Jose2501 schreef: ↑27 jan 2021 09:41
@sjohie puur uit nieuwsgierigheid. Zo te lezen ken jij Israël goed. Hoe is bereidheid onder orthodoxe Joden om zich te laten vaccineren? In Antwerpen is die er nauwelijks onder die mensen. Vergelijkbaar met streng gelovigen in de Bible Belt.
Is dat ook een probleem in Israel?
Ik heb d'r wel een mening over, grotendeels gebaseerd op wat ik vroeger via mijn vader, die er aardig wat zaken deed, en er ook regelmatig kwam, hoorde, maar dat is allemaal al even geleden, en de mensen waarmee hij zaken deed, zaten niet echt in de groep die jij noemt.
Dus over die vaccinatiebereidheid, weet ik niet veel meer zinnigs te te zeggen dan een mening geven, welke iedereen op basis van de berichten in de internationale media wel kan vormen.
Ik weet wel dat dit in Israël een behoorlijk existentiële crisis veroorzaakt in de maatschappij, want oproerpolitie of zwaarder afsturen op protesterende Palestijnen is zo natuurlijk als ademhalen, maar die afsturen op die orthodoxe elementen die finaal alle coronaregels aan de laars lappen, is iets wat niet binnen dat al lang bestaande morele kader past.