LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
18 jan 2021 12:42
Ga er maar aanstaan als beleidsmaker :
we kunnen hier in Nederland wel van alles bedenken en uitvoeren, maar we zijn met 7- 8 miljard.
Als ik lees dat het bv in India gierend uit de klauwen loopt , in Brazilië idem en in het VK 1 op de 10 mensen zijn besmet met de Britse variant , zie het maar op te lossen en het juiste te doen voor iedereen. :roll:
Vandaar ook al de maatregelen die er aan staan te komen. Maar ach......sommige " experts" weten het altijd beter.

Je kan discussiëren tot je een ons weegt, mafklappers hou je er altijd bij, want ze weten het allemaal beter.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
18 jan 2021 13:05
moederslink schreef:
18 jan 2021 12:42
Ga er maar aanstaan als beleidsmaker :
we kunnen hier in Nederland wel van alles bedenken en uitvoeren, maar we zijn met 7- 8 miljard.
Als ik lees dat het bv in India gierend uit de klauwen loopt , in Brazilië idem en in het VK 1 op de 10 mensen zijn besmet met de Britse variant , zie het maar op te lossen en het juiste te doen voor iedereen. :roll:
Vandaar ook al de maatregelen die er aan staan te komen. Maar ach......sommige " experts" weten het altijd beter.
Het geneesmiddel "lockdown" werkt al niet, en dan gaan we er nog meer van toedienen

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
18 jan 2021 12:48
Afijn, rijdt de Eurostar eindelijk naar Londen, wordt er vanwege Corona nauwelijks gebruik van gemaakt. Er is dusdanig weinig geld in kas dat een faillissement op de loer ligt.

Dat gaat nog wat worden.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... orona-stil
Ben benieuwd of dit toch wel wat milieuvriendelijker alternatief voor vliegen, evenveel steun en aandacht krijgt van het kabinet, als zeg KLM?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
18 jan 2021 13:17
Het geneesmiddel "lockdown" werkt al niet, en dan gaan we er nog meer van toedienen
Wat werkt dan wél 😪 ?
Alles wereldwijd maar loslaten en miljoenen laten doodgaan?
Niemand meer in de ziekenhuizen opnemen?
En massagraven delven?

En dan over bv 50 jaar zeggen : ja die Covid19 in 2020 en 2021 heeft miljoenen levens gekost ....het is niet anders , we gaan gewoon verder .....

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
18 jan 2021 13:23
witte angora schreef:
18 jan 2021 12:48
Afijn, rijdt de Eurostar eindelijk naar Londen, wordt er vanwege Corona nauwelijks gebruik van gemaakt. Er is dusdanig weinig geld in kas dat een faillissement op de loer ligt.

Dat gaat nog wat worden.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... orona-stil
Ben benieuwd of dit toch wel wat milieuvriendelijker alternatief voor vliegen, evenveel steun en aandacht krijgt van het kabinet, als zeg KLM?
Ze kunnen er wel aandacht aan geven, maar uiteindelijk hebben ze er niets over te zeggen.. Eurostar zal bij de britse overheid moeten zijn.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
En dan over bv 50 jaar zeggen : ja die Covid19 in 2020 en 2021 heeft miljoenen levens gekost ....het is niet anders , we gaan gewoon verder .....
Dat zullen we toch al zeggen, want er zijn wereldwijd al miljoenen mensen overleden aan Covid19.

Daarbij denk ik niet dat alles laten gaan de beste oplossing is, net zoals een lockdown dat ook zeker niet is. Die moet ergens tussen vrijheid en lockdown in liggen en per situatie bekeken worden. Maatwerk dus.

moederslink

Nijogeth , dat gaat m niet worden , het is een wereldpandemie , grenzen open, vrij verkeer.
We leven niet op een klein eiland ergens midden in de oceaan.

moederslink

Al die rellen en protesten, het helpt geen zak en het helpt errug tegen Covid19 en alle besmettingen >>> NOT .

16again

moederslink schreef:
16again schreef:
Wat werkt dan wél 😪 ?
Er is geen simpele oplossing. Maar een schaakgrootmeester herkent wel het moment dat offers gebracht moeten worden. En dat is juist datgene , wat men nu krampachtig probeert te voorkomen. Maar daar wordt achteraf alsnog de balans voor opgemaakt.

Het Zweedse model vind ik nog steeds het best. Al zijn de Zweden daar zelf inmiddels om electorale redenen van afgestapt.

moederslink

Wanneer ik bv kijk naar IJSLAND:
slechts 2 doden.
De bevolking van nog geen 400.000 mensen is allemaal voortvarend getest.
Veel mensen tussen de 20 en 40 jr bleken besmet te zijn zonder al te veel klachten.
In zo.n kleine populatie is bron- en contactonderzoek ook heel goed te doen natuurlijk.
Maar ja , dit is een overbevolkt Nederland en sowieso leven miljoenen mensen wereldwijd in mega metropools, dus....ergo .... niet te doen!
Laat de discussies maar waaien en het eea accepteren is het Credo , denk ik.
( als ik maar niet dood ga, want daar heb ik gewoon geen tijd voor en geen zin in :mrgreen:)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn, de avondklok kan donderdag al ingevoerd worden. En er wordt op meer maatregelen gebroed: een verbod om buiten de eigen stadsgrenzen te gaan en verplicht thuiswerken.

Hoe een en ander exact ingevuld moet worden is me ook niet duidelijk. Hier in het dorp zijn geen Aldi en geen Jumbo. Wel in het volgende dorp, een kilometer of zes verderop. Kan ik daar dan wel heen? Sterker nog, in het eigen dorp hebben we geen Dirk. Er is er wel een in het naastgelegen dorp. Deze Dirk is een fractie dichterbij dan twee supers hier in het dorp, en een stuk dichterbij dan de eigen Appie en de Lidl.

Dat gaat dus nog wat worden.

moederslink

Als het lukt WA , dan zou ik deze week, vóór donderdag, maar flink gaan hamsteren .
Goedkoper inslaan bij de Aldi en de Lidl en de Dirk.

witte angora

Dat ben ik zeker van plan, moederslink. De erwtensoep van de Aldi is bijvoorbeeld erg goed, heb nog één blik. Dat zou ik niet willen missen. Dus ik ga vanmiddag zeker wat blikken halen, en verder nog even zien wat ik nog nodig heb.

Klussen is ook zoiets, hier in het dorp zit geen bouwmarkt. Dan moet ik naar de dichtstbij zijnde stad. Of laten bezorgen, dat kan ook. En dat voor een paar rollertjes.

16again

witte angora schreef:
18 jan 2021 14:05
een verbod om buiten de eigen stadsgrenzen te gaan....
witte angora schreef:
18 jan 2021 14:11
...Klussen is ook zoiets, hier in het dorp zit geen bouwmarkt.
Als je het dorp uitgaat, passeer je toch geen stadsgrens?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
18 jan 2021 13:52
( als ik maar niet dood ga, want daar heb ik gewoon geen tijd voor en geen zin in :mrgreen:)
Tijd en zin kun je maken, zeggen ze toch altijd ;) Maar ik geef je groot gelijk als je het niet doet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Wat een ontzettend nietszeggende flauwe dooddoener. Heb je er uberhaupt over nagedacht?

witte angora

16again schreef:
18 jan 2021 14:26
witte angora schreef:
18 jan 2021 14:05
een verbod om buiten de eigen stadsgrenzen te gaan....
witte angora schreef:
18 jan 2021 14:11
...Klussen is ook zoiets, hier in het dorp zit geen bouwmarkt.
Als je het dorp uitgaat, passeer je toch geen stadsgrens?
Als je even het hele bericht had gequoted, had je geweten dat de bouwmarkt in een stad zit. Dus ik passeer zeker wel een stadsgrens. Het zal toch echt niet de bedoeling zijn dat stadsbewoners hun stad niet in- en uit kunnen, en dat voor dorpsbewoners de hele wereld open staat.

Je zit weer eens te zeeleeuwen.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:

[/quote]
Klopt aangezien er een stelletje randdebielen zijn die zich er niet aan houden.

Gewoon ieder die zich er niet aan gaat houden zover als mogelijk is opsluiten, of nog erger geen hulp geven.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Zag net op het Journaal mw. Ploumen zich presenteren als de beoogd lijsttrekker van de PvdA en ik moet me toch wel heel zwaar vergissen als deze mw. niet net naar de 'gesloten' kaper is geweest voor een knip, verf en styling beurt.
Blijkbaar gelden de Corona maatregelen, welke de PvdA wel ondersteund, niet voor deze politica ?!
Een goed begin is ........ enz. enz. !
Laatst gewijzigd door scontra op 18 jan 2021 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
18 jan 2021 14:55
Zag net op het Journaal mw. Ploumen zich presenteren als de beoogd lijsttrekker van de PvdA en ik moet me toch wel heel zwaar vergissen als deze mw. niet net naar de 'gesloten' kaper is geweest voor een knip, verf en styling beurt. Blijkbaar gelden de Corona maatregelen, de PvdA wel ondersteund, niet voor deze politica ?!
Een goed begin is ........ enz. enz. !
Misschien moet je gewoon niet teveel conclusies willen trekken op basis van je eigen aannames. Je weet niet of haar haar inderdaad geknipt is, en áls dat al gebeurt is, door wie dat dan gedaan is.

Gesloten