joze
Een voorschot is nog wat anders dan de kosten die je daadwerkelijk betaalt. De NEM kan nog steeds pretenderen dat ze de goedkoopste zijn, maar vervolgens een flink voorschot bedrag rekenen. Dat deed Essent bij mij ook. Ik betaalde voordat ik daar wegging 200 euro per maand en kreeg omgerekend 122 euro per maand terug na de jaarafrekening. Verkapt sparen was dat, zeg maar.
Des te hoger je voorschot, des te minder de kans dat je daarna bij moet betalen als je de jaarafrekening krijgt.

ps. wat een afschuwelijke reclame heeft de NEM nu op tv zeg, met Natasja Froger. Als zij zo bezield is met zielepotige landgenoten die armlastig zijn (zie haar visie hierop in 'effe geen cent te makken') en teveel betalen aan hun leverancier, waarom werkt ze dan mee met de NEM? Dat zij haar naam durft te koppelen aan dit bedrijf, wat een misser...

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

Mari-joze is niet 12 dagen klant geweest van NEM, zij is dat helemaal nooit geweest, als ik het goed begrijp. Er was immers geen overeenkomst.

Mari-joze moet de energiehandlanger dus eigenlijk iets schrijven in de trant van: "Uit het feit dat wij nooit een overeenkomst hebben gehad, volgt dat ik geen betalingsplicht heb. Een willekeurige kantonrechter zal dit indien dit nodig mocht zijn ook beamen. U heeft onrechtmatig mijn bankrekening geplunderd. Ik zie uw bedrijf ook niet bepaald als een liefdadigheidsinstelling waar ik mijn geld aan toevertrouw en al helemaal niet op uw initiatief. Bovendien heb ik nooit een machtiging aan u afgegeven. Mijn vordering op u is momenteel XXX euro en dient binnen 14 dagen teruggeboekt te worden op mijn rekening."

Noem bedrag, een boete bedrag, breng administratiekosten in rekening en stel een termijn. Breng ook gewoon administratiekosten in rekening bij ze. Wat voor bedrag hanteren zij voor 'contractbreuk' ? 250 euro? Mooi bedrag lijkt me en bovendien niet uit de lucht gegrepen.

Misschien hou je er nog een leuk zakcentje aan over. Je kunt daarvan artikelen als spaarlampen, snelkookpannen, ledverlichting, en een spaardouchekop kopen om de vrije energie markt nog een trap na te geven ook.

Tjietra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2009 19:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tjietra »

Ik ben een alleenstaande werkende vrouw,en de enige bewoonster met mijn dochtertje.Ik had mijn neefje van 12 jaar op logeren en schijnbaar had hij de telefoon opgenomen met een mederwerker van de NEM.Dit bleek omdat ik een contract in de brievenbus heb gekregen,waar ik helemaal niets van wist.Ik heb de NEM gebeld en hij vertelde mij,dat er een mannelijke persoon ja heeft gezegd,en dat mijn contract 3 jaar is vastgesteld.De mederwerker vertelde ook de nummer van een bankrekening,wat helemaal niet klopte met mijn rekening,daarop veklaarde hij dat er een acceptgirokaart zou sturen.Ik weet niet wat ik moet doen omdat mijn maandelijkse termijn is vastgesteld op 170 euro en als ik niet betaal ben ik bang dat ik een deurwaarde zou krijgen en mijn gas en licht wordt afgesloten.

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door meijerhj »

Wat een stelletje grappenmakers daar bij de NEM. Als ik hun voorbeeld neem en terug reken naar mijn eigen energieverbruik dan ben ik bij mijn huidige leverancier op jaarbasis zo'n €12 per jaar goedkoper uit dankzij het hogere vastrecht dat de NEM rekent.

Tel uit je winst zou ik zeggen.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

hilarisch: een vriend werd gebeld:

gefleiciteerd! u heeft een prijs gewonnen via de site geselecteerdewinnaar.nl
de prijs was 30% lagere energiekosten.
mijn kameraad is nooit op die site geweest en het ging gewoon om een ordinaire overstap. Misleidend toch dat ze deze technieken gebruiken om iemand erin te luizen. Al zijn ze 500 euro goedkoper, ik wordt daar never nooit klant.

En die kneus van een Richard Neeve maar melden in Vara KAssa dat er geen prijzen worden aangeboden, nou Richard , je NEM callcenters blijven kiehard liegen zoals je ziet.

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

Voor deurwaarders hoef je niet bang te zijn. Die zijn er alleen om te intimideren en mogen pas echt iets doen als de boel langs een rechter is gegaan en de NEM slaat hier in dit geval natuurlijk een modderfiguur. Het contract hebben ze ongevraagd toegestuurd en dat mag niet eens. Waarschuw je oorspronkelijke leverancier en zeg dat je zonder jouw medeweten en toestemming door hun concurrent als klant bent afgepikt. Jouw echte leverancier wil je graag houden, dus die helpen je waarschijjnlijk wel. En die afsluiting? Daarvoor moeten ze toch echt je woning in, of via de meterkast van de buren wat kranen dichtdraaien of de straat open breken en dit moet ook nog geregeld worden met de mensen die over de buizen en leidingen gaan en dat gaat de NEM niet.

Het is treurig dat dit soort dingen gebeurt. Als je er echt niet uit komt kun je altijd nog je rechtsbijstandverzekering inschakelen of, als je die niet hebt, naar het juridisch loket. Die kun je opbellen en helpen je verder en geven gratis advies. http://www.hetjl.nl/hetjl/templates/kie ... nguageId=1.

renatew
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door renatew »

Hallo Tjietra,

wanneer heb je deze brief gekregen, je hebt n.l. 7 werkdagen de tijd om te annuleren (wel schriftelijk en aangetekend)
is dit voor jou nog haalbaar

groet renate

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ tjietra.

Je schrijft dat de medewerker een bankrekeningnr. noemde dat helemaal niet klopt met die van jou. Dat is mooi want dan kunnen ze niets van je bankrekening halen. Volg het advies van plopper op en meldt bij je huidige energieleveraar wat er is gebeurd en dat je niet wilt overstappen. Dien ook een klacht in bij www.consuwijzer.nl. Die geven jouw klacht door aan de NMA (Nederlandse Mededingings Autoriteit) die toezicht houdt op de energieleveraars. Geen paniek, en als de Nem je lastig blijft vallen, meldt dit dan op dit forum. Er zijn genoeg mensen die je raad kunnen geven.

@ plopper,

Ben het met jou eens! Graag niet alleen geannuleerd maar weggevaagd
met Natasja erbij. Word er kotsmisselijk van!

Tjietra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2009 19:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tjietra »

In januari kreeg ik bericht van NEM dat mijn overstap geregeld was.
Ik dacht dat Oxxio overgenomen was door NEM.
Evides stuurde ook een rekening en ik dacht dat het gesplitst was.
Ik was het vandaag spuugzat en besloot om terug te gaan naar Eneco.
Zij adviseerde mij om een raadsman in te schakelen en aangifte te doen bij politie.Ik was vandaag bij politie en zij wilde dat ik eerst advies ga inwinnen
bij de raaadsman.

plopper
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2007 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door plopper »

Evides is een waterleidingbedrijf. NEM doet niet aan water, dus dit staat er los van. Waterleidingbedrijven zijn, voorzover ik weet, nette bedrijven. Mijn waterleidingbedrijf heeft niet eens een callcenter. Door al die fusies, naamsveranderingen, logowijzigingen en splitsingen weet je inderdaad vaak niet meer bij wie en bij wat je abonnee bent, maar dat maakt in dit geval niet uit. De NEM kan op geen enkele manier aantonen dat je een contract met ze hebt afgesloten, dus uiteindelijk win je het toch.

Waarschijnlijk is een simpel briefje genoeg om de boel weer op te lossen, maar ondertussen kost het je een hoop stress en tijd. Je krijgt vermoedelijk op het eind een briefje waarin staat dat ze het contract wegens 'coulance' ontbinden, en dan staan je nekharen gelijk weer rechtop....

Pas trouwens op voor de 'onafhankelijke' klachtencommissies. Die clubs zijn opgericht door de leveranciers en zijn dus ook op hun hand. Deze sokpoppen zoeken alleen maar uit of ze juridisch gezien enig risico lopen als ze jouw klacht ongegrond verklaren. Als je dan vervolgens met een raadsman aan komt zetten wijzen ze je op de eerder gedane uitspraak door zo'n commissie en dan vang je in eerste instantie weer bot. Omzeilen dus.

polleke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 00:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door polleke4 »

ik werd vorige week ook gebeld met de mededeling dat ik een prijs gewonnen had ! ruim 30% korting op mijn stroomtarief voor een looptijd van 3 jaar. of ik een offerte wilde ontvangen,tuurlijk wie niet ?
zegt ze: je hoeft alleen met ja of nee te antwoorden. vraag 4: u weet dat u een bindend contract aangaat? nee ? u moet ja antwoorden mevrouw,als u meewerkt is het zo klaar ! nou ja zeg ! het lijntje was al niet helder dus ik heb de foon erop geknald. heeft die druif nog minstens 12 ! x geprobeerd me te bellen die dag.

deze week weer een "geheim"nummer,hallo u heeft vorige week contact gehad met een medewerker,over uw gewonnen prijs. ik zeg klopt maar lijn was niet goed en ik heb met man overlegt en zie het niet zo zitten.
zegt ze: nou u bent dom als u het niet doet hoor ! als ik een goedkopere leverancier kon vinden betaalde ze me het dubbele ! terug.
yeah right ! ik zeg ik hoef het niet,maar je mag de info wel opsturen als jij je daar lekker bij voelt. begint ze weer,beantwoord met ja of nee, ik zeg gelijk dat ik dat wel gehad heb en gewoon opsturen die hap. zegt ze:wat denkt u wel niet ? we geven niet zomaar alles weg ! ik zeg dat ik er klaar mee ben en niks meer van ze wil horen. nou mevrouw u bent gek als u dit niet aan neemt ! dat was de druppel ! ik heb de hoorn er maar weer opgeknalt. weer 10 oproepen gekregen daarna.
gelukkig dankzij dit forum wat adresjes op kunnen zoeken waar ik mijn klacht ff bij kwijt kan ! :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze zullen het erg druk krijgen bij de SGC om al die NEM geschillen te behandelen:

https://digitaal.degeschillencommissie. ... 96f6b761ec

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Opzeggen binnen 7 dagen is de enige oplossing.

Natuurlijk kun je zeggen, er hoeft niets geannuleerd te worden, want er is nooit een overeenkomst aangegaan. Dat dacht ik namelijk ook.
En ik heb dat op de bodem uitgezocht. Vergeet het! Ik heb hier adviezen liggen van justitie, NMA en mijn advocaat. Nogmaals, vergeet het!

De NEM kan een bandopname volledig zelf samenstellen. En dat doen ze ook. Dat heb ik aan den lijve ondervonden. Ik heb de NEM telefonisch afgewezen. Toch een bandopname gekregen van een ander. Juridisch gewoon correct! En de NEM weet dat.

Het is de nieuwe stijl in sales, zoals dat heet. De verkoper bepaalt en krijgt hier meer macht over. De klant zal in de toekomst meer buiten spel worden gezet. De NMA speelt hier een hoofdrol in.

En erger nog, dit is juridisch compleet waterdicht. Hoe ongelooflijk dit ook klinkt.
Jij zelf moet gaan bewijzen dat die bandopname niet klopt.
Die wet zit heel smerig in elkaar. Bij de rechter begin je niets.
Alleen de wet OHP kan iets betekenen, maar daar heeft nog niemand ervaring mee.

Bespaar je de deurwaarderkosten en een hoop ellende en zeg aangetekend op binnen 7 dagen.

Tjietra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2009 19:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tjietra »

Dus als je ruzie met je buren heb,moet je gewoon even de Nederlandse Energie Maatschappij bellen.

Gesloten