LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Eigenlijk is de hele post weer onzin.. maar ja,dat is niet echt een uitzondering.
Lady1234
vindt dit leuk
Persoonlijk stel ik een ochtendklok voor. Tussen 5 uur in de nacht en 12 in de ochtend moet iedereen verplicht thuis zijn. Kunnen we allemaal lekker uitslapen.
Dat ben ik met je eens dat jouw hele post onzin is. Het is niet echt nuttig een post te plaatsen waarin je zegt dat diezelfde post nuttig is.
Als je het overigens over mijn mening hebt die ik daar vernoemde, dan mag je dat onzin vinden, maar dan mag je dat lekker voor je houden of zeggen waarom je mijn post onzin vindt. Zo is het namelijk weinig onderbouwend en alleen maar een reactie omdat ik iets zeg.
-
WA en Maxima en aanhang kunnen ook niet naar Lech.....achgossie
Jablan
vindt dit leuk
Misschien moet jijzelf eens nadenken waarom mensen jouw reactie onzin vinden, je zwamt namelijk.Nijogeth schreef: ↑12 jan 2021 21:58Dat ben ik met je eens dat jouw hele post onzin is. Het is niet echt nuttig een post te plaatsen waarin je zegt dat diezelfde post nuttig is.
Als je het overigens over mijn mening hebt die ik daar vernoemde, dan mag je dat onzin vinden, maar dan mag je dat lekker voor je houden of zeggen waarom je mijn post onzin vindt. Zo is het namelijk weinig onderbouwend en alleen maar een reactie omdat ik iets zeg.
-
WA mag ook nooit wat...
Jablan
, Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
Daarom plan ik sommige sollicitatiegesprekken om half acht of acht uur 's morgens
Vrijwel elk land heeft in de wetgeving bijzondere wetten opgenomen, die in uitzonderingssituaties van toepassing zijn. Deze Coronawet is behoorlijk democratisch, omdat de regering regelmatig terug moet naar de volksvertegenwoordiging voor verlenging en aanpassingen. Dat is stukken beter dan Hongarije en Polen, waar de regeringen de uitzonderingstoestand gebruiken om andere wetten uit te vaardigen (totaal andere onderwerpen) zonder toestemming van de parlementen in die landen.
Opvallend momentje in de persconferentie van vanavond. Rutte heeft maandagavond lang met zijn collega Sebastian Kurz van Oostenrijk gesproken. Oh ... wacht even ... daar heeft men ervaring met
- steekproeven onder de bevolking (in NL nog niet op grote schaal, iedere keer als klein deelonderzoekje)
- inwoners van complete gebieden testen (nu in NL: Lansingerland)
- avondklok
- onderwijsbeperkingen en kinderopvang
- thuisblijfplicht
- sluiting van alle bedrijven of winkels
moederslink
vindt dit leuk
Mogelijk moet jij Nijogeth het als "deskundige" voor het zeggen hebben. Alleen jij, alle anderen weg sturen zodat jij het voor het zeggen heb.Nijogeth schreef: ↑12 jan 2021 21:32Voor een avondklok zal wel de noodtoestand uitgeroepen moeten worden door de koning, zoals in de coronawet staat. Ik denk niet dat we het zo extreem moeten maken voor alleen wat minder uurtjes mensen op straat, zeker omdat iedereen dan in minder uren naar de supermarkt kan, waar het al druk is.
Overigens vind ik een coronawet echt een gigantische inbreuk op de democratie. We hebben allemaal een grondwet en andere wetten, waar we jarenlang mee bezig zijn geweest en een regering (die met bepaalde standpunten is gekozen, waarvan de coronawet er geen was) kan deze zomaar met voeten treden. In mijn ogen zou men gewoon binnen de kaders op moeten treden. Als dat niet genoeg is, dan nemen ze dat maar op in hun verkiezingsprogramma voor de volgende verkiezingen.
-
En wat te vinden van het volgende ?
Gooi alles maar plat, maak voort met testen en inenten , zorg dat de zorgmedewerkers allemaal ingeënt worden zodat zij niet uitvallen , een complete lockdown , avondklok ,dus s'avonds iedereen thuis en strak geregisseerd en nageleefd. Dus ook betere monitoring vwb bron- en contactonderzoeken.
En iedereen moet luisteren , we komen er toch anders niet op korte termijn doorheen?
De Engelse variant rukt ook als een malle op, dus ook alle grenzen dicht? Zeker voor Britse en Ierse passagiers?
Straks weer scholen open? Dan toch maar weer dicht? En wat te doen met de Krokusvakantie?
Scholen gewoon openblijven om een inhaalslag te maken?
Daarna : met méér miljarden nu even in ons eigen land strooien i.p.v bv naar Turkije, Lesbos ?
Het zijn zomaar maar wat ideeën
Gooi alles maar plat, maak voort met testen en inenten , zorg dat de zorgmedewerkers allemaal ingeënt worden zodat zij niet uitvallen , een complete lockdown , avondklok ,dus s'avonds iedereen thuis en strak geregisseerd en nageleefd. Dus ook betere monitoring vwb bron- en contactonderzoeken.
En iedereen moet luisteren , we komen er toch anders niet op korte termijn doorheen?
De Engelse variant rukt ook als een malle op, dus ook alle grenzen dicht? Zeker voor Britse en Ierse passagiers?
Straks weer scholen open? Dan toch maar weer dicht? En wat te doen met de Krokusvakantie?
Daarna : met méér miljarden nu even in ons eigen land strooien i.p.v bv naar Turkije, Lesbos ?
-
Omdat deze verlenging ook wel weer verlengd zal worden, voorspel ik dat het woord "coronamatje" woord van het jaar 2021 gaat worden.
Een revival derhalve van het
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Matje
Een revival derhalve van het
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Matje
-
Ik stel voor om Nederland op te delen in zo'n 9 miljoen eilandjes, compleet met slotgracht en ophaalbrug, voor ieder huishouden één eilandje. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen zonnepanelen, goed geïsoleerde huizen, een tuin om jaarrond de eigen groente te verbouwen, een kippenhok en een wei voor een varken, een koe, een schaap en een geit.
Auto's, vliegtuigen en werken wordt verboden.
Enkel de Zooplus mag nog langskomen om het kattenvoer te bezorgen.
Auto's, vliegtuigen en werken wordt verboden.
Enkel de Zooplus mag nog langskomen om het kattenvoer te bezorgen.
moederslink
vindt dit leuk
Och, het is veel verstandiger om het aan Nijogeth over te laten. Hij is immers de "deskundige" die het weet.moederslink schreef: ↑12 jan 2021 23:03En wat te vinden van het volgende ?
-
Nijogeth is de man die dagelijks een knuppel in het hoenderhok alhier gooit. En het werkt, want het geeft iedere keer aardig wat reuring. Het houdt de mensen scherp.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Het is quatsch. Slecht provocerend.witte angora schreef: ↑12 jan 2021 23:48Nijogeth is de man die dagelijks een knuppel in het hoenderhok alhier gooit. En het werkt, want het geeft iedere keer aardig wat reuring. Het houdt de mensen scherp.
reggie2
vindt dit leuk
Daarom benoem ik hem ook als dé enige échte deskundige.
-
We moeten dit topic niet gebruiken om een medeforumlid eventjes te " bespreken " ...ongepast vind ik dat.
witte angora
, Bob Schurkjens
, sjohie
, scharrelschipper
, Moneyman
, reggie2
, Meiklokje
en Radar
vinden dit leuk
-
Ja hoor, maar dan ook de kerkjes dicht, het ov plat en ook echt alle winkels dicht, alleen nog thuisbezorgen.moederslink schreef: ↑12 jan 2021 23:03Gooi alles maar plat, maak voort met testen en inenten , zorg dat de zorgmedewerkers allemaal ingeënt worden zodat zij niet uitvallen , een complete lockdown , avondklok ,dus s'avonds iedereen thuis en strak geregisseerd en nageleefd. Dus ook betere monitoring vwb bron- en contactonderzoeken.
De Engelse variant rukt ook als een malle op, dus ook alle grenzen dicht?
En wie gaat het handhaven? Politie hebben we niet meer, dus dan maar leger inzetten, inclusief ex militairen oproepen....brandweer, marechausse...
En iedereen achter de vodden, dus niet alleen weer makkelijk alleen Henk en Ingrid beboeten maar ook de kansenparels.
En weer wachten we gewoon tot er >10000 besmettingen per dag zijn, alleen nu met de Engelse variant. En dan moet je eens zie wat voor paniek er toeslaat.
Vele malen beter nu alles eens echt plat leggen, dan deze namaak Lockdown. Zo blijft het aanmodderen.
Vele malen beter nu alles eens echt plat leggen, dan deze namaak Lockdown. Zo blijft het aanmodderen.
Gaap. Henk en Ingrid zijn zooooo vorige eeuw. Ze zijn allang gescheiden, Henk heeft na lang zoeken uiteindelijk via een datingsite Natascha gevonden, Ingrid is tegenwoordig met Azizi gelukkiger dan ze ooit met Henk is geweest.J. Deltoer schreef: ↑13 jan 2021 01:50En iedereen achter de vodden, dus niet alleen weer makkelijk alleen Henk en Ingrid beboeten maar ook de kansenparels.
Taal: kansenparel is een samenstelling van twee woorden met een positieve betekenis. De samenvoeging heeft een negatieve connotatie en is daarmee slecht Nederlands, vaagtaal en strikt genomen van toepassing op de gebruikers van dit woord.
Om met het laatste te beginnen. Boris Johnson heeft - ondanks alle problemen in eigen land - wel een actie op gang gebracht om landen, die geen vaccin kunnen betalen, van vaccins te voorzien.moederslink schreef: ↑12 jan 2021 23:03En wat te vinden van het volgende ?
Scholen openhouden tijdens vakanties? Het gebeurt al.
Grenzen dicht? Voorjaar 2020 heeft duidelijk gemaakt, dat gesloten grenzen geen virus tegenhouden en leiden tot grotere economische schade dan open grenzen met beperkingen. Beide nieuwe varianten zijn al lang en breed in het land.
Luisteren? Zolang ontkenners ruis veroorzaken, wordt het moeilijk om iedereen te overtuigen.
Alles plat gooien was in september-oktober een goede optie geweest, twee weken stilstand had het aantal besmettingen snel laten dalen. Er is al vaker voor gewaarschuwd: beter snel en hard ingrijpen dan aarzelen, want dan heb je veel meer tijd nodig om hetzelfde effect te bereiken en is de schade groter.
Nog iets opvallends: over de Britse variant volop zorgen, maar niemand heeft gevraagd naar een extra ziekenhuis, speciaal voor Covid19-gevallen, zodat er echt een fysieke scheiding tussen de reguliere patiënten en deze groep zieken mogelijk is. Het is bij angst verspreiden gebleven - toch het konijntje op de weg.
Een grondwet is geen wederzijds zelfmoordpact tussen burgers en overheid natuurlijk. En er staan verschillende artikelen in die elkaar bijten. Zo biedt het recht op een overheid die werkt aan de gezondheid van de burgers, mogelijke beperkingen op het recht van vereniging, want het voorkomen van menselijke contacten zoals dat, zijn een bekend medisch instrument in het beteugelen van bijvoorbeeld een pandemie.Nijogeth schreef: ↑12 jan 2021 21:32Voor een avondklok zal wel de noodtoestand uitgeroepen moeten worden door de koning, zoals in de coronawet staat. Ik denk niet dat we het zo extreem moeten maken voor alleen wat minder uurtjes mensen op straat, zeker omdat iedereen dan in minder uren naar de supermarkt kan, waar het al druk is.
Overigens vind ik een coronawet echt een gigantische inbreuk op de democratie. We hebben allemaal een grondwet en andere wetten, waar we jarenlang mee bezig zijn geweest en een regering (die met bepaalde standpunten is gekozen, waarvan de coronawet er geen was) kan deze zomaar met voeten treden. In mijn ogen zou men gewoon binnen de kaders op moeten treden. Als dat niet genoeg is, dan nemen ze dat maar op in hun verkiezingsprogramma voor de volgende verkiezingen.
En er is, bij monde van mr. Spong al aan het begin van de crisis, jurisprudentie tot aan het EU-hof, waarin je telkens ziet dat een rechter het "recht op leven" laat prevaleren als er knelpunten zijn. Dit heb je ook telkens gezien in de rechtszaken van die viruswaanzin club, die ze stelselmatig verloren hebben.
Los daarvan is de huidige spoedwet zo ongeveer de meest democratische wet van de afgelopen 50 jaar. Er is, terecht, zoveel over gesproken, input gegeven via maatschappelijke organisaties, en over gedebatteerd in de 1e en 2e kamer voordat het het volledige democratische proces is doorlopen. Het is zeker een inbreuk op verschillende vrijheden, maar pertinent niet ondemocratisch. Zo voelt het voor sommigen wel, maar ik heb ook vaak gevoeld dat ik van Sinterklaas niet het juiste cadeau kreeg, dat maakte 'm niet ineens een echte bisschop.