Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
08 apr 2021 23:10
Alles loopt dus wel op. Maar door het gedram en gez**k gaan ze nu versoepelen. Heel onverstandig in mijn ogen.
Dat heeft toch te maken met het feit dat ze verwachten dat de top van de golf bereikt wordt en de cijfers gaan zakken?

Er worden ook extra maatregelen genomen als ze verwachten dat de cijfers gaan stijgen, waarom zou het andersom dan niet kunnen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
En waarom zou de huiskamer “gezellig” moeten zijn?
Geen idee wie je in het echt bent of waar je woont, maar ik vermoed zo dat ik niet graag een bak koffie bij je zou willen halen. Dat doe je doorgaans voor de 'gezelligheid' namelijk. :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
09 apr 2021 08:18
Lady1234 schreef:
Alles loopt dus wel op. Maar door het gedram en gez**k gaan ze nu versoepelen. Heel onverstandig in mijn ogen.
Dat heeft toch te maken met het feit dat ze verwachten dat de top van de golf bereikt wordt en de cijfers gaan zakken?

Er worden ook extra maatregelen genomen als ze verwachten dat de cijfers gaan stijgen, waarom zou het andersom dan niet kunnen?
Politici zijn net oliebedrijven. Als de olieprijs stijgt verhogen ze de prijs aan de pomp dezelfde dag nog, als de olieprijs dáált, wachten ze een paar dagen met het verlagen van de prijzen.

Politici willen geliked worden, want zo behouden ze hun baan, een perversere prikkel ken ik overigens niet op de arbeidsmarkt, dus dan wachten ze zo lang mogelijk met minder leuke maatregelen, en zijn ze altijd nét wat te snel met versoepelingen.

sjohie

J. Deltoer schreef:
08 apr 2021 22:07
sjohie schreef:
08 apr 2021 15:56
juliomariner schreef:
08 apr 2021 15:14
1. We zijn niet in Duitsland.
2. U vind het wel democratisch o.m een
Partij die met geldige stemmen is gekozen niet toe te laten tot de 2e kamer?
ad 1, zij hebben blijkbaar wat meer lessen geleerd naar aanleiding van de 2e wereldoorlog, lessen waarvan ik had gehoopt, dat wij...
Ja, natuurlijk daar komt de Godwin weer. Zo makkelijk en voorspelbaar...
Ach laat ook maar. Lieden als u lopen blind achter rutte en kaag aan, en helaas velen met u gezien de stembusuitslag. Het land krijgt de regering die het verdient.
Ah, de aanname, daar istie weer. Ik heb op geen van die namen, of hun partijen, die je noemt, gestemd. En ook niet op die ondemocratisch ingerichte partijen waar we het over hebben, maar dat zal je wel door hebben gehad inmiddels. :wink:

Ik heb gekozen voor een van de kleinere nieuwe partijen, ik heb nog even gekeken naar de BBB, want die komen hier uit de buurt, en er is itt wat veel politici denken, nog een heel stuk Nederland buiten de 4 grote steden, maar die zijn oa voorstander van een kliklijn voor het onderwijs, zodat leerlingen een leraar of lerares kunnen melden als die niet "agrarisch genoeg" lesgeven, dus toen was ik daar ook wel klaar mee. En hun standpunt "samen komen we er wel uit, zolang de boeren maar kunnen blijven boeren zoals ze willen" slik ik ook niet.

Uiteindelijk ben ik bij Volt beland, die hebben wél de door mij gewenste transparantie & toegankelijkheid, en een voor mij acceptabele mix van standpunten.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

sjohie schreef:
09 apr 2021 08:47
Politici willen geliked worden, want zo behouden ze hun baan
Ik zie ineens een goed betaalde baan voor Dotan in zicht. Digitaal achtergebleven politici adviseren.

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

sjohie schreef:
09 apr 2021 08:53
Uiteindelijk ben ik bij Volt beland, die hebben wél de door mij gewenste transparantie & toegankelijkheid, en een voor mij acceptabele mix van standpunten.

Alleen jammer dat Volt zoveel op D66 lijkt.

sjohie

Lapsang schreef:
09 apr 2021 09:04
sjohie schreef:
09 apr 2021 08:53

Alleen jammer dat Volt zoveel op D66 lijkt.
Ze zitten wel in dezelfde hoek van het politieke spectrum inderdaad, maar goed, ik ben pró Europa, dus dan zit je al snel aan die kant. Overigens pro als in het algemene concept achter de EU, ook ik vind dat er veel van de huidige gang van zaken binnen de EU en bijvoorbeeld het Europese parlement, beter geregeld moet worden.

sjohie

breien schreef:
09 apr 2021 10:10
Ik heb geen risico genomen. Mijn stembureau was in de kerk. Vandaar dat ik op Carola heb gestemd.
In de boerenkerk was dat Carolíne geworden? :wink:

sjohie

Ik hoorde trouwens vanuit mien heitelân, Fryslân, dat de inrichting van veel stembureau's problemen gaf met het schoeisel. Veel boeren zijn gewend om de klompen bij de voordeur uit te doen, en als je dan weer naar buiten gaat, ze weer aan te trekken. Veel mensen stonden, de interne routes in de stembureau's volgend, deze keer ineens bij de achterdeur zonder klompen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
08 apr 2021 22:07
Ach laat ook maar. Lieden als u lopen blind achter rutte en kaag aan, en helaas velen met u gezien de stembusuitslag. Het land krijgt de regering die het verdient.
Je geeft wel snel op. :?

Vorig jaar is een (OESO) rapport uitgekomen over het verband tussen welvaart / economische groei en de leiding van een land. Waar een dictator of populist of absoluut monarch aan de macht is, blijft de groei achter, is de bevolking armer, profiteert niet mee van nieuwe ontwikkelingen of mogelijkheden. Nu met Corona zijn de voorbeelden snel gevonden - Polen, Hongarije, Brazilië, etc.

Juist dat niet-profiteren, het wij-zij denken, vind ik een goede reden om populistische partijen als pvv, fvd, ja21 niet aan de macht te laten. Getalsmatig zijn ze oververtegenwoordigd omdat ze erg veel proteststemmen naar zich toe hebben getrokken van mensen, die gewoon tegen zijn, maar inhoudelijk anders denken dan deze groepen.

In het klein: op dit forum vind ik het vervelend, wanneer in de gewone topics de populistische meningen van deze groepen langskomen. Vaak is het onnodig kwetsend, geen azijn, maar arsenicum, voegt niets toe.

Hiervoor heb je aangegeven prima in staat te zijn je eigen mening te vormen. Dat geldt voor iedereen. Anderen verwijten, dat ze 'blind' achter sommigen aanlopen, past daar niet bij. Integendeel. Juist jij komt af en toe tevoorschijn met typisch taalgebruik uit de pvv-fvd-ja21 hoek. Daarmee vertel je mij, dat je graag in die hoek rondkijkt en makkelijk te beïnvloeden bent, anders zou je wel andere woorden gebruiken. Probeer in de toekomst dichter bij jezelf te blijven. :wink:

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is gewoon jammer dat het forum de afgelopen dagen steeds politieker gekleurd wordt.
Wat is trouwens verkeerd aan dat als een deel van de bevolking vind dat het anders moet maar dan wel op een rechtere manier?
''Het volk bepaald'' is toch een kenmerk van democratie?
Waar een deel van de bevolking gewoon genoeg van heeft denk ik is dat verhevene politiek correcte van de linkse partijen , wij intellectuelen weten wat het beste is voor het volk, alles en iedereen die het daar niet mee eens is geven we het stempel populistisch en extreem rechts.
Ben zelf voor zowel ideeen van rechts als links te vinden, midden noemen ze dat geloof ik. Hoewel ik soms wel een denk dat de politicie alleen voor hun eigen eer en glorie in de politiek gaan.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
09 apr 2021 08:39
Lady1234 schreef:
Geen idee wie je in het echt bent of waar je woont, maar ik vermoed zo dat ik niet graag een bak koffie bij je zou willen halen. Dat doe je doorgaans voor de 'gezelligheid' namelijk. :wink:
Ik denk ook niet dat ik u zou uitnodigen voor een bak koffie. ☕️

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is gewoon jammer dat het forum de afgelopen dagen steeds politieker gekleurd wordt.
Waarom doe je daar dan daarna zelf zo hard aan mee?
Waar een deel van de bevolking gewoon genoeg van heeft denk ik is dat verhevene politiek correcte van de linkse partijen , wij intellectuelen weten wat het beste is voor het volk, alles en iedereen die het daar niet mee eens is geven we het stempel populistisch en extreem rechts.

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Je hoeft niet rechtspopulistisch te stemmen als je vindt dat het anders moet.

juliomariner

Lapsang schreef:
09 apr 2021 11:04
Je hoeft niet rechtspopulistisch te stemmen als je vindt dat het anders moet.
Daar is een groot deel van de bevolking het blijkbaar niet mee eens aangezien links zwaar heeft verloren.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
09 apr 2021 10:58
witte angora schreef:
09 apr 2021 08:39
Lady1234 schreef:
Ik denk ook niet dat ik u zou uitnodigen voor een bak koffie. ☕️
Dames, dames toch :wink: , niet kibbelen in de huiskamer en elkaar zeker niet uitsluiten voor een gezellig samenzijn , jullie lijken wel haast politici !

Bezorgjongen

Ongelezen bericht door Bezorgjongen »

Ik ben zo benieuwd naar de persconferentie dinsdag.
Ik verwacht er veel van.
Wat ik zo vreemd vind is dat Nederland zo hoog op de lijst staat met aantal besmettingen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
09 apr 2021 10:55
Ik haak in ieder geval. Je plaatst een kritische opmerking over het democratisch gehalte van de verkiezing van de 2e kamer voorzitter en de opmerkingen over populisme, 2e wereldoorlog, dictators enz zijn niet van de lucht evenals het uit verband trekken van opmerkingen en daar weer een eigen draai aan geven.

Laten we het inderdaad maar over koffie hebben. Wat vinden jullie de lekkerste koekjes erbij?

juliomariner

stroopwafels of van die lekkere kleffe foute gevulde koeken

Smartje

Ongelezen bericht door Smartje »

@kuklos,
In wat voor wereld leef jij dan.
(Kan toch niet alle voorbeelden geven dan loopt het Topic vast).
Toch niet op een Eiland.
Dit is Nederland
En met jou Link in 2e bericht zal TS zal “nog”meer moeten lezen om een antwoord te vinden.
En we hebben toch in ons Forum leden die dan met Ja of Nee kunnen antwoorden vanuit hun recht en wet achtergrond.
Jou antwoord is een “link” is dat dan antwoord op de vraag?

Plaats reactie