Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja en nee. Het is gelukt via Google, maar ze kan op een of andere manier niet inloggen zei ze.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja klopt, alleen via Google.
Morgen verder , nu rust. :D

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je moet toch sowieso inloggen om te kunnen posten, niet om te lezen.

moederslink

Na inloggen met gebruikersnaam en WW zie je een vinkje :
" log mij automatisch in bij ieder bezoek " , dat moet / kun je dus aanvinken.

moederslink

Ach gossie, Queen Elizabeth is vandaag jarig , 95 geworden.
Verdrietige dag voor haar , stel ik mij zo voor... :(

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

moederslink schreef:
20 apr 2021 18:21
Beste allen, tenormin is dus terug! En terecht na 5 jaar onterechte verbanning!
Het kostte ff wat moeite, maar het is gelukt!🚩🚩🚩
Iedereen die onterecht verbannen is zou moeten kunnen terugkeren. Ongekend onrecht.

moederslink

Zeker ! Een onterechte banneling zou moeten terugkeren.
Echter, ik weet verder geen namen... :wink:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
21 apr 2021 17:30
Hoe weet je of iemand terecht of onterecht is geband? Dat is toch niet aan ons om te bepalen?
Inderdaad. Daarom heeft de moderatie daar ook over besloten.

Los daarvan is het voor regelmatige bezoekers overduidelijk of een ban terecht is.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
17 apr 2021 20:06
Daarom een afspraak voor volgende week gemaakt om live met elkaar te praten.
Docent is langsgeweest en zoon heeft hem uitgelegd, hoe wij hem hebben geleerd online met onbekenden om te gaan.
- Jij bent de baas. Je kunt altijd mensen wegklikken.
- Altijd kleren aan, online en op foto's of filmpjes.
- Naar jouw idee te oud? Geef aan, dat je ouders hem willen zien en spreken.
- Begin over andere onderwerpen.
En dit wilde hij niet vertellen waar anderen bij waren, want dan wordt hij er weer mee geplaagd/gepest. En met een grote grijns kwam eruit, dat de ouder-opmerking erg goed werkte. :mrgreen:

Moneyman

@Jablan: ik moest bij het lezen van dit artikeltje toch even terugdenken aan de discussie over jullie buur-aanloop-jongen :D
breien schreef:
21 apr 2021 21:07
Nu een pleidooi om Jan van Drongelen terug te laten komen.
Dat was nu bij uitstek iemand die niet onterecht verbannen was.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
19 apr 2021 11:53
De terassen zijn gesloten. Men koopt broodjes, koffie, thee e.d bij afhaalpunten en gaat het in het park consumeren.
De verpakking neemt men niet mee naar huis. Zelfs al wil men het in de afvalbak gooien, dan is dat een probleem. De afvalbakken zijn overvol.
De oplossing is eenvoudig. De terassen openen.
Dat vind ik eerder belonen van slecht gedrag, en het (niet) opvoeden van nog een generatie prinsjes en prinsesjes. Als je het na koop kan dragen naar een park, kan je het afval ook net zolang dragen totdat je in de gelegenheid bent om het weg te gooien. Ik zou je voorstel dan ook willen omdraaien, dus er wordt pas iets versoepeld als al die parken spic en span zijn.

Moneyman

Een blik op de consument vanuit het perspectief van de verkoper. Moest soms toch even aan sommige topics hier denken :D

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
22 apr 2021 09:33
@Jablan: ik moest bij het lezen van dit artikeltje toch even terugdenken aan de discussie over jullie buur-aanloop-jongen :D
Herkenbaar. Linksom inmenging van buiten ervaren als bemoeizucht, rechtsom er wel graag gebruik van maken. Dat is met deze ouders niet anders.

We hadden al een paar keer gemerkt, dat stiefvader zich snel verstopte achter een struik of ergens anders op de uitkijk stond, terwijl de ouders totaal niet reageerden op onze aan-/afwezigheidsmelding. In dezelfde week vertelde hij, dat hij een nieuw horloge zou krijgen, waarop zoon heel alert 'GPS' liet vallen en het jochie 'ja' riep.
Dag later kwam hij langs met een ander meisje van 5 uit de buurt en die liet heel trots haar nieuwe horloge zien. Roze peilzender, ook die ouders waren hun dochtertje blijkbaar te vaak kwijt.
Later heeft mijn man hem uitgelegd wat een enkelband is en sindsdien is hij nog twee keer aan de deur geweest, eerst om te vertellen, dat hij nog maar heel kort mocht komen en later, dat hij niet meer naar binnen mag bij ons. Daar was niets meer over van het vrolijke jochie, eerste keer helemaal in de war, tweede keer verdrietig.

En dan vorige week. Bericht van moeder: zit hij bij jullie? Bericht terug: we zien hem niet meer plus dat we weten, dat hij niet meer mag aankloppen plus onze indruk hoe goed / netjes / makkelijk hij met anderen omgaat, indirect duidelijk maken dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

We weten inmiddels waarom hij 's middags rondzwerft en bij vreemden aanbelt. Stiefvader werkt thuis, mama heeft last van migraine-aanvallen, zusje slaapt 's middags en hij heeft geen huissleutel.
(Geen idee op welke leeftijd kinderen in Nederland een eigen sleutel krijgen - bij mijn man was de voordeur alleen 's nachts op slot, ik was vier en onze jongen eerst in groep acht)
Als je groeit, buiten bent, het koud is, je honger hebt en weet waar je een boterham of fruit krijgt, dan ren je daar eerder heen dan naar huis. En als je daar ook aandacht krijgt, ren je wat sneller.

Op de achtergrond is zijn gedrag deels een gevolg van de Corona-beperkingen. Elke tweede dag naar school, stiefvader thuis en gewend aan volwassenen. Iets dieper zit de scheiding van zijn ouders en dat is meer algemeen. Kan mij niet voorstellen, dat de juffen (hij heeft er drie!) niet getraind zijn op scheidingskinderen.

Zoon let buiten wel beter op en als ze elkaar zien, dan wordt hij meegesleept naar de speeltuin. :P

Ik heb een vermoeden, dat we hem in de schoolvakanties weer gaan zien. :wink:

moederslink

Iets heel anders:
ik lees dat we met z'n allen hier in Nederland gemiddeld 18 kg frites pp eten per jaar, dat is bijna 1.5 kg per maand pp , wow :o

Moneyman

moederslink schreef:
23 apr 2021 19:54
Iets heel anders:
ik lees dat we met z'n allen hier in Nederland gemiddeld 18 kg frites pp eten per jaar, dat is bijna 1.5 kg per maand pp , wow :o
Wij eten 1x per week patat. Als ik uitga van 250 gram per keer, is dat 13 kg :D

moederslink

Enkel frites zonder zout is nog redelijk ok, maar hoe lekker is patatje mét mayo, met zout, saté saus en/ of ketchup. :lol:

Moneyman

Ik zeg niks, ML, ik zeg niks 8)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar zouden we zijn zonder de edele aardappel. De Malta's zijn er weer in hun jeugdige schilletje en weldra volgt de Opperdoezer. Niet te versmaden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Elders op het forum viel de informele topografische aanduiding "Mokum". Het is lang geleden dat ik dat gehoord heb. Ik vroeg me af of dat nou aan mij lag, dus zojuist even een kwalitatief onderzoek gedaan door in Delpher te zoeken op vermeldingen in krantenartikelen, met als resultaat:
1980-2000: 8708 treffers
2000-2020: 537 treffers
De frequentie van "Mokum" is de laatste twintig jaar behoorlijk afgenomen, in ieder geval in de krant.
Wat moeten "we" met deze observatie? Niets, eigenlijk. Misschien is het nog bruikbaar om een pubquizvraag (of bruinekroegquizvraag) te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, een groot deel van de Mokummers zijn opgegaan in andere volkeren rond hun stad. En of je het wil of niet, je gaat je automatisch toch enigszins aanpassen. Althans, wat uiterlijkheden betreft, want van binnen ben en blijf je een Mokummer. Of Jordanees. Of wat dan ook.

Alhoewel je er ergens ook wel zelf bij bent, bij dat aanpassen. Ik heb het doorgaans nog steeds over een 'ijskast', terwijl die dingen feitelijk al in geen decennia meer bestaan. Het is al heel lang 'koelkast'. Alhoewel ik dan weer niet snap hoe je een apparaat met een vriezer er in nou een 'koelkast' kunt noemen. Hij koelt niet alleen, hij vriest ook nog.

Plaats reactie